ဦးႏုအေမး . .
စြန္းလြန္းအေျဖ(အပိုင္း ၃)
ေမး◄►လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္၊ ေသေစလို ေရေအးေလာင္း ၊
ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း၊ ဟူေသာအေမးကို ေၿဖႀကားေတာ္မူ ပါဘုရား၊
ေၿဖ◄► (လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္) “ဆိုရာ၌ လူ႔ၿပည္ နတ္ၿပည္
ၿဗဟၼာ႔ၿပည္ ရယ္လို႔ ေလာကေ၀ါဟာရ အားၿဖင္႔ ရွိေသာ္လည္း ဘယ္
ၿပည္မွာမ်ား ဘုရားပြင္႔တယ္လို႔ ႀကားဖူးသတုံး”
“လူ႔ျပည္မွာလို႔ၾကားဖူးပါတယ္္ဘု
“အဲ ဂဂၤါ ၀ါဠဳ သဲစုမက ပြင္႔ေတာ္မူႀကတဲ႔ ဘုရားရွင္မ်ားမွာသစၥာေလး
ပါးနွင္႔သာ ပြင္႔ၿခင္းေႀကာင္႔ လူတို႔ၿပည္တြင္ သစ္ေလးပင္ ဟုဆိုတယ္
ဒါကာႀကီး”(ေသေစလို ေရေအးေလာင္း) ဆိုရာ၌ မဂၢင္ေရ ကို ဆိုလို
သည္။ရွင္ေစလို ေရေႏြးေလာင္း ဆိုရာ၌ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ
ေရေႏြးကို ဆိုလိုသည္။
ေမး◄► မထိုင္ခင္က ေၿခဆင္း၊ မလင္းခင္က ေရာင္နီလာ၊ မခ်က္ခင္
က ထမင္း၊ မက်က္ခင္က စားၿပီးၿပီ၊ မရက္ခင္က ပုဆိုး၊ မခ်ဳပ္ခင္က
၀တ္ၿပီးၿပီ၊ ၎အေမးကို ေၿဖေတာ္မူပါဘုရား၊
ေျဖ ◄► ေအး အဲဒါ ၀ိတက္ လို႔ေခၚတယ္၊
စကားခ်ပ္။ ၀ိတက္ ဆိုသည္မွာ ႀကံစည္ စဥ္းစား စိတ္ကူးယဥ္ၿခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္ အက်ယ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ အခုတြဲေပးလုိက္တဲ့လင့္မွာ၀င္
ဖတ္ပါ။
http://alinshin.blogspot.com/
ေမး◄►အေႀကာင္းၿပ ဘုရားတစ္ဆူ တစ္ဆူလွ်င္ သေခ်ၤ နွစ္ဆယ္
ကုုေဋ ရွစ္ဆယ္ ဗိုလ္ေၿခတသိန္း ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားတယ္လို႔ ၾကား
ဖူးပါတယ္၊ က်န္ေသာ သတၱ၀ါ ဟာ ေရာ႔သလား မေရာ႔ဘူးလား
ဘုရား၊
ေျဖ◄► “ဒကာႀကီးေမးတဲ႔ အတိုင္းပဲ ေရာ႔သလား ဆို ေရာ႔တယ္၊
မေရာ႔ဘူးလားဆိုရင္လဲမေလ်ာ႔ဘူးေပ
ေမး◄►“ေရာ႔တာ ဘယ္လို မေရာ႔တာ ဘယ္ပုံ ဆိုတာ သိလိုပါ
တယ္ပါဘုရား၊”
ေျဖ◄► “ေရာ႔တယ္ ဆိုတာက ဥပမာ ဒကာႀကီးအိမ္မွာ လူဆယ္
ေယာက္ ရွိတယ္ဆိုပါေတာ႔။ ငါးေယာက္ဆင္းသြားလ်ွင္ ဆင္းသြားတဲ႔
ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ေရာ႔တာေပါ႔၊ မေရာ႔ဘူးဆိုတာက စိတ္ ေစတသိက္
ရုပ္ နိဗၺာန္ ဆိုတဲ႔ ပရမတၳတရား မေရာ႔ဘူး။”
ေမး◄► (ထင္းမရွိ ေတာသုံးေထာင္၊ ေရမရွိ ၿမစ္လယ္ေခါင္၊ ႏွမ
မရွိ ေၿခာက္ေယာက္ေမာင္)ကို ေၿဖရွင္းေတာ္ မူပါဘုရား။
ေျဖ ◄► “ဘုရား အစရွိေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ
ကာမ ရူပ အရူပ ဆိုတဲ႔ ေတာသုံးေထာင္ထဲတြင္ ေနၿငားေသာ္လည္း
၎ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ေလာင္စာ မရွိေသာေႀကာင္႔ ထင္းမရွိ ေတာသံုး
ေထာင္ ဟုေခၚသည္။
သတၱ၀ါတို႔၏ အာရုံအစဥ္မွာ ၿမစ္ေရအယဥ္ကဲ႔သို႔ တသြင္သြင္စီးဆင္း
ေနၿငားေသာ္လည္း ဘုရားစေသာ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔မွာ
အာရုံယိုစီးၿခင္း မရွိတာကို ေရမရွိ ၿမစ္လယ္ေခါင္ဟုေခၚသည္။
ဘုရားစေသာ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းတိိုမွာ မ်က္စိ နား နွာေခါင္း
ပါးစပ္ ကာယ မန တံခါး ေၿခာက္ေပါက္ပင္ ရွိေသာ္လည္း အာရံုလိုက္
စားၿခင္း မရွိတာကို ႏွမ မရွိ ေၿခာက္ေယာက္ေမာင္ လို႔ ေခၚသည္။
ေမး◄► အရွင္ဘုရားတို႔ ရဟန္းမ်ားမွာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေသြးထြက္
ေအာင္ လုပ္ရုံမွ်နွင္႔ ဒုကၠဋ္အာပတ္ တပ္သလား မတပ္ဘူးလား။
ေျဖ ◄► တပ္တယ္။
ေမး◄► ဒါၿဖင္႔လ်င္ ဘုရားလက္ထက္က ရဟန္းတပါးဟာ မိမိ
လည္ပငး္ကို ဓါးနွင္႔လွီးၿပီး ေ၀ဒနာရွဳ႕တာနဲ႔ အရဟတၱဖိုလ္ ဆိုက္ၿပီး
ပရိနိဗၺာန္ၿပဳသြားတယ္လို႔ ႀကားဖူးပါတယ္။ ၄င္း ရဟန္းဟာ အာပတ္
ႏွင္႔တကြ မဂ္ဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ပါသလား ဘုရား။
ေျဖ ◄► ဆိုက္တာ မွန္တယ္၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ မရွိလို႔ ဆိုက္တာ။
ေမး ◄► ဒါၿဖင္႔ ဘုရား ၊ အရွင္ဘုရားတို႔မွာ ေသြးထြက္ရုံမွ်နွင့္ အာ-
ပတ္သင္႔တာ၊ အခုဟာက ေသြးထြက္ရုံ မက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အေသ
ေတာင္ သတ္တာ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ မသင္႔ေပဘူးလားဘုရား။
ေျဖ ◄► မသင္႔ဘူး ၊ ဥပမာ - ဒကာႀကီး ပစၥည္းမကိုုင္နွင္႔ လို႔ မတား
ၿမစ္ခင္ ဘုန္းႀကီးက ကိုင္လိုက္ရင္ ဘုန္းႀကီးမွာ အၿပစ္မ်ား ရွိမလား။
မရွိပါဘုရား။ တားၿမစ္ၿပီးမွ ကိုင္ေတာ႔ေကာ --အၿပစ္ရွိပါတယ္ ဘုရား၊
အဲသည္ ဥပမာ အတိုင္းပဲ ထိုပုဂၢိဳလ္မွာ အၿပစ္ မရွိတာလဲ မွန္တယ္၊
မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္တာလဲမွန္တယ္။ေက်နပ
“ယင္း ရဟန္းကား” လူ႔ဘ၀ ကို ၿငီးေငြ႔လြန္းေသာေႀကာင္႔ ထြက္
ေပါက္ ရွာသည္႔ အေနၿဖင္႔ ရၿပီးသား ေလာကီစ်ာန္ကို မေလ်ာက် ခင္
ၿမစ္ကမ္းနားသြားကာ မိမိကိုုယ္ကို ဆံရိတ္ေသာ သင္ဓုန္း ဓားၿဖင္႔
လည္ပင္းကို လွီးၿဖတ္မည္ ႀကံရြယ္စဥ္ ရဟန္းဘ၀ တေလ်ာက္လုံး
ေစာင္႔စည္း ထိမ္းသိမ္းလာခဲ႔ေသာ မိမိ၏ စင္ႀကယ္ သန္႔ရွင္းေသာ
သီလကို ေတြ႔ၿမင္ရေသာအခါ အဆင္႔ဆင္႔ ၀မ္းသာမွဳ႕ ပီတိသည္
ခႏၶာကိုယ္ တခုလုံးသို႔ ပ်ံ႕ နွံ႕ ေသာ ဖရဏာ ပီတိအၿဖစ္သို႔
ေရာက္ေလ၏။၄င္း ပီတိ ေ၀ဒနာကို ခြာ၍ ၀ိပႆနာ ရွဳ႕ မွတ္ေသာ
အခါ ကိေလသာကုန္ၿခငး္ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ၿခငး္္
အသက္ဇီ၀ိတိေၿဒ ကုန္ခန္းၿခင္းသည္လည္း တၿပိဳင္နက္ၿဖစ္ကာ တ-
ခဏအတြင္း အလြန္လ်င္ၿမန္ကာ ပရိနိဗၺာန္စံၿခင္းကိစၥ ၿပီးသြားေသာ
ေႀကာင္႔ သတၱ၀ါတို႔ တဘ၀မွ တဘ၀ သို႔ ကူးေၿပာင္းတိုင္း ၿဖစ္ရာ
ဘုံဘ၀ကို စုံစမ္းေထာက္လွမ္းေလ႔၇ွိေသာ မာနတ္ သည္ပင္ မ်က္ေစ့
လည္သြား ဟူ ၏ ။ထိုမာနတ္ကား ( ၃၁ ) ဘုံးအတြင္း ဘယ္ေနရာ
ၿဖစ္ၿဖစ္ ေရာက္သြားလ်င္ သူ႔ပိုင္နက္အတြင္း ၿဖစ္ေသာေႀကာင္႔ ေက်
ေနေလ႔ ရွိသတဲ႔ ။မာနတ္ရွာေဖြေနေႀကာင္းသိေသာ ဘုရားရွင္က . .
“ဟယ္ မာနတ္ ”
“သင္က ” “ငါ႔ ဘုရားတပည္႔ကို အထင္ေသးသကိုး၊”
“သင္ မေက်နပ္လို႔ ၃၁ ဘုံအတြင္း ႀကိဳက္သေလာက္ရွာ”
“ဘယ္ေတာ႔မွ ေတြ႔မွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး၊”
“ငါ႔သားေတာ္ ေဂါဓိက ရဟန္းဟာ နိဗၺာန္ ၀င္သြားၿပီ”
အဲလိုမိန္႔လိုက္ေတာ႔မွ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းနဲ႔ သူ႔ေနရာ နတ္ၿပည္ကိုျပန္
သြားသတဲ႔ ။
♥စကားခ်ပ္♥ထိုအရွင္ေဂါဓိကအေၾကာင
သုတၱန္ပိဋကတ္၊သံယုတၱနိကာယ္၊သဂါထ
၁၂၁ ၊ပါဠိေတာ္နိႆ၊မုိးထိမူ၊ႏွာ၊၂၇၉ တို႔တြင္ေလ့လာႏုိင္သည္။
ေမး◄► တခုေလာက္ ေလ်ာက္ပါရေစ၊ သုတ္မဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္
မဟာ ပရိနိဗၺာနသုတ္ထဲမွာ ဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ ေ၀ခဏ္းေတြ႕ပါ
တယ္၊ ၄င္းသုတ္ကိုပင္ ဘုရားေဟာ လို႔ ဆိုပါတယ္၊ ဓါတ္ေတာ္မ်ား
ကို ဘုရား ပရိနိဗၺာန္မၿပဳမီက ေ၀ခဲ႔ ပါသလား၊ သို႔တည္းမဟုတ္
ဘယ္သူ ေ၀ခဲ႔ သတုံး ဘုရား။
ေျဖ ◄► ဧ၀ံ ေမ သုတံ ကို ဘယ္သူေဟာသတုံး။
ေက်နပ္လွပါ၏ ဘုရား။
ေမး◄► နိဗၺာန္ ၏ အေႀကာင္းကို အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါ ဘုရား။
ေျဖ ◄► နိဗၺာန္အေႀကာင္း သိခ်င္သလား ၊ သိခ်င္လွ်င္ ဘင္ စြန္း
ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔က သိလိမ္႔မည္၊
ေမး◄►ဘယ္လိုဘင္စြန္း ဘယ္လိုၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔ရမွာတံုးဘုရား။
ေျဖ ◄► ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္ တေယာက္သည္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကုိ သတိ
ႏွင္႔ သုံးသပ္လွ်က္ သမာဓိ အားေကာင္းလာေသာ္ စိတ္ ေစတသိက္
ရုပ္ ဆိုတဲ႔ တရားသုံးပါးကို ပုိင္းပုိငး္ၿခားၿခား ၿမင္ေသာအခါ ဒီဒုကၡႀကီး
ဟာ ဘယ္သူ႔ေႀကာင္႔လဲ လို႔ စိစစ္လိုက္ေတာ႔ လုပ္ေပးတတ္တဲ႔ေလာ
ဘဆိုတဲ႔ သမုဒယ ကိုၿမင္ေတာ႔ မဂ္က အႏုသယ ကို ပယ္သတ္
လိုက္တာႏွင္႔ ဥပါဒ္ ႒ီ ဘင္ ဆိုတဲ႔ အေႀကာင္း အက်ိဳး ၿပတ္တာကို
ဘင္စြန္း ဟု ေခၚတယ္။ အဲဒီ ဘင္စြန္း ကို ေၿပာတာ။
ေမး◄►မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ထိေတာ႔ သိတယ္ လို႔ေၿပာတယ္၊ သိ-
တယ္ ဆိုတာ သူခ်ည္းပဲ သိတာလား ၊ သို႔မဟုတ္ သူတကာ ( ၿခား-
တရား ) နွင္႔ ေရာစပ္မွ သိတာလားဘုရား။
ေျဖ ◄► ေရာစပ္မွ သိတယ္၊
ေမး◄► ေရာစပ္သူ ထည္႔ေပးပါဘုရား။
ေျဖ ◄► ေ၀ဒနာ သညာ ၀ိညာဏ္ ထိုသုံးခ်က္စုမွ သိမွဳ႕ ၿဖစ္တယ္။
ေမး◄► စု ေပးသူမ်ား ရွိရင္ ထည္႔ေပးပါဘုရား။
ေျဖ◄► ထုိသုံးခ်က္ကို သခၤါရက ေၿမ ေရ ေလ မီးဓါတ္္ႀကီး ေလးပါး
ကို တံခါးမွာ စုေပးေတာ႔ သိၿခင္း မွတ္ၿခင္း ခံစားၿခင္း ျဖစ္ေပၚလာ-
သည္ကိုု သိမွဳ႕ ၿဖစ္တယ္ ( သိတယ္ ) လို႔ ေခၚတယ္။
ေမး◄► တေထာင္႔ငါးရာတည္းဟူေသာ ကိေလသာဟာ ခႏၶာကိုယ္
ႀကီးတြင္ ဘယ္ေနရာမွာ ကိန္းပါသတုံး ဘုရား။
ေျဖ ◄► သိခ်င္သလား၊ သိခ်င္လ်င္ ဇာတိၿမင္ေအာင္ႀကည္႔ ၊
ဇာတိ ကိန္းတယ္။
ေမး◄► ဘယ္လို ဇာတိ ဘယ္လို ၿမင္ေအာင္ ႀကည္႔ရမွာတုံး ဘုရား။
ေျဖ◄► ေၿမ ေရ ေလ မီး ဓာတ္ႀကီး ေလးပါး ရွိတယ္ မဟုတ္လား၊
၎ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကို သခၤါရက ၿပဳၿပင္ေပးေတာ႔ သိမွဳ႕ မွတ္မွဳ႕
ခံစားမွဳ႕ ၿဖစ္ေပၚ၍ လာတယ္။ အဲတာ ဇာတိပဲ။ အဲဒီ ဇာတိကို ျမင္
ေအာင္ႀကည္႔က သိလိမ္႔ မယ္။
ေမး◄► ရဟန္းမ်ား၌ သိအပ္ေသာ တရားငါးပါးကိုအမိန္႔ရွိေတာ္
မူပါဘုရား။
ေျဖ◄►
( ၁ ) အလိုရွိၿခင္း၊
( ၂ ) က်က္စားၿခင္း၊
( ၃ ) ေထာက္တည္ၿခင္း၊
( ၄ ) ႏွလုံးသြင္းၿခင္း၊
( ၅ ) ၿပီးဆုံးၿခင္း၊
အလိုရွိတာက ဘာကို အလိုွရွိတာတုံး ဆိုလ်င္သုခခ်မ္းသာကို အလို
ရွိိတယ္၊ပညာ ကို က်က္စားတယ္၊သီလ သမာဓိ ပညာကို ေထာက္
တည္တယ္။ေႀကာင္႔ႀကမွဳ႕ ေတာင္႔တမွဳ႕ ကင္းတာကိုႏွလုံးသြင္းတယ္
နိဗၺာန္ကိုၿပီးဆုံးတယ္၊အဲဒါ ရဟန္းမ်ား၌ သိအပ္ေသာ တရားငါးပါးပဲ။
ပူတြဲပါေဆာင္းပါး၏ အခန္း(၁) (၂)တုိ႔၏လင့္မ်ားျဖစ္သည္ အကယ္
၍မဖတ္ရေသးပါက ကလစ္ေခါက္၍ ဖတ္ရႈ႕ႏုိင္သည္။
(၁)
http://alinshin.blogspot.com/
(၂)
http://alinshin.blogspot.com/
ေ၀မွ်Shareယူသူမ်ားသည္လည္း မိမိႏွင့္ထပ္တူကုသိုလ္ညီမွ်
ရႀကပါေစကုန္ေသာ္ . . .
ဘဒၵႏၱေကာ၀ိဒ (အလငး္ရွင္)
အေရွ႕ဥယ်ာဥ္တုိက္ ၊ စမ္းေခ်ာငး္ၿမိဳ႕နယ္
ရွမ္းလမ္း။
ရန္ကုန္
No comments :
Post a Comment