.

AlinShin

Thursday, May 7, 2015

နာမည္သာျခား ၊ ဓာတ္မျပားဘု



အလင္းရွင္သည္ ေထာင္မွလြတ္ကတည္းက ျပည္သူကို
ဗာဟုသိပၸၪၥမဂၤလာအျဖစ္ ဓမၼရသတို႔ကို ေဝငွလာခဲ့သည္မွာ
ေလးႏွစ္ေတာင္ရွိေတာ့မည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ပိဋကတ္ေဒသနာေတာ္မ်ားႏွင့္ယဥ္ထိုးကာ  .. .
ခရိုနီ၊အာဏာရွင္တို႔၏ ထံုးနည္းအျဖာျဖာ ယုတ္မာလွပံုမ်ားကို
သံေဝဃဓမၼရ
သေဖၚက်ဴးေပးခဲ့သည္။
အခုလည္း စိတ္ကူးေပၚလာခဲ့သည္မွာ  . . ..
 ̏ ပညာႏွင့္ ဉာဏ္˝ တို႔၏ အေတၳာ အနက္ပင္ျဖစ္သည္။
ပညာႏွင္ဉာဏ္တုိ႔
ဟူသည္ ခရိုနီႏွင့္အာဏာရွင္တို႔၏ နာမပညတ္ဆင္သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ အနက္ဗ်ဳပၸတၱိ ကိုရည္ညႊန္းသည္မဟုတ္။
ဥပမာ  . . ခရိုနီသည္ အာဏာရွင္ကိုမွီရသည္။ အာဏာရွင္သည္
လည္းယင္းအာဏာေတာင့္တင္းခိုင္မာလာဖို႔အတြက္ ခရိုနီအား
ေငြမည္းမ်ားကိုေငြျဖဴလုပ္ခိုင္းရသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခရိုနီၿပိဳလွဲရင္
အာဏာရွင္လည္းတစ္စကၠန္႔မျခားၿပိဳလဲသည္သာတည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အာဏာရွင္ႏွင့္ခရိုနီတို႔သည္ နာမည္သာမတူကြဲျပားၾက
ေသာ္လည္း
ဓာတ္အားျဖင့္ေတာ့ အတူတူသာျဖစ္သည္။
သို႔တူ  . ..  ̏ ပညာႏွင့္ ဉာဏ္˝ တို႔သည္လည္း နာမည္တာ
ကြဲျပားျခားနားျခင္းျဖစ္သည္။
အကိုးအကား ပါဠိကိုေထာက္ရေျခေသာ္  . ..
      ̏  ယာစ ဘယတုပ႒ာေန ပညာ။ ယဥၥ အာဒိနေ၀ ဉာဏံ၊
 ယာစ နိဗၺိဒါ        ဣေမဓမၼာ ဧကတၱာ နာနာဗ်ၪၨနေမဝ။˝
ပင္ျဖစ္သည္။  ယင္း၏ အနက္သေဘာသည္ကား  . ..
  ̏ ရုပ္နာမ္ဓမၼကို ေဘးအျဖစ္နဲ႔  ျမင္သိတဲ့ ပညာရယ္၊
ယင္းတို႔ကိုပင္ အျပစ္အနာအဆာေတြ ၿငီးေငြ႕စရာေတြလို႔
သိတဲ့ ဉာဏ္ရယ္၊ ဒီသေဘာတရားေတြဟာတူေသာ
အနက္သေဘာရွိတာခ်ည္းပါပဲ။ ဉာဏ္တုိ႔ ٫ ပညာတို႔ ٫
 ဘယတို႔ ٫အာဒိန၀တို႔ ٫ နိဗၺိဒတို႔ ဟာ အေခၚအေဝၚေတြသာ
ထူးေနၾကတယ္။˝
သို႔ပါ၍  ပညာႏွင့္ဉာဏ္တို႔သည္ နာမည္သာကြဲျပားျခား
နားၾကသည္။ အနက္သေဘာကေတာ့ တူမွ်သည္။
 ယင္းပါဠိေတာ္တြင္လည္း  . . .
  ̏  ပစၥပၸႏၷာနံ ဓမၼာနံ ဝိပရိဏာမာႏုပႆေန ပညာ။˝
   ̏ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္ဆဲ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ေဖါက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမႈသေဘာကို
ရႈျမင္သိမႈ ကို  . ..  ပညာ ။˝ ဟုေခၚသလို  . ..
  ̏ ဥဒယဗၺယာႏုပႆေန ဉာဏံ။˝
 ̏ပစၥဳပၸန္ ရုပ္နာမ္တို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မႈကို ၾကည့္ရႈ သိျမင္မႈသေဘာကို . .
ဉာဏ္˝။ဟူ၍ ဆိုပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အလင္းရွင္မွ ဤသို႔မွတ္ခ်က္ျပဳလုိက္ပါသည္။

 ̏ အၾကင္သူုသည္ ပညာရွိ၏ ၊ ထုိသူသည္ ဉာဏ္ရွိသူျဖစ္သည္˝
 ̏ ထိုသူသည္ ခရိုနီျဖစ္၏ ၊ အႏွီသူသည္ကား အာဏာရွင္
ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။˝
Reference
ပဋိသမၻိဒါ မဂ္ ပါဠိေတာ္ ၊ ႏွာ ၂၅၉  .
ဘဒၵ ႏၱေကာဝိဒ (အလင္းရွင္)

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget