~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~ ~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~
အမွာစကား။ ။ ေဆာင္ပါးပါဓာတ္ပံုေတြကို ျမင္ရာကေနအေတြးရ
ေသာေၾကာင့္ အခုလို ေရးျဖစ္သြားပါတယ္။ ဓာတ္ပံုကိုေသခ်ာၾကည့္
ပါဦး၊ဘုရားေတြ ဘိုးေတာ္ေတြ သူ႔ေနရာေလးနဲ႔သူေနေနၾကတယ္
စကားမမ်ားႀကဘူး ရန္မျဖစ္ၾကဘူးေနာ္ . .ဒါ့ေၾကာင့္ “ဘုရားျခင္း
ေတာ့ရန္ျဖစ္ေလ့မရွိပါ” လုိ႔ေဆာင္းပါးေလးေရးမိပါသည္။
~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~ ~⊱•❈❀ღ✿⊰❂⊱✿ღ❀❈•⊰~
ေမးၾကည့္မယ္၊ ကမၻာမွာဘုရားေတြပြင့္ခဲ့ဖူးပါတယ္၊ဘယ္ဘုရားမ်ား
ရန္ျဖစ္ဖူးခဲ့ပါသလဲ? ။ ဘုရားျခင္းရန္မျဖစ္ၾကဘူးေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္
မွာေတာ့ ဘာသာတူျခငး္၊ဘာသာမတူျခငး္ ရန္ေတြ စစ္ပြဲေတြျဖစ္
ေနၾကတယ္ . .ေနာ္။
တိုေတာင္းလွေသာ လူ႔ဘ၀တြင္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ရာတစ္ခုေၾကာင့္
ျပႆနာမျဖစ္သင့္ေပ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီေန႔အထိ ကမၻာမွာစစ္ပြဲ
ေပါငး္မ်ားစြာျဖစ္ေနၾကသည္။ ဘာသာတစ္ခုမွ အျခားဘာသာတစ္ခု
ႏွင့္ ျဖစ္ေသာ စစ္ပြဲမ်ားႏွင့္ ဘာသာတစ္ခုထဲမွာပင္ အယူအဆကြဲျပား
ရာကေန ျဖစ္ေသာစစ္ပြဲမ်ားမွာလည္း မၿငိမ္းခ်မ္းေသးေပ။
ထူးျခားေသာျပယုဂ္အျဖစ္ မြတ္ဆလင္ဘာသာကိုေလ့လာလွ်င္ေတြ႕
ႏိုင္ပါသည္။ အလႅာအရွင္ျမတ္ရဲ႕သားေတာ္မ်ားျဖစ္တာေတာင္ ဆူနီ
မြတ္ဆလင္နွင့္ရွိရွိက္မြတ္ဆလင္တုိ႔သည္ ညီအစ္ကိုျခင္း စစ္ပြဲေတြ
တစ္ျဗဳန္းျဗဳန္းဆင္ႏြဲလွ်က္ရွိသည္။
အယူ၀ါဒမ်ိဳးစံုတို႔ကို ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္ရင္ ဗုဒၶဘာသာတြင္
လည္း ေရႊက်င္၊သုဓမၼာ၊ဒြါရ၊စသည္ျဖင့္ ဂိုဏ္းကြဲေတြရွိပါသည္။ သို႔
ေသာ္ ထိုဂိုဏ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အျခင္းျခင္းစစ္ျဖစ္ႏိုင္
ေလာက္ေသာ ၀ိ၀ါဒမ်ိဳးမကြဲျပားၾကေပ။ ျဖစ္ေပၚျခင္းလည္းမရွိခဲ့သည္
မွာ စတင္ထြန္းကားသည္ကစ၍ ယခုတိုင္ေအာင္ပင္ဟု ကမၻာသမိုင္း
သုေတသီတို႔ကတစ္ညီတစ္ညြတ္တည္း လက္ခံတင္ျပထားၾကသည္။
ယင္းတို႔ တင္ျပသလိုပင္ ဗုဒၶ၀ါဒဂိုဏ္းသားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မဟာ-
ယန၊ ဟိနာယနေခၚ ေထရ၀ါဒတို႔သည္ ဘယ္ေသာကာလမွ စစ္ျဖစ္
ရန္မဆိုထားႏွင့္ အုပ္စုဖြဲ႕၍ပင္ ကမၻာသိေလာက္ေသာ အဓိကရုဏ္း
မ်ိဳးမျဖစ္ပြားခဲ့။
ေျပာလိုသည္ကား . . .။ စာဖတ္သူတို႔အား ဘာသာ၀ါဒ မူေဘာင္
ဂိုဏ္းဂဃဟူေသာ အကြပ္ေဘာင္တစ္ခုထဲမွဆြဲေခၚလိုပါသည္။
ဘာသာ၀ါဒအယူအဆတို႔ကို စြဲကိုင္ျငင္းခံုေနမည့္အစား ယင္း၏
အျခားတဘက္ရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာဘ၀ေနထုိင္မႈကို ရရွိေစခ်င္ပါသည္။
ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အျခားအယူ၀ါဒအား ကိုယ္ျဖင့္လက္ေရာက္ေစာ္ကား
ရန္မဆိုထားႏွင့္ စိတ္ျဖင့္ပင္ မျပစ္မွားမိေစရန္ သြင္သင္ဆံုးမေသာ
၀ါဒျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ဒီကေန႔ေခတ္တြင္ ထိုဗုဒၶ၀ါဒဟုေခၚေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္
တို႔သည္ ဗုဒၶ၏အဆံုးအမေအာက္တြင္ ရွိသေလာ မရွိသေလာ ၊
စဥ္းစားသင့္ၿပီ။ ဘ၀ခဏကိုၿငိမ္းခ်မ္းေစလို၍ သက်ပုတၱဘုရားသား
ေတာ္အျဖစ္ ရဟန္းပဥၥင္းခံသည္။ ထိုသို႔ ရဟန္းျဖစ္ေတာ့မွပဲ
ေက်ာငး္တိုက္တာေနရာထုိင္ခင္းလုၾကသည္။ သူပိုင္ငါပိုင္ တရား
ဆုိင္ၾကသည္။ (ကမၻာေအး ၀ိနိစၧယဌာနတြင္ အမႈတြဲမ်ားေလ့လာ
ႏုိင္သည္)
ကဲ . .ဘယ္လိုလဲ။ ၿငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္ျဖစ္လိုေသာရဟန္း
ေတာ္တို႔တြင္ပင္ ေက်ာင္း၀ိဟာရလုရင္း မၿငိမ္းေအးႏို္င္ၾက။ မွတ္
မွတ္ရရေျပာရပါလွ်င္ ၊ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “တစ္ဘ
၀သာသနာက်မ္းျပဳ” အေက်ာ္ ကမၼ႒ာနစရိယ ဘဒၵႏၱဦးေဃာသိ
တသည္ပင္ ခႏၶာ၀န္ခ်သည့္အထိ ေက်ာငး္၀ိနိစၧယေခၚ အမႈတြဲ
ကမၿပီးၿငိမ္းေသးေပ။ ထိုစဥ္က အလငး္ရွင္သည္ စာသင္သားဘ
၀ပင္ရွိေသးသည္။
ဒီေတာ့က . ..
“ဘုရားကိုစြဲ၍ စစ္ပြဲေတြျဖစ္ၾကသည္”
“ထိုဘုရားေဟာၾကားေသာတရားကိုစြဲ၍ ရန္ပြဲေတြျဖစ္ၾကသည္”
“အာဏာကိုစြဲ၍ ဘုရားသားေတာ္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ေထာင္ခ်သည္”
“အို ” . . .
“ၿငိမ္းေအးေသာဘ၀ဟူသည္ ဘာသာတစ္ရားတစ္ခုအေပၚ၌
အေျခမခံ” ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျခင္းစီ၏ အတြင္းစိတ္သႏၱာန္ေပၚတြင္သာ
အႀကံဳး၀င္သည္။”
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ (အလငး္ရွင္)
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားစြဲမ်ားကို ခၽြတ္သင့္ၿပီ၊ တရားစြဲမ်ားကိုခၽြတ္သင့္ၿပီ
ပုဂၢိဳလ္စြဲမ်ားကိုခၽြတ္သင့္ၿပီ။ အစြဲနယ္ဥပါဒါန္မွ လြတ္မွသာလွ်င္
ဘ၀တြင္ၿငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္ျဖစ္ႏုိင္သည္။
“သံဃာျဖစ္လွ်င္ ေက်ာင္းလုမေနႏွင့္”
“ရွိေသာသင့္တင့္သည့္ေနရာတြင္သာေန”
“ငါ့ဘုရား သူ႔ဘုရား စကားမရွာႏွင့္ ”
“ဘုရားစကားကို ႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့သာေန”
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ (အလငး္ရွင္)
ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ေခတ္က ေက်ာငး္ဘုနး္
ႀကီးႏွစ္ပါး ဘုရားျခင္းယွဥ္ရာက စကားမ်ားၾကဖူးသည္။ ေညာင္ဗုဒၶ
ေဟ ပင္၏ ေတာင္ဘက္သို႔ထိုးထြက္ေသာ ေညာင္ကိုင္းကို ဒကၡိဏ
သာခ ဘုရားရုပ္ထု၍ ကိုးကြယ္ေသာေခတ္ျဖစ္သည္။ ထိုဘုန္းႀကီး
ႏွစ္ပါးသည္လည္း ဒကၡိဏသာခါရူးမ်ားရူးၾကသည့္အေလွ်ာက္ မိမိ
တို႔ေက်ာငး္တြင္ ဒကၡိဏသာခါဘုရားဆင္းတုေတာ္ မို (၉)ခ်က္ျပည့္
ထု၍ အမြန္အျမတ္ေရႊခ်ကာ ကိုးကြယ္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။
တစ္ခါေသာ ယင္းဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးသည္ သူ႔ဘုရားက တန္ခိုးထြား
တယ္ ငါ့ဘုရားကတန္ခုိးထြားတယ္ စသည့္ျဖင့္ အျငင္းပြားရာမွ
“ကဲ . .ဒီအတုိင္းဆိုမျဖစ္ဘူး”
“ဘယ္ဘုရား တခိုးႀကီးမႀကီးကို ဘုရားျခင္းကိုင္ေပါက္ၾကမယ္”
“ မကြဲမအက္တဲ့ ဘုရားက တန္ခုိးႀကီးတာေပါ့”
ဆိုတဲ့ ဆႏၵကို ႏွစ္ပါးသားခံယူကာ ကေလးေတြ ဂ်င္ေပါက္သကဲ့
သို႔ ဘုရားျခင္းကိုင္ေပါက္ၾက ဖူးသည္။
ဒီေတာ့က အယူအစြဲမ်ားခၽြတ္သင့္ၿပီ .. ။ ငါ့ဘုန္းႀကီးသူ႔ဘုန္းႀကီး
ဆိုေသာ ပုဂၢလစြဲမ်ား ခၽြတ္သင့္ၿပီ .. ။
ကမၻာေပၚတြင္ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးေသာ ဘုရားမ်ား ရန္မျဖစ္ၾကပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ ထုိဘုရားကိုအမီွအစြဲကိုးကြယ္ေတာ္မူၾကေသာ ဘာသာ
၀င္မ်ားသည္လည္း အျခင္းျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း အျခားဘာသာ
၀င္မ်ားႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ရန္ပြဲ စစ္ပြဲ စကားလုပြဲေတြမျဖစ္ၾက
ပါႏွင့္ဟု . . . . .။
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ (အလငး္ရွင္)
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
No comments :
Post a Comment