.

AlinShin

Sunday, February 10, 2013

ေသၿပီးဒီဘ၀က ေနာက္ဘ၀ကို ဘယ္လိုကူးေျပာင္းသလဲ။
ပါဠိ=အာယု။ ျမန္မာ=အသက္။

အသက္ဆိုတာရုပ္ဇီ၀ိတႏွင့္နာမ္ဇီ၀ိတကိုေခၚတာျဖစ္တယ္။ ၎ႏွစ္မ်ိဳးလံုးဟာ ပရမတ္တရားမ်ားျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္သေဘာတရားသက္သက္မွ်သာ။ အဆိုင္အခဲမဟုတ္၊ အေကာင္လည္း မဟုတ္။ လိပ္ျပာလည္းမဟုတ္ပါ။ ၀ိညာဥ္လည္းမဟုတ္။ အတၱလည္းမဟုတ္။ ငါလည္းမဟုတ္။

ရုပ္ခႏၶာႀကီးအသက္ရွင္ေနတာ ရုပ္ဇီ၀ိတေၾကာင့္။ နာမ္တရားေတြ အသက္ရွင္ေနတာ နာမ္ဇီ ၀ိတေၾကာင့္။ သူတို႔ႏွစ္ပါးခ်ဳပ္ရင္ေသတာပဲ။ အသက္ကထြက္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ထြက္စရာ မရွိဘူး။ အသက္က ပ်က္သြားတာ။ ခ်ဳပ္သြားတာ။ ဟိုဘက္ဘ၀ ကူးစရာ ရုပ္နာမ္ မရွိဘူး။ ကူးလို႔မရဘူး။ ကူးတယ္လို႔ထင္ရင္မွားတယ္။ သႆတဒိ႒ိျဖစ္တယ္။

ဟိႏၵဴဘာသာက ဒီဘ၀က ရုပ္ကဒီဘက္မွာက်န္ခဲ့ၿပီး အတၱဆိုတဲ့ကိုယ္ထဲက အေကာင္ေလးက ေနာက္ဘ၀ကူးသြား တယ္လို႔ ယူဆတယ္။ မဟာယာနရဲ့ လူ၀င္စားနဲ႔ တိဘက္ေတြရဲ့ ဒါလီလားမား ၀င္စားတယ္ဆိုတာလည္း ဒီအဓိပၸါယ္ပဲ။

သူတို႔ေတြက ျမင္ေနရတဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီးပ်က္စီးသြားတာကို လက္မခံျဖစ္လို႔လက္ခံၿပီး၊ မျမင္ရတဲ့ နာမ္တရားကိုေတာ့ မပ်က္စီးဘူး။ ေနာက္ဘ၀ကိုကူးတယ္လို႔ ဘ၀ကိုႏွစ္သက္တဲ့ (ဘ၀နိကံတိ) ဆိုတဲ့ေလာဘနဲ႔ ကိုယ့္အႀကိဳက္အတိုင္းကိုယ္လိုရာယူဆၾက တာျဖစ္တယ္။

အသက္ ကကူးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ငါက ကူးသြားတာမဟုတ္ဘူး။ မရွိတာေတြ ဘယ္လိုကူးမလဲ။ ငါလည္း မရွိဘူး။ အတၱလည္း မရွိဘူး။ လိပ္ျပာလည္းမရွိဘူး။ ၀ိညာဥ္လည္း မရွိဘူး။ ရွိတာပဲ ကူးလို႔ရတယ္။ ရွိတာက ကံ တရားပဲ။ ကံတရားအရ ခႏၶာအသစ္၊ဘ၀ အသစ္ ျဖစ္ရတယ္။ ဒါမွျမတ္ဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ့ ကမၼႆကတာသမၼဒိ႒ိျဖစ္တယ္။

ေသရင္ဘာမွမၿဖစ္ေတာ့ဘူး။ အားလံုးၿပီးျပတ္သြားၿပီ။ ခုဘ၀ ခုလူ ေနာက္ဘ၀ ေနာက္ လူ ဘာမွမဆိုင္ေတာ့ဘူး လို႔ယူဆရင္လည္း ဥေစၦဒဒိ႒ိျဖစ္တယ္။ ယခုေခတ္ ပညာတတ္လို႔ ဆိုတဲ့သူေတြကဒီအယူအဆရွိၾကတယ္။

ကမၼႆကတာသမၼဒိ႒ိကို ဥပမာအနနဲ႔ေျပာရရင္။ ေမာင္လွဓါတ္ပံုရိုက္ တယ္ဆိုရင္။ ေမာင္လွက ဓါတ္ပံုထဲ ေရာက္သြားတာမဟုတ္ဘူး။ ေမာင္လွက သတ္သတ္၊ ဓါတ္ပံုက သတ္သတ္။ ထို႔အတူပဲ ဒီဘ၀က ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြက ေနာက္ဘ၀ကို ကူးသြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေမာင္လွေၾကာင့္ သူ႔နဲ႔တူတဲ့ ဓါတ္ပံုျဖစ္ သလိုပဲ ဒီဘ၀ကလုပ္ခဲ့တဲ့ ကံသတၱိ ေတြေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀ရဲ့ ရုပ္နာမ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ဒီဘ၀မွာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြလုပ္ရင္
ကုသိုလ္ရဲ့အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သုဂတိဘ၀ရဲ့ ရုပ္နာမ္ျဖစ္တယ္။ ဆိုလိုတာက သုဂတိဘံုမွာျဖစ္တယ္။
ဒါနေတြလုပ္ခဲ့ရင္ လူခ်မ္းသာ၊နတ္ခ်မ္းသာျဖစ္တယ္။ စ်န္တရားေတြလုပ္ရင္ ျဗဟၼာျဖစ္တယ္။
ပထမစ်န္ရရင္ ပထမစ်န္ျဗဟၡာျဖစ္တယ္။ ဒုတိယစ်န္ရရင္ဒုတိယျဗဟၡာျဖစ္တယ္။ ကံသတၱိက အဲ့ဒီေလာက္အထိ တိက်မွန္ကန္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၼႆကတာသမၼဒိ႒ိ အရဆိုရင္ လူ႔ဘ၀ ကေသၿပီးလူျပန္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ လူ၀င္စား (incarnation) လို႔ မေျပာဘူး။ လူအျဖစ္ျပန္လည္ ေမြးဖြြါးတယ္ (rebirth) လို႔ေျပာတယ္။ ဒါေပမဲ့သူက အရင္ဘ၀ကိုျပန္သတိရတဲ့ ဇာတိႆရ ဉာဏ္ရွိတယ္။

ရုပ္ ၂၈ ပါးထဲက ရုပ္ဇီ၀ိတက သူနဲ႔အတူျဖစ္တဲ့ရုပ္ေတြကိုျဖစ္တုန္း ျဖစ္ခိုက္ ေစာင့္ ေရွာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပံုပန္းမေပ်ာက္ဘဲနဲ႔ ဒီခႏၶာ ကိုယ္ႀကီးတစ္သက္လံုး ဆက္ျဖစ္ေနတာ။ ေယာက္်ားကေယာက္်ား ပံုပန္း မေပ်ာက္ဘဲ ေသတဲ့တိုင္ေအာင္ ဒီရုပ္ခႏၶာ ႀကီးဆက္ျဖစ္ေနတာ။ မိန္းမကလဲမိန္းမပံုပန္းမေပ်ာက္ဘဲ ေသတဲ့တိုင္ေအာင္ ဒီရုပ္ခႏၶာႀကီး ဆက္ျဖစ္ ေနတာဇီ၀ိတရုပ္ေၾကာင့္။ ဥပမာ။ ခေလးေမြးၿပီး အေမေသ သြားတယ္။ ႏို႔ထိန္းနဲ႔ႀကီး ရတယ္။ ကံက ေသသြားတဲ့အေမနဲ႔တူတယ္။ ကံက ရုပ္ျဖစ္ ေအာင္သာလုပ္တယ္။ ျဖစ္ၿပီး တဲ့ ရုပ္ကို တည္တံ့ေအာင္ဇီ၀ိတကေစာင့္ေရွာက္တယ္။

နာမ္ဇီ၀ိတကလည္းနာမ္တရားေတြကို ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ နာမ္သက္တမ္းကသိပ္ တိုေတာင္း တာေၾကာင့္နာမ္အသက္ရဲ့သတၱိကသိပ္မသိသာဘူး။ ဒါေပမဲ့ နာမ္ဇီ၀ိတရွိလို႔ တိုေတာင္းတဲ့နာမ္သက္ ကေလးအတြင္းမွာျဖစ္လာတဲ့နာမ္ေတြသူတို႔ရဲ့လုပ္ငန္းေတြကိုေဆာင္ရြက္နိုင္တာျဖစ္တယ္။ စကၡဳပသာဒရုပ္ ဆိုတဲ့ (မ်က္စိရုပ္) ရဲ့ဇီ၀ိတအသက္ရွိလို႔ ျမင္တာ။ စကၡဳ၀ိညာဏ (ျမင္သိစိတ္) ရဲ့ ဇီ၀ိတအသက္ရွိလို႔ အဆင္းလို႔ သိတာ။ ျမင္သိစိတ္နဲ႔အတူပါတဲ့ သညာဆိုတဲ့ ေစတသိတ္ကိုနာမ္ဇီ၀ိတ ကေစာင့္ေရွာက္ေပးလို႔ ျမင္ဖူးထားတာ ေတြ မွတ္ မိတာ။ က်န္တဲ့ရုပ္တရားနာမ္တရား(စိတ္၊ေစတသိတ္) ေတြလည္းဒီအတိုင္းပဲ။

ကမၼႆကတာသမၼဒိ႒ိဆိုတဲ့အျမင္မွန္၊အယူမွန္ရၾကပါေစ။

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget