.

AlinShin

Friday, September 26, 2014

သံဃာအေယာင္ေဆာင္ကုလားတေယာက္အား သက္ေသခံပစၥည္းမ်ား နွင့္ အတူဖမ္းဆီး


၂၂. ၉. ၂၀၁၄ ရက္ေန ့နံနက္ ၁၁ နာရီ၀န္း က်င္ခန္ ့တြင္ဖ် ာပုံၿမိဳ႕ ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာ
သနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ ့မ ဘ သ သံဃာေတာ္မ်ား နွင့္ ၀ံသာနုရကၡိတအဖြဲ ့မွ ဘိုကေလး-ဖ် ာပုံကားေပၚတြင္ ကိုတင္လွ(ေခၚ)ဦးေဇာတိက ဆို သူ သံဃာအေယာင္ေဆာင္ ကုလားတေယာက္ အားသက္ေသခံပစၥည္းမ်ား နွင့္ အတူဖမ္းဆီးမိ၍ ဖ်ာပုံၿမိဳ႕ ရဲစခန္းသို့ အေႀကာင္းႀကားပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ပါသည္ ။
ရဲစခန္း မွ တာ၀န္ရွိပုဂိၢဳလ္ မ် ားမွစစ္ေဆးေမးၿမန္းၿပီး ဥပေဒအရ အေရးယူသြားမည္။
၄င္းဧ။္ ေက်ာ တြင္ အစၥလာမ္ မဟုတ္သူ မ်ား ကို ဓားကိုင္ကာ ေခါင္း ျဖတ္ ေန ေသာ ေဆး မွင္ ေၾကာင္ မ်ား လည္း ထိုး ထား သည္ကို ေတြ႕ ရ ပါ သည္ ။
Posted By
မဟာၿမိဳင္ ဝိေသ႒
ကို မုိးသူေအာင္ ပို ့ ေပးသည္။



http://www.shwemyanmarmediagroup.org/2014/09/blog-post_542.html

မိန္းမအစစ္နဲ႔ တူသည့္ ျမန္မာ မိန္းမလ်ာတစ္ဦး ႏိုင္ငံတကာအလွမယ္ၿပိဳင္ပြဲ ၀င္ၿပိဳင္ခြင့္ရရွိ

ႏိုင္ငံတကာ အလွမယ္ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေလးေတြ အႀကိမ္ေရ ခပ္စိပ္စိပ္
သြားၿပိဳင္လာၾကတဲ့ေခတ္မွာ ျမန္မာမိန္းမ လ်ာ တစ္ဦးကလည္း ႏိုင္ငံတကာအလွ
မယ္ၿပိဳင္ပြဲႀကီးမွာ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

ထိုင္းႏုိင္ငံ၊ ပတၱရားၿမဳိ႕မွာ က်င္းပျပဳလုပ္မယ့္ Miss International Queen 2014 ႏိုင္ငံတကာ
မိန္းမလ်ာအလွမယ္ၿပဳိင္ပြဲမွာ ျမန္မာကိုယ္စားျပဳအေနနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ခံထားရတဲ့ မိန္းမလ်ာအလွမယ္
ကေတာ့ မ်ဳိးကိုကုိစန္း (ေခၚ) ခ်စ္လမင္းငယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ႏုိ၀င္ဘာ ၇ ရက္ေန႔မွာ ေနာက္ဆံုးပြဲစဥ္ က်င္းပမယ့္ ဒီၿပိဳင္ပြဲကို ႏုိင္ငံတကာမွာရွိတဲ့ လိင္တူခ်စ္သူ
ေတြအေပၚ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ပေပ်ာက္ေစေရး ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ က်င္းပတာျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံက
ဒီၿပိဳင္ပြဲကို မႏွစ္ကမွ စတင္၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီၿပိဳင္ပြဲမွာ မိန္းကေလးအလွမယ္ၿပိဳင္ပြဲေတြလို အလွအပအျပင္ ပင္ကို အရည္အခ်င္း၊ ဗဟုသုတ
စတာေတြကိုပါ အမွတ္ေပးေရြးခ်ယ္သြားမွာျဖစ္ၿပီး သရဖူဆုအျပင္ Title ဆုေတြကိုပါ ေပးသြားမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။

သရဖူရရွိသူဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂,၅၀၀ ကို ဆုေၾကးေငြအျဖစ္ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

"ႏုိင္ငံတကာမွာ သြားၿပိဳင္ၾကတဲ့ မနန္းခင္ေဇယ်ာတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး အားက်လို႔ Miss International
Queen Myanmar 2013 ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီပြဲမွာ ဆုရခဲ့လို႔ ထိုင္းမွာလုပ္မယ့္
Miss International Queen ကို ၿပိဳင္ခြင့္ရခဲ့တာပါ"လို႔ အမည္ရင္း မ်ဳိးကိုကိုစန္း ျဖစ္ၿပီး
ခ်စ္လမင္းငယ္ အျဖစ္ အမ်ဳိးသမီးနာမည္ေျပာင္းလဲထားတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္အလွမယ္က ဆိုပါတယ္။

Miss International Queen Myanmar 2013 ၿပိဳင္ပြဲကို Rainbow Organisation က
ႀကီးမႉးကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလအတြင္းမွာ က်င္းပခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖို႔
အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္လို႔လည္း ခ်စ္လမင္းငယ္က ဆိုပါတယ္။

"ျမန္မာႏုိင္ငံ ကိုယ္စားျပဳ အလွမယ္ေရြးဖို႔ ၿပိဳင္မယ္ဆိုေတာ့ အိမ္ကို အသိမေပးရဲခဲ့ဘူး။ အိမ္က
မသိဘဲ လုပ္ခဲ့ရတာဆိုေတာ့ အ၀တ္အစား၊ ဖိနပ္ကအစ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပင္ဆင္ခဲ့ရတယ္။
ကိုယ့္အတြက္ကလည္း ဒီပြဲက ပထမဆံုးပြဲျဖစ္လို႔ အခက္အခဲေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။
သူငယ္ခ်င္းေတြ ကူညီလို႔သာ ဒီဆုကိုရခဲ့တာပါ"လို႔လည္း ပထမအဆင့္ ျပည္တြင္းၿပိဳင္ပြဲမွာ
၀င္ၿပိဳင္ျဖစ္ပံုကို ေျပာျပပါတယ္။

မိန္းမလ်ာၿပိဳင္ပြဲမွာ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့အတြက္ အဆိုးျမင္ေ၀ဖန္တဲ့သူေတြ ရွိေပမယ့္လည္း
အားေပးတဲ့ပရိသတ္ေတြလည္း ရွိတယ္လုိ႔လည္း ခ်စ္လမင္းငယ္က ဆိုပါတယ္။

"ညီမကိုေတာ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ေယာက္်ားဘ၀ကို စြန္႔လႊတ္တယ္ဆိုၿပီး ဘာသာေရးအရ
အေကာင္းျမင္ခ်င္မွ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ညီမအျမင္ကေတာ့ ကိုယ္ေနထိုင္ရာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း
ကို ေကာင္းက်ဳိးျပဳမွ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ မိန္းမ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမလ်ာလို႔ ခြဲျခားမျမင္ဘဲ
ညီမတို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လုပ္ရပ္ေလးေတြကို ၾကည့္ေပးမယ္ဆိုရင္ ညီမက ေက်းဇူးတင္မွာပါ"လို႔
ဆိုပါတယ္။

အသက္ ၂၀ ရွိၿပီး B-Tech (ၿမိဳ႕ျပ) ဘြဲ႕ရရွိထားတဲ့ ခ်စ္လမင္းငယ္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္အခ်ဳိးအစားကေတာ့
တင္ ၃၅၊ ရင္ ၃၃၊ ခါး ၂၃ နဲ႔ အရပ္ကေတာ့ ငါးေပ၊ ခုနစ္လက္မခြဲရွိၿပီး လိင္ခြဲစိတ္ျပဳျပင္တာမ်ဳိးေတာ့
မလုပ္ထားဘူးလို႔ ေျပာျပပါတယ္။

ႏိုင္ငံတကာအလွမယ္ၿပိဳင္ပြဲမွာ အေကာင္းဆံုး ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ အလွအပပိုင္းအျပင္
အဂၤလိပ္စကားေျပာ အပိုင္းကိုပါ ေလ့လာသင္ယူေနတယ္လို႔လည္း ခ်စ္လမင္းငယ္က ဆိုပါတယ္။

"အရင္ႏွစ္က ၀င္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ အစ္မ သန္ညာေမာင္ကလည္း ကူညီပါတယ္။ ဗဟုသုတအေမးအေျဖ
အတြက္ ေလ့လာထားရမယ့္ အပုိင္းေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံတကာကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံကို
အရမ္းစိတ္၀င္စားတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးကအစ ေလ့လာၿပီး ျပင္ဆင္ထားဖို႔
သူကေျပာပါတယ္" မိသားစုက အစပိုင္းမွာ လံုး၀အားမေပးခဲ့ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့
ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ဖို႔အတြက္ အိမ္က ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးလိုက္ၿပီလို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံကိုယ္စားျပဳ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရမွာျဖစ္လို႔ အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆိုကအစ
ဆင္ျခင္ေနထုိင္ၿပီး ဒီၿပိဳင္ပြဲကေနတစ္ဆင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လိင္တူခ်စ္သူေတြအေပၚ ထားတဲ့အျမင္ကို
ေျပာင္းလဲႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္လို႔လည္း မိန္းမလ်ာအလွမယ္က ဆိုပါတယ္။

"ညီမအိမ္က ခြင့္ျပဳခ်က္လည္း ရသြားပါၿပီ။ အရင္ကဆို မိန္းမလ်ာေတြဆိုရင္ မိတ္ကပ္လိမ္းတဲ့သူ
အေနနဲ႔ပဲ ျမင္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အရင္ကေလာက္ အထင္ေသးတာမ်ဳိးေတြ
မရွိေတာ့ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳအေနနဲ႔တင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ လိင္တူခ်စ္သူ အသိုင္းအ၀ိုင္းရဲ႕
ကိုယ္စားျပဳလည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ညီမက မွားသြားရင္ ညီမမွားတယ္လို႔ ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး၊
အကုန္လံုးက ဒီအသိုင္းအ၀ိုင္းကေတာ့ ဒီလိုပဲလုိ႔ ထင္သြားၾကမွာ။ အဲဒီအတြက္ အေနအထိုင္၊
အေျပာအဆိုကအစ ညီမ ထိန္းသိမ္းပါတယ္"လို႔ ဆိုပါတယ္။

Miss International Queen ႏိုင္ငံတကာ မိန္းမလ်ာအလွမယ္ၿပဳိင္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံတကာက
ခြဲစိတ္ျပဳျပင္ထားသူေတြနဲ႔ ခြဲစိတ္ျပဳျပင္မႈ လုပ္မထားတဲ့ မိန္းမလ်ာေတြ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္တဲ့
ခမ္းနားတဲ့ပြဲတစ္ပြဲျဖစ္ၿပီး၊ အသက္ကိုေတာ့ ၁၈ ႏွစ္ကေန ၃၆ ႏွစ္အတြင္းလို႔ သတ္မွတ္ထားပါ
တယ္။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ပထမဆံုး ျမန္မာႏုိင္ငံ ကိုယ္စားျပဳအေနနဲ႔ အလွမယ္ သန္ညာေမာင္
၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ေပမယ့္ ဆုေတာ့ မခ်ိတ္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

အဲဒီႏွစ္က သရဖူကို ဆြတ္ခူးသြားတာက ဘရာဇီးလ္အလွမယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

Myanmar Times

အဲယားကြန္းမ၀ယ္နုိင္သူမ်ားအတြက္မီတာလည္း သက္သာေအးလည္းေအးတဲ႕အဲယားကြန္းလုပ္နည္း


အခုလုိပူအုိက္ေသာရာသီမွာအဲယားကြန္း မ၀ယ္နုိင္သူမ်ားအတြက္မီတာလည္းသက္
သာေအးလည္းေအးတဲ႕အဲယားကြန္းလုပ္ နည္းေလးကုိတင္ေျပလုိက္ရပါတယ္။ မိမိအသားျပဳမည္႔လွ်ပ္စစ္ပန္ကာအရြယ္အစားနွင္႔ကုိက္ညီသည္႔ေဖါ့ ပုံးတခုကုိရွာပါ။
အဖုံးအလယ္တည္႔တည္႔ေနရာကုိပန္ကာတင္နုိင္ေလာက္ေအာင္ေဖါ႔သားကုိလွီးထုတ္ပါ။
ပုံးေအာက္ေျခေဘးဘက္ေနရာတြင္သုံးလက္မ(သုိ႔မဟုတ္)ေလးလက္မပီဗြီစီပုိက္လုံးကုိ
(12)လက္မခန္႔အရွည္သုံးလုံးကုိျဖတ္ေတာက္ထားပါ။

ပုံပါအတုိင္းျဖတ္ေတာက္ထားေသာပီဗြီစီပုိက္ကုိေဖါ႔ကန္အတြင္းဘက္သုိ႔ေလးလက္မေလာက္
သြင္းျပီးခုိင္ျမဲေအာင္နွစ္မ်ိဳးစပ္ေကာ္နွင္႔ခုိင္ျမဲေအာင္ဆက္ေပးပါ။
ျပီးလွ်င္ေသတာထဲသုိ႔ေရခဲကုိထည္႔ပါ။

ေသဆာကုိလုံျခဳံစြာဖုံးျပီးအဖုံးပတ္ပတ္လည္ကုိတိတ္သားနွင္႔ပတ္ျပီးအေသပိတ္လုိက္ပါ။
ပန္ကာကုိမီးထုိးျပီးစတင္လည္ပတ္ပါ။

ထုိအခါပီဗြီစီျပြန္သုံးလုံးကေနေအးျမေသာေလေအးေတြအခန္းထဲသုိ႔စတင္ထြက္ရွိလာျပီး
မိမိကုိယ္တုိင္ျပဳလုပ္ထားေသာယူနစ္စားသက္သာေအးလည္းေအးျမန္တဲ႔အဲယားကြန္းတလုံး
ကုိသင္ပုိင္ဆုိင္နုိင္ျပီျဖစ္သည္။

(ထုိအဲယားကြန္းကုိအသုံးျပဳေနစဥ္အတြင္းအခန္းကုိျပင္မေလမ၀င္ေအာင္ၾကိဳတင္ျပဳျပင္ထားပါ)

သားငယ္ FACEBOOK စာမ်က္ႏွာကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
http://www.shwemyanmarmediagroup.org/2014/05/blog-post_3671.html



Rohypnol (Rape Drug) - ကာမ ဓါးျပေဆး

အေမရိကန္ႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္ေတြမွာ  ေက်ာင္းသူကို အုပ္စုလုိက္ အဓမၼက်င္႔တဲ႔
အမွဳေတြျဖစ္ ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူဟာ မနက္မိုးလင္း ႏိုးလာတဲ႔အခါ ညကျဖစ္
ခဲ႔တာကို ဘာမွ မသိေတာ႔ပဲ အ၀တ္မပါ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသူကို ေဆးစစ္ၾကည္႔တဲ႔အခါ အဓမၼျပဳက်င္႔ခံရၿပီး ဘာကိုမွ မမွတ္မိျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေဆးစစ္ခ်က္မွာ Rohypnol လို႔ေခၚတဲ႔ ေဆးတစ္မ်ိဳးကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးဟာ ကမၻာတစ္၀ွန္းမွာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မၾကာမွီကလဲ ျမန္မာျပည္က သႀကၤန္မွာ မုဒိန္း မွဳ ၁၃ မွဳျဖစ္ခဲ႔တယ္ဆိုတဲ႔ အတြက္ ဒီေဆးအေၾကာင္းကို သိသေလာက္မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

ဒီ Rohypnol ဟာ ေဆးကုမၸဏီ ရဲ႔ တံဆိပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာအႏွံ႔မွာေတာ႔ နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ထုတ္ၿပီး ဓာတုေဗဒနာမည္က Flunitrazepam ျဖစ္ပါတယ္။ မူလက စိတ္ၿငိမ္ေဆး၊ အိပ္ေဆးအျဖစ္ထုတ္ခဲ႔တာပါ။ ဒါေပမယ္႔ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ လူယုတ္မာေတြရဲ႔ အသုံးခ်ေဆးျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီေဆးအမံွဳ႔ကို အရက္ ဒါမွ မဟုတ္ ကာဗြန္ နိတ္ ျဖစ္တဲ႔ အရည္၊ ကိုိကာကိုလာ၊ ပက္ဆီတို႔လို gas ပါတဲ႔အထဲကို ထည္႔လုိက္မယ္ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာ္၀င္သြားပါတယ္။ ေဆးဟာ မိနစ္ ၃၀ အတြင္း အစြမ္းျပၿပီးေတာ႔ ၂ နာရီအတြင္း သားေကာင္အမ်ိဳးသမီးဟာ ကိုယ္ေတြလက္ေတြ ေပ်ာ႔ေခြ၊ အသိစိတ္ေတြ ၀ါးလာပါတယ္။ မွတ္ဥာဏ္လဲ ေကာင္းေကာင္း မရွိေတာ႔ပါဘူး။ ေဆးရွိန္ဟာ ၈ နာရီအထိၾကာပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ဖို႔ ေဆး ၁ မီလီဂရပ္ကို အရက္ထဲ ေရာထည့္လိုက္ရုံပါပဲ။ အရက္ဆိုရင္ပိုၿပီး ထိေရာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေဖ်ာ္ရည္ထဲ မဆိုထည့္ရလြယ္ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ မနက္မွာေတာ႔ အမ်ိဳးသမီးဟာ ဘာကို မွ မမွတ္မိေတာ႔ပဲ သတိျပန္လည္လာမွျဖစ္ပါတယ္။ဒီလို ေဆးစြမ္းေတြေၾကာင္႔ ကာမ ဓါးျပေတြဟာ ရမ္းကားခ်င္တိုင္း ရမ္းကား ႏိုင္ပါေတာ႔တယ္။

ဒီေဆးနဲ႔ အလားတူ ေဆးမ်ားဟာ ကမၻာအႏွံ႔မွာ အလြယ္တကူ၀ယ္ယူလို႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ား အရက္ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေရွာင္ၾကပါ။ သူစိမ္းေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါး စားေသာက္ခ်င္းကို ေရွာင္ၾကပါ။ မတတ္ႏိုင္လို႔ ေသာက္သုံးရမယ္ ဆိုရင္ ေဖ်ာ္ရည္၊ ဘီယာတို႔ကို အေဖာက္ရေသးတဲ႔ အသစ္ကို သာ ေသာက္သုံးပါလို႔ အႀကံေပးလုိက္ပါတယ္။

အားလုံးလုံၿခံဳၾကပါေစ။
Aron Maung
Cdit to I love medical professional group
ကိုးကား Boston Unitversity - Rohypnol Fact sheet.
http://www.shwemyanmarmediagroup.org/2014/04/rohypnol-rape-drug.html#more

အပ်ိဳစင္စစ္တမ္းႏွင့္ ေခတ္ဆန္းပုစၧာ


ၿမိဳ႕ျပေန အမ်ိဳးသမီးငါးဦးလွ်င္ ေလးဦးမွာ  အပိ်ဳစင္မဟုတ္ဟု စစ္တမ္းတစ္ရပ္ကထုတ္ျပန္
လိုက္ၿပီးေနာက္ ထိုသတင္းက ျမန္မာအမ်ိဳး သမီးမ်ားၾကား ပြက္ေလာ႐ိုက္ သြားခဲ့ သည္။
မည္သို႔ေသာအေျခအေနမ်ားက ၎စစ္တမ္း ထြက္ရွိရန္ အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့သနည္း။ မည္သူတို႔ကို ေမးျမန္းခဲ့သနည္း။ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ယင္း စစ္တမ္း ကို ေကာက္ခံခဲ့ၾကသနည္းဟူသည့္ ေမးခြန္းမ်ားက အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္သာမက အမ်ိဳးသားမ်ားၾကားတြင္ပါ  ျငင္းခုံတီးတိုးဆိုစရာျဖစ္လာခဲ့သည္။

အထူးသျဖင့္ မိဘအုပ္ထိန္းမႈျဖင့္ ႀကီးျပင္းေနရဆဲ၊ လက္မထပ္မီအတူေနျခင္းကိုလက္မခံေသာ ယဥ္ေက်းမႈစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ အပ်ိဳစင္တန္ဖိုးကို အေလးထားေနဆဲ ျမန္မာ အ မ်ိဳးသမီးအမ်ားစုကမူ ထိုစစ္တမ္းကို  ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္လိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္။  အသက္ ၂၆ ႏွစ္ရွိ ကုမၸဏီဝန္ထမ္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက ျပည္ တြင္းဂ်ာနယ္ တစ္ ခု၏ မ်က္ႏွာဖံုးေပၚမွ ထိုစစ္တမ္းသတင္းကို ဖတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ”ဒါ ေစာ္ကားတာ ပဲ”ဟု ေဒါသထြက္သြားဟန္ျဖင့္ ခပ္တင္းတင္းေျပာဆိုလိုက္သည္။

အမ်ိဳးသမီးတို႔ အဘယ္ေၾကာင့္လက္မခံၾကသနည္း

အပ်ိဳစင္ဟူသည့္ ေဝါဟာရအေပၚအႏွစ္သာရျပည့္ေစရန္ ေစာင့္ထိန္းေနၾကဆဲျဖစ္သည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ ယင္းစစ္တမ္းမွာ ထိုကဲ့သို႔ေစာ္ကားရာ ေရာက္ သည္ ဟူသည့္အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္ ေစသည္ဟု အမ်ိဳးသမီးအခ်ိဳ႕က ေဝဖန္ၾကသည္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ အသက္ထက္အရွက္အား ပိုမိုအေလးထားသည့္ အမ်ိဳး သမီး မ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္သည့္အတြက္ ၿမိဳ႕ျပေနအမ်ိဳးသမီးမ်ား အပ်ိဳစင္ျဖစ္ရန္ ခက္ခဲလာသည္ဟူသည့္အခ်က္က အမ်ိဳးသမီးထုအေပၚ ဝါးလံုးရွည္ႏွင့္သိမ္းရမ္း သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေန သည္ ဟု အသက္ ၂၄ ႏွစ္ရွိ ဘဏ္ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစန္း(အမည္လႊဲ)က ဆိုသည္။

ေခတ္စနစ္အရ ပြင့္လင္းလာသည့္ အမ်ိဳးသားႏွင့္အမ်ိဳးသမီးတို႔ၾကားမွ ဆက္ဆံေရးမ်ား ရွိလာေသာ္လည္း ယင္းကဲ့သို႔ လိင္မႈကိစၥပိုင္းတြင္ ပြင့္လင္းလာသည္ကိုမူ အတိုင္း အတာတစ္ခုအထိ လက္မခံႏိုင္ဟုလည္း ဆိုျပန္သည္။ စစ္တမ္းအေပၚ လက္သင့္မခံရျခင္းမွာ ၎ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အမ်ိဳးသမီးငါးဦးကို စစ္ေဆးမည္ဆိုလွ်င္ ငါးဦးစလံုး အပ်ိဳ စင္ဟူသည့္ ေဝါဟာရအေပၚ တန္ဖိုးထား ေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟူသည့္ အခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုသူက ေထာက္ျပသည္။

ေျပာင္းလဲလာသည့္ ေခတ္ေရစီး ေၾကာင္းေပၚတြင္ အမ်ိဳးသားမ်ားနည္းတူ ရင္ေပါင္တန္း အလုပ္လုပ္ေနရသည့္မစန္းအတြက္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအျဖစ္ ခံယူ ထားသည့္ အခ်က္မွာ ”ဘယ္ေလာက္ပဲ ပြင့္လင္းတိုးတက္တဲ့ေခတ္ျဖစ္ပါေစ ငါဟာ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဆိုတာမေမ့လိုက္သင့္ဘူးလို႔ထင္ပါတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ႐ူပေဗဒျဖင့္ ဘြဲ႕ရထားသည့္ မႏၱေလးမွ မအိအိ(အမည္လႊဲ)ကမူ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုမွာ မိဘအုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္တြင္ ရင္အုပ္မကြာရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး မိဘႏွင့္သား သမီး အၾကားတြင္ အထက္မွေအာက္သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ပံုစံမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ညႇိႏႈိင္းတိုင္ပင္ဆံုးမသည့္ အေနအထားသို႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲလာၿပီျဖစ္ရာ ကိုယ္ပိုင္အ သိႏွင့္ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာလည္း ဒုႏွင့္ေဒး ျဖစ္သည္ဟု ေျဖဆိုသည္။

ကုမၸဏီဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစုစံကမူ အဆိုပါစစ္တမ္းမွာ လူဦးေရမည္မွ်အေပၚအေျခခံကာေကာက္ယူထားသည့္စစ္တမ္းျဖစ္သလဲဆိုသည္ႏွင့္ မည္ သည့္ရည္ ရြယ္ ခ်က္ေၾကာင့္ ယင္းစစ္တမ္းကို ေကာက္ခံခဲ့ရသနည္းဟု ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္သည္။ ဘြဲ႕ရ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မခင္စႏၵာကမူ မၾကာေသးမီကပင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ လူဦးေရစစ္တမ္း၌ အမ်ိဳးသမီးဦးေရမွာ အမ်ိဳးသားထုထက္ ပိုမိုမ်ားျပားေနသည္ဟု ပါဝင္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိတြင္လည္း သူမအပါအဝင္ ရည္းစားမရွိေသးသည့္ အမ်ိဳးသမီး မ်ား ေပါမ်ားေနဆဲျဖစ္သည့္အတြက္ ယင္းစစ္တမ္းမွာ ေယဘုယ်မက်ဟု အရႊန္းေဖာက္ကာ ေျဖၾကားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုမွာ ယင္းစစ္တမ္းအေပၚ လက္သင့္မခံႏိုင္ဟု ထင္ႏိုင္ဖြယ္ရာရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ စစ္တမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ လက္မခံျခင္းမွာ ၃ဝ ဦး လွ်င္ ၁၁ ဦး ခန္႔သာရွိေနသည္ကို ေမးျမန္းခ်က္မ်ားအရ ေတြ႕ရွိရသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကိုယ္တိုင္ပင္ ယင္းစစ္တမ္းအေပၚ လက္ခံမႈရွိသည္ဟု ဆိုရမည္ေလာ။ မည္ သုိ႔ေသာအခ်က္ေၾကာင့္ လက္ခံၾကသနည္း။ ေမးခြန္း ေမးႏိုင္ဖြယ္ရွိျပန္သည္။

လက္ခံေပးပါသည္။ သို႔ေသာ္ …

အမ်ိဳးသမီးအေတာ္မ်ားမ်ားပင္ ယင္းစစ္တမ္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိၿပီး လက္သင့္ခံႏုိင္ေၾကာင္းေထာက္ျပမႈမ်ားလည္း တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာပင္ ရွိလာခဲ့သည္။ ထိုသို႔လက္ခံ သည္ဟု ဆိုရျခင္းမွာ လက္ထပ္ျခင္းမျပဳမီ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးႏွင့္ အတူေနထုိင္ျခင္းမွာ အျပစ္တစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အ ရြယ္ေရာက္ၿပီးသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား တြင္လည္း အမ်ိဳးသားမ်ားနည္းတူ ေသြးသားဆႏၵရွိႏိုင္သည့္အတြက္ ပြင့္လင္းလာသည့္ ေခတ္ႏွင့္အညီျဖစ္ေလ့ရွိသည့္ သေဘာ တရားမ်ားျဖစ္လာႏုိင္သည္ဟု အမ်ိဳးသမီး ထုအခ်င္းခ်င္း ေထာက္ျပလာၾကျခင္းျဖစ္သည္။

အသက္ ၂၅ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္ကာ ေဆးဝါးကြ်မ္းက်င္ျဖင့္ ဘြဲ႔ရထားသည့္ မမာျမင့္ (အမည္လႊဲ)က ယခင္အခ်ိန္မ်ား၌လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားအိမ္ေထာင္မျပဳမီ အပ်ိဳစင္ ဘဝကိုေပး အပ္ျခင္းမ်ား၊ အတူေနျခင္းကိစၥမ်ား ရွိေနႏုိင္ေသာ္လည္း သတင္းအခ်က္အလက္အားေကာင္းလာသည့္ ယခုေခတ္မွသာ ပိုမ်ားလာသေယာင္ ျမင္ေတြ႕ လာရျခင္းျဖစ္ႏုိင္ သည္ဟု ဆိုသည္။  ”ယဥ္ေက်းမႈအရ ဖြင့္မေျပာရင္သာရွိမွာပါ၊ သဘာဝတရားက ရွိေတာ့ သဘာဝဟာ သဘာဝပါပဲ။ မဟုတ္ရင္ အိုးခ်င္းထားအိုးခ်င္းထိ ဆိုတဲ့စကားက ဘာေၾကာင့္ ေပၚလာမွာလဲ”ဟု မမာျမင့္က သံုးသပ္သည္။

ထို႔သုိ႔ လက္ခံေပးသူမ်ားဘက္၌လည္း ျခြင္းခ်က္ဟူသည့္ အေျခအေနမ်ား ရွိေနသည္ကိုေတာ့ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ရည္းစားတစ္ေထာင္ လင္ေကာင္တစ္ေယာက္ဟူသည့္ စကားပံုႏွင့္အညီ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိ၏ ဘဝ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ႏွင့္ ဆႏၵသိကၡာမ်ားအေပၚ ကိုယ္တိုင္ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ခြင့္ ရွိသင့္ၿပီျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ ေသာ္ ယင္းအေျခအေနက အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးတည္းအတြက္သာမက မိသားစု၊ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္အသိုင္းအဝိုင္းေပၚ သက္ေရာက္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနတစ္ခုမျဖစ္ လာေ စရန္ေတာ့ ထိန္းသိမ္းသင့္သည္ဟု အထက္ပါစစ္တမ္းကို လက္ခံေပးၾကသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ေထာက္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

အခိ်ဳ႕ေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ခ်စ္သူႏွင့္အိမ္ေထာင္ဖက္ကိုတစ္ဦးတည္းအ ျဖစ္ရည္ရြယ္ကာ မိမိ၏အပ်ိဳစင္ဘဝကို ေပးအပ္တတ္ၾကေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ထိုခ်စ္ သူႏွင့္ ေဝးကြာသြားသည့္အခါ မိမိ၏တန္ဖိုးရွိသည့္ အပ်ိဳစင္ဘဝစြန္႔လႊတ္ေပးလိုက္ရသည္သာ အဖတ္တင္က်န္ခဲ့မည္ကိုလည္း သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း ေထာက္ ျပ သည္။ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ မစုစံကမူ ”အမ်ိဳးသမီးေတြ သတိထားေနရမယ့္အခ်က္က ျမန္မာေယာက်္ားေတြဟာ အပ်ိဳစင္ကိုမွႀကိဳက္တတ္ၾကတယ္ ဆိုတာ ပါ” ဟု ဆိုသည္။

ယင္းအခ်က္မွာလည္း ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးရဦးမည့္ ယဥ္ေက်းမႈအေျခအေနတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ မဂၤလာဦးညဟူသည့္ စကားအဓိပၸာယ္ အေပၚ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနၾကဆဲ ခ်စ္သူမဂၤလာစံုတြဲမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈ လႊမ္းမိုးထား သည့္လက္မထပ္မီ အတူေနထိုင္ျခင္းဟူသည့္ စကား မွာ လည္း လူငယ္ထုအၾကား၊ အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီးတို႔ၾကား အထူးတလည္ အဆန္းျဖစ္မေနေတာ့သည္ကို သတိျပဳမိၾကရန္လည္း လိုအပ္ၿပီျဖစ္သည္။ မူးယစ္ေဆးဝါး၊ လက္တစ္ကမ္းတြင္ ဝယ္ယူရရွိႏုိင္ေနသည့္ ၁၈+ ႐ုပ္ရွင္မ်ား၊ အင္တာနက္လြတ္လပ္စြာသံုးႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ဆက္ေက်ာ္သက္အရြယ္ လူငယ္မ်ား၏လိင္မႈကိစၥဆိုင္ရာ စူးစမ္းခ်င္ စိတ္မ်ားမွာလည္း စစ္တမ္းပါထြက္ဆိုခ်က္အေပၚ အေထာက္အပံ့ေပးေနသည္ဟုလည္း ဆိုႏိုင္ မည္ျဖစ္သည္။

လက္မထပ္မီအတူေနသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားျပားလာပါက ယင္းအယူဝါဒအေပၚ လက္ခံႏုိင္မႈမ်ားျပားရန္လည္း လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။အမ်ိဳးသမီး သတင္းသမား တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစင္သီ(အမည္လႊဲ)ကမူ ”အရင္ေခတ္ကလို သူတို႔ေတာ့ လူပ်ိဳမစစ္ဘဲ အပ်ိဳမွ အပိ်ဳလိုခ်င္တဲ့ ေယာက္်ားဝါဒီေတြ နည္းသြားတာေပါ့” ဟု သူမ၏ အျမင္ကို ထုတ္ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။  သို႔ေသာ္လည္း စစ္တမ္းမွာ တိက်မွန္ကန္ရန္ လိုအပ္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟုလည္း ေဝဖန္ၾကၿပီး စစ္တမ္းတြင္ပါဝင္ထားသည့္ ၿမိဳ႕ျပေနအမ်ိဳးသမီး ငါးဦးလွ်င္ ေလးဦးမွာ အပ်ိဳမဟုတ္ဟူသည့္အခ်က္မွာ ေယဘု ယ်ဆန္လြန္းသည္ဟုလည္း ျပစ္တင္ေျပာဆိုၾကသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသမီးစြမ္းေဆာင္ရွင္အဖြဲ႕အစည္း တည္ေထာင္ရာတြင္ပါဝင္သူ ေဒၚရီရီျမင့္ကမူ စစ္တမ္း၏ ရာခိုင္ႏႈန္းျပသထားမႈမွာ မ်ားျပားလြန္းလွၿပီး ေကာက္ ယူ သည့္ေနရာ၊ လူဦးေရႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုကို လႊမ္းၿခံဳႏိုင္ျခင္းမရွိဟု ဆိုသည္။ ၿမိဳ႕ျပေနအမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ေက်းလက္ေဒသေနအမ်ိဳးသမီးတို႔ထက္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းေန ထိုင္မႈရွိေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဟူသည့္ အထိန္းအကြပ္ရွိေသးသည့္အတြက္ စစ္တမ္း၌ ေျပာထားသကဲ့သို႔ အမ်ားစုဟူသည့္အေန အထားမ်ိဳးမရွိႏိုင္ ဟုလည္း ေျပာၾကားသည္။ ”ေနာက္ရာစုႏွစ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ တျခားႏုိင္ငံေတြလို ျဖစ္လာမလားဆိုတာ မေျပာႏုိင္တဲ့အေျခအေနတစ္ခုေပါ့။ ဒါေပမဲ့လည္း ဂုဏ္သိကၡာထိန္း သိမ္းမႈေတြ ဆိုတာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ ရွိေနၾကတုန္းပါပဲ”ဟု ၎က ဆိုသည္။

အမ်ိဳးသမီးႏွင့္အပ်ိဳစင္ဘဝ

အထက္ပါစစ္တမ္းအေပၚ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသမီးမွန္လွ်င္ အနည္းႏွင့္အမ်ား အပ်ိဳစင္ဘဝအား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တတ္ ၾကစၿမဲျဖစ္ သည္ဟု အမ်ိဳးသမီးမ်ားကဆို ၾကသည္။ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိဟူသည့္ စကားႏွင့္အညီေနထုိင္ခဲ့ၾကသည့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘဝမွစတင္ကာ ယခုအ မ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူအလုပ္လုပ္ကိုင္ေနႏိုင္သည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာေခတ္၌ပင္ အပ်ိဳစင္ဟူသည့္ စကားရပ္အေပၚတန္ဖိုး ထားမႈမ်ားရွိဆဲျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစု ကို ေမးျမန္းျခ င္းျဖင့္သိရသည္။

အမ်ိဳးသမီးအခ်င္းခ်င္းၾကား၌ပင္  ‘နင္အပ်ိဳေရာစစ္ေသးရဲ႕လား’ဟု ေမးလိုက္ပါက ‘အင္း’ဟူသည့္အေျဖကို ရဲဝံ့စြာေျဖၾကားလိုဆဲျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရွိဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ကို ဘဏ္ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစန္းက သူမ အေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာျပသည္။ ”ကိုယ္က အပ်ိဳမဟုတ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္ မႈေတာ့ မရွိ ႏုိင္ေတာ့ ဘူးလို႔ထင္တယ္”ဟု ၎ကဆိုသည္။ ထို႔အျပင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မိမိ၏အပ်ိဳစင္ဘဝကိုထိန္းသိမ္းျခင္းမွာ အက်ိဳးေက်းဇူးႀကီးႀကီးမား မားရရွိသည္ ဟူသည့္ အေနအထားမွ တန္ဖိုးမဟုတ္ေသာ္လည္း ရိုးရာတစ္ခုကဲ့သို႔ျဖစ္ေနသည့္ ဓေလ့အရ လိုက္နာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္လာသည္ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။

အမ်ိဳးသမီးသတင္းေထာက္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ မစင္သီကေတာ့ ”ဘာရယ္ညာ ရယ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အနည္းဆံုး ဗိုက္တစ္လံုးနဲ႔ က်န္ခဲ့တဲ့အျဖစ္ေတာ့ ေအးတာ ေပ့ါ”ဟူ၍ ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ ထပ္မံစဥ္းစားၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလက္မထပ္မီ အပ်ိဳစင္ျဖစ္ျခင္းမွာ အမ်ိဳးသမီးထုအၾကားဂုဏ္ ယူဖြယ္ရာကိစၥရပ္ ဆိုျခင္း ထက္ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ဟုဆိုလွ်င္ လက္ခံႏုိင္စရာရွိမည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ အျငင္းပြားဖြယ္ႏိုင္ရာ ရွိမည္ေလာ။

အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔လက္တြဲေဖာ္၏ အပ်ိဳစင္ဘဝ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရွိ ဟိုတယ္တစ္ခုတြင္ စီမံခန္႔ခြဲေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္အရြယ္ မလဲ့ရည္(အမည္လႊဲ)ကမူ သူမဘဝ၌ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူဘဝ၌ မိမိ၏ခ်စ္သူျဖင့္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ ၿငိစြန္းဖူးျခင္းရွိခဲ့သည္ဟု ဖြင့္ဟသည္။ သို႔ေသာ္ အေျခအေနတစ္ခုေၾကာင့္  အဆိုပါအမ်ိဳးသားႏွင့္ လက္ ထပ္ျခင္းမရွိခဲ့ဟုသိရသည္။ ေက်ာင္းသားဘဝျဖစ္သည့္အျပင္ ဘဝေနထိုင္ေရး၊ လူေနမႈအဆင့္အတန္းအရ ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ေသးျခင္းမရွိသည့္အတြက္ အဆို ပါအမ်ိဳးသားႏွင့္လမ္းခြဲခဲ့သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

”ကြၽန္မအတြက္ ဒီကိစၥဟာအိပ္မက္ဆိုးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မသူနဲ႔မွားမိလို႔သူနဲ႔သာ ယူခဲ့ရမယ္ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္တစ္ခုျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘဝအ ခက္အခဲရွိလာ လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အပ်ိဳဆိုတဲ့ဂုဏ္ကို ခဏေမ့ထားၿပီး ကြၽန္မ ရွင္သန္ခဲ့တယ္။

 ခုေတာ့ အဲ့ဒီအေျခအေနဟာ အိပ္မက္ဆိုးကေန ကြ်န္မကုိ ဘယ္လို လုပ္ကိုင္သင့္ တယ္ဆို တာကို လမ္းၫႊန္ေပးႏုိင္တဲ့ အေကာင္းဆံုးေသာ သာဓကတစ္ခုလိုပါပဲ”ဟု မလဲ့ရည္က သူမဘဝကို ဖြင့္ဟေျပာဆိုသည္။လက္ရွိတြင္ေတာ့ ဝင္ေငြေကာင္းကာ သူမအေပၚ ခ်စ္ခင္စံုမက္သည့္ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးႏွင့္ မၾကာမီ လက္ထပ္ေတာ့မည္လည္းျဖစ္သည္ဟု သူမကဆိုသည္။

”အခ်စ္ကိုဦးစားေပးၿပီး အေျခအေနအရ သူ႔ကိုပဲေရြးခ်ယ္ခဲ့မယ္ဆို ဘဝဟာဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာေလ။ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာလည္း ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေတာ့ ရွိရမယ္။ ေယာက္်ားေတြ ဘက္ကေတာ့ ဒါကိုမွ်တစြာနားလည္ေပးဖို႔လိုတယ္”ဟု မလဲ့ရည္က ေျပာသည္။ သူမအတြက္ေတာ့ ယခုလက္ထပ္မည့္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ သူမအၾကား နားလည္မႈမ်ားစြာရွိၿပီး သူမ၏ပကတိဘဝကိုလည္း သိႏွင့္ၿပီးျဖစ္သည္ဟု သူက ဖြင့္ဟသည္။ အမ်ိဳးသားမ်ားဘက္တြင္ေရာ အမွန္တကယ္ပင္ ထိုသို႔ကိစၥမ်ားရွိေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေပၚ လက္ခံမႈေပးႏိုင္ဦးမည္လား။ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ အသက္ ၂၂ ႏွစ္ရွိ ကိုေက်ာ္စြာ (အမည္လႊဲ)က ခ်စ္မိသည့္ အမ်ိဳးသမီးမွွာ အပ်ိဳစင္မ ဟုတ္ မွန္း သိ ခဲ့ရပါက ႏွေျမာမိမည္ဟုဆိုသည္။

အမ်ိဳးသားတစ္ဦးျဖစ္သည့္အတြက္  အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ပြင့္လင္းသည့္ အေနအထားတစ္ခုရွိေသာ္လည္း လက္မထပ္မီအတူေနျခင္းကိစၥကိုမူ မႏွစ္ ၿမိဳ႕ဟု ဝန္ခံသည္။ ကိုယ္တိုင္က လိင္မႈကိစၥပိုင္းတြင္ပြင့္လင္းလိုေသာ္လည္း မိမိႏွင့္ လက္တြဲမည့္အမ်ိဳးသမီးကိုမူ ယင္းကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္မႈမရွိဖူးသည့္ သူျဖစ္ေစလို သည္ ဟုလည္း ဆုိျပန္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈ၊ မျဖစ္မႈအေပၚ ၎က ”သူမ်ားသံုးၿပီးသားကို သံုးရတာနဲ႔ အသစ္သံုးရတာက မတူဘူးေလ။  ခံစား ခ်က္ေၾကာင့္ေပါ့။ သက္မဲ့ဆိုရင္ေတာင္ ခံစားရတာသက္ရွိျဖစ္ေတာ့ ခံစားခ်က္ပိုျပင္းထန္တာေပါ့”ဟုဆိုသည္။

အမ်ိဳးသားအမ်ားစုမွာလည္း ၎၏  ခံစားခ်က္အတိုင္းပင္ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူက မွတ္ခ်က္ေပးသည္။ မႏၲေလးတြင္ေနထိုင္သည့္ မအိအိကမူ အိမ္ေထာင္မက်မီ အ တူေ နျခင္းေၾကာင့္ မိမိ၏အိမ္ေထာင္ဘက္မွာ အိမ္ေထာင္သက္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ယင္းအခ်က္ေပၚတြင္ နင္းကာအထင္အျမင္ေသးျခင္း မွာ ျဖစ္လာႏုိင္ေျခရွိ သည္ ဟု လည္း ေထာက္ျပသည္။


ထို႔အျပင္ အမ်ိဳးသမီးအေနျဖင့္ စဥ္းစားပါကလည္း မိမိပင္လွ်င္ အျခားအမ်ိဳးသားတစ္ဦးအား အပ်ိဳစင္ဘဝကိုေပးအပ္ခဲ့ဖူးျခင္းျဖစ္ရာ မိမိ၏ အိမ္ေ ထာင္ဖက္ အ မ်ိဳးသားမွာလည္း အျခားေသာမိန္းမတစ္ဦး၏ အပ်ိဳစင္ဘဝကို ရယူဖူးလိမ့္မည္ဟူသည့္ အေတြးမ်ား ဝင္လာႏုိင္ေျခရွိသည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

 မည္သို႔ ပင္ ဆုိေစ အဆိုပါအေျခအေနေပၚ အလံုးစံုနားလည္မႈမေပးႏုိင္ေသးသည့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ အိမ္ေထာင္ေရးအဖုအထစ္မ်ားသာ ျဖစ္လာႏုိင္ေျခရွိမည္ဟု ဆိုသည္။ အ ထက္ တန္းျပ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္သည့္အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္ မသက္ (အမည္လႊဲ)ကမူ ”ခ်စ္သူဘဝမွာ ဘယ္လိုအေျခအေနပဲ ရွိခဲ့ၾကပါေစ အိိမ္ေထာင္ဘက္ ရွိလာ ရင္ေ တာ့ သူ႔အေပၚမွာ သစၥာရွိသြားမယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပမယ္ထင္ပါတယ္” ဟူ၍သာ။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ စစ္တမ္း ႏွင့္ပတ္သက္၍သာမက အပ်ိဳစင္ဘဝထိန္းသိမ္းမႈ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အုပ္ထိန္းမႈ၊ စရိုက္လကၡဏာမ်ားအေပၚမူတည္သည့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခံယူခ်က္မ်ားသည္ ထိုအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ တစ္ကုိယ္ရည္ဘဝရပ္တည္မႈ ႏွင့္သာသက္ဆိုင္လာမည္ျဖစ္သည္။ ၂၁ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ပြင့္ လင္းမႈအားေကာင္းလာျခင္း၏ တစ္ဖက္၌ အေကာင္းအဆိုး ဒြန္တြဲေနမည္ကို ကမၻာေပၚရွိလူသားအားလံုး သိရွိၿပီးျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အေျဖမ်ိဳးစံု ထြက္ရွိေနဆဲျဖစ္သည့္ က်ား/မ သဘာဝဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ား၊ အခ်က္အ လက္မ်ားမွာ ထိခိုက္ရွလြယ္သည့္သေဘာ တရားမ်ားလည္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ယင္းစစ္တမ္းမွာ မည္သို႔ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ထုတ္ျပန္သည္ဆိုျခင္းက ပို၍ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ရန္ကုန္၊မႏၱေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အမ်ိဳးသမီးဦးေရ စုစုေပါင္း ၄၅ ဦးကို လိုက္လံစစ္တမ္းေကာက္ခံရာမွ ရရွိလာခဲ့သည္ဟူေသာ အဆိုပါစစ္တမ္းက ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလံုးရွိ ၿမိဳ႕ျပေနအမ်ိဳးသမီးမည္မွ်ကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ပါမည္နည္း။


ယင္းအခ်က္သည္ အထက္ပါအေျဖမ်ားထက္ ပိုမိုအဓိပၸာယ္ျပည့္စံုမည္ျဖစ္သည္။ သုေတသနလုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခု (သုိ႔မဟုတ္) စစ္တမ္းတစ္ ရပ္ မွာ အနည္းဆံုးလူဦးေရ ၅ဝဝ ခန္႔ပါဝင္ရမည္ဟု Myanmar Survey Research မွသိရသည္။

သို႔မွသာ သုေတသနစစ္တမ္းတစ္ခု၏အႏွစ္သာရႏွင့္ ျပည့္စုံၿပီး စစ္တမ္းေကာက္ခံရာတြင္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားတိက်စြာ အမ်ိဳးအစားခြဲျခားျခင္း (ဥပမာ- လူမႈအေျခ အေန၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး)၊ အသက္အပိုင္းအျခား ခဲြျခားျခင္းတို႔ကို အနည္းဆံုး ျပဳလုပ္သင့္သည္ဟုလည္း သိရသည္။သုေတသနအယ္ဒီတာအျဖစ္ လုပ္ ကိုင္ေနဆဲျဖစ္ သည့္ ဦးလင္းမာန္ေအာင္ကမူ စစ္တမ္းထုတ္ျပန္ရာတြင္လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္အား တစ္ပါတည္းထည့္သြင္း ေျပာၾကားသင့္သည္ဟုေထာက္ျပသည္။

”လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အသိပညာအတြက္လား၊ အတူေနကိစၥေတြမွာ အသိပညာဘယ္ေလာက္ရွိသလဲ စသျဖင့္ ေျပာျပရမယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီစစ္တမ္းကိုလုပ္ရလဲေပါ့။ လူေလး ငါးဆယ္နဲ႔ စစ္တမ္းလုပ္တာဆိုရင္ေတာ့ ေဆာရီးပဲ”ဟု ၎ကလုပ္ သက္အေတြ႕အႀကံဳအရ စစ္တမ္းတစ္ခု၏ စံႏႈန္းမ်ားကို ေျပာျပသည္။ ရာခိုင္ႏႈန္းတြက္ခ်က္ရာ တြင္ လည္း ဆင္းရဲသား၊ အလယ္အလတ္တန္းစားႏွင့္ အထက္တန္းစားစသျဖင့္ ခြဲျခားၿပီး ယင္းအလႊာအလိုက္ရာခိုင္ႏႈန္းျပန္လည္ခြဲျခား သင့္သည္ဟုသိရသည္။ အဆံုး သတ္မွ သာ အားလံုးစုစုေပါင္း၏ မည္မွ်ရာခိုင္ႏႈန္းမွာမူ အပ်ိဳစင္မဟုတ္ဟူသည့္အခ်က္ကိုထုတ္ျပန္ေပးရမည္ဟုလည္း ဆိုသည္။”အဲ့ဒီေတာ့ေျပာရရင္ ဒီစစ္တမ္းဟာ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ကို ကိုယ္စားမျပဳပါဘူး”ဟု ဦးလင္းမာန္ေအာင္က ျပတ္သားစြာ မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိအမ်ိဳးသမီးမ်ား အပ်ိဳစင္စစ္စစ္ျဖစ္ရန္ မည္မွ်အေရးႀကီးေနၿပီနည္း။ ထိုအပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈမွာ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ ဘဝအေပၚမည္မွ် လႊမ္းမိုးေပးႏုိင္မည္ နည္း။ ထိုနည္းတူစြာပင္ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ အိမ္ေထာင္ဖက္အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ အပ်ိဳစင္ျဖစ္မႈဟူသည္ကား အဘယ္နည္း။

ယင္းေမးခြန္းမ်ားကိုေမးျမန္းမိပါက အ ျပစ္ေျပာ ဖြယ္ရာ၊ ေထာက္ျပဖြယ္ရာ၊ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ အေျဖမ်ိဳးစံုထြက္က်လာႏိုင္သည္။ မဂၢဇင္းတိုက္တစ္ခုတြင္ အယ္ဒီတာအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အသက္သံုးဆယ့္ ငါးႏွစ္ အရြယ္ မေအးေအး(အမည္လႊဲ)ကမူ ”ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ စစ္တမ္းကေျပာထားတဲ့  အခ်က္ကိုလံုးဝလက္မခံခ်င္ပါဘူး။ အဲ့ဒီ လိုျပတ္ သားဖို႔ အတြက္ဆိုတာလည္း ကြၽန္မတို႔မိန္းမသားေတြကအဓိကပဲ” ဟူ၍သာ ျဖစ္သည္။

သုတလင္း၊ ျမတ္စုၿငိမ္း

Popular News Journal
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget