by အလင္း ရွင္ on Tuesday, 30 October 2012 at 05:27 ·
Facebookစာမ်က္ႏွာကေန႔ မိုးသီးဇြန္ဆဲေရးထားတယ္လို႔ စြပ္စြဲထားတာကိုေတြလို႔ အခုလိုပဲေရး မိတာပါ။ ဘုန္းႀကီးဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကိုၾကားလိုက္တာနဲ႔တင္ အခ်ိဳ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ တုန္တုန္ လႈပ္လႈပ္ျဖစ္သြားတယ္။ အခုလဲ မိုးသီးဇြန္က ̏လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးေတြလီးပဲ̋ လို႔ဆဲေရးထားျပန္ေတာ့ Facebook မွာမေၾကမနပ္ နဲ႔အမ်ားသိေအာင္Shrar ထားေပးၾကပါတယ္။
ဒါကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္က ̏ ဘုန္းႀကီး̋̋ ဆိုတာကိုပဲ အမ်ားနားလည္ေအာင္ definition တစ္လႊာၿပီးတစ္လႊာ ခြာၾကည့္ၾကတာေပါ့။ မခြာခင္မွာ ကိုးဘြဲ႕ရဆရာေတာ္အရွင္အာစာရာလကၤာရ ေျပာခဲ့တာေလးေဖါက္ သည္ျပန္ခ်ရရင္၊ ̏ဘုန္းႀကီးေတြကအရက္မေသာက္ပါဘူး၊အရက္ေသာက္တဲ့သူကဘုန္းႀကီးမဟုတ္ပါဘူး˝။ လို႔ဆိုပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ။ ဒီစကားေလးကိုနားလည္လိုက္တာနဲ႔ မိုးသီးဇြန္ေျပာတဲ့လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးေတြလီးပဲ ဆိုတဲ အေျဖေလးက နားလည္လြယ္သြားၿပီေပါ့။ ဘုန္းႀကီးဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကို ျမန္မာႏုိင္ငံရွိဘာသာတိုင္းက ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုေခၚေနၾကအသံုးအႏႈန္းပါ။ ဗုဒၶရဲ႕သာ၀ကရဟန္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ (၂၂၇) သြယ္အက်ယ္ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ေသာသိကၡာပုဒ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းေစာက္ေရွာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘိကၡဳ(၀ါ)ရဟန္းမ်ားကိုရည္ရြယ္တယ္လို႔ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္မက အက်ယ္တ၀ံ့ေျပာလို ပါက ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးကဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုဆိုလိုရာေရာက္ပါတယ္။
အဲ . . . သို႔ေသာ္လည္းပဲ ျမန္မာစာျမန္မာစကားဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရအရ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားနားလည္ေနၾက ကိုယ့္ဘာသာဘုန္းႀကီးမ်ားကိုပဲလို႔ ထင္မိတက္ၾကပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ မိုးသီးဇြန္ရဲ႕ ယင္း-အဓိပၸါယ္ပါစကားမ်ားကို အစအလည္အဆံုးမၾကားသိရတဲ့အတြက္ဖတ္ရႈ႕ခြင့္မရတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာ သာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို ရည္ရြယ္ၿပီးေျပာတယ္မေျပာဘူးဆိုတာမသိပါဘူး။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဟုတ္ တယ္မဟုတ္၊မွန္တယ္မမွန္၊လို႔ ကၽြန္ေတာ္အေျဖေပးမွာမဟုတ္ပါ။သို႔ေသာ္လည္း စာဖတ္သူမ်ားအ တြက္ ဘုန္းႀကီး ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရနဲ႔ ယင္းေ၀ါဟာရရဲ႕ဆက္ဆက္ရာသုတမ်ားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေ၀ငွသြားမွာပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ေဆာင္းပါးတစ္ခုမွာအခုလိုေျပာခဲ့ဖူးပါေသးတယ္ . . . . Facebook မွာအခုလို post တင္ေပးရျခင္းဟာ ကုတ္ကုတ္ကက္ကက္ အင္တာနက္လိုင္းေတြရဲ႕ စုတ္ျပတ္သတ္မႈၾကားထဲက အင္တာနက္ဆိုင္အခ်ိဳ႕နဲ႔ Wi-Fi ကို free ေပးထားတဲ့ လူမဆန္လူမပီသမႈမ်ားဆိုတဲ့ ဒုကၡသုကၡေတြကို ရင္စီးခံရင္း ပညာပါရမီအလိုငွာ၊ ေနာက္ စာေပကိုေမြ႕ေလွ်ာ္ေနရတဲ့အတြက္ ပညာပါရမီ၊ အမွန္တရား သစၥာနယ္ ေျမကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳရခ်ိန္မို႔လည္း နိကၡမပါရမီအျပင္ မိမိအေပၚကိုေ၀ဖန္ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ျခင္း နဲ႔ သူတစ္ပါးအေပၚကို စက္ဆုတ္ရႊံရွာမုန္းတည္းျခင္းဆိုတဲ့ ခႏၱီပါရမီဆိုတဲ့ ေဒါသအာဃာတေတြကို တစ္ခ်ိန္တည္း ပယ္သတ္ခြင့္ရပါတယ္။ ပါရမီေတာ္မ်ားစြာထဲကမွ ပညာ၊နိကၡမ၊ခႏၱီဆိုတဲ့ သူေတာ္ ေကာင္းအမူအက်င့္မ်ားနဲ႔ အတက္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားရင္း Facebook စာမ်က္ႏွာကို မ်က္ႏွာမူေနတာပါ။ လို႔ေပါ့။
အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္က စာဖတ္သူမ်ားအတြက္ အခ်ိန္ေတြကိုအလွဴေပးလုိက္တာမ်ိဳးပါ။ မိုးသီးဇြန္ကို ကၽြန္ေတာ္တစ္ခါမွမေတြ႕ခဲ့ဘူးသလို အခုတုိင္လည္း မဆံုျဖစ္မရင္းႏွီးျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီစာဟာ မိုးသီးဇြန္ရဲ႕အမွားကုိလည္းအကာအကြယ္ျပဳမွာမဟုတ္သလို အမွန္ဆိုျပန္ပါကလည္း ေထာက္ခံရာ ေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဘုန္းႀကီးကို ျမန္မာေတြကရဟန္း=ဘိကၡဳလို႔အက်ဥ္းအားျဖင့္နားလည္ထားၾကပါတယ္။ ဒီနားလည္မႈ ေတြဟာမမွားပါဘူး၊သို႔ေသာ္ လံုး၀ဥႆုန္မွန္သလားဆိုေတာ့လည္း မမွန္ပါဘူး။ စာေပနယ္မွာေတာ့ . . . ဥပသမၸဒါ ရွစ္ပါ းရွိရာမွာ ဉတၱိစတုတၳကမၼဳပသမၸဒါနဲ႔ ရဟန္းျဖစ္သူ ယင္းတို႔ဟာ ပါရာဇိကလို႔ေခၚ တဲ့သိကၡာပုဒ္ေတြကို ေစာင့္ထိမ္းသူကိုလည္း ဘိကၡဳ လို႔ေခၚပါတယ္။ ̏ဘိကၡေကာတိ ဘိကၡဳ̋ ဆိုၿပီး အနက္သဒၵါ ထုတ္ျပတဲ့ ၀ိၿဂိဳဟ္ရွိတဲ့အျပင္ ̏ဘိကၡတီတိဘိကၡဳ̋ လို႔လည္း၀ိၿဂိဳဟ္ျပဳထားပါတယ္။ ဒါေတြ ကိုျမန္မာမႈနားလည္းရမယ္ဆိုရင္ ̏ဆြမ္းခံအိမ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ရသူေျခသလံုးကိုမွီၿပီးဆြမ္း(ထမင္း)စားရသူ၊ အ၀တ္စုတ္စုတ္ႏြမ္းႏြမ္းေတြကို သစ္ေခါက္ဆုိး၀တ္ရသူ . . . စသည္ျဖင့္အနက္အဓိပၸါယ္ မ်ားစြာရွိ ပါတယ္။ ၾကားဖူးၾကမွာပါ၊ ပါ႒္တစ္ခ်က္၊အနက္ဆယ္ေထြ ဆိုတဲ့စကားဟာ ပါဠိတစ္လံုးရဲ႕ အနက္ေတြ ဆယ္လီဆယ္ဆရွိတာကုိေျပာတဲ့ ေရွးလူႀကီးသူမေတြစကားေဟာင္းလိုပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဘိကၡဳ ဆိုတာ ဗုဒၶရဲ႕တပည့္သားသံဃာမ်ားကိုေခၚေ၀ၚညႊြန္းဆိုမႈျပဳႏိုင္သလို အိမ္ယာတည္ ေထာင္လူတို႔ေဘာင္မွာမေနတဲ့အျပင္ စီးပြားဥစၥာတို႔ကိုမရွာၾကံဘဲ အကုသုိလ္မဘက္ပဲ ေယာနိေသာ မနသိကာရ ဆိုတဲ့ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္မႈမ်ားနဲ႔ ဘာ၀နာပြားမ်ားအားထုတ္ေနသူမ်ားကို လည္း ဘိကၡဳလို႔ ေခၚဆိုလို႔ရသလို ပရိဗိုဇ္ ေတြကိုလည္းေခၚပါတယ္။
အဲဒီေတာ့က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ဘာသာေဗဒမွာေတာ့ ဘိကၡဳ သစၥာဆုိဒ္ေအာင္ေနတဲ့သူပါပဲ။ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတဲ့ေလာကကို မုန္းေနတယ္ . . . . အတၱႀကီးစိုးတဲ့ စစ္အာဏာရူးမ်ားရဲ႕ ေလာ ဘေတြေဒါသ ေတြကို သတိထားဆင္ျခင္ၿပီး မိမိကိုယ္စိတ္ႏွလံုးမွာ ဒီလိုမ်ိဳး(စစ္အာဏာရူးသန္းေရႊ)စတဲ့ ဒီသူယုတ္ ေတြရဲ႕ အကုသိုလ္မ်ားကို သတိထားသံေ၀ဃပြားေနသူမ်ားကိုလည္း ဘိကၡဳလိုေခၚပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူေတာင္းစားပင္ျဖစ္လင့္ကစား အခုေျပာခဲ့သလို သတိသေ၀ဃတရားမ်ားပြားမ်ားကာ သစၥာသိ ေနသူမ်ားဟာ ဘိကၡဳေတြပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲထင္တယ္ ̏ ဘိႏၵတိ ပါပေက အကုသေလဓေမၼတိ ဘိကၡဳ ̋ ယုတ္မာေသာအကုသိုလ္တရားေတြကို မျပဳလုပ္လို ဖ်က္ခြဲတက္ေသာေၾကာင့္ ဘိကၡဳလို႔ေခၚေၾကာင္း ကို ဋီကာ၀ိဂၢဟျပဳထားတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာဖူးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ပုပၸါးေတာင္သြားတုန္းက အဘဘိုးမင္းေခါင္ရုပ္တုေရွ႕မွာ ဦးခ်ကန္ေတာ့ေတာ့ အမည္မသိ လူတစ္ေယာက္က ̏ေသသြားၿပီးသူ̋ ̏ဘာမွန္းမသိတဲ့သူကို . . လူကကန္ေတာ့ရလား̋ ̏လူဆို တာနတ္ထက္ ေတာင္ျမတ္ေသးတယ္ဆိုတာဗုဒၶဘာသ၀င္မွန္ရင္သိတယ္̋ ဆိုတဲ့သာဓကာမ်ားနဲ႔ ကၽြန္ ေတာ့ကို ဆံုးမဖူးပါတယ္။ အဲဒီအခါ ကၽြန္ေတာ္က အခုေျပာခဲ့တဲ့အတုိင္း ဘိကၡဳ၀ိၿဂိဳဟ္ပါဠိေတြရြတ္ အနက္လွည့္ၿပၿပီး၊ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေရးတဲ့ ̏သရဏဂံု၀ိနိစၧယက်မ္း̋ ကုိဖတ္ဖို႔ေျပာၿပီး ထိုက်မ္းမွာပါတဲ့သာဓကေတြကို လိုရင္းထုတ္ျပလိုက္တဲ့အခါ ̏ ငါကမင္း ေလာက္မွမသိတာကိုကိုး̋ . . . ̏ဘုန္းႀကီးကို စာခ်မိရက္သား ျဖစ္သြားတယ္̋ . . . ̏ေကာင္းပါတယ္ . . ငါလည္း အခုေတာ့ အဘဘိုး မင္းေခါင္ႀကီးကို ကန္ေတာ့ရမွန္း သိသြားတာေပါ့။̋ လို႔ေျပာဖူးပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘိကၡဳသဒၵါရဲ႕အနက္ ဟာ မ်ားေပမယ့္ လိုရင္းအားျဖင့္ေတာ့ ကိေလသာကိုနွင္ထုတ္သူပါပဲ။ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ ေခတ္စားေန တဲ့ အဘဘိုးမင္းေခါင္(၀ါ)ေအာင္မင္းေခါင္ဆိုတာ သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က လူသာမန္တို႔မက်င့္ႏိုင္တဲ့ ကိေလသာကို ႏွင္ထုတ္ကာ ဒါနသီလအထူးျပဳခဲ့သူပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒါကို အတုက် တုပၿပီး လူအမ်ားနားလည္တဲ့စကားနဲ႔ AUNG MIN KHOUNG လို႔နာမည္တပ္ခဲ့တာပါ။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ကို ဘုိးေတာ္လားေမးရင္ ဗမာဘိုးေတာ္တင္မကဘူး၊ မြတ္ဆလင္ဘာသာအရ ယံုၾကည္ ၾကတဲ့ သၾကားဘာဘာတို႔၊ကြမ္းဘာဘာတို႔၊ ေရႊတိဂံုဘုရားေတာင္ဘက္မုဒ္က စပတ္(စ္)ရွားဘုရင္ဂူ သခ်ၤ ိုင္းကိုလည္း အားရင္သြားျဖစ္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဘဘိုးမင္းေခါင္နီးနီးသီလ ထိမ္းပါတယ္။ ညေနတိုင္း သူငယ္ခ်င္းေတြအိမ္လာေခၚၿပီးမတိုက္ ရင္မေသာက္ပါဘူး။ အဲ . . . ဒါ့ေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းေတြလာမေခၚတုိင္းမေသာက္ျဖစ္ ဘူးလားေမးရင္ . . . သူတို႔လာမေခၚရင္ ကၽြန္ေတာ္ကသြားေခၚတယ္ေလ . . . ဟာ . . ဟ . . .။
ဒါ့အျပင္ သူမ်ားသားပ်ဳိသမီးပ်ဳိမ်ားကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္အထူးေရွာင္ပါတယ္။ သူတို႔ခြင့္မျပဳရင္ ကၽြန္ ေတာ္ နမ္းေတာင္မနမ္းပါဘူး။ အဲ . . . ဟို . . လမ္းေဘးမွာ မုန္႔ဟင္းခါးစားသလိုေပ့ါဗ်ာ။ ဆုိင္က ဟင္းရည္ထပ္လိုခ်င္တဲ့အခါ မုန္႔ပန္းကန္ထဲက မုန္႔ဟင္းခါးကို အဖတ္မစားဘဲ အရည္ကိုဇြန္းနဲ႔ စစ္ ေသာက္လိုက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ အေဒၚႀကီး မုန္႔ဖတ္မ်ားသြားတယ္ ဟင္းရည္နဲနဲေပးပ ါဦးေပါ့။ ဟား . . . ဟား . . . ဟား ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့ကိုကၽြန္ေတာ္ AUNG MIN KHOUNG လို႔နာမည္ေပးထားတာ ပါ။ ကၽြန္ေတာ့ေၾကာင့္လည္း အဘေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး နာမည္ပ်က္ေပါင္းမ်ားေနပါၿပီ။
ဟုတ္ကဲ့ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူသားကမၻာမွာ လူသားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေ၀ါဟာရ၀ေသန ဆိုတဲ့အတုိင္း ေခၚေ၀ၚျခင္းေခၚေ၀ၚရိုးအေနနဲ႔ ကိုယ္အိမ္မွာ အလွဴလုပ္လို႔ ဆြမ္းစားပင္ရာမွာ ရဟန္း ဟုတ္ဟုတ္မဟုတ္ဟုတ္ သာမေဏမ်ားကိုပါ ဘိကၡဳလို႔ေခၚတဲ့ ထံုးစံရွိပါတယ္လို႔ က်မ္းျပဳဆရာ ေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔က ဖြင့္ဆိုၾကဖူးပါတယ္။ ကုိယ့္မ်က္ေစ့ေရွ႕မွာ ျမင္ေနရတဲ့ ရဟန္းတုရဟန္းေယာင္ မ်ားကိုယ္တိုင္က သူ႔ကိုယ္သူ ဘိကၡဳလို႔၀န္ခံရင္ ဘိကၡဳလို႔ပဲေခၚရပါတယ္တဲ့။
ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္သတိရမိတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအေၾကာင္းကို ရင္ဖြင့္တင္ျပပါရေစ . . .
သူ႔ဘြဲေတာ္က ဦးဥတၱမပါ။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေပါ့။ ထင္ထင္ရွားရွားအမ်ားသိေအာင္ေျပာရရင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ ပထမဦးဆံုးေသာ ေဒါက္တာဘြဲရတဲ့သူျဖစ္တဲ့အျပင္၊ ဂ်ပန္ႏုိ္င္ငံရဲ႕အဓိကရတကၠသိုလ္ႀကီးမွာ ပါေမာကၡလုပ္လာတဲ့သူပါ။ ဒီကေန႔ေခတ္ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ယွဥ္ျပရရင္ ဂ်ပန္ႏို္င္ငံမွာေတာင္ ပါေမာကၡ လုပ္စာသင္ျပခဲ့သူလို႔ေျပာမွေတာ့ ပါးပါးေလးေဒါက္တာဘုန္းႀကီးမဟုတ္ဘူးဆိုတာရယ္ . . . ျမန္မာႏိုင္ မွာ ပထမဦးဆံုးေသာ ျပည္ပႏုိ္င္ငံမွာေဒါက္တာဘြဲ႕ရတဲ့သူဆိုရင္ ဘယ္သူဘယ္နတ္မွ ျငင္းမရပါဘူး။ အဲလိုမ်ိဳးပုဂၢိဳလ္မို႔လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ေအာင္မင္းေခါင္က အမြန္းတင္ေနရတာေပါ့။
ဒါ့အျပင္ စာေပနယ္မွာသာမက ျမန္မာႏုိင္ငံေရးရဲ႕ လြပ္လပ္ေရးဗိသုကာႀကီးတစ္ပါးဆိုရင္လည္း ဘယ္ သူမွမျငင္းလိုၾကပါဘူး။ ျပည္ပႏိုင္ငံမွာ စာေတြသင္ ေဒါက္တာဘြဲ႕ေတြရ ၿပီးေတာ့ ထိုထိုႏို္င္ငံေတြမွာ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္အျဖစ္တာ၀န္ယူတဲ့အျပင္ ထိုထိုေသာတကၠသိုလ္ႀကီးေတြမွာ စာသင္ေပးနဲ႔ သူ႔ဘ၀ကိုသူလွေအာင္ေရးႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ ဘ၀မလွၾကတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕အျဖစ္အစနစ္ ကိုရင္နာၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံအထက္ေအာက္ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္ ႏိုင္ငံေရးတရားေတြေဟာခဲ့တယ္။
အဂၤလိပ္ႀကိမ္ႀကိမ္က်ခံခဲ့ရပါတယ္။ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာကို စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ရူပရြာရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ သာမန္ကုန္သည္ မ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ဦးျမနဲ႔ ေဒၚေအာင္ေက်ာ္သူဇနီး ေမာင္ႏွံတုိ႔က ျပာသိုလျပည့္ ေက်ာ္(၁) ရက္တနလၤာေန႔မွာဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္။ သားဦးရတာျဖစ္ၿပီး အမည္ မွာေပၚထြန္းေအာင္ ျဖစ္ၿပီးသံုး ႏွစ္ၾကာၿပီးေနာက္ ညီအလတ္ေက်ာ္ထြန္းေအာင္ကို ဖြားျမင္ခဲ့ပါတယ္ အငယ္ဆံုးညီမကေလးမွာ မအိမ္စိုးလို႔အမည္မွည့္ေခၚေစပါတယ္။ဆရာေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က စစ္ေတြ ၿမိဳ႕အဂၤလိပ္ေက်ာင္းမွာ (၅)တန္းအထိေက်ာင္းတက္ခဲ့ၿပီး စာေတာ္ဉာဏ္စြမ္းအားထက္ေသာ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ ေပၚထြန္းေအာင္အား အဂၤလိပ္ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ကာလကတၱားမွာပညာသင္ရန္ ေမြးစား မည္ျဖစ္သည့္အထိကုိ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သူသူငယ္ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ (၁၃)ႏွစ္အရြယ္ ေရာက္တဲ့အခါ စစ္ေတြၿမိဳ႕ေရႊေစတီေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံတြင္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲခက္ခဲ လွစြာေသာ ဗုဒၶစာေပမ်ားကိုသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကေနတစ္ဆင့္ ပညာရွာရာမွာ ေရာင့္ရဲလိုစိတ္မရွိတဲ့ ဆရာ ေတာ္ေလာင္းလ်ာ ေမာင္ေပၚထြန္းေအာင္မွာ လူ၀တ္ကိုစြန္႔ခြာၿပီးရွင္သာမေဏျပဳခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ မွာပဲ ဧရာ၀တီတုိင္း၊မအူပင္ၿမိဳ႕ကေန စစ္ေတြကို အလည္အပတ္ၾကြေရာက္လာေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဂႏၶမာအျပန္တြင္ မအူပင္သို႔လိုက္ပါလာၿပီးယင္းမအူပင္မွတစ္ဆင့္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၊ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ မွတစ္ဆင့္ ေတာင္ငူၿမိဳ႕သို႔ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ေတာင္ငူၿမိဳ႕ရွင္သာမေဏစာေမးပြဲမွာ ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုရာ ပထမရတဲ့ အတြက္ နာမည္သတင္းထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ပညာရနံ႕ထြက္ေနေသာ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာကို ေတာင္ငူၿမိဳ၊ ကၽြန္းကုန္းရရပ္ကြက္ရွိ ပစၥည္းဥစၥာၾကြယ္၀ခ်မ္းသာတဲ့ ရွမ္းအမ်ိဳးသမီးႀကီးက သားေယာ က်္ားအျဖစ္ ေမြးစားခ်င္တယ္လို႔ေျပာတဲ့အခါ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာက ̏ ကၽြန္ေတာ့ကို သားသမီး အျဖစ္ေမြးစားခ်င္ရင္ ကာလကတၱားမွာ ပညာသင္ဖို႔လႊတ္မလား̋ လို႔ျပန္ေမးပါတယ္။ အဲဒီအခါ ပညာလို လားေသာ အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးတဲ့ရွမ္းမႀကီးဟာ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာကို (၁၇) ႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္မွာ လူ၀တ္နဲ႔ ကာလကတၱားကို ပညာသင္လႊတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာေမာင္ေပၚထြန္းေအာင္ဟာ ကာလကတၱားမွာ (၁၇)-(၁၈)-(၁၉) ႏွစ္မွာပဲ အဂၤလိပ္ပညာ(၁၀)တန္းကိုအလြတ္ပညာသင္အျဖစ္နဲ႔ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆယ္တန္းေအာင္ျပန္လာ တဲ့ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာေမာင္ေပၚထြန္းေအာင္ဟာ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ အိႏၵိယကေနျပန္လာၿပီး ပခုကၠဴၿမိဳ႕ ေရစႀကိဳစာသင္တုိက္မွာ ကိုရင္၀တ္ျဖင့္ သူငယ္ငယ္ကေလ့လာသင္ယူခဲ့တဲ့ ဗုဒၶစာေပမ်ားကို သင္ယူ ဆည္းပူးခဲ့ျပန္ပါတယ္။
ယင္းမွာပညာသင္ၾကားေနစဥ္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ကေဆြနီးၿမိဳးစပ္ေတာ္စပ္တဲ့ ဘံုဘယ္ဘားမားကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းေအာင္ေက်ာ္ကေန ပဥၥင္းဒါယကျပဳလွ်က္ အသက္(၁၉)ႏွစ္(၂)စြန္းတြင္ရဟန္းျပဳခဲ့ပါတယ္။ ပခုကၠဴမွာ ဗုဒၶစာေပမ်ားကိုသင္ၾကားရင္းအိႏၵိယကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္သြားေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
အခုလိုေနာက္တစ္ႀကိမ္အသြားမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံေရးကလည္းေျပာင္းလည္းလာသလို ဆရာေတာ္ ေလာင္းလ်ာျဖစ္တဲ့ ဦးပဥၥင္းအရွင္ဥတၱမဟာ ႏိုင္ငံေရးမ်က္ေစ့ပြင့္လာျခငး္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဗင္ႏိုဂိုရွ္အမည္ရွိတဲ့ အိုင္စီအက္အရာရွိႀကီးက အလုပ္မွထြက္ၿပီး အမ်ိဳးသားေကာလိပ္တစ္ခု တည္ ေထာင္ခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီေကာလိပ္မွာ ဆရာေတာ္အရွင္ဥတၱမက ပါဠိနဲ႔ဗုဒၶဘာသာကိုသင္ၾကားပို႔ခ် တာ၀န္ယူခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ သူတစ္ပါးအား ပါဠိပေရာ္ဖက္ဆာအျဖစ္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတဲ့ အျပင္ သူကိုယ္ တုိင္ကလည္း သကၠဋ၊ဘဂၤလီ၊နာဂရီစတဲ့ေရွးေဟာင္း ဟိႏၵဴက်မ္းစာေတြကိုျပန္သင္ ယူပါတယ္။ ယင္းအႏၵိယမွာ အမ်ိဳးသားလႈပ္ရွားမႈေတြကိုပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါတယ္။
(၁၉၀၅)ခုႏွစ္မွာ ဆရာေတာ္ဟာ ပညာလံု႕လအားႀကီးေတာ္မူေသာဆႏၵေၾကာင့္ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံကို သြားေရာက္ ပညာသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္းစုေလးမွ်သာရွိတဲ့ဂ်ပန္ဟာ ကမၻာရဲ႕(၅) ပံု (၁) ေလာက္ရွိတဲ့လူအင္အားမ်ားျပားတဲ့ ရုရွားကိုစစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ အဲဒီ ေတာ့မွ အာရွတိုက္သားဂ်ပန္မ်ားရဲ႕ ဇြဲလံု႔လ၀ီရိယကုိ အားက်အတုယူလိုစိတ္နဲ႔ ဂ်ပန္ျပည္ကုိ သြားဖို႔အတြက္ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာခဲ့ၿပီး (၁၉၀၇)ခုႏွစ္ေဖေဖၚ၀ါရီလမွာ(၄)ရက္ေန႔မွာစကၤာပူၿမိဳ႕ကို သေဘၤာနဲ႔ထြက္ ခြါခဲ့ၿပီး၊ (၁၈)ရက္ေန႔မွာ ဂ်ပန္ကၽြန္းႀကီး ယိုကိုဟာမားဆိပ္ကမ္းကို မတ္လ(၇)ရက္ေန႔ မွာေရာက္ခဲ့ ပါတယ္။ တိုက်ိဳၿမိဳ႕ ဗုဒၶဘာသာသိပၸံတကၠသိုလ္ေက်ာင္းရဲ႕ ဥကၠ႒ အမတ္ႀကီး အိုတာနီထံကို . . . မိမိ သည္ ရဟန္း(၉)၀ါရၿပီး အဂၤလိပ္ဘာသနဲ႔တကြ၊ ပါဠိဘာသာ၊သင္သကရိုက္ဘာသာ၊ဘဂၤလီ၊နဂရီအား လံုး(၈)ဘာသာကုိကၽြမ္းက်င္တက္ေျမာက္ေၾကာင္း . . . အမတ္ႀကီးရဲ႕ ေက်ာငး္မွာ ဆရာအျဖစ္ခန္႔လို ပါက ဦးပဥၥင္းကိုအေၾကာင္းၾကားပါလို႔။ စာေရးလုိက္တယ္။ (၂)ရက္ပဲၾကာတယ္။ အဲဒီတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းမွာ သင္သကရိုက္ဘာသာနဲ႔ပဠိဘာသာတို႔ကိုသင္ၾကားေပးဖို႔ ပေရာ္ဖက္ဆာ အျဖစ္ ခန္႔အပ္ၿပီး အျခားဆရာမ်ားနည္းတူ လခရခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီတကၠသိုလ္မွာ (၂)ေက်ာ္စာသင္ေပးခဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္ကိုျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ကဲ စာဖတ္သူတို႔ခင္ဗ်ာ အခုလို ဇြဲလံု႔လ၀ီရိယအားႀကီးတဲ့ပညာတက္အေက်ာ္အေမာႀကီးတစ္ပါးဟာ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးထဲကို ၀င္ေရာက္ပါေတာ့တယ္။ ဒီလိုဘက္စံုထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးဟာ ေဒးဒရဲအပိုင္ ဆုကလပ္ရြာမွာ (၁၉၂၂) ခုႏွစ္မွာ တရားေဟာခဲ့ရာ ဖ်ာပံုအေရးပိုင္မင္းကတရားစြဲဆိုခဲ့တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းကုန္းၿမိဳ႕မွာ တရားေဟာေနရင္း ပုလိပ္မ်ားကလာေရာက္ဖမ္းဆီးကာ မအူပင္အက်ဥ္းေထာင္ မွာ ေထာင္က်ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္နဲ႔ တစ္ေခတ္တည္းဆိုသလို ဦး၀ိသုဒၶ၊ဦး၀ိစာရ(ေထာင္ထဲမွာ အစာငတ္ခံဆႏၵျပရင္းပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့) ဦးစေႏၵာာသ(ဗားကရာဆရာေတာ္) စတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ဟာ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးမ်က္ေစ့ဖြင့္ေပးခဲ့ပါတယ။္
ကဲ . . . ေျပာစရာျဖစ္လာျပန္ၿပီ၊ ဒီစကားကုိကၽြန္ေတာ္ဆက္ေျပာရင္ ဒီေန႔ေခတ္ဘုန္းႀကီးေတြ ကၽြန္ေတာ့ကို ၀ိုင္းသတ္ၾကလိမ့္္မယ္။ အာဏာရွင္စစ္အစိုးရကို အခုနာမည္ႀကီးေနပါတယ္ဆိုတဲ့ ဘုန္း ႀကီးအခ်ိဳ႕ဟာ ျပည္သူလူထုအတြက္ မ်က္ေစ့ဖြင့္ေပးခဲ့သလား။ ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ မိုးသီးဇြန္ ဆဲေရးတဲ့ လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးလီးပဲဆိုတာ အာဏာရွင္အလိုက်ဘုန္းႀကီးမ်ားကိုပဲရည္ရြယ္တာျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိုးသီးဇြန္တကယ္ဆဲခဲ့ရင္လည္း ငရဲမႀကီးႏို္င္ပါဘူး။ ဖရုႆ၀ါစာအေနသင့္ရံု ေလာက္ပဲျဖစ္မွာပါ။ ဒီလိုေ၀ဖန္ဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုကတည္းက ကၽြန္ေတာ္က ျမန္မာႏုိ္င္ငံရဲ႕တရားသူႀကီး တစ္ျဖစ္လဲ ငရဲလူႀကီးေလ။
ဒါ့ေၾကာင့္ အာဏာရွင္သက္စိုးရွည္သမွ် အမ်ားျပည္သူေတြဟာ ငတ္မြဲေသပဲမဟုတ္လား။ အခုလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔တကြ တကယ့္ေကာင္းတဲ့ေနရာေတြမွာ ဘယ္သူေတြပိုင္ေနလည္း အာဏာ ရွင္ရဲ႕အေပါင္း အပါေတြပဲမဟုတ္လား။ အာဏာရွင္ဆိုတာ လူမ်ိဳးပဲျခားပါတယ္။ ရက္စက္တာျခင္းက ေတာ့ ထူးမျခား နားပါပဲ။ ဇာဂနာတို႔သြားမရွိေတာ့ဘူး၊ ဟံသာ၀တီဘဘဦး၀င္းတင္တို႔ သြားမရွိေတာ့ဘူး။ ကဲ့ . . . ခ်စ္ဗမာတုိ႔ေရ . . . ျပည္သူကိုသတ္၊ျပည္သူေတြယံုၾကည္တဲ့ဗုဒၶဘာသာဘုရားသား ေတာ္ေတြကို ေသနပ္နဲ႔ပစ္သတ္တဲ့ ဒီအာဏာရွင္ကိုမဆန္႔က်င္ဘဲ အလိုႀကိဳက္အလိုက္ေဆာင္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီး ေတြဟာ ျပည္သူကိုသတ္တာနဲ႔ျခားနားပါ့မလား။ သံဃာကိုသတ္တာနဲ႔ျခားနားပါ့မာလား။ အဲဒီလို သံဃာကိုသတ္ျဖတ္တာကို ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၊ဦး၀ိစာရအစရွိတဲ့ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားလို ဆန္႔က်င္ တရားေဟာရမယ့္အစား/မေဟာၾကားဘဲေနတာ သူတို႔ဘုန္းႀကီးေအာင္လုပ္ေနတာနဲ႔တူမေနဘူးလား။
သို႔ပါ၍ မိုးသီးဇြန္ဆဲေရးခဲ့တဲ့ လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးေတြလီးပဲ ဆိုတာ။ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းႀကီးမ်ားေရာ . . . ခရစ္ယာန္ဘုန္းႀကီးမ်ားေရာ . . ဟိႏၵဴဘုန္းႀကီးမ်ားေရာ . . . မြတ္ဆလင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားေရာ . . . စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ ထုိထိုေသာသီလ၀ႏၱာဘုန္းႀကီးအရွင္ျမတ္မ်ားကို ဆဲေရးရာမေရာက္ပါဘူး။ ဒါဆုိဘယ္ဘုန္းႀကီးကိုဆဲသလဲေမးရင္ လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးပါပဲ။ လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးဟာ ဘာသာေရး အဆံုးအမအရ ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ သူဟာ သကၤန္းႀကီး၀တ္ထားလဲ ဘုန္းႀကီးမျဖစ္ေတာ့ ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ လူသတ္တဲ့ဘုန္းႀကီးလို႔ေျပာကာဆဲမိတဲ့အတြက္ဘာသာေရးကိုေစာ္ကားရာ မေရာက္ ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္သံုးသပ္မိပါတယ္။ မွားရင္လည္းမွားမွာေပါ့ေလ ကာယကံရွင္မွပဲ ဘယ္သူ႔ကို ဦးတည္ၿပီးဆဲတယ္ဆိုတာသိမွာေပါ့။ေန႔ျခင္းၿပီး ေရးရတဲ့အ တြက္ စာက်စာက်န္အမွားမ်ားကို သီးခံေပးပါရန္နဲ႔ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္စာအုပ္ကို pdf ဖိုင္နဲ႔ဖတ္လို႔ပါက ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕www.alinshin.com .. http://aungmink houng.blogspot.com ကိုဆက္ သြယ္လုိက္ပါခင္ဗ်ာ။
အားလံုးကုိေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
www.alinshin.com
No comments :
Post a Comment