.

AlinShin

Thursday, March 20, 2014

ဂိုဏ္းသင့္တက္တယ္

Photo: ဂိုဏ္းသင့္တက္တယ္
✂•••× ✂•••×
ေဖ့ဘြတ္ေပၚမွာ ေျမမေကာင္းရင္ေျခမေျပာလက္မမေကာင္းရင္လက္မေျပာ .. ။
ဥပမာ လက္ပေတာင္းေတာင္ဦးအာ၀ုဓ မေကာင္းရင္သူ႔ဘြဲ႕နာမည္ထည့္ေျပာ
ရံုနဲ႔လံုေလာက္တယ္။သံဃာလို႔အေနာက္ကျဖစ္ေစအေရွ႕ကျဖစ္ေစထည့္မေျပာနဲ႔။
ေတာ္ေနၾကာ ေထာက္ခ်င္တဲ့သူက(သံဃာ)ဆိုတာဗုဒၶျမတ္စြာတစ္သာသနာလံုး
ကရဟန္းေတြကိုေျပာတာလားဆိုၿပီးမင္းကို တြယ္လိမ့္မယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပုဂၢလကိုသာသံုးသံဃဆိုတဲ့အမ်ားကိန္းကိုထည့္မသံုးနဲ႔ . .။
ငါ့ေတာင္တစ္ခါက (မဟန) မေကာင္းေၾကာင္းကိုတဲ့ေရးလို္ကတာကို(မဟန)
ကိုေျပာရမလား(၃ပါး)ႏွင့္အထက္ဆိုရင္ သံဃာေျမာက္တယ္။ အလင္းရွင္သံဃာကိုေဆာ္ကားေနတာလားဆိုၿပီး comment ေရးၾကတယ္။
ငါကအခုလိုျပန္ေျပာတယ္ . ..
♥ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ သံဃာရတနာလို႔သာပါတယ္ (မဟန)ရတနာမပါဘူး။
♥မဟနဆိုတာ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာမပါဘူး။ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာ ဗုဒၶဓမၼသံဃ
♥ပဲပါတယ္။ ငါေျပာတာက သံဃကိုမေျပာဘူး ငါ့ရဲ႕ ပို႔ေပါင္း တစ္ေက်ာ္မွာ
♥သံဃာဆိုတဲ့ စကားနဲ႔အျပစ္တင္တာတစ္လံုးတစ္ပါဒမွမပါဘူး။ ငါေျပာတာက
♥(မဟန)အဖြဲ႕ကိုေျပာတာ သံဃအဖြဲ႕ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ (မဟန)ဆိုတာ
♥သံဃာထုငါးသိန္းရဲ႕စစ္မွန္တဲ့ေထာက္ခံမႈနဲ႔ဖြဲ႕ထားတာမဟုတ္ဘူး။ ေန၀င္း
♥ရဲ႕ အလိုက်ဖြဲ႕ထားတာ . . . .}
အဲလိုစသည္ျဖင့္ျပန္ေရးေတာ့မွ comment သမားေတြထြက္ေျပးသြားၾကတယ္။
အျခားသံေယာင္လိုက္တဲ့ comment သမားေတြက ငါ့ကိုေတာင္းးပန္ၾကတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သံဃဆိုတဲ့အမ်ားကိန္းကိုမသံုးၾကနဲ႔ . .ဂိုဏ္းသင့္တက္တယ္။
ဂိုဏ္းနဲ႔ရွင္လာရင္ ဘုရားေတာင္ ပါေလယ်ေတာကိုေျပးရေသးတယ္။
ေအး .. ငါက စကားလံုးလွေအာင္ (ေျပး) ဆိုတဲ့စကားကိုသံုးတာကို အခ်ိဳ႕
ကိုယ္ေတာ္ေတြက ဒီလိုမသံုးပါနဲ႔ဆိုၿပီး ငါ့ကို comment ေရးတယ္။
ငါကျပန္ေျပာရတယ္ . .
♥(စကားလံုးအတၳေဗဒစနစ္ကို အဲေလာက္အထိမခ်ဳပ္ကိုင္ပါနဲ႔ )လုိ႔ ေမာ္ဒန္ဆန္
ဆန္ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့မွ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ စကားရွဲသြားတယ္။
ခက္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စာေရးၾကတဲ့ တို႔သူငွာေတြ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ကေရး
ေပမယ့္ ဖတ္တဲ့သူက အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ဖတ္ရင္ ရွင္းရလင္းရတာမသက္သာ
လွတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ကိုလည္း စာမေရးတက္ေကာင္းရယ္လားလို႔ ပ်က္ရယ္ျပဳ
ျခင္းကိုခံရပါတယ္။
ကဲ .. ဒီေလာက္ဆို အလင္းရွင္ရဲ႕ေစတနာကို သိေလာက္ပါၿပီေနာ္။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
ေဖ့ဘြတ္ေပၚမွာ ေျမမေကာင္းရင္ေျခမေျပာလက္မမေကာင္းရင္လက္မေျပာ .. ။
ဥပမာ လက္ပေတာင္းေတာင္ဦးအာ၀ုဓ မေကာင္းရင္သူ႔ဘြဲ႕နာမည္ထည့္ေျပာ
ရံုနဲ႔လံုေလာက္တယ္။သံဃာလို႔အေနာက္ကျဖစ္ေစအေရွ႕ကျဖစ္ေစထည့္မေျပာနဲ႔။
ေတာ္ေနၾကာ ေထာက္ခ်င္တဲ့သူက(သံဃာ)ဆိုတာဗုဒၶျမတ္စြာတစ္သာသနာလံုး
ကရဟန္းေတြကိုေျပာတာလားဆိုၿပီးမင္းကို တြယ္လိမ့္မယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပုဂၢလကိုသာသံုးသံဃဆိုတဲ့အမ်ားကိန္းကိုထည့္မသံုးနဲ႔ . .။
ငါ့ေတာင္တစ္ခါက (မဟန) မေကာင္းေၾကာင္းကိုတဲ့ေရးလို္ကတာကို(မဟန)
ကိုေျပာရမလား(၃ပါး)ႏွင့္အထက္ဆိုရင္ သံဃာေျမာက္တယ္။ အလင္းရွင္သံဃာကိုေဆာ္ကားေနတာလားဆိုၿပီး comment ေရးၾကတယ္။
ငါကအခုလိုျပန္ေျပာတယ္ . ..
♥ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ သံဃာရတနာလို႔သာပါတယ္ (မဟန)ရတနာမပါဘူး။
♥မဟနဆိုတာ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာမပါဘူး။ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာ ဗုဒၶဓမၼသံဃ
♥ပဲပါတယ္။ ငါေျပာတာက သံဃကိုမေျပာဘူး ငါ့ရဲ႕ ပို႔ေပါင္း တစ္ေက်ာ္မွာ
♥သံဃာဆိုတဲ့ စကားနဲ႔အျပစ္တင္တာတစ္လံုးတစ္ပါဒမွမပါဘူး။ ငါေျပာတာက
♥(မဟန)အဖြဲ႕ကိုေျပာတာ သံဃအဖြဲ႕ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ (မဟန)ဆိုတာ
♥သံဃာထုငါးသိန္းရဲ႕စစ္မွန္တဲ့ေထာက္ခံမႈနဲ႔ဖြဲ႕ထားတာမဟုတ္ဘူး။ ေန၀င္း
♥ရဲ႕ အလိုက်ဖြဲ႕ထားတာ . . . .}
အဲလိုစသည္ျဖင့္ျပန္ေရးေတာ့မွ comment သမားေတြထြက္ေျပးသြားၾကတယ္။
အျခားသံေယာင္လိုက္တဲ့ comment သမားေတြက ငါ့ကိုေတာင္းးပန္ၾကတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ သံဃဆိုတဲ့အမ်ားကိန္းကိုမသံုးၾကနဲ႔ . .ဂိုဏ္းသင့္တက္တယ္။
ဂိုဏ္းနဲ႔ရွင္လာရင္ ဘုရားေတာင္ ပါေလယ်ေတာကိုေျပးရေသးတယ္။
ေအး .. ငါက စကားလံုးလွေအာင္ (ေျပး) ဆိုတဲ့စကားကိုသံုးတာကို အခ်ိဳ႕
ကိုယ္ေတာ္ေတြက ဒီလိုမသံုးပါနဲ႔ဆိုၿပီး ငါ့ကို comment ေရးတယ္။
ငါကျပန္ေျပာရတယ္ . .
♥(စကားလံုးအတၳေဗဒစနစ္ကို အဲေလာက္အထိမခ်ဳပ္ကိုင္ပါနဲ႔ )လုိ႔ ေမာ္ဒန္ဆန္
ဆန္ျပန္ေျပာလိုက္ေတာ့မွ အဲဒီကိုယ္ေတာ္ စကားရွဲသြားတယ္။
ခက္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ စာေရးၾကတဲ့ တို႔သူငွာေတြ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ကေရး
ေပမယ့္ ဖတ္တဲ့သူက အကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ဖတ္ရင္ ရွင္းရလင္းရတာမသက္သာ
လွတဲ့အျပင္ ကိုယ့္ကိုလည္း စာမေရးတက္ေကာင္းရယ္လားလို႔ ပ်က္ရယ္ျပဳ
ျခင္းကိုခံရပါတယ္။
ကဲ .. ဒီေလာက္ဆို အလင္းရွင္ရဲ႕ေစတနာကို သိေလာက္ပါၿပီေနာ္။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █

မုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး စိတ္နာတာ

မုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး စိတ္နာတာ
☀ ✂•••× ☀ ✂•••× ☀ ✂•••×✂•••× ☀ 
ဒီစာရင္းကေတာ့ မင္းတို႔ငါတို႔ျပည္သူေတြဖာသည္ဘ၀ကိန္းကိုေရာက္
ေစမယ့္ ေကၽၽြးစာရင္းပဲ။ စစ္ေခြးေတြ ကမၻာပတ္ၿပီး တို႔ျပည္သူေတြကို
ဖာခံစားရေအာင္ ယူထားတဲ့ေငြေတြေလ  . .
အသည္းနာတယ္။ ဒါေတြသိေလ ဒီစစ္ေခြးေတြကို ၀ါးစိမ္းနဲ႔မေသမရွင္
ရိုက္သတ္ခ်င္တယ္။ 
ဒါ့ေၾကာင့္ ငါ့ရဲ႕ ဖရင့္ေတြထဲမွာ စစ္ေခြးနဲ႔ခရိုနီေလာဘီအေယာင္ေဆာင္
သခင္ေတြ  . . မ်ိဳးခ်စ္ေတြဆိုရင္ ဘေလာ့ပစ္တာပါ။ မုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး
ျပည္သူအတြက္စိတ္နာလြန္းလို႔  .. ။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
ဒီစာရင္းကေတာ့ မင္းတို႔ငါတို႔ျပည္သူေတြဖာသည္ဘ၀ကိန္းကိုေရာက္
ေစမယ့္ ေကၽၽြးစာရင္းပဲ။ စစ္ေခြးေတြ ကမၻာပတ္ၿပီး တို႔ျပည္သူေတြကို
ဖာခံစားရေအာင္ ယူထားတဲ့ေငြေတြေလ . .
အသည္းနာတယ္။ ဒါေတြသိေလ ဒီစစ္ေခြးေတြကို ၀ါးစိမ္းနဲ႔မေသမရွင္
ရိုက္သတ္ခ်င္တယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ငါ့ရဲ႕ ဖရင့္ေတြထဲမွာ စစ္ေခြးနဲ႔ခရိုနီေလာဘီအေယာင္ေဆာင္
သခင္ေတြ . . မ်ိဳးခ်စ္ေတြဆိုရင္ ဘေလာ့ပစ္တာပါ။ မုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး
ျပည္သူအတြက္စိတ္နာလြန္းလို႔ .. ။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █

အသည္းကြဲေသဆံုး ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဟု ရဲစခန္းမွဴး ျငင္းဆို

21 March 2014 10:03(+0630) (လြန္ခဲ့ေသာ 2 နာရီ ခန္႔က)

မူးယစ္ရမ္းကား၍ အခ်ဳပ္ခန္းတြင္း ထိန္းသိမ္းခံထားရသူ ႐ိုက္ႏွက္ခံဒဏ္ရာမ်ားႏွင့္ အသည္းကြဲေသဆံုး တာ၀န္က်၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဟု ရဲစခန္းမွဴး ျငင္းဆို
ရန္ကုန္၊ မတ္ ၁၃

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ ခရမ္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ၿမိဳ႕မရဲစခန္း အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္း မတ္ ၉ ရက္က အခ်ဳပ္သား
တစ္ဦး ေသဆံုးမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယင္းသို႔ ေသဆံုးမႈမွာ ရဲစခန္း တာ၀န္က် ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ မသက္ဆိုင္
ေၾကာင္း ၿမိဳ႕မ ရဲစခန္းမွ ဒုရဲမွဴး ဦးသက္စိုးက မတ္ ၁၃ ရက္တြင္ ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

ေသဆံုးသြားသူ အခ်ဳပ္သား ဦးဖိုးေဇာ္ (အသက္ ၄၁ ႏွစ္)မွာ မတ္ ၈ ရက္ ညေနပိုင္း ၅း၃၀ အခ်ိန္ခန္႔က ၎၏ ေနအိမ္၌ အရက္မူးယစ္ကာ မိသားစုမ်ားအား ဆဲဆုိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၎၏ ဇနီးျဖစ္သူ ေဒၚစံပယ္က ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္မင္းထုိက္အား ထိန္းသိမ္းေပးပါရန္အတြက္ ညေန ၆နာရီခန္႔က သြားေရာက္ တိုင္ၾကားခဲ့သည္။ ဦးေဇာ္မင္းထိုက္က ဦးဖိုးေဇာ္(ေသဆံုးသူ)အား ညေန ၆ နာရီ ေက်ာ္ခန္႔တြင္ ခရမ္းၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕မရဲစခန္းသို႔ သြားေရာက္ အပ္ႏွံခဲ့သည္။

ယင္းသို႔ အပ္ႏွံခဲ့ၿပီး မတ္ ၉ ရက္ နံနက္ ၉ နာရီေက်ာ္ခန္႔တြင္ ကိုဖိုးေဇာ္ ေသဆံုးသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ခရမ္းၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားက မိမိထံ ဆက္သြယ္ခဲ့သည္ဟု ဦးေဇာ္မင္းထိုက္က ေျပာသည္။

““ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ သူ႔ကို မတ္ ၈ ရက္ ညေန ၆ နာရီေလာက္က စခန္းကို လုိက္ပုိ႔ခဲ့တာ။ သူ႔ဆီမွာ ဘာဒဏ္ရာမွ မရွိဘူး။ သူေသ တယ္ဆုိတာ မတ္ ၉ ရက္ မနက္ ၉ နာရီခြဲ ေလာက္မွ စခန္းက ဖုန္းဆက္လို႔ သိရတာပါ””ဟု ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

ယင္းသို႔ ဦးဖိုးေဇာ္ ေသဆံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ရဲစခန္း တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ဦးေဇာ္မင္းထုိက္တို႔ကလည္း ကာယကံရွင္၏ မိသားစု၀င္မ်ားအား ဆက္သြယ္ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိေပ။

““ကၽြန္မေယာက်္ား ကိုဖိုးေဇာ္က အရင္ကလည္း အရက္ေသာက္လို႔ မူးလာရင္ မိသားစုကို ဆူပူႀကိမ္းေမာင္း တာေတြ လုပ္တယ္။ အဲဒီေန႔က အိမ္မွာရြာက ေမာင္ေတြ ေရာက္ေနေတာ့ ျပႆနာတစ္စုံ တစ္ရာ မျဖစ္ေအာင္ မတ္ ၈ ရက္ ညေန ၅နာရီခြဲေလာက္မွာ အမွတ္ (၁)ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေဇာ္မင္းထုိက္ကို အပ္လိုက္ တယ္။ ေနာက္ေန႔ နံနက္ ၉ နာရီခြဲ အခ်ိန္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့မွ ကၽြန္မ ေယာက်္ား ေသၿပီလို႔ ရဲစခန္းနားက ဆုိင္ကယ္ အငွားလုိက္တဲ့ ေမာင္ေလးက လာေျပာတယ္။ မိသားစုေတြ ေဆး႐ံုကို လိုက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရင္ခြဲၿပီးသြားၿပီ။ ရင္ခြဲ႐ံုကို ကၽြန္မ အမ်ဳိးေတြ တစ္ေယာက္မွ ၀င္ခြင့္ မရခဲ့ဘူး”” ဟု ေသဆံုးသူ ကိုဖိုးေဇာ္၏ ဇနီးျဖစ္သူ ေဒၚစံပယ္က ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွ ရရွိသည့္ ဓာတ္ပံုမွတ္တမ္းမ်ားအရ ေသဆံုးသူ ကိုဖိုးေဇာ္၏ မ်က္ႏွာႏွင့္
 ေက်ာျပင္တို႔တြင္ ညိဳမည္းစြဲေနသည့္ ဒဏ္ရာမ်ား ရွိေနၿပီး ႏွာေခါင္းတြင္လည္း ေသြးမ်ား ထြက္ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။

ကိုဖိုးေဇာ္ ေသဆံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခရမ္းၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႕ေဆး႐ံုအုပ္ႀကီး ေဒါက္တာေစာသူရိန္အား
ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္မွ သြားေရာက္ ေမးျမန္းခဲ့ရာ၌ ““ရဲစခန္းက လာပို႔တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုဖိုးေဇာ္က
ေသေနၿပီ။ ေသမွေရာက္လာတာ။ အေထာက္အထားေတြ အကုန္ရွိတယ္။ အဓိက အေၾကာင္းရင္းက အသည္းမွာ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရတာ၊ အသည္းကြဲသြားတာပါ။ ျပင္းထန္တဲ့ ကန္ခ်က္ေၾကာင့္ပါ။ ဒီကိစၥက လူေသမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသတ္မႈပါ”” ဟု ေျပာသည္။

ကိုဖိုးေဇာ္ ေသဆံုးမႈႏွင့္ မိသားစု၀င္မ်ားအား အေၾကာင္းမၾကားခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ခရမ္းၿမိဳ႕မရဲစခန္း စခန္းမွဴး ဒုရဲမွဴး ဦးသက္စိုးက ““အခ်ဳပ္ထဲမွာ ေသသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ေဆး႐ံုမွာ ေသတာ။ သူ႔က်န္းမာေရးကို စစ္ဖုိ႔ မတ္ ၉ ရက္ ၈း၁၅ ေလာက္က ေဆး႐ံုတင္ခဲ့တာပါ။ အခု ေသမႈေသခင္း ဖြင့္ထားတယ္။ သူေသတာကို မိသားစုုကို အေၾကာင္းၾကားဖို႔ မလိုဘူးေလ။ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အတုိင္းပဲ လုပ္တာ။ အရင္ကလည္း ဒီလိုပဲ လုပ္ခဲ့တာ””ဟု ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ ေျပာသည္။

““ဒီလို ျပည္သူေတြရဲ႕အသက္၊ အိုးအိမ္ကို ကာကြယ္ေပးပါတယ္ ဆိုတဲ့ ရဲ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္ ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေအာင္ ေရွ႕ေနေတြနဲ႔ ညိႇႏႈိင္းၿပီး ဥပေဒအရ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္”” ဟု ခရမ္းၿမိဳ႕နယ္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(NLD)ပါတီမွ ဦးျမင့္လႈိင္က ေျပာသည္။

ဥပေဒပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦး၀င္းေရႊ က ““ရဲစခန္းမွာ ေရာက္သြားၿပီ ဆုိရင္ သူ႔ရဲ႕ကိစၥအ၀၀ကို သက္ဆုိင္ရာ အခ်ဳပ္ခန္း တာ၀န္ရွိတဲ့ လူေတြက တာ၀န္ယူရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ဳပ္သား တစ္ေယာက္ ႐ိုက္ႏွက္လို႔ ေသတယ္ဆိုရင္ အခ်ဳပ္ခန္းေစာင့္ ၀န္ထမ္းမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ ဆရာ၀န္ရဲ႕ ေဆးစာ ကလည္း ျငင္းလို႔ မရဘူးေလ။ ႐ိုက္ႏွက္လုိ႔ ေသသြားခဲ့ရင္ ၃၀၂ လူသတ္မႈနဲ႔ အေရးယူလို႔ရတယ္””ဟု ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္သို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

ေက်ာ္စိုးဦး
Myanmartandawsint Newspaper


█ ░ အလင္းရွင္ ░ █



မေလးရွား ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးမႈအတြက္ အ႐ိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ ယုတၱိအရွိဆံုး ျဖစ္ႏိုင္ေျခ

ခရီးသည္ ၂၂၇ ဦးႏွင့္ ေလယာဥ္ ဝန္ထမ္း ၁၂ ဦး၊ စုစုေပါင္း လူ ၂၃၉ ဦးကို တင္ေဆာင္သြားေသာ မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ဘိုးရင္း ၇၇၇ ေလယာဥ္ႀကီး ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္မွာ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္လာၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္ စံုစမ္းသိရွိရေသာ အခ်က္အလက္မ်ားေပၚ မူတည္၍ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိသည့္ သီအိုရီမ်ား အမ်ားအျပား ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။

အခ်ိန္ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် မူလ အယူအဆ ျဖစ္သည့္ စက္ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈ တစ္ခုခုေၾကာင့္ သမုဒၵရာ အတြင္းသို႔ ပ်က္က်သြားျခင္း သို႔မဟုတ္ ေလထဲတြင္ ေပါက္ကြဲသြားျခင္း ျဖစ္မည္ဟူေသာ အယူအဆမွာ ေမွးမွိန္သြားၿပီး အေသးစိတ္ ႀကိဳတင္ ႀကံစည္ထားသည့္ ျပန္ေပးဆြဲမႈ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ၊ ေလယာဥ္ခိုးယူမႈႀကီး တစ္ခုျဖစ္မည္ဟူေသာ သီအိုရီမ်ားမွာ ပိုမို အားေကာင္းလာခဲ့သည္။

ထိုသီအိုရီမ်ားအရ ေလယာဥ္ ျပန္ေပးဆြဲမႈ သို႔မဟုတ္ အၾကမ္းဖက္မႈ သို႔မဟုတ္ ခိုးယူမႈကို က်ဴးလြန္သူမ်ားသည္ ေလယာဥ္ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာသိသူ၊ ကြၽမ္းက်င္သူ ျဖစ္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ ခ်ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက MH 370 ေလယာဥ္ကို တာဝန္ယူ ေမာင္းႏွင္သြားသည့္ ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦး၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ႏွင့္ ၎တို႔၏ အိမ္မ်ားကို စံုစမ္းရွာေဖြခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚတြင္ လိုက္ပါသြားသည့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ေနာက္ေၾကာင္းကိုလည္း စံုစမ္း စစ္ေဆးခဲ့ၾကသည္။

ထိုကဲ့သို႔ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိ အခ်ိန္အထိ ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား၏ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တိက်ခိုင္မာေသာ မသကၤာစရာ အခ်က္အလက္ တစ္ခုတေလမွ် ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိရေသးျခင္း မရွိသျဖင့္ ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈကို စံုစမ္းစစ္ေဆးသူမ်ားႏွင့္ ေလ့လာ သံုးသပ္သူမ်ား အေတြးလြန္ေနၿပီလားဟု စဥ္းစားစရာ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ လုပ္ငန္းအေတြ႕ အႀကံဳအႏွစ္ ၂၀ ရွိ ေလယာဥ္မွဴးေဟာင္း တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ခရစၥဂြတ္ဖဲလိုးဆိုသူက မေလးရွား ေလယာဥ္ ေပ်ာက္ဆံုးမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကံဳေပၚ အေျခခံထားသည့္ ကိုယ္ပိုင္သီအုိရီ တစ္ရပ္ကို တင္ျပလာခဲ့ကာ သူ၏သီအိုရီမွာ လက္ရွိ စံုစမ္းသိရွိထားရသမွ် အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီလ်က္ ရွိသလို ယုတၱိအရွိဆံုး အယူအဆ တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ေနသျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာမ်ားက သူ၏သီအိုရီကို အေရးတယူ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။

ေလယာဥ္မွဴးေဟာင္း ခရစၥဂြတ္ ဖဲလိုး၏သီအိုရီကို အက်ဥ္းခ်ံဳးေဖာ္ျပရလွ်င္ -
မေလးရွား ေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ ေလယာဥ္ သမုဒၵရာကို ျဖတ္၍ပ်ံသန္းေနစဥ္ တြဲဖက္ေလယာဥ္မွဴးက မေလးရွား ေလေၾကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစခန္းသို႔ ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာၾကားၿပီး မၾကာမီမွာပင္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ တစ္ခုေၾကာင့္ ေလယာဥ္တက္သည့္ အခ်ိန္က ေလယာဥ္ ေရွ႕ဘီးတာယာ ေလာင္ကြၽမ္းၿပီး ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိေသာ မီးခိုးမ်ားသည္ ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲသို႔ စတင္ ဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ၎ေလ့က်င့္ သင္ၾကားထားသည့္အတိုင္း ေလယာဥ္ကို အနီးဆံုး ေလဆိပ္တစ္ခုသို႔ ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေလယာဥ္ကို လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းခဲ့သည္။

အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးႏွင့္ အနီးဆံုး ေလဆိပ္မွာ ပူေလာလန္ကာဝီ ေလဆိပ္ ျဖစ္ၿပီး ထိုေလဆိပ္တြင္ ေပ ၁၃၀၀၀ ရွည္လ်ားေသာ ေလယာဥ္ ေျပးလမ္းလည္း ရွိသည္။ ေလယာဥ္မွဴးသည္ ေလယာဥ္၏ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္တြင္ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္းမည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲ ထည့္သြင္းလိုက္သျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းစက္သည္ ေလယာဥ္ကို အေနာက္ဘက္သို႔ ေကြ႕ေစၿပီး ေလယာဥ္ ေျပးလမ္းရွိရာ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ပ်ံသန္းေစခဲ့သည္။ (ေရဒါ အခ်က္အလက္မ်ားအရ ေလယာဥ္သည္ အမွန္တကယ္ ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ပ်ံသန္းသြားခဲ့သည္)
ထို႔ေနာက္ ေလယာဥ္မွဴးႏွင့္ တြဲဖက္ ေလယာဥ္မွဴးတို႔သည္ မီးခိုးႏွင့္ မီးေတာက္မ်ား ထြက္ေပၚရာေနရာႏွင့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြရန္ ႀကိဳးစားရင္း အေၾကာင္းအရင္းကို ခြဲခြဲျခားျခား သိႏိုင္ရန္အတြက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ရွိသည့္ ကိရိယာမ်ားကို ပိတ္ပစ္လိုက္ၾကသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပိတ္ပစ္သည့္ အထဲတြင္ ေျမျပင္စခန္းသို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ပို႔ ကိရိယာႏွင့္ စနစ္တို႔လည္း ပါဝင္သည္။ (သို႔ေသာ္ ေလယာဥ္ကို ထိန္းေက်ာင္း ပ်ံသန္းေနသည့္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္စက္ကိုေတာ့ ပိတ္မည္ မဟုတ္ေခ်)။ ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးသည္ ေလယာဥ္တြင္ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိေနေၾကာင္း ေျမျပင္စခန္းသို႔ သတင္းပို႔ရန္ ပထမဆံုး ႀကိဳးစားမည္ မဟုတ္ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေလထဲတြင္ အေရးေပၚ အေျခအေန ႀကံဳေတြ႕ရပါ က ေလယာဥ္မွဴးမ်ား ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ အဆင့္ဆင့္မွာ (၁) ဆက္လက္ ပ်ံသန္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားပါ၊ (၂) ပ်ံသန္းမည့္ လမ္းေၾကာင္း သတ္မွတ္ပါ။ (၃) ဆက္သြယ္ပါ ဟူ၍ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆက္သြယ္ရန္မွာ ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ မီးခိုးမ်ားမွာ အခ်ိန္ အနည္းငယ္အတြင္း ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲတြင္ ျပည့္လာၿပီး (ေလယာဥ္ဘီးတာယာ မီးေလာင္မႈက ထိုကဲ့သို႔ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္သည္) ေလယာဥ္မွဴး ႏွစ္ဦးမွာ သတိလစ္သြားခဲ့သည္ သို႔မဟုတ္ ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။

မီးခိုးမ်ားသည္ ေလယာဥ္ ေနာက္ခန္းဆီထိ ေရာက္ရွိသြားၿပီး ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ ဝန္ထမ္းမ်ားပါ မီးခိုးဒဏ္ကို ခံစားလိုက္ၾကရသည္ သို႔မဟုတ္ ေလယာဥ္မွဴး အခန္းတံခါးသည္ ေသာ့ပိတ္ထားသျဖင့္ မည္သူမွ် ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲသို႔ ဝင္ေရာက္ၿပီး ေလယာဥ္၏ အေျခအေနကို ၾကည့္႐ႈကာ ေလယာဥ္ကို ေျမျပင္ေပၚသို႔ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ဆင္းသက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။ (တစ္စံုတစ္ဦးက ေလယာဥ္မွဴး အခန္းထဲသို႔ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္မွဴးမ်ား သတိလစ္ေနသည္ကို ေတြ႕လွ်င္ေသာ္မွ ေလယာဥ္၏ လွ်ပ္စစ္စနစ္ အမ်ားစုမွာ ပိတ္ထားၿပီးသား သို႔မဟုတ္ ပ်က္စီးေနၿပီးသား ျဖစ္သျဖင့္ လက္ေတြ႕တြင္ ေလယာဥ္ကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ဆင္းသက္ႏိုင္ေရး ႀကိဳးစားရန္မွာ လြယ္ကူေသာ အလုပ္မဟုတ္ေခ်)

ေလယာဥ္ကို ဆင္းသက္ရန္အတြက္ အလိုအေလ်ာက္ ေမာင္းႏွင္စက္ကို ညႊန္ၾကားမည့္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် သတိရလာျခင္း မရွိသျဖင့္ ေလယာဥ္သည္ ၎၏ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ထဲ ထည့္သြင္းထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ပူေလာလန္ကာဝီကို အေပၚမွ ျဖတ္ကာ အိႏၵိယ သမုဒၵရာဘက္သို႔ ပ်ံသန္းသြားခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္၏ ပ်ံသန္းမႈ သတင္းပို႔စနစ္မွာမူ ၿဂိဳဟ္တုသို႔ အခ်က္အလက္မ်ား အလိုအေလ်ာက္ ဆက္လက္ ေပးပို႔ေနခဲ့သည္။ အထက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပြားၿပီး ၆ နာရီ သို႔မဟုတ္ ၇ နာရီခန္႔ ၾကာျမင့္ၿပီးသည့္ ေနာက္တြင္မူ ေလယာဥ္သည္ ဆီကုန္သြားၿပီး ပ်က္က် သြားေတာ့သည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ခရစၥဂြတ္ဖဲလိုး၏ သီအိုရီမွာ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမည့္ လမ္းေၾကာင္းကို တစ္စံုတစ္ဦးက ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ေျပာင္းလဲလိုက္ျခင္း၊ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ သြားၿပီးေနာက္ ေလယာဥ္မွာ ၇ နာရီခန္႔ ဆက္လက္ ပ်ံသန္းေနခဲ့ေသးျခင္း စသည့္ လက္ရွိ စံုစမ္းသိရွိထားရသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီလ်က္ ရွိသလို စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ေသာ ႀကိဳတင္ ႀကံစည္မႈမ်ား၊ အျဖစ္အပ်က္မ်ားလည္း မပါမဝင္သျဖင့္ လတ္တေလာတြင္ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာမ်ားကေရာ၊ ေလ့လာသံုးသပ္သူ မ်ားကပါ အ႐ိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ ယုတၲိအရွိဆံုး သီအိုရီတစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္လ်က္ ရွိၾကသည္။

ကိုးကား - Business Insider၊ Time
The Voice Weekly

အလင္းရွင္

ကမၻာမေၾကသီခ်င္းကိုအရင္ထူေပးပါ

ကမၻာမေၾကသီခ်င္းကိုအရင္ထူေပးပါ
❝ ❞ ❝ ❞  ❝ ❞  ❝ ❞  
အိမ္  .. 
ငါ့အိမ္ေတာ့  ..  ငါ့အိမ္ပဲ . . ။
ဒါေပေမယ့္ ဒိုဇာနဲ႔အထိုးခံလုိက္ရတယ္ . . . ။

လယ္ . . 
ငါ့လယ္ေတာ့  . . ငါ့ရဲ႕ဖုိးဖြားပိုင္လယ္ေျမပါပဲ . . ။
ဒါေပမယ့္ တရုတ္ႀကီးကသိမ္းသြားတယ္ . . ။

ဘယ္မွာလဲကြ  ..  မင္းတို႔ဆိုေနတဲ့
ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းစာသားေတြက  . .  မုသားသီခ်င္းႀကီးပါလား။
(ဒါတို႔ျပည္  ..  ဒါတို႔ေျမ  .. တို႔ပိုင္တဲ့ ျပည္)
ဟင္  . . 
တစ္လံုးမွလည္းမမွန္ပါလား ?
ကဲ  ..  ဒီလိုမွမွန္တာမဟုတ္လား ?
(ဒါတို႔ျပည္ . .  ဒါတို႔ေျမ  ..  တရုတ္ပိုင္တဲ့ ျပည္)
(ဒါတို႔ျပည္  ..  ဒါတို႔ေျမ  ..  ဦးပိုင္ခရိုနီတို႔ျပည္)
ေအးကြာ . . ။
ပညာေရးစနစ္ထက္ ဒီကမၻာမေၾကသီခ်င္းကို အရင္ျပင္ရမွာပါကြာ။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █

 အိမ္ ..
ငါ့အိမ္ေတာ့ .. ငါ့အိမ္ပဲ . . ။
ဒါေပေမယ့္ ဒိုဇာနဲ႔အထိုးခံလုိက္ရတယ္ . . . ။
လယ္ . .
ငါ့လယ္ေတာ့ . . ငါ့ရဲ႕ဖုိးဖြားပိုင္လယ္ေျမပါပဲ . . ။
ဒါေပမယ့္ တရုတ္ႀကီးကသိမ္းသြားတယ္ . . ။
ဘယ္မွာလဲကြ .. မင္းတို႔ဆိုေနတဲ့
ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းစာသားေတြက . . မုသားသီခ်င္းႀကီးပါလား။
(ဒါတို႔ျပည္ .. ဒါတို႔ေျမ .. တို႔ပိုင္တဲ့ ျပည္)
ဟင္ . .
တစ္လံုးမွလည္းမမွန္ပါလား ?
ကဲ .. ဒီလိုမွမွန္တာမဟုတ္လား ?
(ဒါတို႔ျပည္ . . ဒါတို႔ေျမ .. တရုတ္ပိုင္တဲ့ ျပည္)
(ဒါတို႔ျပည္ .. ဒါတို႔ေျမ .. ဦးပိုင္ခရိုနီတို႔ျပည္)
ေအးကြာ . . ။
ပညာေရးစနစ္ထက္ ဒီကမၻာမေၾကသီခ်င္းကို အရင္ျပင္ရမွာပါကြာ။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █

လယ္တီသိမ္ေတာ့ မပ်က္ေသးဘူး ေလယဥ္ပ်ံေတာ့ ပ်က္ၿပီ

◄ကင္ဘာရာ၊ မတ္ ၂၀►
အိႏိၵယ သမုဒၵရာ ေတာင္ပိုင္းတြင္ MH 370 ေလယာဥ္ အပိုင္းအစမ်ားကုိ
ရွာေဖြေနေသာၾသဇီေတာ္ဝင္ေလတပ္မွ P3ေလယာဥ္သည္ မိုးသည္းထန္
စြာရြာျခင္းႏွင့္ တိမ္ထူထပ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဂိဳဟ္တုမွ ေဖာ္ျပေသာ အပ်က္
အစီးမ်ားကို ရွာေဖြရန္ အခက္အခဲ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရွာေဖြမႈမ်ားကုိမူ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ေနမည္ ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာ မိနစ္ ၂ဝခန္႔တြင္ မေလးရွားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ၾကီးက
လည္းျဂိဳဟ္တုမွတဆင့္ ေတြ႕ရွိရေသာ အပ်က္ အစီးမ်ားမွာ MH 370 မွ
ဟု ယံုၾကည္ရေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုက္သည္။

ေလယာဥ္ပ်က္ရွာေဖြေရးလုပ္ငန္းကုိ ယခုအခါ ၾသစေၾတးလ်၊ နယူဇီလန္ႏွင့္
အေမရိကန္ေရတပ္မ်ားမွ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း မေလးရွား
အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။
LYT
Popular Myanmar News Journal


အလင္းရွင္

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget