.

AlinShin

Wednesday, October 29, 2014

က်န္စာထဲက စ႑လရြာ သို႔မဟုတ္ ဒ႑ာရီထဲမွာက်န္ခဲ့ၿပီ



မင္းသူေအာင္

စ႑ာလရြာတဲ့။ စ႑ာလမ်ား ေနထုိင္ရာ ရြာေပါ့။ ေဘးရြာေတြက အဲဒီလို သမုတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု အဲဒါက သမုိင္း ျဖစ္သြားၿပီ။ အခု အေျခအေနေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ လိုက္ရင္ေတာ့ စ႑ာလရြာ ျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာဟာ ဒ႑ာရီ တစ္ခုလုိပါပဲ။

ရြာ၀င္၀င္ခ်င္း ေတြ႕ရမွာက အျပာေရာင္ သြပ္မိုးနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း။ သူ႕ေဘးကေတာ့ အစိမ္းေရာင္ သြပ္မိုးနဲ႔ မူလတန္းေက်ာင္း။ ၿပီးေတာ့ လုပ္လက္စ ရြာအ၀င္ ဆုိင္းဘုတ္။ ေနာက္ေတာ့ သြပ္မိုးနဲ႔ ႏွစ္ထပ္ အိမ္တခ်ဳိ႕။ ထန္းရြက္ မိုးအိမ္တခ်ဳိ႕။

စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီး၊ တန္႔ဆည္ ၿမိဳ႕နယ္ထဲမွာ ရွိတဲ့ အဲဒီရြာရဲ႕ နာမည္ အေဟာင္းက ဘန္႔ေဘြး ကုန္းရြာ။ အခု ဆုိင္းဘုတ္မွာေတာ့ ေအာင္မဂၤလာရြာ ျဖစ္သြားၿပီ။ ရြာထဲကို ေလွ်ာက္၀င္လာၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ အိမ္တခ်ဳိ႕မွာ ဆိုလာျပားေတြ တပ္ဆင္ ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

““ဒီလို အေျခအေန ျဖစ္လာေအာင္ က်ဳပ္တုိ႔ ကုန္း႐ုန္းၿပီး လုပ္ခဲ့ရတယ္”” လို႔ သက္လတ္ပိုင္း အရြယ္ ေအာင္မဂၤလာ ရြာသား ဦးျမင့္က ဂုဏ္ယူတဲ့ ေလသံနဲ႔ ေျပာပါတယ္။

သူတုိ႔ရြာရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္းကို ျပန္လွန္ ရရင္ေတာ့ သူတို႔ရြာကို ျမန္မာ သကၠရာဇ္ (၁၂၈၀) ေလာက္က မိသားစု သံုးစုနဲ႔ စၿပီး တည္ေထာင္ ခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဒသႀကီး၊ မုံရြာၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာကၠာက အဆက္အႏႊယ္ေတြလို႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီမိသားစု သံုးစုက လက္ရွိ သူတုိ႔ ေနေနတဲ့ ရြာရွိတဲ့ ေရႊကူ ဘုရားႀကီး အနား ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ဘုရားႀကီးနားမွာ ေနခ်င္ေၾကာင္း ေရႊကူ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ဆရာေတာ္က ခြင့္ျပဳလုိက္တဲ့ အတြက္ ေရႊကူ ဘုရား ေဘးပတ္လည္က ၀ါး႐ုံေတာမွာ အမိုးေလးေတြ မိုးၿပီး ေနၾကေတာ့တယ္။

ၿပီးေတာ့ ဘုရားႀကီးမွာ ကပ္ထားတဲ့ ဆြမ္းဟင္း၊ ဆြမ္းထမင္းကို စားၿပီး ေနလာခဲ့ၾကၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ျခင္း ကိုလည္း လုပ္ကိုင္ လာၾကတယ္လုိ႔ ရြာခံေတြက ေျပာပါတယ္။

““ေရွးလူႀကီးေတြက ပ်င္းလုိ႔ အဲဒီလို လုပ္စား ခဲ့ၾကတာပါ”” လုိ႔ အသက္ (၆၀) ေက်ာ္အရြယ္ ေဒၚလွတုတ္က ေတာင္းရမ္း စားေသာက္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာပါတယ္။

ေဘးနားက ရြာေတြရဲ႕ အဆုိအရ ဆုိရင္ေတာ့ ေအာင္မဂၤလာလို႔ နာမည္ ေျပာင္းထားတဲ့ သူတုိ႔ ရြာက ရြာသားေတြဟာ က်ိန္စာ သင့္ၿပီးေတာ့ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ႀကိမ္ ေလာက္ေတာ့ မျဖစ္မေန ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ ရတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အကယ္၍မ်ား တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ မေတာင္းရမ္းခဲ့ဘူး ဆုိရင္ အနာေရာဂါ စြဲကပ္တာေတြ ျဖစ္ႏုိင္သလို၊ စီးပြား ပ်က္တာေတြလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေတာင္းရမ္းႏုိင္တဲ့ လူေတြက ေတာင္းရမ္းတဲ့ လူဆီက ဆန္စတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုခုနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕စပါးက်ည္ကုိ ပက္ႀကဲ ရတယ္လုိ႔ ေဘးနားက ရြာေတြက ဆုိၾကပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေဒၚလွတုတ္ ကေတာ့ ““အဖြားဆုိရင္ အသက္ (၆၀) ေက်ာ္ၿပီ။ ျဖစ္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ၿပီေပါ့””လုိ႔ ေဒါနဲ႔မာန္နဲ႔ ေျပာပါတယ္။

သူဆုိရင္ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ျခင္း မလုပ္ေတာ့တာ တစ္သက္နဲ႔ တစ္ကိုယ္ ရွိၿပီလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေတာင္းရမ္းတာကို စြန္႔လႊတ္ လုိက္တဲ့ အတြက္ သူတို႔ တစ္ေတြမွာ ဘာမွ ျဖစ္မသြားခဲ့ပါဘူး။

သူတို႔ တစ္ေတြ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္တဲ့ အလုပ္ကို မလုပ္ေတာ့တာ (၁၉၈၂) ခုႏွစ္ ေအာင္ေရႊ၀ါ စစ္ေၾကာင္းက စစ္ဆင္ေရး လုပ္ၿပီး ကတည္း ကပါပဲ။ အဲဒီ စစ္ဆင္ေရးမွာ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ေတာင္းေတြ၊ ခြက္ေတြ၊ ထမ္းပိုးေတြ အားလံုးကို မီးပံု႐ိႈ႕ၿပီး ေတာင္းရမ္း စားေသာက္တဲ့ အလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ဖို႔ တရား ေဟာပါသတဲ့။ အဲဒီ စစ္ဆင္ေရးကပဲ သူတုိ႔ရြာကို ဘန္႔ေဘြးကုန္း ဆုိတဲ့ နာမည္ကေန ေအာင္မဂၤလာလို႔ ေျပာင္းေပးခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ ေနာက္မွာေတာ့ သူတို႔ေတြဟာ ရြာပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြကို ခုတ္လွဲၿပီးေတာ့ လယ္ေတြ၊ ယာေတြ တည္ၾက၊ တိုးခ်ဲ႕ၾကၿပီး စိုက္ပ်ိဳးေရးကို ႀကိဳးစား လုပ္ကိုင္လာသလို တျခား ၀င္ေငြရမယ့္ ဘယ္အလုပ္ကို မဆုိ လုပ္ကိုင္ လာၾကပါတယ္။

““ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကတ္ရက္တယ္။ ပုတ္ရက္တယ္။ ကတ္ရက္တာ ဆိုရင္ မိုးကုတ္ အထိ သြားၿပီး လုပ္ၾကတယ္”” ဟု ဦးျမင့္က ေျပာပါတယ္။

သူတို႔ဟာ ပုတ္ရက္ ၿပီးေတာ့ အနီးအနားက ရြာေတြကို လွည့္လည္ၿပီး ေရာင္းၾကပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီ စစ္ဆင္ေရးရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေတာင္းရမ္း စားေသာက္မႈေတြ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး ေတာင္းရမ္း စားေသာက္တာေတြ ရပ္သြားတာက ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခု ေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္လို႔ အနီးနား ရြာေတြဆီက သိရပါတယ္။

ေတာင္းရမ္း စားေသာက္တဲ့ အလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္ လိုက္ၾကေပမယ့္ ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ အရိပ္ မည္းႀကီးက ေနာက္ မ်ဳိးဆက္ေတြ အေပၚမွာ ႀကီးမားတဲ့ သက္ေရာက္မႈ ရွိခဲ့ပါတယ္။

ေအာင္မဂၤလာ တစ္ရြာလံုး ကေတာ့ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အလွဴ ပစၥည္းေတြကို ယေန႔ အခ်ိန္အထိ သူတို႔နားက ရြာေတြရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြက အလွဴခံျခင္း မရွိပါဘူး။ သူတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ ခ်က္လွဴတဲ့ ဆြမ္းကို အလွဴမခံတဲ့ အတြက္ ဆြမ္းပြဲစာ ေငြလွဴရင္လည္း ကိုယ္တုိင္ ဆက္ကပ္ခြင့္ မရဘူးလို႔ ေဒၚလွတုတ္က ေျပာပါတယ္။ သာေရး၊ နာေရး ရွိလို႔လည္း ဘုန္းႀကီးပင့္လုိ႔ မရဘူးလို႔ တျခား ရြာသားေတြ ကလည္း ေျပာၾကပါတယ္။

““ရွင္ျပဳတဲ့ အခါမွာ သကၤန္း စီးတာကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ လုပ္ေပမယ့္ ကိုရင္၀တ္နဲ႔ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ မေနရဘူး။ ကုိယ့္အိမ္မွာပဲ ကုိယ္ေနရတယ္””လို႔ ေအာင္မဂၤလာ ရြာသား လူလတ္ပိုင္း အရြယ္ ကိုဆန္းထြန္းက ေျပာပါတယ္။

အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႔ရြာမွာ ကုိယ္ပုိင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း ရွိေနပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သာေရး နာေရးေတြမွာ ေအာင္မဂၤလာ ရြာက ဘုန္းေတာ္ႀကီးကို ေဘးရြာေတြက မပင့္ၾကသလို ေအာင္မဂၤ လာရြာမွာ သာေရး နာေရး ရွိရင္လည္း ေဘးနားရြာက ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေတြကို ပင့္ခြင့္ မရဘူးလို႔ ရြာသားေတြက ေျပာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာ ေျပာင္းဖို႔ေတာင္ စိတ္ကူးခဲ့ၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီလို ပင့္ခြင့္ မရလို႔ပဲ ရြာမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေပၚေပါက္ လာေအာင္ မျဖစ္ျဖစ္တဲ့ နည္းနဲ႔ လုပ္ခဲ့ ၾကတယ္လို႔ သူတို႔က ဆုိပါတယ္။

““ပ၀ါရဏာ ျပဳတဲ့အခါမွာ ဘုန္းႀကီးက ဆယ့္ႏွစ္ပါးဂိုဏ္းက သံဃာေတြ ပ၀ါရဏာျပဳ ခြင့္မရပါဘူး”” လို႔ ေအာင္မဂၤလာ ရြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးအာဒိစၥက မိန္႔ပါတယ္။

ေအာင္မဂၤလာရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းဟာ ဆယ့္ႏွစ္ပါး ဂိုဏ္း၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပ၀ါရဏာျပဳတဲ့ အခါမွာ ဆယ့္ႏွစ္ပါး ဂိုဏ္းမွာ မျပဳရဘဲ နယ္ေက်ာ္ၿပီး ပ၀ါရဏာ ျပဳရတယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ဆက္ၿပီး မိန္႔ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ပညာ သင္ၾကား ရာမွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲလုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။

““ဘႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္က ေက်ာင္း သြားတက္ ရင္ေတာင္ ေရ တစ္အိုးတည္း အတူတူ မေသာက္ခဲ့ရဘူး။ တို႔ရြာသားေတြက သတ္သတ္၊ တျခား ရြာသားေတြက သတ္သတ္ ခြဲထားတယ္”” လို႔ အသက္ (၆၀) အရြယ္ ဦးတင္ညိဳက နာက်ည္းတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ေျပာပါတယ္။

သူတို႔ ေခတ္တုန္းက စာသင္တဲ့ ေနရာမွာလည္း ေအာင္မဂၤလာ ရြာသား ကေလးေတြဟာ တျခား ရြာသား ကေလးေတြ တက္တဲ့ ေက်ာင္းမွာ အတူတူ တက္ခြင့္ ရခဲ့ေပမယ့္ ေက်ာင္း တစ္ေဆာင္တည္း အတူ တက္ခြင့္မရခဲ့ဘဲ သူတုိ႔အတြက္ သတ္သတ္ ေဆာက္ေပးထားတဲ့ ထန္းရြက္ ေက်ာင္း ကေလးထဲမွာ တက္ခဲ့ ရတယ္လို႔ ဦးတင္ညိဳက ဆက္ေျပာပါတယ္။

““ေျပာရမွာ မရွက္ပါဘူး။ ဘႀကီးဆုိရင္ (၁၈) ႏွစ္သားက်မွ စာေရး စာဖတ္ ေကာင္းေကာင္း သင္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ သူဆုိရင္လည္း ေလးတန္းပဲ ေအာင္တယ္။ ဒါေတာင္ ၿမိဳ႕က အမ်ဳိးဆီမွာ သြားေနလို႔”” လုိ႔ ေက်းရြာ ဥကၠ႒ကို လက္ညႇိဳးထိုးၿပီး သူက ထပ္ေျပာပါတယ္။ ေက်းရြာ ဥကၠ႒ ကလည္း ဟုတ္တယ္ ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္နဲ႔ ၿပံဳးၿပီး ေခါင္းညိတ္ျပ ေနပါတယ္။

သူတို႔ ရြာသမိုင္းမွာ ဆယ္တန္း ေအာင္သူ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အခုအခ်ိန္ မွာေတာ့ အိမ္ေျခ ကိုးဆယ္ေက်ာ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားေပါင္း (၁၀၅) ေယာက္ရွိတဲ့ ေအာင္မဂၤလာ ရြာမွာ မူလတန္းေက်ာင္း ရေနပါၿပီ။ အဲဒီ ေက်ာင္းေျမ ေနရာကို သူတို႔ ရြာသားေတြ ေငြစုၿပီး ၀ယ္ခဲ့ ၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အလယ္တန္း ေက်ာင္းရေအာင္ ႀကိဳးစား ေနၾကပါတယ္။

တစ္ခ်ိန္တုန္းက ေတာင္းရမ္း စားေသာက္ခဲ့တဲ့ ေအာင္မဂၤလာရြာဟာ အခုမွာေတာ့ အတိတ္ကို အတိတ္မွာပဲ ထားခဲ့ၿပီး ရွင္သန္ဖို႔ ႀကိဳးစား ေနပါတယ္။


Messenger 
http://newmyanmarpyi.blogspot.com/2014/10/blog-post_989.html

ေထာင္ ၁၅ ႏွစ္က်လည္း က်ပါေစဟု ဆိုကာ ၁၆ ႏွစ္သမီးေလးကို ၾကမ္းၾကမ္းရမ္းရမ္း မုဒိန္းက်င့္သူ



ျဗိတိန္ ႏိုင္ငံက လူငယ္ တစ္ဦးသည္ ၁၆ ႏွစ္ရြယ္ မိန္းမပ်ိဳေလး တစ္ဦးကို သားမယား အျဖစ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳက်င့္ ေနခဲ့ရာ ငါးၾကိမ္ေျမာက္ သားမယား ျပဳက်င့္ ခ်ိန္တြင္ မိန္းကေလးက ဖုန္းျဖင့္ တိတ္တခိုး မွတ္တမ္းတင္ ထားခဲ့ ႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ၎ကို ေထာင္ဒဏ္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ခြဲ ခ်မွတ္ ႏိုင္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ လူငယ္သည္ အဓမၼျပဳက်င့္သည့္ ေနာက္ဆံုး အႀကိမ္တြင္ “ေထာင္ ၁၅ ႏွစ္ က်ရင္က်ပါေစ” ဟုပင္ ေျပာ ဆိုခဲ့ၿပီး မိန္းကေလးကို အၾကမ္းပတမ္း က်ဴးလြန္ခဲ့ေသးသည္။

မုဒိမ္းသမား လူး၀စ္ကိုးလ္ အေနျဖင့္ တရားရံုး၌ သူ၏ျပစ္မႈ အတြက္ ၾကားနာေနခ်ိန္ တြင္လည္း မိန္းကေလးအေပၚ အားေတာင့္အားနာ ျဖစ္သည့္ အမူအရာ တစ္ခ်က္မွ် ကိုပင္ မျမင္ခဲ့ရေပ။

ဘာမင္ဂမ္တြင္ အသက္ ၂၀ရြယ္ လူးဝစ္ကိုးလ္ ဆိုသည့္ လူငယ္က ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ မိန္းကေလးကို ၂၀၁၃ ဇြန္မွ ၂၀၁၄ ေဖေဖာ္ဝါရီ အထိ ၉ လတာ ကာလအတြင္း အၾကိမ္ၾကိမ္ သားမယား အျဖစ္ ျပဳက်င့္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မိန္းကေလးကို လယ္ကြင္း တစ္ခုသို ့ေသြးေဆာင္ ေခၚယူ၍ ငါးႀကိမ္ေျမာက္ သားမယား ျပဳက်င့္ ခ်ိန္တြင္ မိန္းကေလးက ဖုန္းျဖင့္ ဗီဒီယို ႐ုိက္ကူး ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“ျပဳက်င့္ ခံရတဲ့ မိန္းကေလးက ကိုးလ္ေခၚတဲ့ ေနရာကို လာဖို ့လက္ခံ လိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ သူ ့အေမရဲ ့ဖုန္းကိုပါ တစ္ပါတည္း ယူသြား ခဲ့ျပီး ခုလို လက္ပူး လက္ၾကပ္ ဝန္ခံႏိုင္ေအာင္ မွတ္တမ္း ယူလိုက္တာပဲ ျဖစ္တယ္”ဟု ေရွ ့ေန တြမ္စကိုဖီးကေျပာသည္။

ယင္းဖုန္းမွတ္တမ္းဗီဒီယိုတြင္ “ေၾကာက္မေန စမ္းပါနဲ ့။ ငါၾကမ္းရ လိမ့္မယ္။ ဒါအတြက္နဲ႔ ေထာင္ ၁၅ ႏွစ္ေတာင္ ငါအက် ခံႏိုင္တယ္” စသည္ျဖင့္ ကိုးလ္၏ ေျပာဆိုမႈ မ်ားကို ေတြ ့ရွိရသည္။ ထိုသို ့ မိန္းကေလးကို အႏိုင္အထက္ အတင္း ဗလကၠာရ ျပဳက်င့္ ေနျခင္းေၾကာင့္ မိန္းကေလးက ေတာ္ရန္၊ ဆက္မလုပ္ရန္ ေတာင္းပန္သည္။ သို ့ေသာ္လည္း ကိုးလ္က “ငါဘာလုပ္လို ့လဲ။ ငါက လူမသမာ ပဲေလ ဘာျဖစ္လဲ” ဟု ဆိုကာ မရပ္နားဘဲ ဆက္လက္ မုဒိမ္း ျပဳက်င့္သည္ ကိုလည္း ေတြ ့ရသည္။

ကနဦး စစ္ေဆး ၾကားနာမႈတြင္ ကိုးလ္က ျပစ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ျငင္းခ်က္ ထုတ္ခဲ့သည္။ ၎ သားမယား အျဖစ္ ျပဳက်င့္ခဲ့သူ မိန္းကေလး၏ ဖခင္ထံ ၎ေပးပို ့ထားသည့္ “ဘယ္လို သနားစရာ မိန္းကေလး မ်ိဳးက မုဒိမ္းက်င့္ ခံရတာကို လိမ္ထားသလဲ” ဆိုသည့္ မတ္ေဆ့ခ်္ သက္ေသ ခံခ်က္ အပါအဝင္ ျပစ္မႈ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ မ်ားကို ျငင္းဆန္ ခဲ့ေသးသည္။

သို ့ေသာ္လည္း ၎၏ လူမဆန္ေသာ ျပစ္မႈက သက္ေသ ထင္ရွားသျဖင့္ ၎ကို ဘာမင္ဂမ္တရား႐ုံးက ေထာင္ဒဏ္ ၁၂ ႏွစ္ခြဲ ခ်မွတ္ လိုက္ သည္။ “ဒါက အလိုမတူဘဲ သားမယားအျဖစ္ ျပဳက်င့္မႈ တစ္ရပ္ပါ။ ေနာက္ျပီး စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ႏိုင္ထက္စီနင္း ျပဳမႈလည္း ျဖစ္ျပီး လူမဆန္တဲ့ လုပ္ရပ္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္တယ္”ဟု ေရွ ့ေန စကိုဖီးက ေျပာခဲ့သည္။

Ref: Mirror

ေဝဖန္မႈ၊ ႐ူးသြပ္မႈမ်ားႏွင့္ မိန္းမလွမ်ား၏ အေရျပားေပၚမွ ေဆးမင္ေၾကာင္


“ဒီး...”
စက္၏ တုန္ခါမႈႏွင့္အတူ ထြက္ေပၚလာေသာ အသံေၾကာင့္ သူမလက္ကို ဆုပ္ကိုင္ထားေသာ ခ်စ္သူ၏ လက္ကို ယခင္ကထက္ ပိုမိုတင္းက်ပ္စြာ ဆုပ္ကိုင္လိုက္မိသည္။ ယေန႔ သူမတို႔ ခ်စ္သူသက္တမ္း တစ္ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ မိမိတို႔၏ နာမည္မ်ားကို Tattoo ဆင္တူ လာေရာက္ေရးထိုးေနျခင္း ျဖစ္သည္။

နာက်င္ျခင္း ေဝဒနာႏွင့္အတူ “ခ်စ္စု” တစ္ေယာက္ အေတြးမ်ား ႐ႈပ္ေထြးေနသည္။ အလြယ္တကူ မျမင္ႏိုင္ေသာေနရာတြင္ ထိုးေသာ္လည္း မိဘမ်ား ေတြ႔သြားလွ်င္ မိုးမီးေလာင္မည္မွန္း သူမ သိသည္။ အခုေခတ္တြင္ မိန္းမပ်ဳိမ်ား Tattoo (ေဆးမင္ေၾကာင္) ထိုးသည့္ကိစၥမွာ အဆန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ေရွး႐ိုးဆန္ေသာ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားအၾကား ျပႆနာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မတတ္ႏိုင္။ ေကာက္ေၾကာင္းပင္ ၿပီးဆုံးလု ျဖစ္ေနသည့္ အခ်ိန္မွေတာ့ သူမ အရင္ Tattoo ေရးထိုးဖူးေသာ သူငယ္ခ်င္းမမ်ား၏ လက္စြဲစကားအတိုင္း လြတ္လပ္ေရးကို ျဖည္းျဖည္း တိုက္ယူရေပေတာ့မည္။

သူမ၏ အေတြးထဲတြင္ ႐ႈပ္ေထြးေန႐ုံသာမက ျဖဴဝင္းေသာ သူမ၏ ေက်ာျပင္တြင္လည္း Tattoo ေရးဆြဲသူ၏ လက္ရာ ေကာက္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္အတူ ထြက္ေပၚလာေသာ ေသြးစက္မ်ား၊ ေဆးစက္မ်ား ႐ႈပ္ေထြးေနသည္။

နယ္ပယ္ေပါင္းစုံမွ လူငယ္မ်ားအေပၚ လႊမ္းမိုးၾသဇာရွိေသာသူမ်ား ကမာၻေက်ာ္ ေဘာလုံးသမားမ်ား၊ အဆိုေတာ္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၊ တက္တူးထိုးျခင္းကို ဖက္ရွင္တစ္ခုအျဖစ္ ေရးထိုးလာေသာေၾကာင့္ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားတြင္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ေရးထိုးမႈမ်ားမွအပ ဖက္ရွင္အျဖစ္ တက္တူး ေရးထိုးလာမႈသည္ အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တိုးတက္လာေနသည္။ ယင္းသို႔ ကမာၻ႔႐ြာ ၂၁ ရာစုတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း တက္တူးေရစီးေၾကာင္း ယခု ဆယ္စုႏွစ္အတြင္း အရွိန္အဟုန္ ျမင့္လာသည္။

ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကား လုံၿခံဳေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈျဖင့္ အရွက္အေၾကာက္ႀကီး သူမ်ားဟု ႏိုင္ငံတကာက ထင္ျမင္ယူဆထားေသာ ေခတ္အဆက္ဆက္ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ား စကားမပယ္ရွားဘဲ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ေနလာေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား ယခင္ ေခတ္အဆက္ဆက္က အ႐ြယ္ေရာက္ေသာ ေယာက္်ားပ်ဳိမ်ားသာ အထိုးမ်ားေသာ ေဆးမင္ေၾကာင္မ်ားကို ယခုေခတ္တြင္ ေရးထိုးမႈမ်ား တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ မ်ားျပားလာသည္။

 
ယခင္ေခတ္မ်ားတြင္ အ႐ြယ္ေရာက္ေသာ ေယာက္်ားပ်ဳိမ်ားကိုသာ စစ္မႈထမ္းႏိုင္ေသာ သူရသတၱိ ရွိမရွိ စမ္းသပ္ေသာ မင္ေၾကာင္မ်ားႏွင့္ အလားသဏၭန္တူေသာ Tattoo ကို ယခုအခ်ိန္တြင္ မိမိႀကဳိက္ႏွစ္သက္ေသာ နာမည္ေက်ာ္မ်ား၏ ပုံတူမ်ား၊ ေမြးေန႔မ်ား၊ ရာသီခြင္မ်ား၊ မိမိတို႔၏ စိတ္ခံစားခ်က္မ်ား စသည္ျဖင့္ ဒီဇိုင္းမ်ဳိးစုံတို႔ကို ေနရာမ်ဳိးစုံတြင္ ဖက္ရွင္တစ္ခု အျဖစ္ ထိုးလာၾကသည္။ “ညီမအျမင္ကေတာ့ တက္တူးက အႏုပညာပါ။ အသားေပၚမွာ ေရးတဲ့ ပန္းခ်ီေပါ့” ဟု အဂၤလိပ္စာေမဂ်ာျဖင့္ ဘြဲ႔ရထားၿပီး တက္တူးကို ႐ူးသြပ္ေသာ လူငယ္အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။

သူမ ခႏၶာကိုယ္ ေနရာမ်ားတြင္ သူမ အႏုပညာအျဖစ္ ခံယူထားေသာ၊ အသားေပၚတြင္ ေရးဆြဲေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို အသက္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္မွ စတင္ၿပီး ခ်ိတ္ဆြဲခဲ့သည္။ လက္တြင္ ႏွင္းဆီဖူး၊ ေျခဖမိုးတြင္ အတိတ္သည္ အေကာင္းဆုံး သင္ခန္းစာဟု အဓိပၸာယ္ရေသာ စာတန္းႏွင့္ လက္ျပင္တြင္ လြတ္လပ္မႈကို ေဖာ္ျပေသာ အေတာင္ပံတစ္စုံ အပါအဝင္ အဆိုပါပုံေအာက္တြင္ သူမ ႐ူးသြပ္စြာ အားေပးေသာ ႏိုင္ငံျခား Rock ေတးဂီတ အဖြဲ႔တစ္ခု ျဖစ္ေသာ Linkin Park ႏွင့္ ျပည္တြင္း Rock ေတးဂီတ အဖြဲ႔တစ္ခု ျဖစ္ေသာ Wanted ေတးဂီတ အဖြဲ႔မ်ား၏ အဖြဲ႔တံဆိပ္မ်ားႏွင့္ လက္ေမာင္းတြင္ သူမ၏ရာသီခြင္ Libra Zodiac သေကၤတ၊ ေျခသလုံးတြင္ အဂၤလိပ္စာတန္း တစ္ခုကို ေရးထိုးထားေသးသည္။

လူငယ္အမ်ားစုသည္ ၎တို႔၏ ဘဝတြင္ အမွတ္တရ ျဖစ္ေစေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တက္တူးအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္တတ္ၾကၿပီး သူမသည္လည္း ထိုသို႔ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း တက္တူးတစ္ခု ထိုးၿပီးတိုင္း ေရးဆြဲၿပီးပုံမ်ားကို ျပန္လည္ၾကည့္႐ႈတိုင္း အားသစ္မ်ား ရရွိေၾကာင္း Rock ဂီတကို ႐ူးသြပ္စြာ စြဲလမ္းသူ တစ္ဦးလည္းျဖစ္သူ သူမက ေျပာဆိုသည္။

တက္တူးထိုးထားေသာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး လူျမင္ကြင္းကို ထြက္ခ်ိန္တြင္ လူငယ္မ်ား၏ အာ႐ုံစိုက္ျခင္းကို ခံရေသာ္လည္း ေရွး႐ိုးစြဲ လူႀကီးမ်ား၏ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ျခင္းကို ခံတတ္ရေၾကာင္း၊ သူမတို႔အား မေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေနေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကဲ့သို႔ ၾကည့္႐ႈခံတတ္ရေၾကာင္း တက္တူး ေရးဆြဲထားေသာ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုထံမွ သိရသည္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈအရရယ္ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုကို မလုပ္ကိုင္ႏိုင္ေသးတဲ့ အေျခအေနမွာ ညီမ အလြယ္တကူ မျမင္ႏိုင္ဘဲ ျမန္မာဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ သင့္ေတာ့္မယ့္ ေနရာေတြမွာ တက္တူးေရးဆြဲပါတယ္” ဟု တက္တူးေရးထိုးရန္ ဝါသနာပါသူတစ္ဦး ျဖစ္သည့္ ရတနာႏိုင္က ဆိုသည္။

လူႀကီးမိဘမ်ား အေနႏွင့္လည္း ၎တို႔ျဖတ္သန္းလာေသာ ဘဝအစိတ္အပိုင္း တစ္ေလွ်ာက္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား တက္တူးထိုးျခင္းကို မႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရျခင္းႏွင့္ ယခင္အခ်ိန္က မေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္မ်ား ရွိတတ္ေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ သားသမီးမ်ားကို ပတ္ဝန္းက်င္၏ အထင္ေသးမည္ကို စိုးရိမ္သည့္အတြက္ တက္တူးထိုးျခင္းကို လက္မခံႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မိဘမ်ားထံမွ သိရသည္။

“အိမ္က သမီး ႏိုင္ငံျခား အဆိုေတာ္ေတြလို တက္တူးထိုးခ်င္တယ္ ေျပာလာတယ္။ ထိုးတဲ့ေန႔က အိမ္ေပၚက ဆင္းရမယ္လို႔ ဦး တင္းက်ပ္ထားတယ္” ဟု အသက္ ၄၀ အ႐ြယ္ ဖခင္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ဦးထြန္းထြန္းလင္းက ဆိုသည္။ မိန္းကေလးတို႔ သဘာဝအတိုင္း အလွအပ ႀကဳိက္ႏွစ္သက္ၾကသည့္အတြက္ တက္တူးေရးဆြဲထားေသာ အမ်ဳိးသမီး အႏုပညာရွင္မ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုသည္ ၾကယ္၊ ပန္းမ်ား၊ လိပ္ျပာပုံမ်ားကို ေရးထိုးတတ္ၾကၿပီး အခ်ဳိ႕သူမ်ားသာ ၎တို႔ခ်စ္သူ၏ အမည္ႏွင့္ အျခား႐ုပ္ပုံမ်ားကို ေရးဆြဲတတ္ေၾကာင္း တက္တူးေရးဆြဲသည့္ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ားထံမွ သိရသည္။

ယခုေခတ္တြင္ တက္တူးကို ဖက္ရွင္တစ္ခုကဲ့သို႔ ေရးထိုးေသာ သူမ်ားႏွင့္ အႏုပညာတစ္ခုကဲ့သို႔ ႐ူးသြပ္စြာ ေရးထိုးသူမ်ားဟူ၍ အုပ္စုႏွစ္ခု ရွိၿပီး ႏွစ္ဖြဲ႔စလုံးတြင္ တူညီေသာအခ်က္မွာ သူမတို႔၏ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ေဝဖန္မႈမ်ားကို အနည္းႏွင့္အမ်ား ရင္ဆိုင္ရေၾကာင္း တက္တူး ေရးဆြဲသည့္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူတစ္ဦး ျဖစ္သူ တက္တူးမင္းသူက ေျပာဆိုသည္။

လူငယ္တစ္ဦး အေနႏွင့္ တက္တူးကို စိတ္ဝင္စားေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္တြင္ မိခင္တစ္ဦး ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး အေနႏွင့္ သားသမီးမ်ား၏ အတုယူမွားျခင္း၊ ငယ္႐ြယ္စဥ္အခ်ိန္တြင္ ေခတ္ဆန္ၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေသာ္လည္း အသက္ႀကီးရင့္လာခ်ိန္တြင္ လူငယ္မ်ား၏ အျမင္တြင္ မသင့္ေတာ္ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္မည္ကို စိုးရိမ္ေၾကာင္း အသက္ ၁၇ ႏွစ္အ႐ြယ္ ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ “အေမဆိုတာ သားသမီးေတြရဲ႕ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပေလ။ မိန္းကေလးဆိုတာ တစ္ေန႔မွာ မိခင္ျဖစ္လာႏိုင္တယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ကမာၻေက်ာ္ အႏုပညာရွင္မ်ား ျဖစ္ေသာ JustinBiber၊ Miley Cyrus တို႔ကဲ့သို႔ အႏုပညာရွင္မ်ားတြင္ တက္တူးမ်ား ရွိေနသည့္ ယေန႔ေခတ္တြင္ တက္တူးထိုးသည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ မိမိတြင္လည္း ခ်စ္သူ၏ အမည္ကို ထိုးထားေၾကာင္း အိမ္ကသိလွ်င္ ဆူပူမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္လခန္႔သာ ၾကာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း Victoria University တြင္ ပညာသင္ၾကားေနေသာ အသက္ ၂၀ အ႐ြယ္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ “ဘယ္မိဘကမွ သူ႔တို႔သမီး တက္တူးထိုးတာကို ခြင့္မျပဳပါဘူး။ ေျပာမႏိုင္လို႔ လႊတ္ထားတာပဲ ရွိပါတယ္” ဟု ၎ကဆိုသည္။

ေရွးျမန္မာမင္းမ်ား လက္ထက္က ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ရွိေသာ္လည္း လက္ျပင္၊ ေက်ာႏွင့္ အလြယ္တကူ မျမင္ႏိုင္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ ေရးဆြဲတတ္ၾကၿပီး လူမွန္း မသိတတ္စဥ္ အ႐ြယ္က ေရးဆြဲေပးတတ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ဘေဆြ၏ ျမန္မာျပည္သား စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယေန႔ေခတ္ မိဘအမ်ားစု ျဖတ္သန္းလာေသာ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ အခ်ိန္က ေဆးမင္ေၾကာင္ ရွိသည့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ ေထာင္ထြက္ႏွင့္ မေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္ေသာသူ အမ်ားစုသာ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အထင္အျမင္ ေသးခဲ့ၾကၿပီး ယခုေခတ္တြင္ တက္တူး ေရးဆြဲထားေသာ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုသည္ အႏုပညာ၊ ဖက္ရွင္အျမင္မ်ားျဖင့္ ေရးဆြဲထားျခင္း ျဖစ္ကာ ဘြဲ႔ရ၊ အလုပ္အကိုင္ရွိသူမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ တက္တူးေရးဆြဲထားေသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေပၚ အထင္အျမင္ေသးေသာ အၾကည့္မ်ားျဖင့္ ေဝဖန္႐ႈတ္ခ်ေနျခင္းမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားရန္ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုအတြင္း အျမင္ေျပာင္းလဲသြားမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းေၾကာင္း တက္တူးကို ႏွစ္သက္သူ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက ေျပာဆိုသည္။

ေအာင္ေသာ္ၿဖိဳး 


The Voice Weekly
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget