ကမၼႆ ေယာဂသခၤါတႆ ဌာနံ အာရမၼဏဘာေဝန ပဝတၱိ႒ာနႏၲိ ကမၼ႒ာနံ။
တိ႒တိ ဧတၳ ဖလံ တဒါယတၱဝုတၱိတာယာတိ ဌာနံ၊ ကာရဏံ။
ကမၼႆ ဝိပႆနာယ ဌာနံ ကာရဏံ ကမၼ႒ာနံ။
ဝိ၊ နိစၧယ၊ ဋီ၊ ၂။ ၃၇၇။] ဟုဆိုပါသည္။
ျမန္မာသံျဖင့္ေျပာဆိုေနၾကေသာ ပါဠ္ပ်က္ဆိုရိုးစကားျဖစ္သည္။ျမန္မာမႈ႕ျပဳေသာ္
·
(၁) (စီးျဖန္းပြါးမ်ားျခင္း)
မူရင္းၾကည့္ပါ။
·
(၂) (က) ပြါးမ်ားအားထုတ္မႈသည္ပင္အေၾကာင္း၊
တရားအထူး,
·
ခ်မ္းသာအထူးကို ရျခင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ပြါးမ်ားအားထုတ္မႈ၊
·
သမထ, ဝိပႆနာ အလုပ္။
·
(ခ) ဘာဝနာ အလုပ္၏ အေၾကာင္း၊ ေနာက္ေနာက္ေသာ
ဘာဝနာ
·
အလုပ္၏ နီးစြာေသာ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ေရွးေရွးေသာ ဘာဝနာ။
·
(၃) ဘဝနာမႈ၌ အားထုတ္ျခင္း။
·
(၄) ကမၼ႒ာန္းက်မ္း (ပရိယတ္)။
·
(၅) ကမၼ႒ာန္းသေဘာ။
·
(၆) ကမၼ႒ာန္းကို ႏွလုံးသြင္းျခင္း။
·
(၇) အလုပ္အကိုင္၊ အမႈကိစၥ။
ဟူ၍ ဆိုသည္။
၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကံ ႏွစ္ပါးတို႔၏ ျဖစ္ရာ
ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ကသိုဏ္း ပညတ္စေသာ ေတဘုမၼက သခၤါရ တရားဟူ၍လည္း
ျမန္မာလို
နားလည္ႏုိင္ပါသည္။
သမထသည္ ဘုရားရွင္မပြင့္ေပၚေသာ ေခတ္ကာလသမယမွာလည္း
ေယာဂီ
သူေတာ္စဥ္တို႔က်င့္ၾကံေပါက္ေျမာက္ႏိုင္ပါေသာ္လည္း
၀ိပႆနာဟူသည္
ဘုရားတစ္ဆူတစ္ဆူပြင့္မွသာ ၾကားရနာရက်င့္ၾကံရေသာတရားဟုဆိုသည္။
သမထသည္ေလာကီအဘိဉာဥ္ကိုညႊန္းသည္။ ေလာကီသိဒၶိသည္
သမထ
က်င့္စဥ္ေအာင္လွ်င္ ရသည္။ ေရေပၚလမ္းေလွ်ာက္ျခင္း
၊ ေလေပၚပ်ံတက္
ျခင္းသည္ သမထအက်င့္ျဖင့္ရႏိုင္သည္။
သမထ (စိတ္တည္ျငိမ္မႈ)ကို ေပါက္ေျမာက္
ေအာင္ျမင္ရန္ အလို႔ငွာ ကမၼ႒ာန္း
(စိတ္အာ႐ံုစူးစိုက္ရာ ဌာနမ်ား) ေလးဆယ္အနက္
တစ္ပါးပါးကို စူးစိုက္အား
ထုတ္ရေပသည္။
ကသိုဏ္း ------- ၁၀ -ပါး။
အသုဘ------------၁၀-ပါး။
အႏုႆတိ---------၁၀-ပါး။
ျဗဟၼ၀ိဟာရ----------၄-ပါး။
သညာ---------------၁-ပါး။
စတုဓာတု၀၀တၳာန္---၁-ပါး။
အာ႐ုပၸ---------------၄-ပါး။
စုစုေပါင္း-----------၄၀-ျဖစ္ပါသည္။
ကသိုဏ္း ၁၀-ပါးမွာ-
၁။ ပထ၀ီကသိဏ၊ ေျမ ကသိုဏ္း။
၂။ အာေပါကသိဏ၊ ေရ ကသိုဏ္း။
၃။ ေတေဇာကသိဏ၊ မီး ကသိုဏ္း။
၄။ ၀ါေယာကသိဏ၊ ေလ ကသိုဏ္း။
၅။ နီလကသိဏ၊ အညိဳေရာင္ ကသိုဏ္း။
၆။ ပီတကသိဏ၊ အ၀ါေရာင္ ကသုိဏ္း။
၇။ ေလာဟိတကသိဏ၊ အနီေရာင္ ကသိုဏ္း။
၈။ ၾသဒါတကသိဏ၊ အျဖဴေရာင္ ကသိုဏ္း။
၉။ အာကာသကသိဏ၊ ေကာင္းကင္ ကသိုဏ္း။
၁၀။ အာေလာကကသိဏ၊ အလင္းေရာင္
ကသိုဏ္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
အသုဘ ၁၀-ပါးမွာ-
၁။ ဥဒၶဳမာတက၊ ဖူးဖူးေရာင္ေသာ သူေသေကာင္။
၂။ ၀ိနီလက၊ အညိဳ အနီစသည္ ေရာယွက္လ်က္အေရာင္ အဆင္းပ်က္
ေနေသာ သူေသေကာင္။
၃။ ၀ိပုဗၺက၊ ပုပ္ရိၿပီး ေသြးျပည္တို႔ျဖင့္ကြဲအက္ယိုက်ေနေသာသူေသေကာင္။
၄။ ၀ိစၧိဒၵက၊ အေရျပားမ်ား အပိုင္းပိုင္းကြဲအက္ေနေသာသူေသေကာင္။
၅။ ၀ိကၡာယိတက၊ ေခြး က်ီး လင္းတ စသည္တို႔ထိုးဆြ ကိုက္ခဲ၍ မြမြႀကဲ
ေနေသာ သူေသေကာင္။
ေနေသာ သူေသေကာင္။
၆။ ၀ိကၡိတၱက၊ ေျခတျခား လက္တျခား ေခါင္းကိုယ္စသည္တို႔ကို ကစဥ့္
ကလ်ား ပစ္လႊင့္ထားအပ္ေသာ သူေသေကာင္။
ကလ်ား ပစ္လႊင့္ထားအပ္ေသာ သူေသေကာင္။
၇။ ဟတ၀ိကၡိတၱက၊ ေျခ လက္ ကိုယ္ ေခါင္းစသည္ကို တျခားစီ
ျဖတ္လ်က္ ဓားရာျခင္းယွက္ေနေအာင္ မႊန္း၍ တကြဲတျခား ပစ္လႊင့္
ထားအပ္ေသာ သူေသေကာင္။
ထားအပ္ေသာ သူေသေကာင္။
၈။ ေလာဟိတက၊ ထိုမွဤမွ ေသြးယိုထြက္၍အႏွံ႔အျပား ေသြးလိမ္းက်ံ
ေနေသာ သူေသေကာင္။
ေနေသာ သူေသေကာင္။
၉။ ပုဠဳ၀က၊ ပိုးေလာက္မ်ား က်ိက်ိတက္
ျပည့္ေနေသာ သူေသေကာင္။
၁၀။ အ႒ိက၊ အ႐ိုးစုသာႂကြင္းက်န္ေသာ သူေသေကာင္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
အႏုႆတိ ၁၀-ပါးမွာ-
၁။ ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ အရဟံ အစရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးကို
အဖန္တလဲလဲေအာက္ေမ့ျခင္း။
၂။ ဓမၼာႏုႆတိ၊ သြာကၡာတတာ အစရွိေသာတရားေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္
ေျခာက္ပါးကို အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၃။ သံဃာႏုႆတိ၊ သုပၸဋိပႏၷ အစရွိေသာသံဃာေတာ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါး
ကို အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
ကို အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၄။ သီလာႏုႆတိ၊ မိမိ၏ သီလဂုဏ္ကို အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၅။ စာဂါႏုႆတိ၊ မိမိျပဳခဲ့ဘူးသည့္ ဒါန
အစုစုကို အဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၆။ ေဒ၀တာႏုႆတိ၊ သဒၶါ အစရွိေသာဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသျဖင့္ နတ္ျဖစ္ေလကုန္
သည္ ငါလည္း သဒၶါအစရွိေသာ ဂုဏ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏ဟု နတ္တို႔ကို
သက္ေသထား၍ အဖန္တလဲလဲေအာက္ေမ့ျခင္း။
၆။ ေဒ၀တာႏုႆတိ၊ သဒၶါ အစရွိေသာဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုသျဖင့္ နတ္ျဖစ္ေလကုန္
သည္ ငါလည္း သဒၶါအစရွိေသာ ဂုဏ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏ဟု နတ္တို႔ကို
သက္ေသထား၍ အဖန္တလဲလဲေအာက္ေမ့ျခင္း။
၇။ ဥပသမာႏုႆတိ၊ နိဗၺာန္၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုအဖန္တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၈။ မရဏာႏုႆတိ၊ ေသျခင္းကို အဖန္တလဲလဲေအာက္ေမ့ျခင္း။
၉။ ကာယဂတာသတိ၊ ဆံပင္ အေမႊး လက္သည္းေျခသည္း စသည့္
၃၂-ပါးေသာ ေကာ႒ာသကိုအဖန္ တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၃၂-ပါးေသာ ေကာ႒ာသကိုအဖန္ တလဲလဲ ေအာက္ေမ့ျခင္း။
၁၀။ အာနာပါနႆတိ၊ ႏွာေခါင္းမွ ထြက္သက္၀င္သက္ကို အဖန္တလဲလဲ
ေအာက္ေမ့ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္ေမ့ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
ျဗဟၼ၀ိဟာရ ၄-ပါးမွာ-
၁။ ေမတၱာ၊ ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ သတၱ၀ါပညတ္အေပၚပြားမ်ား စူးစိုက္ျခင္း။
၂။ က႐ုဏာ၊ သနားၾကင္နာစိတ္ျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔အေပၚ ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္း။
၃။ မုဒိတာ၊ သူတစ္ပါးတို႔ ႀကီးပြားခ်မ္းသာျခင္း၌၀မ္းေျမာက္ေသာစိတ္ျဖင့္
သူတစ္ပါးတို႔အေပၚ(၀ါ) သတၱ၀ါ တို႔အေပၚ ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္း။
သူတစ္ပါးတို႔အေပၚ(၀ါ) သတၱ၀ါ တို႔အေပၚ ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္း။
၄။ ဥေပကၡာ၊ မုန္းျခင္း ခ်စ္ျခင္း မထားေသာစိတ္ျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔အေပၚ
ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
ပြားမ်ားစူးစိုက္ျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
သညာ ၁-ပါးမွာ-
၁။ အာဟာေရ ပဋိကူလသညာ၊ စားေသာက္ေသာ အာဟာရတို႔အေပၚ
စက္ဆုတ္ဖြယ္အေနထင္ျမင္လာေအာင္ စူးစိုက္႐ႈပြားျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
စက္ဆုတ္ဖြယ္အေနထင္ျမင္လာေအာင္ စူးစိုက္႐ႈပြားျခင္းတို႔ျဖစ္ပါသည္။
စတုဓာတု၀၀တၳာန္ ၁-ပါးမွာ-
၁။ စတုဓာတု၀၀တၳာန၊ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို
ေရ ေျမေလ မီး စေသာ
မဟာဘုတ္ႀကီးေလးပါးအေနထင္ျမင္ေအာင္ စူးစိုက္႐ႈပြားျခင္း ျဖစ္သည္။
မဟာဘုတ္ႀကီးေလးပါးအေနထင္ျမင္ေအာင္ စူးစိုက္႐ႈပြားျခင္း ျဖစ္သည္။
အာ႐ုပၸ ၄-ပါးမွာ-
၁။ အာကာသာနဥၥာယတန၊အစအဆံုးမရွိအနႏၲေကာင္းကင္ပညတ္ကိုစူးစိုက္ျခင္း။
၂။ ၀ိညာနဥၥာယတန၊ အစအဆံုးမရွိ အနႏၲ၀ိညာဏပညတ္ကို စူးစိုက္ျခင္း။
၂။ ၀ိညာနဥၥာယတန၊ အစအဆံုးမရွိ အနႏၲ၀ိညာဏပညတ္ကို စူးစိုက္ျခင္း။
၃။ အာကိဥၥညာယတန၊ ဘာမွ်မရွိျခင္းသေဘာနတၳိသေဘာ ပညတ္ကိုစူးစိုက္ျခင္း။
၄။ ေန၀သညာနာသညာယတန၊ သညာရွိသည္လည္း မဟုတ္ မရွိသည္လည္း
မဟုတ္ေသာပညတ္၌ စူးစိုက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
မဟုတ္ေသာပညတ္၌ စူးစိုက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
အက်ယ္ကိုသိလိုမႈ “ေသၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္”
ဟုဂုဏ္သတင္းထင္လင္း
ေတာ္မူေသာ “အသွ်င္တိေလာကမေထရ္” ျမတ္ေရးသားျပဳစုေတာ္မူ
ေသာ “ပ႑ိတေ၀ဒနိယက်မ္း” တြင္ ေလ့လာမွတ္သားက်င့္ၾကံေပါက္
ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါသည္။ ခင္ခ်ိဳထြန္းစာေပမွ ႏွစ္100ျပည့္္အထူးထုတ္
ျဖင့္ထုတ္ေ၀ေရာင္းခ်ပါသည္။
၀ယ္ယူဖတ္ရႈ႕က်င့္ၾကံေပါက္ေျမာက္ႏိုင္ပါေစဟု
ကၽြႏ္ုပ္အလင္းရွင္ ဆႏၵ
ျပဳတိုက္တြန္းပါသည္။
ႀကံဳခဲလွေသာ ရခဲလွေသာ ျဖစ္ခဲလွေသာ လူ႔ဘ၀တြင္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမန္မာႏိုင္
ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ စစ္ေခြးၾကံ့ဖြတ္အာဏာရွင္တို႔မွေပးေသာ
ဘ၀အတိ
ဒုကၡမ်ားကို ရင္စည္းခါးစည္းခံရင္း ေသမင္းေခၚရာသို႔လိုက္ရမည့္အစား၊
ရင္းေသမင္းကို ရဲရဲရင့္ရင့္ရင္ဆိုင္နို္င္ရန္
သမထ၀ိပႆနာတရားမ်ား အတက္
ႏိုင္ဆံုးႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ပါသည္။
ဤဓမၼဒါနကို လြတ္လပ္စြာ Share ေ၀သာဓုမွ်ေ၀ႏိုင္ပါသည္။
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ (အလငး္ရွင္)
No comments :
Post a Comment