တစ္ေယာက္တည္း က်င့္ျခင္းသည္ျမတ္၏ ။ ဆင္မင္းသည္ ေတာထဲ၌ တစ္ေကာင္တည္း
ေၾကာင္း ၾကမဲ့ လွည့္လည္သကဲ့သို႔ ရဟန္းသည္ တစ္ေယာက္တည္း ေၾကာင့္ၾကမဲ့ က်င့္ရာ၏။↔(ဓမၼပဒ-၃၃၀)
ျမတ္ဗုဒၶေတြကိုယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ လက္အုပ္ခ်ီမိုးရွိခို္းေနယံုနဲ႔မလံုေလာက္ပါဘူး။
ျဖစ္ႏိုင္မယ္ ဆို ရင္ျမတ္ဗုဒၶကို ဖြားျမင္ေတာ္မူရာ၊ တရားက်င့္ေတာ္မူရာ၊ ဘုရားျဖစ္ၿပီးေနာက္
တရားဓမၼစက္ေဟာၾကား က်င္လည္ ေတာ္မူရာနဲ႔ ေနာက္ဆံုးခရီးစဥ္ျဖစ္ေသာ ခႏၶာစြန္႔ေတာ္ရာ ဗုဒၶသက္တည္တစ္ေလွ်ာက္
က်င္လည္ရာမွ ေနာက္ဆံုး မ်က္ကြယ္ျပဳသည့္ဌာနအသီးသီးကို အခ်ိန္ယူသြားလာၿပီးေနာက္ ထိုေဒသ
လက္သံုးစကားေတြကိုပါေရာေႏွာေလ့ လာရင္း သဂၤါယနာတင္ပါဠိေတာ္မ်ားနဲ႔ႏွႈိင္းခ်ိန္ယွဥ္စက္ကာ
အထူးေလ့လာသင့္ပါတယ္။ အဲဒီကာလအတြင္း ဗုဒၶေျပာဆိုခဲ့တဲ့စကားေတြပါပဲ။ ဒီေန႔ေခတ္လို moving
မွတ္တမ္းေတြမရွိေလေတာ့ အခုေျပာခဲ့သလိုေလ့လာရံုမွတစ္ပါး အျခားမရွိေလေတာ့ ေခတ္အဆက္ ဆက္က
သုေတသနျပဳေလ့လာခဲ့ၾကေသာ မွတ္္တမ္းမ်ားကိုလည္း တူးတူးခါးခါးပစ္ပယ္၍မသင့္ေပ။
ကိုယ္မေရာက္ဘူးေသာ၊ ေရာက္ဖူးခဲ့ၿပီးၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း
ႏွစ္ထမ္းၾကာျမင့္ေနေ သာအခါ၌လည္း ေကာင္း၊ မၾကားဘူးေသာ၊ ၾကာဖူးခဲ့ၿပီးၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း
ႏွစ္ထမ္းၾကာျမင့္ေနေသာအခါ၌လည္းေကာင္း . .
ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶအား ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားႏိုင္ငံျခားရွိ
ကမၻာေက်ာ္ပညာရွိႀကီးမ်ားရဲ႕ ထုတ္ေဖၚေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို
အခုလိုဆက္စပ္ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႕သည္ ဗုဒၶနဲ႔ဗုဒၶရဲ႕ စကားလံုးေတြကိုဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္
ဗုဒၶရဲ႕ေနထုိင္ျပဳမူဆက္ဆံပံုေတြကို သိသာထင္ရွားစြာ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶဟာ ဘုရားမျဖစ္ခင္က သာမန္သူလိုကိုယ္လိုလူတစ္ေယာက္မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။
လူမ်ားစြာကို အုပ္ခ်ဳပ္ ေနတဲ့ ရာထူးအာဏာရွိသူရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တာကိုက
ထူးျခားေနပါတယ္။ ေနာက္ သူ႔ကိုကာမဂုဏ္ေခၚ လူသားေတြစိတ္ထင္တုိင္းထၾကြေသာင္းၾကမ္းႏိုင္ေလာက္တဲ့
အခြင့္အေရး မ်ိဳးစံုကလဲ ျပည့္စံုစြာရွိေနပါတယ္ဆိုတာကလည္း ပါဠိေတာ္မွာရွိၿပီးသားပါ။
ဒီပါဠိေတာ္ရဲ႕မူလအစကိုလည္း ေက်ာ္ခြသြားလို႔မရပါဘူး
ေက်ာ္မိရင္ ကုိယ္နားလည္ထားတဲ့ ပါဠိ စကားလံုးအတြက္ အတၱစြန္းၿငိမၿငိဆိုတာကို ခုိင္ခိုင္ခ့ံခံ့မသိႏိုင္လိုပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဆန္ေကာင္းစားခ်င္ရင္ ဦးစြာပထ မ ဆန္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကိုသိဖို႔ ဆန္ထြက္ရာေနရာေဒသထဲကမွ
ဆန္ေကာင္းေတြ ေျမာက္မ်ား စြာထြက္တဲ့ နယ္ေျမ ကို သိေအာင္အရင္လုပ္ရၿပီးအဲဒီကုိသြားေရာက္ေလ့လာရပါလိမ့္မယ္။
ဆန္အမ်ိဳး အမည္မ်ားစြာထဲကမွ အေကာင္း ဆံုးဆန္ရဲ႕အမည္နဲ႔ ဘာ့ေၾကာင့္သူကဆန္ေကာင္းျဖစ္ရတာလဲ?
ဆုိတာ ကိုသိပါမွ ကိုယ္တိုင္ကၽြမ္းက်င္လိမ္မာသူ ျဖစ္ၿပီး အဓိပၸါယ္ရွိမွာေပါ့။
ဒီလိုပါပဲ ဗုဒၶနဲ႔ဗုဒၶ၀ါဒကိုေလ့လာလိုသူဟာ
(၀ါ) ဗုဒၶ၀ါဒကိုထဲထဲ၀င္၀င္ခိုင္ခိုင္ခံ့ခ့ံသိနားလည္ခ်င္သူ ဟာ ဗုဒၶေမြးဖြားရာေဒသေတြကို
သြားရမွာျဖစ္သလို အဲဒီေခတ္ကာလက ဓေလ့စကားအယူ၀ါဒမ်ားကိုလည္း သိထားပါမွ ရႈ႕ေထာင့္ေပါင္းစံုက
ေတြးမိေမးမိၾကေသာ စကားလံုးမ်ားကို စစ္စစ္မွန္မွန္ေကာက္ ခ်က္ခ် ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ
ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္က ေကသမုတၱိသုတ္မွာ ယံုၾကည္မႈမယံုၾကည္မႈကို ေဟာထားတာကို ဖတ္ရႈ႕သိရွိၿပီးသူအေနျဖင့္
အမွားအမွန္အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ဆင္ျခင္သံုး သပ္ႏိုင္ ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္ ပ၊ဒု၊တ၊ သဂၤါယနာသံုးႀကိမ္သည္
အိႏၵိယျပည္မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ႏႈတ္တိုက္ရြတ္ဆိုရတဲ့ သဂၤါယနာသာျဖစ္ပါတယ္။ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသုိ႔ သာသနာျပဳအလွည့္ၾကသူမွာ
အေသာကမင္းရဲ႕သားေတာ္ မဟိႏၵျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက ပိဋကတ္ကို
ေလ့လာရင္ ပါဠိေတာ္၊နဲ႔ အဲဒီပါဠိေတာ္ကို ကုိးကား
ခ်ဲ႕သြင္းေရးထားတဲ့ အ႒ကထာဆိုတာရယ္ အ႒ကထာကိုပဲ ျပန္ဖြင့္ဆိုတဲ့ ဋီကာတို႔ ယင္းဋီကာကို
ျပန္ဖြင့္ဆိုျပတဲ့ အႏုဋီကာတို႔ဆိုတာေတြကိုလည္း ဆက္စပ္ေလ့လာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေလ့လာရာမွာ
မူလဘူတျဖစ္တဲ့ ပါဠိေတာ္ရဲ႕အစအနကိုပင္အထူးဂရုျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဟာ သူ႔ေခတ္သူအခါမွာေတာ့
အလြန္ခ်မ္းသာၾကြယ္စြာနဲ႔ ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္ကိုခံစား ခဲ့ရတဲ့သူျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားအျဖစ္ကိုေရာက္ဖို႔
က်င့္ရတဲ့အခါ ပင္ပန္းဆင္းရဲခံရပံုေတြ၊ ဇြဲနပဲနဲ႔က်င့္လို႔ ဘုရားျဖစ္ ျပန္ေတာ့လည္း တပည့္သာ၀ကေတြအတြက္
ေန႔မနားညမအား ႀကိဳးစားေဟာၾကား ခဲ့ရတယ္ဆိုတာကလည္း ပါဠိေတာ္စာေပမွာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း
ဒီလိုဒီပံုျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုေတာ့ ပါဠိ စာေပမွာ တစ္ဆက္တစ္သားတည္းမေတြ႕ရပဲ
အနည္းငယ္ေလာက္သာ သိသာရံုေလးတင္ . . . .
မဇၩိမနိကာယ္၊ပရိေယသနသုတ္၊မဟာသစၥကသုတ္
တို႔မွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဘ၀ ေတာထြက္ ပံုတရားက်င့္ပံုႏွင့္ ဘုရားအျဖစ္ေရာက္ရွိခဲ့ပံုတို႔ကိုလည္းေကာင္း။
၀ိနည္းပိဋကတ္၊မဟာ၀ဂၢမွာဆိုရင္ ဘုရားျဖစ္ သည္ကေန အရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔အရွင္မဟာေမဂၢလာန္တို႔
ဘုရားထံရဟန္းျပဳတဲ့ အထိကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္သလို ဘုရားရွင္ရဲ႕ေနာက္ဆံုးျဖစ္စဥ္ျဖစ္တဲ့ ပရိနိဗၺာန္ျပဳပံုေတြကိုၾကေတာ့
ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္မွာေဖၚျပထားပါ တယ္။
မဇၩိမနိကာယ္၊
မာဂ႑ိယသုတ္ မွာ
“အို . . . မာဂ႑ိယ၊ ငါသည္ သံုးေဆာင္းေသာျပာသာဒ္တို႔၌ တီးမႈတ္မ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္
တင့္တယ္စြာခံ စားစံစားလ်က္ ေနခဲ့၏↔
အဂၤုတၱရနိကာယ္၊တိကနိပါတ္၊သုခုမာလသုတ္
မွာ
“ရဟန္းတို႔ . . . ငါသည္၊ ခ်မ္းသာစြာ။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕စြာေနရ၏ မိုးေလးလပတ္လံုး
ျပသာဒ္မွ ေအာက္သို႔မသက္ဆင္းဘဲ ေနရ၏။↔
ဒီပါဠိေတာ္အရ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ဘုရားမျဖစ္မီ
ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈဆိုတဲ့ ကာယိကဒုကၡ၊ေစတသိကဒုကၡ ေတြမခံစားရဘူးဆိုတာေပၚလြင္ေနပါတယ္။ အဲလို
လူ႔ေဘာင္လူ႔ေလာကမွာ ထီးနန္းစည္းစိမ္ ေတြကိုခံစား ေနရတဲ့ အခုိက္ အမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ စဥ္းစားမႈတစ္ခုကို
အၿမဲလိုလိုေတြးေတာရင္း သူ႔ရဲဘ၀ကို ကာမႏြံထဲကေန ရုန္းထြက္ခဲ့ပါ တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို
အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ တိကနိပါတ္၊ သုခမာလသုတ္မွာပဲ
“ရဟန္းတို႔ . . . . ငါသည္ ဘုရားမျဖစ္ေသးမီ ပထမအရြယ္က ဤသို႔ႀကံ၏။ မသိနားမ
လည္ေသာ သာမန္လူသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ တစ္ေန႔တြင္ အိုရဦးမည္ျဖစ္ပါလ်က္ သူအို တစ္ဦးကိုျမင္လွ်င္
စိတ္မ သက္သာ စက္ဆုပ္ရြံရွာျခင္းျဖစ္တက္၏။ ငါသည္
ဤသို႔ျဖစ္ရန္ မသင့္ေလ်ာ္ပါတကား။ ဤသို႔ေတြးရင္း ငါ၏ ပ်ိဳမ်စ္ေသာအရြယ္၌ တက္ၾကြေနေသာ စိတ္သည္
က်ဆင္းကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့၏။
မဇၩိမနိကာယ္၊
အရိယပရိေယသနသုတ္ မွာ
“ရဟန္းတို႔ . . . ငါသည္၊ ဘုရားအျဖစ္သို႔မေရာက္မီ ဤသို႔ေသာအၾကံျဖစ္၏
ခ်မ္းသာစြာ။ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕စြာေနရ၏ မိုးေလးလပတ္လံုး ျပသာဒ္မွ ေအာက္သို႔မသက္ဆင္းဘဲ ေနရ၏။↔
အဲဒီေတာ့ ဗုဒၶဟာ သူ႔ေခတ္သူအခါမွာေတာ့
အလြန္ခ်မ္းသာၾကြယ္စြာနဲ႔ ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္ကိုခံစား ခဲ့ရတဲ့သူျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားအျဖစ္ကိုေရာက္ဖို႔
က်င့္ရတဲ့အခါ ပင္ပန္းဆင္းရဲခံရပံုေတြ၊ ဇြဲနပဲနဲ႔က်င့္လို႔ ဘုရားျဖစ္ ျပန္ေတာ့လည္း တပည့္သာ၀ကေတြအတြက္
ေန႔မနားညမအား ႀကိဳးစားေဟာၾကား ခဲ့ရတယ္ဆိုတာကလည္း ပါဠိေတာ္စာေပမွာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း
ဒီလိုဒီပံုျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုေတာ့ ပါဠိ စာေပမွာ တစ္ဆက္တစ္သားတည္းမေတြ႕ရပဲ
အနည္းငယ္ေလာက္သာ သိသာရံုေလးတင္ေတြ႕ရေသာ္လည္း တကယ့္ကုိေလးစားလုိက္နာသင့္ၾကည္ညိဳသင့္ပါတယ္။
မင္းစည္းစိမ္နဲ႔ မိန္းမျခင္ေထာင္ထဲကေန
ထြက္လာတယ္ဆိုကတည္းကိုက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ခြင့္ဟာ အေတာ္ကို ခ်ီးမြန္းဖြယ္ရာပါ။ အဲ သို႔ေသာ္လည္း
ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ရဟန္းေတာ္ဆိုသူေတြဟာ တရားပြဲေတြရဲ႕အျခံအရံမွာ ေငြေတြကိုအလွဴခံယူေနတာပါပဲ။
န၀ကမၼ၀တၳဳေငြ . . တဲ့။ ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ ဘုရားနဲ႔ရဟႏၱာ ေထရ္မဟာသံဃာေတာ္တို႔ ေငြကိုင္လို႔အလွဴခံ
တဲ့ဇာတ္၀တၳဳေၾကာင္းမ်ား က်ဳပ္တို႔မၾကားမဖတ္မိပါ။ စာမႏွံ႕တာေၾကာင့္မ်ားလားမသိ ရဟန္းမ်ားကို
ေငြအလွဴခံ သင့္ေၾကာင္း ကိုင္သင့္ေၾကာင္း သိကၡာပုဒ္ရွိရင္ ပါဠိပဲျဖစ္ျဖစ္ျမန္မာျပန္ေလးပဲ
ရရ လိုခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ ဗုဒၶ၀စနံ ျဖစ္ေသာ ထိုစကားေတာ္ေလးကို ပူေဇာ္ခ်င္လို႔ပါ။
အင္း . . . က်ဳပ္ထင္ပါတယ္။ ဗုဒၶမေဟာခဲ့တာဟာ
ဒီေငြကိုအလွဴမခံမိဖို႔ပါပဲ။ ဒါဆို ဘာလို႔ဒီေန႔ေခတ္ ဘုန္းႀကီး ေတြအလွဴခံသိိမ္းပိုက္ေနတာလဲ
. . . ၀ိနည္းကိုမရိုေသ . . မေလးစားတဲ့ . .
. ဒီျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းအျပင္မွာရွိ ေနၾကတဲ့ ဗုဒၶသားေတာ္အျဖစ္ခံယူသူမ်ားဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕သာသနာေတာ္ကို
တကယ္ျပဳေနတာဟုတ္ပါေလစ ဆိုတာ ေမးသင့္တယ္ ေတြးသင့္တယ္ ။
ထိုထိုေသာဘုန္းႀကီးမ်ားက ဘိုးေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္ကိုအျပစ္တင္ရံႈ႕ခ်တယ္။
သူကမရွိေတာ့ပါဘူး။ မရွိတဲ့သူ ရဲ႕ရုပ္တုရုပ္ပံုကို ဓာတ္ပံုရိုက္ေ၀ဖန္ေနမယ့္အစား တကယ္ရွိေနတဲ့
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ျပဳျပင္ဖို႔ စာေရးပါလား တရားေဟာပါလား ။ ေနာက္ဆံုးအားမတန္လို႔ မာန္ေလွ်ာ့ရတယ္ဆိုရင္ေတာင္
အခုစာ ေရးသူလို ျပည္သူသိ ေအာင္ ေရးသားေ၀ငွလိုက္ပါလား။
ႀကိဳးစား၍ ဆက္လက္ ေရးသားပါဦးမည္
By : အလင္းရွင္
aungminkhoung.blogspot.com
No comments :
Post a Comment