.

AlinShin

Wednesday, July 23, 2014

သိန္းစိန္နဲ႔ အနုပညာသမားမ်ားေတြ႕ဆံုပြဲ

မစပ္စုတုိ႔ ျမန္မာျပည္ႀကီးက အႏုပညာေလာကႀကီး တုိးတက္ထြန္းကားလာဖုိ႔အတြက္ လုိအပ္တဲ့ အခန္းက႑ေတြ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ႔ ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ သမၼတႀကီးက အႏုပညာရွင္ အတတ္ ပညာရွင္ေပါင္း ၁၈၀ ေက်ာ္ကုိ ၿပီးခ့ဲတဲ့ ၁၂ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာမွာ ေခၚယူေတြ႔ဆုံခဲ့တယ္ ဆုိတာ အားလုံးလည္းအသိပါပဲ။
အဲ့ဒီပြဲကုိ ပုိၿပီးသိသြားေစတဲ့အထဲမွာ အဆုိပါ ပြဲက်င္းပေနစဥ္ အျပင္ဘက္မွာ ယူနတီ သတင္းေထာက္ကို ေထာင္ ၁၀ ႏွစ္ခ်တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မေက်နပ္တဲ့ မီဒီယာသမားေတြက အသံတိတ္ဆႏၵျပခဲ့ၾကတာ ေၾကာင့္လည္း ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလုိ အႏုပညာရွင္ေတြ တရုန္းရုန္း တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး သမၼတႀကီးထံ မိမိတုိ႔ေလာကရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ကုိ ေတာင္းဆုိ တင္ျပခဲ့ၾကလုိ႔ ဒီ့အေပၚ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ေ၀ဖန္သံေတြကလည္း ထုံးစံအတုိင္း ညံလုိ႔ေပါ့ေလ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္ေျမာက္ လာကာစမွာလည္း အခုလုိပဲ ရုပ္ရွင္ ဂီတ၊ သဘင္ အႏုပညာရွင္ေတြ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿခံေရွ႕မွာ တအုန္းအုန္း တရုန္းရုန္းျဖစ္ခဲ့ၾကဖူးေလေတာ့ အခုလုိ သမၼတႀကီး နဲ႔လည္း ေတြ႔ရမယ္လည္းဆုိေရာ အုန္္းအုန္းထေနတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ facebook ေလလိႈင္း သတင္းဌာနႀကီးက ေပါက္ကြဲၾကပါေလေရာ။
ထုိစဥ္ကာလေတြမွာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ ေခၚ ယူေတြ႔ဆုံၿပီး သူရဲ႕ NLD ပါတီအတြက္ ေတးသီခ်င္းေတြ ဖန္တီးဖုိ႔၊ အႏုပညာရပ္ေတြ ဖန္တီးဖုိ႔ ဆုိတဲ့အေနအထားနဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြကုိ ေခၚယူေတြ႔ဆုံခဲ့တာျဖစ္လုိ႔ အဲဒီကာလဟာလည္း  ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္ခင္ ကာလမွာဆုိေတာ့ ဒါလည္း တနည္းအားျဖင့္ မဲဆြယ္ စည္းရုံးမႈ တခုလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္ေတြတုန္းကေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ားဆုိသလုိ “အေမစု၊ အန္တီစု” ရယ္လုိ႔ ျဖစ္သြားခဲ့ၾက ေသးတာကုိး။
သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးလည္း နီးလာၿပီဆုိေတာ့ ဒီလမ္းစဥ္ကုိမ်ား လုိက္ေလသလားဆုိတဲ့ ေမး ခြန္းေတြကလည္း မနည္းမေနာ ေတြ႕ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္းမွာ ႏုိင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္တဲ့ အႀကီးအကဲေတြအေနနဲ႔ ျပည္သူေတြ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနတဲ့ အႏုပညာသမားေတြကုိ အခုလုိ အေရးတယူေတြ႔ဆုံၿပီး လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိလာမယ့္ အသံေတြကုိ နားေထာင္ ေပးမယ္ဆုိတာဟာ အေတာ္ေလး အ့ံအားသင့္စရာ မယုံနုိင္စရာျဖစ္ေနတာကုိး။ အမွတ္ေတြမ်ား ယူေနၿပီ လားဆုိတာလုိေပ့ါေလ။

ဒီအေပၚကုိ အႏုပညာရွင္ေတြက ဘယ္လုိျမင္ၾကလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ မစပ္စုလိုပဲ ဧရာဝတီ စာဖတ္ပရိသတ္လည္း သိခ်င္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။
အဲဒီပြဲကုိ တက္ေရာက္ခဲ့တဲ့ သဘင္ပညာရွင္ မုိး၀င္းက “ဒါကေတာ့ သမၼတႀကီး ရုိးရုိးသားသား လုပ္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အေပၚမွာေတာ့ အသုံးမခ်ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ ဒါကလည္း က်ေနာ္ ျပည္သူတေယာက္အေနနဲ႔၊ အႏုပညာသည္ တေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္ တာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေနာက္ပုိင္းက ေရြးေကာက္ပြဲေတြ ဘာေတြကလည္း ရွိေသးတယ္ ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အခု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကကို အထင္လြဲ အျမင္လြဲ ျဖစ္ခ်င္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ရုိးရုိးသားသားနဲ႔ ေခၚေတြ႔ၿပီးေတာ့ ရုိးရုိးသားသားနဲ႔ လက္ခံေပးဖုိ႔ ေျပာလုိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိေခၚယူၿပီး အသုံးခ်တာကုိ မႀကိဳက္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္” လုိ႔ သူ႔ခံစားခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။
တုိင္းျပည္အတြက္ တကယ္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့သလား၊ လုပ္ႏုိင္သလား ဆုိတာေတြနဲ႔သာ တုိင္းထြာၿပီး ျပည္သူေတြ အေနနဲ႔ ေထာက္ခံဖုိ႔အသင့္ရွိတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ရုံနဲ႔တင္ မဲဆြယ္စည္းရုံးလုိ႔ ရမယ္လုိ႔ မထင္ေၾကာင္းကိုေတာ့ သရုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ဦးဇင္၀ုိင္းက ဆုိပါတယ္။
“က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ မဲဆြယ္တယ္ဆုိတာက ဒီလုိမိ်ဳးလုပ္ရုံနဲ႔ မဲဆြယ္လုိ႔ ရမယ္လုိ႔ မထင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ေလာကတင္ မကဘူး။ ေလာကေပါင္းစုံကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဆုိေတာ့ ယုိယြင္းမႈေတြကေတာ့ မ်ားစြာ၊ လုိအပ္မႈေတြ မ်ားစြာရွိေနတာပဲ။ ဆုိေတာ့ ဒီလုိေတြ႔တဲ့အခါမွာ ကုိယ့္အဖြဲ႔အစည္းအတြက္၊ ကုိယ့္ေလာကအတြက္ ေတာင္းၾကတယ္ဆုိတာက ေကာင္းတာပါပဲ။ လုပ္ေပးႏုိင္ရင္လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဒီလုိ လုပ္ေပးလုိက္လုိ႔ မဲဆြယ္တယ္လုိ႔လည္း မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်။ က်ေနာ့ အယူအဆေပ့ါေနာ္။ က်န္တဲ့သူ ေတြေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့္ အယူအဆကေတာ့ တုိင္းျပည္ကုိ ေကာင္းေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ပါ။ သူ႔အေပၚပဲၾကည့္မွာပဲ။ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ တုိင္းျပည္အေပၚ တကယ္ ေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့သလား၊ လုပ္ႏုိင္သလား။ ဒီ ငါးႏွစ္အတြင္းမွာ။ အဲဒီလုိဆုိရင္ ေထာက္ခံဖုိ႔ပါ။ မလုပ္ႏုိင္ဘူး ဆုိရင္လည္း က်ေနာ္တုိ႔က လုပ္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္တဲ့သူကုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ပါ။ ဒီဟာနဲ႔ မဲဆြယ္လုိ႔ရမယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္ပါဘူး” လုိ႔ ဦးဇင္ဝုိင္းက ေျပာပါတယ္။
အႏုပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ ေလာကရဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ေတြအတြက္ သြားရတာျဖစ္ၿပီး လူႀကီးက ေတြ႔ဖုိ႔ ေခၚတာကုိ မသြားရင္ မေကာင္းတာေၾကာင့္ သြားေတြ႔ၿပီး စကားေျပာလုိက္တာပါလုိ႔ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးရဲ႕ နာယက ဦးေအာင္လြင္က ေျပာပါတယ္။
“အဲဒီေလာက္ထိ က်ေနာ္လည္း နားမလည္ဘူး မေျပာတတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔မွာလည္း ရုပ္ရွင္ အစည္းအရုံးအေနနဲ႔ လုိအပ္ခ်က္ေတြ ေလာေလာဆယ္မွာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲဒီအတြက္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ရုပ္ရွင္ဆုိတာက ကေလးေတြလုိပဲေလ။ ကေလးေတြလုိပဲ ဆုိတာက လူႀကီးကေခၚတယ္ဆုိရင္ အႏုပညာ အဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ မသြားလုိ႔မွ မေကာင္းပဲ။ ေနာက္ေတာ့ လည္း ကုိယ့္မွာ လုိအပ္ခ်က္ေတြကလည္း ရွိေနတာဆုိေတာ့ လူႀကီးေခၚေတာ့ သြားေတြ႔ၿပီးစကားေျပာလုိက္တာပါပဲ။ ရုပ္ရွင္ အစည္းအရုံးအတြက္က လြဲလုိ႔ တျခား ဘာမွ မျမင္ပါဘူး။ ျမင္လည္း မျမင္ခ်င္ပါဘူး” လုိ႔ ဦးေအာင္လြင္က ဆုိပါတယ္။
ဒီလုိ ေခၚယူေတြ႔ဆုံတာဟာ မဲဆြယ္စည္းရုံးျခင္းဟုတ္ မဟုတ္ဆုိတာကုိ မသိေပမယ့္ လက္ရွိ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အႀကီးအကဲ ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္အေနနဲ႔ ေအာက္ေျခမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အရာေတြကုိ ေမးျမန္းျဖည့္ဆည္းေပးတာဟာ မဂၤလာရွိတဲ့ ကိစၥလုိ႔ ျမင္မိတာက ဇာတ္မင္းသား ဖုိးခ်စ္ပါ။
“အဲဒါကုိေတာ့ က်ေနာ္မသိပါဘူး။ သိတာကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္မွာ လက္ရွိ တာ၀န္အရွိဆုံးပုဂၢိဳလ္ တေယာက္က ႏုိင္ငံ အႀကီးဆုံးပုဂၢိဳလ္ အႀကီးအကဲက အႏုပညာသမားေတြ အေပၚ တန္ဖုိးထားၿပီးေတာ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးဖုိ႔ တကူးတက အခ်ိန္ေပးၿပီး လာတယ္ဆုိတာကေတာ့ ဒါ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့နိမိတ္ပါပဲ။ ဒါကေတာ့ ဘယ္လုိ အေျခအေနမ်ိဳးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတြ႕သင့္ ဆုံသင့္ ေအာက္ေျခက ကိစၥေတြ ေမးသင့္ ျဖည့္ဆည္းေပးသင့္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖည့္ဆည္း ေပးဖုိ႔ ေစတနာေလးနဲ႔ ေမးလာၿပီဆုိေတာ့ က်န္တာေတြထားၿပီး အဲဒါေလးကေတာ့ မဂၤလာရွိတဲ့ ကိစၥလုိ႔ ျမင္ပါတယ္” လို႔ ဖုိးခ်စ္က သူ႔အျမင္ကို ေျပာျပပါတယ္။
ကဲ ဒါေတြကေတာ့ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ ဒီပြဲအေပၚျမင္တဲ့ အျမင္ေတြပါ။ ဒါနဲ႔ အဲဒီေန႔မွာ သူတုိ႔ေတြ သမၼတႀကီးထံ ဘာေတြ ေတာင္းဆုိ ေဆြးေႏြးသြားခဲ့သလဲ။
ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးက ဦးလူမင္း သမၼတထံ တင္ျပထားတဲ့အခ်က္ေတြက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္ခင္က ျမန္မာျပည္မွာ ရုပ္ရွင္ရံုေပါင္း ၂၉၈ ရံု နဲ႔ စတူဒီယုိေပါင္း ၆၁ ခုထိ ရိွခဲ့ေၾကာင္း၊ န၀တ၊ နအဖ လက္ထက္မွာေတာ့ အဆုိပါ ရုပ္ရွင္ရုံ ေနရာေတြမွာ အိမ္ရာစီမံကိန္းေတြ၊ ဟိုတယ္ေတြ၊ ေရွာ့ပင္းေမာလ္ေတြျဖစ္သြားခဲ့ရေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕ဆို ဂိုေဒါင္မ်ားပင္ ျဖစ္သြားေၾကာင္းနဲ႔ လက္ရွိမွာ ျပသေနတဲ့ ရုပ္ရွင္ရံု ၂၉ ရံုသာ က်န္ခဲ့ေတာ့ေၾကာင္း ေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယေန႔အခါ ရုပ္ရွင္စတူဒီယို လံုး၀မရိွေတာ့ဘဲ ရုပ္ရွင္အႏုပညာရပ္အေနနဲ႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အနိမ့္ဆံုး တိုင္းျပည္ျဖစ္ေနရၿပီလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အခုထက္ထိလည္း ရုပ္ရွင္ဥပေဒဆုိတာ မေပၚေပါက္ေသးေၾကာင္းနဲ႔ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္၊ ဒါရိုက္တာမ်ားဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ ပံုမွန္အခြန္ေဆာင္ေနသူမ်ား ျဖစ္လုိ႔ ႏိုင္ငံသားတာ၀န္ ေက်ပြန္ၾကပါတယ္လုိ႔လည္း ဆုိပါတယ္။ ဒါ့ထက္ ပုဂံဘုရားနဲ႔ တကၠသုိလ္မ်ားမွာ ရုပ္ရွင္ရုိက္ကူးခြင့္မရျခင္းစတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔အတူ တင္ျပေဆြးေႏြးသြားခဲ့တာပါ။
ဂီတ အစည္းအရုံးက ဦးတင္ဦးေလးရဲ႕ တင္ျပေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကေတာ့ ခိုးကူးေခြကိစၥကုိ ထိထိေရာက္ေရာက္ ရဲက အေရးမယူျခင္း၊ လက္ေတြ႔သြားဖမ္းလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခိုးကူးေနသူေတြက စခန္းမႉးရဲ႕သား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တိုင္းကို တိုင္ၾကားေသာ္လည္း အခုထက္ထိ အမႈမဖြင့္ အေရးမယူခဲ့ေၾကာင္း၊ ဒါ့အျပင္ ဂီတအစည္းအရံုးေအာက္ထပ္ကို ငွားရမ္းထားသူက ျပည္ထဲေရး၀န္ႀကီးရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးဆိုၿပီး ဖယ္မေပးလို႔ တရားစဲြရာ အႏိုင္ရခဲ့ေသာ္လည္း ယခုထက္ထိ တရားရံုးက ဖယ္မိန္႔ထုတ္မေပးျခင္း၊ မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒ မၿပီးေသးျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ တင္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။
သဘင္အစည္းအရုံးမွ ပန္တ်ာျမၾကည္ရဲ႕ တင္ျပမႈေတြက ဇာတ္သဘင္အစည္းအရံုး အေဆာက္အဦမရွိျခင္း၊ ပဲြမိန္႔ရရန္ ခက္ခဲျခင္းတုိ႔ကုိ တင္ျပထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သဘင္ပညာရွင္ ဦးခ်မ္းသာက သဘင္သမားေတြအတြက္ ကဇာတ္ရံုမရိွျခင္း၊ ရန္ကုန္ ၊မႏၱေလး ၊ေမာ္လၿမိဳင္စတဲ့ေနရာေတြမွာ မိုးလံုေလလံုရံုေတြ ယခင္က ရိွၿပီး ယခုမရိွေတာ့ျခင္း၊ ပဲြမိန္႔တခုရဖု႔ိ အနည္းဆံုးတလ ေစာင့္ဆုိင္းရလုိ႔ ဇာတ္သူဇာတ္သားေတြ စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲေတြ႔ရျခင္း၊ လုံၿခံဳေရးအတြက္ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ပိုက္ဆံေပးရေသာ္လည္း လံုံၿခံဳေရးတာ၀န္မယူေပးျခင္း၊ ဆီးဂိမ္းလို ပဲြႀကီးမ်ိဳးေတြလုပ္ၿပီး  သဘင္ အႏုပညာရွင္ေတြကို တေယာက္မွ မဖိတ္ေခၚျခင္း၊ ဘုရားပြဲေတြမွာ ဇာတ္ရံုေဆာက္ဖို႔ ေျမေလလံေတြ အဆမတန္ ေတာင္းတဲ့အတြက္ မကႏုိုင္ျခင္း စတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ တင္ျပေဆြးေႏြးသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒီလုိ ရုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ သဘင္ အားလုံး တင္ျပေဆြးေႏြးသြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေရာ ဘယ္သူေတြက သူတုိ႔ေတာင္းဆုိသြားခဲ့တဲ့ ဘာအခ်က္ေတြ ရကုန္ၾကၿပီလဲဆိုတာလည္း စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။
လတ္တေလာမွာေတာ့ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးအတြက္ ရုပ္ရွင္ၿမိဳ႕ေတာ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ဖုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေလွာ္ကားမွ ေျမဧက ၅၀ နဲ႔ ေညာင္ႏွစ္ပင္နားမွ ေျမဧက ၈၀၊ အဲဒီႏွစ္ေနရာအနက္ ရုပ္ရွင္အစည္းအရုံးအေနနဲ႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ တေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ရုပ္ရွင္ၿမိဳ႕ေတာ္ျပဳလုပ္ဖို႔ သမၼတက ခြင့္ျပဳေပးလုိက္ၿပီလုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီႏွစ္ေနရာထဲကမွ တေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ရုပ္ရွင္ အစည္းအရုံးအေနနဲ႔ စဥ္းစားတုန္းပဲလုိ႔ သိရပါတယ္။ ေညာင္ႏွစ္ပင္က ဟိုတခ်ိန္ နအဖ ေခတ္က အမ်ိဳးသားညီလာခံ ဆုိတာႀကီး က်င္းပခဲ့ရာေနရာႀကီးလို႔ ေဝဖန္သံေတြ ညံေနတာ မစပ္စု ၾကားမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျမဧက အေနနဲ႔က အဲဒီေနရာက ပိုက်ယ္ေနပါတယ္။ ဂီတနဲ႔သဘင္ အတြက္ကေတာ့ လတ္တေလာမွာ ဘာမွ ထူးမျခားလာေသးဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။
“က်ေနာ္တုိ႔ ေတြ႔တာလည္း မေန႔တေန႔က ဆုိေတာ့ေလ၊ ဘာမွေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဆီကုိ မလာေသးပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔သက္တမ္း တႏွစ္ခြဲေက်ာ္ေက်ာ္၊ သူတုိ႔ရဲ႕ သက္တမ္းသုံးႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အခုမွ မအားလပ္တ့ဲၾကားက ေတြ႔ခြင့္ေပးတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာင္းဆုိတာေတြလည္း အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔မယ္လုိ႔ က်ေနာ္က ဆုေတာင္းပါတယ္” လုိ႔ ဂီတအစည္းအရုံး ဥကၠ႒ ဦးတင္ဦးေလးက ဆုိပါတယ္။
အဲဒီလိုဆိုေတာ့ကာ အႏုပညာရွင္ေတြကေတာ့ သူတုိ႔ တကုိယ္ရည္အျမင္ေတြနဲ႔ သမၼတထံ သူတုိ႔ ေတာင္းဆုိထားတဲ့ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြကုိ မစပ္စုကုို အခုလုိ ေျပာသြားခဲ့ၾကၿပီး ရသင့္ရထုိက္တဲ့ တခ်ိဳ႕ကိစၥ အနည္းငယ္ကုိလည္း သမၼတႀကီး အေနနဲ႔ ျဖည့္ဆည္းေပးေနၿပီ ဆုိေတာ့ ျမန္မာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစင္တာမွာ ျပဳလုပ္သြားတဲ့ ဒီေတြ႔ဆုံျခင္းက သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြကို ၂၀၁၅ အတြက္ တကယ္ပဲ မဲဆြယ္စည္းရုံးျခင္း ဟုတ္သလား၊ မဟုတ္ဘူးလား ဆုိတာကေတာ့  သမၼတႀကီးသာ အသိဆုံးျဖစ္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
http://burma.irrawaddy.org/entertainment/2014/07/23/62258.html
အလင္းရွင္

ေလာကဓံႏွင့္ Up and Down

Photo: ေလာကဓံႏွင့္ Up and Down
☭ ✖ ✿ ☭ ✖ ✿ ☭ ✖ ☭ ✖ ✿ ☭ 
ဘုရားရွင္ဟာ ဒါေတြကိုအကုန္သိျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ သဗၺညဳတလို႔ေခၚတာ
ဘာေတြလည္း “ေလာကအေၾကာင္းေတြေပါ့။” ဒီထက္နဲနဲေလးခ်ဲ႕ေျပာရရင္
သတၱေလာက၊ၾသကာသေလာက၊ သခၤါရေလာကတို႔ရဲ႕ ဆုိင္ရာအေၾကာင္းအ
ရင္းေတြကိုပဲေပါ့။ 
သိတဲ့ေနရာမွာ သူေျပာကိုယ္ေျပာနဲ႔သိတာမဟုတ္သလို အာစရိယလည္းမကူ
မိမိရဲ႕သယမၻဴဉာဏ္နဲ႔သိတာပါ။ သိပ့္ကိုထူးဆန္းပါတယ္။ သိရတဲ့အေၾကာင္း
အရင္းကလည္းပဲ အျခားေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကထဲက မင္းတို႔ငါတို႔ရဲ႕
မိုက္မဲမႈေတြ တပ္မက္တြယ္တာမႈေတြစတဲ့ အ၀ိဇၨာတရားေတြႀကီးဆိုးေနျခင္း
ကုိ သနားေတာ္မူေသာ “မဟာကရုဏာစိတ္” ေၾကာင့္ သဗၺညဳဘ၀ကိုတက္
လွမ္းေတာ္မူခဲ့ရတာပါ။
အဲလို သဗၺညဳတစ္ဆူျဖစ္ဖို႔အတြက္ အေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ေလာကသံုးပါးရဲ႕အျဖစ္
အပ်က္ေတြကို သိထားရတယ္ေလ။ ေလာကဓံကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ (၈)ပါး
ရွိတယ္လုိ႔ဘုရားရွင္ဟာ ေဇတ၀န္ေက်ာငး္မွာ နတ္သားတစ္ပါးကိုေျပာခဲ့ပါေသး
တယ္။ 
ဘယ္သူဘယ္၀ါပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာကဓံရွစ္ပါးကိုေတာ့ မျဖစ္မေနခံလုိက္ရတာပါပဲ
လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ကေန ရဟန္း၀တ္။ ရေသ့၀တ္ကေန ၊ လူ၀တ္ေၾကာင္ ၊ရာ
ထူးအာဏာရွိကေန ၊ရာထူးအာဏာမဲ့။ စသည္ျဖင့္ အဆိုးေတြ အေကာင္းေတြ
ဟာ တို႔ေလာကလူသားေတြအတြက္ ေရွာင္လြဲလို႔မရေသာ ဒုကၡေတြပါပဲ။
အဆံုးစြန္ဆံုးဒုကၡကေတာ့ “ ေသခြဲခြဲရျခင္း” ပါပဲ။
ဒီေသခြဲခြဲခြာရျခင္းဒုကၡကို ဘယ္သုေတသနပညာရွင္ႀကီးကမွ Formula ေဆး
ေကာင္းမရေသးပါ။ ေနာက္လည္းရမည္မဟုတ္ပါ။ အနတၱေလာကအစစ္ျဖစ္ေသာ
ဘံုဘ၀ေတြကို ဘယ္လိုကုစားလို႔ရမွာလဲ?
“အၾကင္သူသည္ ၀တ္ေၾကာင္ကို ရြံမုန္း၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳ၏ ။”
“ ထို ရေသ့ရဟန္းဘ၀ကိုပင္ ရြံမုန္း၍ ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ျပန္၏ ။”
“ တစ္ဖန္ထိုအၾကင္သူသည္ ၀တ္ေၾကာင္ကို ရြံမုန္း၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳျပန္၏ ။” 
“ထိုနည္း၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္ရေသ့ရဟန္းဘ၀ကုိ Up and Down ခဲ့တာ (၇)ႀကိမ္
တိုင္ခဲ့ေလ၏ . . . .”
“သူသည္ကား ” “အျခားမဟုတ္” 
“ကု႑လပ႑ိတဟုေခၚေသာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္ပင္တည္း . . .”
သူ၀တ္ေၾကာင္ကို ျပန္ျပန္ေရာက္လာတာကလည္း မာတုဂါမတို႔ ဘာတို႔ညာတို႔
ေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး၊ သူ႔ရဲ႕ အသြားတိုေနၿပီျဖစ္တဲ့ေပါက္တူးအိုေလးေၾကာင့္ပါ။
သူ႔ဘ၀တစ္သက္တာမွာ ဒီေပါက္တူးေလးနဲ႔လူ႔၀ကိုကုတ္ျခစ္ရုန္းကန္ခဲ့ရတာမို႔
ၾကာလာေတာ့ေပါက္တူးရဲ႕အသြားေတြလည္း တိုလို႔အိုခဲ့ရၿပီျဖစ္သလို သူ႔ခႏၶာ
ကလည္း ဇရာကိုျပလာခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သူဟာ ေပါက္တူးအိုေလးကို သိမ္းထားၿပီး ရေသ့၀တ္ခဲ့ပါတယ္။ရေသ့
ဘ၀ေရာက္ျပန္ေတာ့ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတူတြဲၿပီးဘ၀ခရီးကိုေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ေပါက္
တူးအိုေလးကို သတိရျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ ရေသ့ဘ၀ကေန လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ျဖင့္
ေပါက္တူအိုေလးနဲ႔ ေနခဲ့ျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူဟာ (၇)ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ၀င္/ထြက္
လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး (၇)ႀကိမ္ေျမာက္မွာေတာ့ သူစဥ္းစားမိသြားတယ္။
“ ငါဒီအတိုင္းသာ ေပါက္တူးအိုေလးကို စြဲလမ္းၿပီး ျမတ္ေသာရေသ့ဘ၀ကေန
ျပန္ျပန္ထြက္ခဲ့ရတယ္” 
“ ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့မျဖစ္ေတာ့ဘူး ” 
“ ဒီေပါက္တူးအိုေလးကို လံုး၀စြန္႔လႊတ္မွသာလွ်င္ ငါရေသ့ဘ၀ျမဲျမံလိမ့္မယ္။”
ဒီလို Thinking ရသြားတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ ေပါက္တူးအိုေလးကို လံုး၀ လံုး၀ ျပန္မရႏိုင္ ျပန္မသိႏိုင္ ျပန္မမွတ္မိႏိုင္
ေလာက္ေအာင္ ေလွေပၚတင္ၿပီးျမစ္တစ္ခုဆီကို ေလွာ္ခပ္ခဲ့တယ္။ ျမစ္ရဲ႕အလယ္
ေခါင္ေရာက္တဲ့အခါ . . .
မတ္တပ္ရပ္လိုက္တယ္ . . .
သူ႔မ်က္လံုးႏွစ္ခုကို အ၀တ္စည္းတယ္ . . . . .
ေပါက္တူးကိုကိုင္လိုက္တယ္ . . . .
ေျခကိုအသာႀကြၿပီး ကိုယ္ကိုပတ္ျခာလည္လို္က္တယ္၊အပတ္ရည္မ်ားလာေတာ့အ
ေရွ႕အေနာက္ရယ္လို႔မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့မွ လက္ထဲကေပါက္တူးအိုေလး
ကို အားကုန္သံုးကာ လႊတ္ပစ္လုိက္တယ္။ 
“ . . . . ဗြမ္း . . . ”
ဆိုတဲ့အသံၾကားလိုက္ရတယ္။အသံၾကားၿပီး။ တစ္မိနစ္ခန္႔ၾကမွ မ်က္လံုးကို
ဖြင့္လိုက္တယ္။ သူ႔ရင္ထဲမွာ တစ္သက္တာလံုး စြဲလမ္းေနတဲ့ ေပါက္တူးေလးကို 
သူလံုး၀ေမ့ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ျခေသၤ့တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဟိန္းေဟာက္သံႏွင့္အ
လားတူတဲ့  .. .
• “ ဇိတံ ေမ ”
• “ ဇိတံ ေမ ”
• “ ဇိတံ ေမ”

 “ငါသည္  . .ေအာင္ခဲ့ေလၿပီ  ..  .။”
ငါသည္  .. 
“ေပါက္တူးအိုေလးအား စြဲလမ္းမိခဲ့ေသာကိေလသာကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလၿပီ”
(၇)ႀကိမ္တိုင္တိုင္ စြဲလမ္းလြန္စိတ္ေၾကာင့္ ျမတ္ေသာရေသ့ဘ၀ကိုစြန္႔ခဲ့ရတယ္။
ေဟာ့  ..  အခုၾကည့္စမ္း  ..  ငါ့မွာစြဲလမ္းစရာမရွိေတာ့ၿပီ  .. ။  
ငါသည္ . . .ကိေလသာကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလၿပီ  .. တကား  .. . ။
“အို  .. .  ”
“. . . . . က်ႏုပ္၏ . . .  . .”
“ဓမၼသံေ၀ဃရင္တြင္းသံကို နားဆင္ဖတ္ရႈ႕ေနေသာ အေဆြေတာ္”
“အေဆြေတာ္သည္လည္း ” 
“ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ”
“မစြဲလမ္းသင့္မစြဲလမ္းထိုက္ေသာ ကိေလသာအာရံုမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ပါေစဟု”
“က်ႏုပ္ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆႏၵျပဳ ဆုေတာင္းေရရြတ္ေနမိပါသည္ဟု  .. . ”
“အေဆြေတာ္ ”  “သိမွတ္ေတာ္မူပါေလာ့  . . .” 
Share ျခင္းျဖင့္ ထပ္ဆင့္အလင္းကုသိုလ္ေ၀ငွႏုိင္ပါသည္။
ကိုးကား  .. 
ကု႑ကပ႑ိတဇာတ္
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ 
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
အေရွ႕ဥယ်ာဥ္တိုက္
စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ရန္ကုန္

ဘုရားရွင္ဟာ ဒါေတြကိုအကုန္သိျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ သဗၺညဳတလို႔ေခၚတာ
ဘာေတြလည္း “ေလာကအေၾကာင္းေတြေပါ့။” ဒီထက္နဲနဲေလးခ်ဲ႕ေျပာရရင္
သတၱေလာက၊ၾသကာသေလာက၊ သခၤါရေလာကတို႔ရဲ႕ ဆုိင္ရာအေၾကာင္းအ
ရင္းေတြကိုပဲေပါ့။
သိတဲ့ေနရာမွာ သူေျပာကိုယ္ေျပာနဲ႔သိတာမဟုတ္သလို အာစရိယလည္းမကူ
မိမိရဲ႕သယမၻဴဉာဏ္နဲ႔သိတာပါ။ သိပ့္ကိုထူးဆန္းပါတယ္။ သိရတဲ့အေၾကာင္း
အရင္းကလည္းပဲ အျခားေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကထဲက မင္းတို႔ငါတို႔ရဲ႕
မိုက္မဲမႈေတြ တပ္မက္တြယ္တာမႈေတြစတဲ့ အ၀ိဇၨာတရားေတြႀကီးဆိုးေနျခင္း
ကုိ သနားေတာ္မူေသာ “မဟာကရုဏာစိတ္” ေၾကာင့္ သဗၺညဳဘ၀ကိုတက္
လွမ္းေတာ္မူခဲ့ရတာပါ။
အဲလို သဗၺညဳတစ္ဆူျဖစ္ဖို႔အတြက္ အေစာကေျပာခဲ့တဲ့ ေလာကသံုးပါးရဲ႕အျဖစ္
အပ်က္ေတြကို သိထားရတယ္ေလ။ ေလာကဓံကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ (၈)ပါး
ရွိတယ္လုိ႔ဘုရားရွင္ဟာ ေဇတ၀န္ေက်ာငး္မွာ နတ္သားတစ္ပါးကိုေျပာခဲ့ပါေသး
တယ္။ 

ဘယ္သူဘယ္၀ါပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလာကဓံရွစ္ပါးကိုေတာ့ မျဖစ္မေနခံလုိက္ရတာပါပဲ
လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ကေန ရဟန္း၀တ္။ ရေသ့၀တ္ကေန ၊ လူ၀တ္ေၾကာင္ ၊ရာ
ထူးအာဏာရွိကေန ၊ရာထူးအာဏာမဲ့။ စသည္ျဖင့္ အဆိုးေတြ အေကာင္းေတြ
ဟာ တို႔ေလာကလူသားေတြအတြက္ ေရွာင္လြဲလို႔မရေသာ ဒုကၡေတြပါပဲ။
အဆံုးစြန္ဆံုးဒုကၡကေတာ့ “ ေသခြဲခြဲရျခင္း” ပါပဲ။
ဒီေသခြဲခြဲခြာရျခင္းဒုကၡကို ဘယ္သုေတသနပညာရွင္ႀကီးကမွ Formula ေဆး
ေကာင္းမရေသးပါ။ ေနာက္လည္းရမည္မဟုတ္ပါ။ အနတၱေလာကအစစ္ျဖစ္ေသာ
ဘံုဘ၀ေတြကို ဘယ္လိုကုစားလို႔ရမွာလဲ?
“အၾကင္သူသည္ ၀တ္ေၾကာင္ကို ရြံမုန္း၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳ၏ ။”
“ ထို ရေသ့ရဟန္းဘ၀ကိုပင္ ရြံမုန္း၍ ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ျပန္၏ ။”
“ တစ္ဖန္ထိုအၾကင္သူသည္ ၀တ္ေၾကာင္ကို ရြံမုန္း၍ ရေသ့ရဟန္းျပဳျပန္၏ ။”
“ထိုနည္း၀တ္ေၾကာင္ႏွင့္ရေသ့ရဟန္းဘ၀ကုိ Up and Down ခဲ့တာ (၇)ႀကိမ္
တိုင္ခဲ့ေလ၏ . . . .”
“သူသည္ကား ” “အျခားမဟုတ္”
“ကု႑လပ႑ိတဟုေခၚေသာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ျမတ္ပင္တည္း . . .”
သူ၀တ္ေၾကာင္ကို ျပန္ျပန္ေရာက္လာတာကလည္း မာတုဂါမတို႔ ဘာတို႔ညာတို႔
ေၾကာင့္မဟုတ္ပါဘူး၊ သူ႔ရဲ႕ အသြားတိုေနၿပီျဖစ္တဲ့ေပါက္တူးအိုေလးေၾကာင့္ပါ။
သူ႔ဘ၀တစ္သက္တာမွာ ဒီေပါက္တူးေလးနဲ႔လူ႔၀ကိုကုတ္ျခစ္ရုန္းကန္ခဲ့ရတာမို႔
ၾကာလာေတာ့ေပါက္တူးရဲ႕အသြားေတြလည္း တိုလို႔အိုခဲ့ရၿပီျဖစ္သလို သူ႔ခႏၶာ
ကလည္း ဇရာကိုျပလာခဲ့ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သူဟာ ေပါက္တူးအိုေလးကို သိမ္းထားၿပီး ရေသ့၀တ္ခဲ့ပါတယ္။ရေသ့
ဘ၀ေရာက္ျပန္ေတာ့ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတူတြဲၿပီးဘ၀ခရီးကိုေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့ ေပါက္
တူးအိုေလးကို သတိရျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ ရေသ့ဘ၀ကေန လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀ျဖင့္
ေပါက္တူအိုေလးနဲ႔ ေနခဲ့ျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သူဟာ (၇)ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ၀င္/ထြက္
လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး (၇)ႀကိမ္ေျမာက္မွာေတာ့ သူစဥ္းစားမိသြားတယ္။
“ ငါဒီအတိုင္းသာ ေပါက္တူးအိုေလးကို စြဲလမ္းၿပီး ျမတ္ေသာရေသ့ဘ၀ကေန
ျပန္ျပန္ထြက္ခဲ့ရတယ္”
“ ဒီတစ္ႀကိမ္ေတာ့မျဖစ္ေတာ့ဘူး ”
“ ဒီေပါက္တူးအိုေလးကို လံုး၀စြန္႔လႊတ္မွသာလွ်င္ ငါရေသ့ဘ၀ျမဲျမံလိမ့္မယ္။”
ဒီလို Thinking ရသြားတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ ေပါက္တူးအိုေလးကို လံုး၀ လံုး၀ ျပန္မရႏိုင္ ျပန္မသိႏိုင္ ျပန္မမွတ္မိႏိုင္
ေလာက္ေအာင္ ေလွေပၚတင္ၿပီးျမစ္တစ္ခုဆီကို ေလွာ္ခပ္ခဲ့တယ္။ ျမစ္ရဲ႕အလယ္
ေခါင္ေရာက္တဲ့အခါ . . .
မတ္တပ္ရပ္လိုက္တယ္ . . .
သူ႔မ်က္လံုးႏွစ္ခုကို အ၀တ္စည္းတယ္ . . . . .
ေပါက္တူးကိုကိုင္လိုက္တယ္ . . . .
ေျခကိုအသာႀကြၿပီး ကိုယ္ကိုပတ္ျခာလည္လို္က္တယ္၊အပတ္ရည္မ်ားလာေတာ့အ
ေရွ႕အေနာက္ရယ္လို႔မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့မွ လက္ထဲကေပါက္တူးအိုေလး
ကို အားကုန္သံုးကာ လႊတ္ပစ္လုိက္တယ္။
“ . . . . ဗြမ္း . . . ”
ဆိုတဲ့အသံၾကားလိုက္ရတယ္။အသံၾကားၿပီး။ တစ္မိနစ္ခန္႔ၾကမွ မ်က္လံုးကို
ဖြင့္လိုက္တယ္။ သူ႔ရင္ထဲမွာ တစ္သက္တာလံုး စြဲလမ္းေနတဲ့ ေပါက္တူးေလးကို
သူလံုး၀ေမ့ႏိုင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ျခေသၤ့တစ္ေကာင္ရဲ႕ ဟိန္းေဟာက္သံႏွင့္အ
လားတူတဲ့ .. .
• “ ဇိတံ ေမ ”
• “ ဇိတံ ေမ ”
• “ ဇိတံ ေမ”
 “ငါသည္ . .ေအာင္ခဲ့ေလၿပီ .. .။”
ငါသည္ ..
“ေပါက္တူးအိုေလးအား စြဲလမ္းမိခဲ့ေသာကိေလသာကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလၿပီ”
(၇)ႀကိမ္တိုင္တိုင္ စြဲလမ္းလြန္စိတ္ေၾကာင့္ ျမတ္ေသာရေသ့ဘ၀ကိုစြန္႔ခဲ့ရတယ္။
ေဟာ့ .. အခုၾကည့္စမ္း .. ငါ့မွာစြဲလမ္းစရာမရွိေတာ့ၿပီ .. ။
ငါသည္ . . .ကိေလသာကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလၿပီ .. တကား .. . ။
“အို .. . ”
“. . . . . က်ႏုပ္၏ . . . . .”
“ဓမၼသံေ၀ဃရင္တြင္းသံကို နားဆင္ဖတ္ရႈ႕ေနေသာ အေဆြေတာ္”
“အေဆြေတာ္သည္လည္း ”
“ဘုရားအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ပင္ ”
“မစြဲလမ္းသင့္မစြဲလမ္းထိုက္ေသာ ကိေလသာအာရံုမ်ားကို စြန္႔လႊတ္ႏိုင္ပါေစဟု”
“က်ႏုပ္ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ဆႏၵျပဳ ဆုေတာင္းေရရြတ္ေနမိပါသည္ဟု .. . ”
“အေဆြေတာ္ ” “သိမွတ္ေတာ္မူပါေလာ့ . . .”
Share ျခင္းျဖင့္ ထပ္ဆင့္အလင္းကုသိုလ္ေ၀ငွႏုိင္ပါသည္။
ကိုးကား ..
ကု႑ကပ႑ိတဇာတ္
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
အေရွ႕ဥယ်ာဥ္တိုက္
စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္၊ရန္ကုန္
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget