စကားေျပာဟန္ေတြနဲ႔သာေရးေလ့ရွိေသာ အလင္းရွင္ဆရာေတာ္သည္ယခု
ေဆာင္းပါးတြင္မူ စာဟန္ေလးျဖင့္ေရးသားတင္ျပထားပါသည္။ဗုဒၶကိုၾကည္
ညိဳေလးစားေသာ အလင္းရွင္ရဲ႕ အတၱေနာမတိအေတြးမ်ားကိုဤေဆာင္းပါး
တြင္ ထည့္သြင္းထားသည္မို႔ . . ဗုဒၶ၀ါဒကိုစိတ္၀င္တစ္စားရွိသူမ်ား ဖတ္သင့္
မွတ္သင့္သည္ထက္ နွလံုးသားထဲတြင္ သိမ္းဆည္းသင့္ေသာ ေဆာင္းပါးဟု
အလင္းရွင္ဆရာေတာ္မွ မွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။
Dama Friends ေတြအားလံုးအတြက္က်ိဳးစားထားတဲ့ေဆာင္းပါးပါ။
ဘဒၵႏ ၱေကာ၀ိဒ (အလင္းရွင္)
✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂
ဗုဒၶစာေပကို အကၽြမ္းတ၀င္ရွိၾကကုန္ေသာ အေနာက္တုိင္းပါဠိပညာရွင္တို႔သည္ အထူးပင္ဗုဒၶတရားမ်ားကို ႏွစ္သက္ၾကကုန္၏။ တို႔လည္းအားတာနဲ႔ဖတ္တယ္
ဖတ္တိုင္း အားရေရာင္ရဲတင္တိမ္တယ္လို႔ကိုမရွိဘူး။ ဖတ္ၿပီးရင္းဖတ္ခ်င္ေတာ့
တာပဲ။ ဗုဒၶဟာ အကုသိုလ္နဲ႔စပ္ယွဥ္တဲ့စကားမ်ားကို ဘယ္ေနရာေလးမွမွ မဆို
ခဲ့ဘူး။ ေဒါသတင္းတင္းေလးနဲ႔ ေျပာဆိုတယ္ရယ္လို႔ တို႔အခုအခ်ိန္အထိမဖတ္မိ
ေသးဘူး။
ပါဏာတိပါတ’ သူတစ္ပါးအသတ္ကိုမသတ္ရဘူး။ စသည္ျဖင့္သာဖတ္ရပါတယ္။
တို႔ကိုယ္တိုင္သာ ဒီဆံုးမမႈကိုမလိုက္နာနိုင္ၾကတာပါ။ အကယ္၍မ်ား လူသားေတြ
သာ ဒီဆံုးမမႈကို လိုက္နာမယ္ဆိုပါက လက္နက္ဖ်က္သိမ္းေရးဆိုတဲ့ အလုပ္ႀကီး
အထူးလုပ္စရာမလိုသလို ။ အီးစ္မွာလည္း မြတ္ဆလင္မ်ားရဲ႕ ရက္စက္စြာသတ္
ျဖတ္လည္လွီးခံရမည့္ ႏြားသတၱ၀ါ ဆိတ္သတၱ၀ါ သိုးသတၱ၀ါ ကၽြဲသတၱ၀ါ ၾကက္
သတၱ၀ါ ဘဲသတၱ၀ါတို႔ အသက္ေဘးမွ ခ်မ္းသာရာရမည္ဟု ငါေတြးမိ၍ ပီတိေသာ
မနႆျဖစ္ၾကည့္တယ္။ ကဲ ဒကာတို႔ေရ .. တို႔ဗုဒၶ၀ါဒမွ ေသြးသံရဲရ႕ေတြမပါဘူး
ဆိုတာ သိၾကရဲ႕လား? ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲျခငး္ကို ရႈတ္ခ်ေတာ္
မူသည္ကိုလည္း သိၾကရဲ႕လား? ဒါ့ေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္၀ါဒဆန္ဆန္ အလွဴပြဲေတြ
မွာ ၀က္ေပၚ ၾကက္သတ္ တဲ့ ဆြမ္းအလွဴမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေသာကာလမ်ားမွာ ကင္း
ဆိတ္ေလမလည္းလို႔ ငါေတြးမိတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ငါေမးေလွ်ာက္စရာ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္းမရွိ
ေတာ့ ငါေမးခ်င္တဲ့ “ဆြမ္းနွစ္ဆြမ္းဘယ္ဆြမ္းက စြမ္းသလည္း” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို
ငါကုိယ္တိုင္ေမး၍ ငါကိုယ္တိုင္ပင္ေျဖရေတာ့မည္။
ဆြမ္းႏွစ္ဆြမ္းဟူသည္ကား . . .
(၁)သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕အသက္အသားမပါေသာ၊ဟင္းသီး/ရြက္တို႔ႏွင့္ခ်က္ေသာဆြမ္း။
(၂)သတၱ၀ါအသားကို ခ်က္ျပဳတ္စီမံထားေသာ ဆြမ္း။
ထုိဆြမ္းႏွစ္ဆြမ္းမွာ ဘယ္ဆြမ္းက အက်ိဳးေပးသန္သလဲ ဆိုတာကို အတၱေနာ-
မတိသံုးသပ္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္သလို ပဠိေတာ္မ်ားကိုလည္း references လုပ္၍
ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ ကိစၥရပ္ေလးေတြဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ရႈ႕ေဒါင့္ကေနေ၀ဖန္မႈျပဳရင္
နားလည္မႈရသြားတာေလးေတြရွိပါတယ္။ အရင္ဆံုးဗုဒၶ၀ါဒရႈ႕ေဒါင့္ကေနေ၀ဖန္
သမႈျပုၾကည့္ရေအာင္ . ..
“ဒဒေတာ ပုညံ ပ၀ၯတိ၊ သံယမေတာ ေ၀ရံ နစီယတိ။
ကုသေလာ စ ဇဟယတိ ပါပကံ၊ ရာဂေဒါသေမာဟကၡယ သနိဗၺဳေတာ”တိ။
ဒီဂါထာဟာ ဗုဒၶကိုယ္ေတာင္တိုင္ ႏႈတ္ေတာ္ျမြတ္ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့
သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္လာ ၊ ဒီဃနိကာယ္ ၊ သုတ္မဟာ၀ဂၢပါဠိေတာ္။ ပကၠဳသမ-
လႅပုတၱ ၀တၳဳေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းကို ပုခုကၠဴနိႆယမူတြင္ ေအာက္ပါ
အတုိင္း အနက္ေပးထားသည္။
“ ဒဒေတာ ၊ လွဴေသာ။ (ပုဂၢလႆ၊ပုဂၢိဳလ္အား။) ပုညံ၊ ေကာင္းမႈသည္။ ပ၀ၯတိ၊
တိုးပြား၏။ သံယမေတာ၊ သီလေစာင့္ေရွာက္ေသာ၊(ပုဂၢလႆ၊ပုဂၢိဳလ္အား။)ေ၀ရံ၊
ပါဏာတိပါတ’ အဒိႏၷာဒါန’ ကာေမသုမိစၦာစာရ’ မုသာ၀ါဒ’ သုရာပါန ဟူေသာရန္
သည္။ နစီယတိ၊ မတိုးပြားႏိုင္။ ကုသေလာ၊ လိမၼာေသာပုဂၢိဳလ္သည္။ (အရိယမ-
ေဂၢန၊အရိယာမဂ္ျဖင့္) ပါပကံ၊ ယုတ္မာေသာ မေကာင္းမႈအေပါင္းကို။ ပဇဟိ၊ပယ္
စြန္႔ႏိုင္၏ ။ သ-ေသာ ကုသေလာ၊ ထိုလိမၼာေသာပုဂၢိဳလ္သည္။ (အရိယမေဂၢန၊
အရိယာမဂ္ျဖင့္။ ပါပံ၊မေကာင္းမႈကို။ ပဇဟိတြာ၊စြန္႔ၿပီး၍။) ရဂ’ေဒါသ’ေမာဟတို႔၏
ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ။ နိဗၺဳေတာ၊ ကေလသာတည္းဟူေသာ အပူေဘးတို႔မွ ၿငိမ္းေအး
ေတာ္မူၿပီ’’။
ျမန္မာျပန္မွာ . . .. .
“ ေပးလွဴသူအား ေကာင္းမႈသာ တိုးပြား၏၊ ေစာင့္စည္းသူအား ရန္မပြားႏိုင္၊
ဉာဏ္ရွိသူသည္ မေကာင္းမႈကို ပယ္စြန္႔၏၊ ထိုသို႔(ပယ္စြန္႔)သူသည္ ရာဂါ
ေဂါသ ေမာဟတို႔ကုန္၍ (ကိေလသာမီး) ၿငိမ္းေအးေလေတာ့သတည္း”
ကဲ . . စာဖတ္သူသည္ ယခုအခါတြင္ . .
ပါဠိေတာ္ကိုလည္း ဖတ္ရၿပီ။ ယင္းေနာက္ ပါဠိေတာ္နိႆယကိုလည္းေတြ႕ရၿပီ
ျဖစ္သလို ျမန္မာျပန္တစ္သီးတစ္သန္႔ေလးကိုလည္း ဖတ္ရႈ႕ပူေဇာ္ၿပီးၿပီဆိုရင္ စဥ္း
စားသံုးသပ္ဖို႔ရန္ တာ၀န္ရွိလာျပန္ပါၿပီ။
“ေပးလွဴသူအား ေကာင္းမႈကိုသာတိုးပြား၏” လုိ႔ “ ဒဒေတာ့ ပညံ ” ကဆိုသည္။
ထို႔အတြက္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အယူ၀ါဒမဟုတ္ အေပး၀ါဒသာျဖစ္သည္ ။ ေပးျခင္းျဖင့္
ယူျခင္းခံရသူသည္ ငတ္မြတ္သူသည္ ငတ္မြတ္မႈကိုၿငိမ္းႏိုင္သည္ျဖစ္သလို ေပးသူ
သည္လည္း ေလာဘကိုေလွ်ာ္ဖြတ္ရာေရာက္သည္ ေရာင့္ရဲလြယ္ရာေရာက္သည္
ယူသူသည္ စိတ္ႏွလံုးခ်မ္းေျမ့သကဲ့သို႔ ေပးစြန္႔သည္သည္လည္း လြတ္ၿငိမ္းေသာ
စိတ္သက္သာရာကိုရသည္။ လြတ္ေျမာက္မႈသုခကိုခံစားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ဗုဒၶ
သည္ ေလာကကို ရႈ႕ျမင္သံုးသပ္ရာ၌ ေပးသူအျဖစ္ ျမင္ေစခ်င္သည္။ ေလာကကို
အတၱလိုခ်င္မႈသရုပ္သ႑ာန္ျဖင့္ မၾကည့္ရႈ႕ႏိုင္ေအာင္ညႊန္ၾကားထားသည္။ ပိဋ
ကတ္တြင္ ထိုသို႔ ေပးျခင္းရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိမ်ားကို ဖြင့္ဆိုထားေသာ တထာဂတႆ
၀ါစကားမ်ား မနည္းလွ။ ေအာတိုက္ပင္ရွိသည္။ ေပးသူရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုထုတ္
ေဖၚသီက်ဴးထားေသာ ဒါနခန္းမ်ားသည္ ပိဋကတ္၎ေျမာက္မ်ားစြာရွိ၏။ ထို႔
ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ကမၻာကို ေပးဆပ္ျခင္းသက္သက္ျဖင့္သာ ေပးဆပ္သြားၾက
ရန္ လူသားမ်ားကို ညႊန္ၾကားခဲ့သည္။ ငတ္မြတ္ေနသူမ်ားရဲ႕ ဒုကၡကို ေပၚလြင္ျပ
သထားၿပီး ထိုငတ္မြတ္မႈကို ေျဖေဖ်ာက္ေသာနည္းမွာ ေပးျခင္းမွအပအျခား၀ါဒ
မရွိဟု ဗုဒၶကဆိုသည္။ ထုိေၾကာင့္ ေလာကရဲ႕ ဒုကၡကို ဗုဒၶရွင္သည္ ေပးဆပ္ျခင္း
ျဖင့္ ကယ္တင္ရန္ ဒါနကထာကို ဖြင့္ဆိုေဟာၾကားခဲ့သည္။။
ငတ္မြတ္သူတို႔အားလည္းေကာင္း အတိဒုကၡေရာက္ေနၾကသူတို႔အားလည္း
မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ေၾကာင္း ဗုဒၶကဆိုသည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း သူတည္ေထာင္
ခ်မွတ္ထားေသာ ထုိေပးစပ္ျခင္း၀ါဒကို အမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ လက္ေတြ႕က်င့္
သံုးျပခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားပင္တည္း။ တစ္ခါက ရဟန္းတစ္ပါးေနမေကာင္း၍
က်င္ႀကီးအိုင္ထဲတြင္ လွဲေလွ်ာင္းေနစဥ္ ဗုဒၶရွင္သည္ ထုိက်င္ႀကီးတို႔အား မရြံမရွာ
ကိုယ္တုိင္ေဆးေၾကာသုတ္သင္ေပးခဲ့ေသာ ဂီလာနရဟန္းတစ္ပါး၀တၳဳသည္ပိဋ
ကတ္တြင္အထင္အရွားရွိသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမဴမွ်ေသာသတၱ၀ါကိုေသာ္မွ်
ဗုဒၶရွင္သည္ ကိုယ္တိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း အျခားသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို
ေသာ္လည္း သတ္ျဖတ္ရန္မဆိုထားႏွင့္ ညွင္းဆဲျခင္းကိုပင္တားျမစ္ေတာ္မူသည္။
ထိုသုိ႔ျဖင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ ေပးဆပ္ျခင္းသေဘာသရုပ္ကို ထုတ္ေဖၚေရးသားရေခ်ေသာ္
ဓမၼခႏၶာေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္မို႔ ဆံုးႏိုင္ဖြယ္ရာမရွိေပ။
ဆက္ရန္ . . . ..
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
ေဆာင္းပါးတြင္မူ စာဟန္ေလးျဖင့္ေရးသားတင္ျပထားပါသည္။ဗုဒၶကိုၾကည္
ညိဳေလးစားေသာ အလင္းရွင္ရဲ႕ အတၱေနာမတိအေတြးမ်ားကိုဤေဆာင္းပါး
တြင္ ထည့္သြင္းထားသည္မို႔ . . ဗုဒၶ၀ါဒကိုစိတ္၀င္တစ္စားရွိသူမ်ား ဖတ္သင့္
မွတ္သင့္သည္ထက္ နွလံုးသားထဲတြင္ သိမ္းဆည္းသင့္ေသာ ေဆာင္းပါးဟု
အလင္းရွင္ဆရာေတာ္မွ မွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။
Dama Friends ေတြအားလံုးအတြက္က်ိဳးစားထားတဲ့ေဆာင္းပါးပါ။
ဘဒၵႏ ၱေကာ၀ိဒ (အလင္းရွင္)
✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂ ✂
ဗုဒၶစာေပကို အကၽြမ္းတ၀င္ရွိၾကကုန္ေသာ အေနာက္တုိင္းပါဠိပညာရွင္တို႔သည္ အထူးပင္ဗုဒၶတရားမ်ားကို ႏွစ္သက္ၾကကုန္၏။ တို႔လည္းအားတာနဲ႔ဖတ္တယ္
ဖတ္တိုင္း အားရေရာင္ရဲတင္တိမ္တယ္လို႔ကိုမရွိဘူး။ ဖတ္ၿပီးရင္းဖတ္ခ်င္ေတာ့
တာပဲ။ ဗုဒၶဟာ အကုသိုလ္နဲ႔စပ္ယွဥ္တဲ့စကားမ်ားကို ဘယ္ေနရာေလးမွမွ မဆို
ခဲ့ဘူး။ ေဒါသတင္းတင္းေလးနဲ႔ ေျပာဆိုတယ္ရယ္လို႔ တို႔အခုအခ်ိန္အထိမဖတ္မိ
ေသးဘူး။
ပါဏာတိပါတ’ သူတစ္ပါးအသတ္ကိုမသတ္ရဘူး။ စသည္ျဖင့္သာဖတ္ရပါတယ္။
တို႔ကိုယ္တိုင္သာ ဒီဆံုးမမႈကိုမလိုက္နာနိုင္ၾကတာပါ။ အကယ္၍မ်ား လူသားေတြ
သာ ဒီဆံုးမမႈကို လိုက္နာမယ္ဆိုပါက လက္နက္ဖ်က္သိမ္းေရးဆိုတဲ့ အလုပ္ႀကီး
အထူးလုပ္စရာမလိုသလို ။ အီးစ္မွာလည္း မြတ္ဆလင္မ်ားရဲ႕ ရက္စက္စြာသတ္
ျဖတ္လည္လွီးခံရမည့္ ႏြားသတၱ၀ါ ဆိတ္သတၱ၀ါ သိုးသတၱ၀ါ ကၽြဲသတၱ၀ါ ၾကက္
သတၱ၀ါ ဘဲသတၱ၀ါတို႔ အသက္ေဘးမွ ခ်မ္းသာရာရမည္ဟု ငါေတြးမိ၍ ပီတိေသာ
မနႆျဖစ္ၾကည့္တယ္။ ကဲ ဒကာတို႔ေရ .. တို႔ဗုဒၶ၀ါဒမွ ေသြးသံရဲရ႕ေတြမပါဘူး
ဆိုတာ သိၾကရဲ႕လား? ဗုဒၶရွင္ေတာ္သည္ သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲျခငး္ကို ရႈတ္ခ်ေတာ္
မူသည္ကိုလည္း သိၾကရဲ႕လား? ဒါ့ေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္၀ါဒဆန္ဆန္ အလွဴပြဲေတြ
မွာ ၀က္ေပၚ ၾကက္သတ္ တဲ့ ဆြမ္းအလွဴမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေသာကာလမ်ားမွာ ကင္း
ဆိတ္ေလမလည္းလို႔ ငါေတြးမိတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ငါေမးေလွ်ာက္စရာ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္းမရွိ
ေတာ့ ငါေမးခ်င္တဲ့ “ဆြမ္းနွစ္ဆြမ္းဘယ္ဆြမ္းက စြမ္းသလည္း” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို
ငါကုိယ္တိုင္ေမး၍ ငါကိုယ္တိုင္ပင္ေျဖရေတာ့မည္။
ဆြမ္းႏွစ္ဆြမ္းဟူသည္ကား . . .
(၁)သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕အသက္အသားမပါေသာ၊ဟင္းသီး/ရြက္တို႔ႏွင့္ခ်က္ေသာဆြမ္း။
(၂)သတၱ၀ါအသားကို ခ်က္ျပဳတ္စီမံထားေသာ ဆြမ္း။
ထုိဆြမ္းႏွစ္ဆြမ္းမွာ ဘယ္ဆြမ္းက အက်ိဳးေပးသန္သလဲ ဆိုတာကို အတၱေနာ-
မတိသံုးသပ္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္သလို ပဠိေတာ္မ်ားကိုလည္း references လုပ္၍
ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။
အခ်ိဳ႕ေသာ ကိစၥရပ္ေလးေတြဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ရႈ႕ေဒါင့္ကေနေ၀ဖန္မႈျပဳရင္
နားလည္မႈရသြားတာေလးေတြရွိပါတယ္။ အရင္ဆံုးဗုဒၶ၀ါဒရႈ႕ေဒါင့္ကေနေ၀ဖန္
သမႈျပုၾကည့္ရေအာင္ . ..
“ဒဒေတာ ပုညံ ပ၀ၯတိ၊ သံယမေတာ ေ၀ရံ နစီယတိ။
ကုသေလာ စ ဇဟယတိ ပါပကံ၊ ရာဂေဒါသေမာဟကၡယ သနိဗၺဳေတာ”တိ။
ဒီဂါထာဟာ ဗုဒၶကိုယ္ေတာင္တိုင္ ႏႈတ္ေတာ္ျမြတ္ဥဒါန္းက်ဴးရင့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့
သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္လာ ၊ ဒီဃနိကာယ္ ၊ သုတ္မဟာ၀ဂၢပါဠိေတာ္။ ပကၠဳသမ-
လႅပုတၱ ၀တၳဳေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းကို ပုခုကၠဴနိႆယမူတြင္ ေအာက္ပါ
အတုိင္း အနက္ေပးထားသည္။
“ ဒဒေတာ ၊ လွဴေသာ။ (ပုဂၢလႆ၊ပုဂၢိဳလ္အား။) ပုညံ၊ ေကာင္းမႈသည္။ ပ၀ၯတိ၊
တိုးပြား၏။ သံယမေတာ၊ သီလေစာင့္ေရွာက္ေသာ၊(ပုဂၢလႆ၊ပုဂၢိဳလ္အား။)ေ၀ရံ၊
ပါဏာတိပါတ’ အဒိႏၷာဒါန’ ကာေမသုမိစၦာစာရ’ မုသာ၀ါဒ’ သုရာပါန ဟူေသာရန္
သည္။ နစီယတိ၊ မတိုးပြားႏိုင္။ ကုသေလာ၊ လိမၼာေသာပုဂၢိဳလ္သည္။ (အရိယမ-
ေဂၢန၊အရိယာမဂ္ျဖင့္) ပါပကံ၊ ယုတ္မာေသာ မေကာင္းမႈအေပါင္းကို။ ပဇဟိ၊ပယ္
စြန္႔ႏိုင္၏ ။ သ-ေသာ ကုသေလာ၊ ထိုလိမၼာေသာပုဂၢိဳလ္သည္။ (အရိယမေဂၢန၊
အရိယာမဂ္ျဖင့္။ ပါပံ၊မေကာင္းမႈကို။ ပဇဟိတြာ၊စြန္႔ၿပီး၍။) ရဂ’ေဒါသ’ေမာဟတို႔၏
ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ။ နိဗၺဳေတာ၊ ကေလသာတည္းဟူေသာ အပူေဘးတို႔မွ ၿငိမ္းေအး
ေတာ္မူၿပီ’’။
ျမန္မာျပန္မွာ . . .. .
“ ေပးလွဴသူအား ေကာင္းမႈသာ တိုးပြား၏၊ ေစာင့္စည္းသူအား ရန္မပြားႏိုင္၊
ဉာဏ္ရွိသူသည္ မေကာင္းမႈကို ပယ္စြန္႔၏၊ ထိုသို႔(ပယ္စြန္႔)သူသည္ ရာဂါ
ေဂါသ ေမာဟတို႔ကုန္၍ (ကိေလသာမီး) ၿငိမ္းေအးေလေတာ့သတည္း”
ကဲ . . စာဖတ္သူသည္ ယခုအခါတြင္ . .
ပါဠိေတာ္ကိုလည္း ဖတ္ရၿပီ။ ယင္းေနာက္ ပါဠိေတာ္နိႆယကိုလည္းေတြ႕ရၿပီ
ျဖစ္သလို ျမန္မာျပန္တစ္သီးတစ္သန္႔ေလးကိုလည္း ဖတ္ရႈ႕ပူေဇာ္ၿပီးၿပီဆိုရင္ စဥ္း
စားသံုးသပ္ဖို႔ရန္ တာ၀န္ရွိလာျပန္ပါၿပီ။
“ေပးလွဴသူအား ေကာင္းမႈကိုသာတိုးပြား၏” လုိ႔ “ ဒဒေတာ့ ပညံ ” ကဆိုသည္။
ထို႔အတြက္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အယူ၀ါဒမဟုတ္ အေပး၀ါဒသာျဖစ္သည္ ။ ေပးျခင္းျဖင့္
ယူျခင္းခံရသူသည္ ငတ္မြတ္သူသည္ ငတ္မြတ္မႈကိုၿငိမ္းႏိုင္သည္ျဖစ္သလို ေပးသူ
သည္လည္း ေလာဘကိုေလွ်ာ္ဖြတ္ရာေရာက္သည္ ေရာင့္ရဲလြယ္ရာေရာက္သည္
ယူသူသည္ စိတ္ႏွလံုးခ်မ္းေျမ့သကဲ့သို႔ ေပးစြန္႔သည္သည္လည္း လြတ္ၿငိမ္းေသာ
စိတ္သက္သာရာကိုရသည္။ လြတ္ေျမာက္မႈသုခကိုခံစားရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ဗုဒၶ
သည္ ေလာကကို ရႈ႕ျမင္သံုးသပ္ရာ၌ ေပးသူအျဖစ္ ျမင္ေစခ်င္သည္။ ေလာကကို
အတၱလိုခ်င္မႈသရုပ္သ႑ာန္ျဖင့္ မၾကည့္ရႈ႕ႏိုင္ေအာင္ညႊန္ၾကားထားသည္။ ပိဋ
ကတ္တြင္ ထိုသို႔ ေပးျခင္းရဲ႕ ဂုဏ္သတၱိမ်ားကို ဖြင့္ဆိုထားေသာ တထာဂတႆ
၀ါစကားမ်ား မနည္းလွ။ ေအာတိုက္ပင္ရွိသည္။ ေပးသူရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုထုတ္
ေဖၚသီက်ဴးထားေသာ ဒါနခန္းမ်ားသည္ ပိဋကတ္၎ေျမာက္မ်ားစြာရွိ၏။ ထို႔
ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ ကမၻာကို ေပးဆပ္ျခင္းသက္သက္ျဖင့္သာ ေပးဆပ္သြားၾက
ရန္ လူသားမ်ားကို ညႊန္ၾကားခဲ့သည္။ ငတ္မြတ္ေနသူမ်ားရဲ႕ ဒုကၡကို ေပၚလြင္ျပ
သထားၿပီး ထိုငတ္မြတ္မႈကို ေျဖေဖ်ာက္ေသာနည္းမွာ ေပးျခင္းမွအပအျခား၀ါဒ
မရွိဟု ဗုဒၶကဆိုသည္။ ထုိေၾကာင့္ ေလာကရဲ႕ ဒုကၡကို ဗုဒၶရွင္သည္ ေပးဆပ္ျခင္း
ျဖင့္ ကယ္တင္ရန္ ဒါနကထာကို ဖြင့္ဆိုေဟာၾကားခဲ့သည္။။
ငတ္မြတ္သူတို႔အားလည္းေကာင္း အတိဒုကၡေရာက္ေနၾကသူတို႔အားလည္း
မ်က္ကြယ္မျပဳသင့္ေၾကာင္း ဗုဒၶကဆိုသည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း သူတည္ေထာင္
ခ်မွတ္ထားေသာ ထုိေပးစပ္ျခင္း၀ါဒကို အမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ လက္ေတြ႕က်င့္
သံုးျပခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားပင္တည္း။ တစ္ခါက ရဟန္းတစ္ပါးေနမေကာင္း၍
က်င္ႀကီးအိုင္ထဲတြင္ လွဲေလွ်ာင္းေနစဥ္ ဗုဒၶရွင္သည္ ထုိက်င္ႀကီးတို႔အား မရြံမရွာ
ကိုယ္တုိင္ေဆးေၾကာသုတ္သင္ေပးခဲ့ေသာ ဂီလာနရဟန္းတစ္ပါး၀တၳဳသည္ပိဋ
ကတ္တြင္အထင္အရွားရွိသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမဴမွ်ေသာသတၱ၀ါကိုေသာ္မွ်
ဗုဒၶရွင္သည္ ကိုယ္တိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း အျခားသူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို
ေသာ္လည္း သတ္ျဖတ္ရန္မဆိုထားႏွင့္ ညွင္းဆဲျခင္းကိုပင္တားျမစ္ေတာ္မူသည္။
ထိုသုိ႔ျဖင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ ေပးဆပ္ျခင္းသေဘာသရုပ္ကို ထုတ္ေဖၚေရးသားရေခ်ေသာ္
ဓမၼခႏၶာေပါင္းရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္မို႔ ဆံုးႏိုင္ဖြယ္ရာမရွိေပ။
ဆက္ရန္ . . . ..
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █

No comments :
Post a Comment