ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို င့ဲၾကည့္လိုပါက ..
ဤေဆာင္းပါးကိုအမ်ားသိရန္ ေ၀ငွေတာ္မူၾကပါ .. ။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေငြကိုင္ေနတာကစၿပီး သာသနာမွာျပႆနာတက္
ေနတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ေဒါင္းဒဂၤါးေတြေပၚေတာ့ျမန္မာျပည္မွာတေဘာင္
ေပၚခဲ့တယ္။ (ပ်ိဳတို႔ေမာင္၀ါ၀ါ ၀တ္ကို ေဒါင္းခြပ္ခ်ီးေလး) တဲ့ ဒါကို သာသနာအတြက္ရင္ေလးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းကို
မဟာဂႏၶရံုဆရာေတာ္ႀကီးက အဂါတ္သာသနာေရးက်မ္းစာအုပ္
မွာ ၾသ၀ါဒမွတ္ခ်က္ေပးထားခဲ့ပါတယ္။ (ျခေသၤ့မင္းတန္ခိုးၾကြယ္
တိုးလို႔သာကြယ္) ဆိုတဲ့တေဘာင္အရ ျခေသၤ့ေခၚၾကံ့ဖြတ္စစ္အစိုး
ရသတ္လို႔(ျခေသၤ့ကိုက္လို႔) သံဃာေတြပ်ံလြန္ေတာ္မူ အခ်ိဳ႕လည္း
ေထာင္က် ေနာက္ဆံုးမထြက္မျဖစ္ထြက္ၾကရတယ္။
အခုတစ္ခါ မြတ္ေဒါင္းဆိုတဲ့ စကားကေပၚလာေတာ့
“ ပ်ိဳတို႔ေမာင္၀ါ၀ါ၀တ္ကိုေဒါင္းခြပ္ခ်ီေလး’’ ဆိုတဲ့တေဘာင္အတုိင္း
ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ ကုလားသတ္လို႔ေသရေလဦးမွာလား ?ဆိုတာ
ေတြးမိတယ္။
ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေလ့လာေတြရွိခ်က္
အရ ေဒါင္းတံဆိပ္ပံုပါေသာေငြမ်ားသည္ သံဃာေတာ္တို႔အားခြပ္
ေနသည္ဟု အခြပ္ခံေနရသည္ဟုဆိုသည္။ တစ္ဆင့္ထပ္ေတြးမိသည္
မွာ. . ေငြသည္လည္းရဟန္းေတာ္ႏွင့္မအပ္စပ္သလို . . အခုခြပ္ေဒါင္း
သည္လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ခြပ္ပိတ္သတ္လည္လွီးရန္ တ
ေဘာင္ေပေလာ ဟု .. ငါအလင္းရွင္ဆရာေတာ္ေတြးဆမိသည္ႏွင့္
ေအာက္ပါအတိုင္း . . သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္။ ၁၀ -
မဏိစူဠကသုတ္၊ ဂါမဏိသံယုတ္၊ ေရးခ်မိပါေတာ့သတည္း . .. ။
☛“ေရႊေငြကိုအပ္လွ်င္သားမယားကာမဂုဏ္ငါးပါးလည္းအပ္ကုန္၏’’☚
ဒီစကားသည္ ဗုဒၶမွ မဏိစူ၏ဠကရြာသားႀကီးကိုေျပာခဲ့ေသာစကား
ပါ။ ဒီဇာတ္ေၾကာင္းေလးကိုျပန္ေျပာင္းေျပာရမည္ဆိုေသာ္ . .
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ရွဥ့္နက္တို႔ကို
အစာေကြၽးရာ ျဖစ္ေသာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္
မူ၏၊ ထိုအခါ နန္းေတာ္တြင္ အညီအညြတ္ စုေ၀းထိုင္ေနေသာ မင္းပ
ရိသတ္တို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းၾကားတြင္ . . .
☛ “သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား
ေရႊေငြသည္ အပ္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုသာယာကုန္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသားျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို ခံယူကုန္၏’’☚
ဟူေသာ အၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။
အဲဒီအခါမွာ မဏိစူဠကရြာသူႀကီးတစ္ေယာက္ဟာလည္းပဲ ေျပာဆို
ေနတဲ့ ပရိသတ္၌ ထိုင္လ်က္ရွိေနတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီ မဏိစူဠကရြာသူ
ႀကီးက ပရိတ္သတ္ေတြအားလံုးၾကားျမင္ရေအာင္အခုလိုေျပာလိုက္
တယ္ ။
☛ “အရွင္တို႔ ဤသို႔ မဆိုၾကကုန္လင့္၊ သာကီ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား ေရႊေငြသည္
မအပ္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုမသာယာကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို
မခံယူကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔ သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကိုပယ္ထားကုန္၏၊
ေရႊေငြမွ ကင္းကုန္၏ ’’ ☚
လို႔ေျပာလိုက္တယ္ ။ အဲလိုသူအေတြးနဲ႔သူေျပာလာတဲ့ဒီစကားရပ္
ကို မွန္သည္မွားသည္ အတည္ရွိသိရေအာင္ဆိုၿပီး ဘုရားရွင္ထံ
သြားေရာက္ၿပီး အဆိုပါျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား
အခုလိုျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားတယ္ ..
☛ “ျမတ္စြာဘုရား ယခု နန္းေတာ္တြင္း၀ယ္စုေ၀းထိုင္ေနေသာ
မင္းပရိသတ္၌ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔ု႔အား ေရႊေငြသည္ အပ္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းမ်ားတို႔သည္ ေရႊေငြကို သာယာ
ကုန္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း
တို႔သည္ ေရႊေငြကို ခံယူကုန္၏’’ ☚
ဟူေသာ ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။
အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔ဆိုေသာ္ တပည့္ေတာ္သည္ ထိုပရိသတ္ကို.
☛ “အရွင္တို႔ ဤသို႔ မဆိုၾကကုန္လင့္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား ေရႊေငြသည္ မအပ္၊သာကီ၀င္
မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို
မသာယာကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုမခံယူကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္ သားရဟန္းတို႔သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကို
ပယ္ထားကုန္၏၊ ေရႊေငြမွ ကင္း ကုန္၏’’ ☚
ဟု ေျပာဆိုခဲ့၏၊
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏ္ုပ္သည္ ဤသို႔ဆိုေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကား
ေတာ္အတိုင္း ဆိုသည္လည္း ျဖစ္ပါ၏ေလာ၊ျမတ္စြာဘုရားကို မဟုတ္
မမွန္ မစြပ္စြဲသည္ မည္ပါ၏ေလာ၊ တရားေတာ္အားသင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္
ေသာတရားကိုလည္း ဆိုသည္ မည္ပါ၏ ေလာ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ၀ါဒကို
အတုယူ၍ ေျပာျခင္းသည္ အေၾကာင္းႏွင့္ တကြ ျဖစ္၍အကဲ့ရဲ႕
ခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ် မေရာက္ဘဲ ရွိပါ၏ေလာဟု ေလွ်ာက္၏။
ရြာသူႀကီးက အဲလိုေလွ်ာက္ထားလိုက္တဲ့အခါမွာျမတ္စြာဘုရားရွင္က
☛ “ရြာသူႀကီး စင္စစ္ သင္သည္ ဤသို႔ ဆိုေသာ္ ငါ၏
စကားအတိုင္း ဆိုသည္လည္း ျဖစ္၏၊ ငါ့ကို မဟုတ္မွန္ မစြပ္စြဲသည္လည္း
ျဖစ္၏၊ တရားေတာ္ အားေလ်ာ္ေသာတရားကို ဆိုသည္လည္း မည္၏၊
ငါ၏ ၀ါဒကို အတုယူ၍ ေျပာျခင္းသည္ အေၾကာင္းႏွင့္တကြျဖစ္၍ အကဲ့ရဲ႕
ခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ် မေရာက္။’’☚
☛ “ရြာသူႀကီး မွန္လွေပ၏...
သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားရဟန္းတို႔အား
ေရႊေငြသည္ မအပ္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုမသာယာကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မခံယူကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း တို႔သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကို
ပယ္ထားကုန္၏၊ ေရႊေငြမွ ကင္းကုန္၏။ ရြာသူႀကီးေရႊေငြကိုအပ္ေသာသူ
အား (သားမယား) ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔သည္အပ္ကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္ငါးပါး
အပ္ေသာသူကို စင္စစ္အားျဖင့္ရဟန္းသေဘာ မရွိ၊ သာကီ ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သေဘာမရွိ’’ ☚
ဟု မွတ္ေလေလာ့။
☛ “ရြာသူႀကီး စင္စစ္ေသာ္ကား ငါသည္ ဤသို႔ ေဟာ၏ . . .
ျမက္ကိုအလိုရွိေသာ သူသည္ ျမက္ကို ရွာသင့္၏၊
သစ္သားကိုအလိုရွိေသာ သူသည္ သစ္သားကို ရွာသင့္၏၊
လွည္းကို အလိုရွိေသာ သူသည္ လွည္းကို ရွာသင့္၏၊ (အလုပ္သမား)
ေယာက်္ားကို အလိုရွိေသာ သူသည္
(အလုပ္သမား) ေယာက်္ားကို ရွာသင့္၏’’☚
“ရြာသူႀကီး {{အဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ေရႊေငြကို သာယာသင့္၏၊ ရွာသင့္၏}}
ဟူ၍ ငါဘုရား မေဟာ ’’ ☚
လို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ရြာသူႀကီးကို ေသခ်ာစြာေဟာၾကားခဲၿပီး
ရြာသူႀကီးမွေန၍ မင္းပရိတ္သတ္တို႔ထံမွာေျပာၾကားလာခဲ့တဲ့စကား
ရပ္ေတြဟာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သို အမ်ားပင္
သိျမင္လြယ္ကူႏိုင္ေသာ ဥပမာစကားရပ္ျဖင့္လည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀န္ထမ္းရွင္ရဟန္းမ်ားသည္
တရားေတာ္ႏွင့္မေလွ်ာ္ကန္ေသာ ၀တၳဳေငြေၾကးမ်ားကိုကိုင္ေဆာင္
ကာ သာသနာျပဳေနသည္ဟုေျပာဆိုျခင္းသည္ “ သာသနာဖ်က္ေန
သည္ႏွင့္တူေနလား ? မတူဘူးလား? ဆိုတာ အထူးေျပာေနရန္မလို
ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သံဃေခါင္းေဆာင္ဆိုသူမ်ားသည္ သက္ေတာ္ရြယ္
ေတာ္မ်ားလည္းႀကီးရင္ေနၾကၿပီျဖစ္ရာကား .. ဒီသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို
လိုက္နာၿပီး . . .
ေခါင္ထြဋ္အမိုးလံုျခံဳပါက . .
တံစက္ၿမိတ္မ်ားသည္လည္း လံုဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း . . .
ေခါင္းေဆာင္ေရွ႕ႏြားအေျဖာင့္သြားလွ်င္ . .
ေနာက္လိုက္ႏြားတုိ႔သည္လည္း အေျဖာင့္သြားဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း ..
ေခါင္ေရစီးဆင္းရာျမစ္ေခ်ာင္းေရေျမာင္းေနာက္သို႔ . ..
ေနာက္ပါေရတို႔သည္လည္း ထပ္ခ်ပ္မကြာစီးဆင္းဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း .
အလင္းရွင္ဟုသမုတ္ေသာ ဘဒၵႏ ၱေကာ၀ိဒ အမည္ရွိအညတရရ
ဟန္းတစ္ပါးသည္ .. အသိေပးအပ္ပါသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္သည္ အေျပာေကာင္းအေဟာေကာင္း
ေနရံုႏွင့္မၿပီး ၀ိနည္းအတုိင္းက်င့္ၾက့ံႏိုင္ဖို႔သည္လည္း ပဓာနက်သည္
ဒီေနရာမွာ အလင္းရွင္အနည္းငယ္ေ၀ဖန္ေပးပါဦးမယ္ ..
အခ်ိဳ႕ကိစၥေလးေတြဟာ ၀ိနည္ေတာ္အရ ေသးငယ္ေသာအာပတ္လို႔
ေျပာဆိုလို႔ရေသာ္လည္း ယင္းေသးငယ္ေသာအာပတ္ေလးက မျဖစ္
စေလာက္ပင္ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ယင္းကိုမွီၿပီးႀကီးမားေသာ ျပႆ
နာရပ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္၀င္လာပါသည္။ ဥပမာေမာ္ေတာ္ကား
ဘရိတ္သည္ နဲနဲေလးမိမိတာပါ။ အဲဒီနဲနဲေလးမမိတဲ့ ဘရိတ္ဟာ
အရႈိန္ႏွင့္ခရီးႏွင္ေနခ်ိန္တြင္ ယင္းကားအား အႏၱရာယ္ေခ်ာက္ထဲသို႔
က်ေပေတာ့မည္။
ေရွးကလူႀကီးသူမမ်ားစကားပံုေလးကလည္း အဆင္သင့္ႏိုင္လွသည္
“ေပါက္ပင္ဘာ့ေၾကာင့္ကိုင္းရတယ္ ဗ်ိဳင္းနားလို႔ကိုင္းရတယ္။ ဗ်ိဳင္း
ဘာ့ေၾကာင့္နားရတယ္ ငါးေပၚလို႔နားရတယ္။ ငါးဘာ့ေၾကာင့္ေပၚရ
တယ္ ကၽြဲလူးလို႔ေပၚရတယ္။ ကၽြဲဘာ့ေၾကာင့္လူရတယ္ ျဖဳတ္ျခင္
ကိုက္လို႔လူးရတယ္။ ျဖဳတ္ခ်င္ဘာ့ေၾကာင့္ကိုက္ရတယ္ မုိးရြာလို႔
ကိုက္ရတယ္။ မုိးဘာ့ေၾကာင့္ရြာရတယ္ ဖားေအာ္လို႔ရြာရတယ္။
ဖားဘာ့ေၾကာင့္ေပၚရတယ္ ေျမြကိုက္လို႔ေအာ္ရတယ္။ ေျမြဘာ
ေၾကာင့္ကိုက္ရတယ္ ငါ့၀မ္းပူဆာမေနသာလို႔ကိုက္ရတယ္ .. ’’
တဲ့ . . ကဲ ဒီစကားပံုကိုစစ္ေၾကာေ၀ဖန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ‘ေပါက္
ပင္ေလးကိုင္းညြတ္’ ျပႆနာဟာ အစဥ္တစ္စိုက္မီးခိုးတန္းေလွ်ာက္
လိုက္သြားတယ္။ ေပါက္ပင္ကိုင္းရျခင္းရဲ ျပႆနာကိုၾကည့္ရင္ ၾကား
ထဲမွာ ဆင္းပြားျပႆနာမ်ားလည္းေျမာက္မ်ားစြာရွိေၾကာင္းသိႏိုင္ပါ
တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေပါရဏေခၚေရွးပညာရွိမ်ားက ပဋိစၥသမုဒ္ပါဒ္ အ
ေၾကာင္းအက်ိဳးကို စီစစ္သံုးသပ္ေ၀ဖန္ႏိုင္ရန္ ဒီစကားပံုဥပမာကို
ဥဒါန္းတြင္ရစ္ေစတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေသးငယ္ေသာအာပတ္မွတိုင္ အလိုလားအပ္ေသာအျခား
ေသာ ပါရာဇိကက်ေလာက္သည့္ ဂရုကအာပတ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေစရန္
တားျမစ္သင့္သည္။
“ေပါက္ပင္ကိုင္းညြတ္ရတာ ၊ ကၽြဲလူးတာ ၊
ျဖဳတ္ခ်င္ကိုက္တာ၊ ဗ်ိဳင္းနားတာ’’
ဆိုတဲ့ စတဲ့ျဖစ္က်ိဳးဟာ တကယ္ေတာ့ ေျမြတစ္ေကာင္ရဲ႕
ဆင့္ပြားျဖစ္စဥ္ေတြလို႔သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မူလဘူတအေၾကာင္း
ေသးငယ္ေသာအာပတ္မွဆီ . . ေက်ကြဲဖြယ္ရာ ဂရုကအာပတ္မ်ားဆီ
သို႔မက်ေရာက္ေစရန္ . . . ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကိုသာငဲ့
ၾကည့္ရငး္ . .ေရးသားအသိေပးလုိက္ရေပေတာ့သည္။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
က်မ္းကိုး . .
၁၀ - မဏိစူဠကသုတ္၊ ၈- ဂါမဏိသံယုတ္၊
သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။
ပါဠိေတာ္စာမ်က္ႏွာ -၅၀၉၊
မိုးထိမူနိႆစာမ်က္ႏွာ - ၇၄၅
— with သု ဓမၼ and 25 others. ဤေဆာင္းပါးကိုအမ်ားသိရန္ ေ၀ငွေတာ္မူၾကပါ .. ။
ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေငြကိုင္ေနတာကစၿပီး သာသနာမွာျပႆနာတက္
ေနတာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ေဒါင္းဒဂၤါးေတြေပၚေတာ့ျမန္မာျပည္မွာတေဘာင္
ေပၚခဲ့တယ္။ (ပ်ိဳတို႔ေမာင္၀ါ၀ါ ၀တ္ကို ေဒါင္းခြပ္ခ်ီးေလး) တဲ့ ဒါကို သာသနာအတြက္ရင္ေလးေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းကို
မဟာဂႏၶရံုဆရာေတာ္ႀကီးက အဂါတ္သာသနာေရးက်မ္းစာအုပ္
မွာ ၾသ၀ါဒမွတ္ခ်က္ေပးထားခဲ့ပါတယ္။ (ျခေသၤ့မင္းတန္ခိုးၾကြယ္
တိုးလို႔သာကြယ္) ဆိုတဲ့တေဘာင္အရ ျခေသၤ့ေခၚၾကံ့ဖြတ္စစ္အစိုး
ရသတ္လို႔(ျခေသၤ့ကိုက္လို႔) သံဃာေတြပ်ံလြန္ေတာ္မူ အခ်ိဳ႕လည္း
ေထာင္က် ေနာက္ဆံုးမထြက္မျဖစ္ထြက္ၾကရတယ္။
အခုတစ္ခါ မြတ္ေဒါင္းဆိုတဲ့ စကားကေပၚလာေတာ့
“ ပ်ိဳတို႔ေမာင္၀ါ၀ါ၀တ္ကိုေဒါင္းခြပ္ခ်ီေလး’’ ဆိုတဲ့တေဘာင္အတုိင္း
ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ ကုလားသတ္လို႔ေသရေလဦးမွာလား ?ဆိုတာ
ေတြးမိတယ္။
ေတာင္ၿမိဳ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေလ့လာေတြရွိခ်က္
အရ ေဒါင္းတံဆိပ္ပံုပါေသာေငြမ်ားသည္ သံဃာေတာ္တို႔အားခြပ္
ေနသည္ဟု အခြပ္ခံေနရသည္ဟုဆိုသည္။ တစ္ဆင့္ထပ္ေတြးမိသည္
မွာ. . ေငြသည္လည္းရဟန္းေတာ္ႏွင့္မအပ္စပ္သလို . . အခုခြပ္ေဒါင္း
သည္လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ခြပ္ပိတ္သတ္လည္လွီးရန္ တ
ေဘာင္ေပေလာ ဟု .. ငါအလင္းရွင္ဆရာေတာ္ေတြးဆမိသည္ႏွင့္
ေအာက္ပါအတိုင္း . . သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္။ ၁၀ -
မဏိစူဠကသုတ္၊ ဂါမဏိသံယုတ္၊ ေရးခ်မိပါေတာ့သတည္း . .. ။
☛“ေရႊေငြကိုအပ္လွ်င္သားမယားကာမဂုဏ္ငါးပါးလည္းအပ္ကုန္၏’’☚
ဒီစကားသည္ ဗုဒၶမွ မဏိစူ၏ဠကရြာသားႀကီးကိုေျပာခဲ့ေသာစကား
ပါ။ ဒီဇာတ္ေၾကာင္းေလးကိုျပန္ေျပာင္းေျပာရမည္ဆိုေသာ္ . .
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ရွဥ့္နက္တို႔ကို
အစာေကြၽးရာ ျဖစ္ေသာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္
မူ၏၊ ထိုအခါ နန္းေတာ္တြင္ အညီအညြတ္ စုေ၀းထိုင္ေနေသာ မင္းပ
ရိသတ္တို႔အသိုင္းအ၀ိုင္းၾကားတြင္ . . .
☛ “သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား
ေရႊေငြသည္ အပ္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုသာယာကုန္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသားျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို ခံယူကုန္၏’’☚
ဟူေသာ အၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။
အဲဒီအခါမွာ မဏိစူဠကရြာသူႀကီးတစ္ေယာက္ဟာလည္းပဲ ေျပာဆို
ေနတဲ့ ပရိသတ္၌ ထိုင္လ်က္ရွိေနတယ္။ ဒါနဲ႔ အဲဒီ မဏိစူဠကရြာသူ
ႀကီးက ပရိတ္သတ္ေတြအားလံုးၾကားျမင္ရေအာင္အခုလိုေျပာလိုက္
တယ္ ။
☛ “အရွင္တို႔ ဤသို႔ မဆိုၾကကုန္လင့္၊ သာကီ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား ေရႊေငြသည္
မအပ္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုမသာယာကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို
မခံယူကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔ သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကိုပယ္ထားကုန္၏၊
ေရႊေငြမွ ကင္းကုန္၏ ’’ ☚
လို႔ေျပာလိုက္တယ္ ။ အဲလိုသူအေတြးနဲ႔သူေျပာလာတဲ့ဒီစကားရပ္
ကို မွန္သည္မွားသည္ အတည္ရွိသိရေအာင္ဆိုၿပီး ဘုရားရွင္ထံ
သြားေရာက္ၿပီး အဆိုပါျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား
အခုလိုျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားတယ္ ..
☛ “ျမတ္စြာဘုရား ယခု နန္းေတာ္တြင္း၀ယ္စုေ၀းထိုင္ေနေသာ
မင္းပရိသတ္၌ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔ု႔အား ေရႊေငြသည္ အပ္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းမ်ားတို႔သည္ ေရႊေငြကို သာယာ
ကုန္၏၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း
တို႔သည္ ေရႊေငြကို ခံယူကုန္၏’’ ☚
ဟူေသာ ဤအၾကားစကားသည္ ျဖစ္ေပၚ၏။
အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔ဆိုေသာ္ တပည့္ေတာ္သည္ ထိုပရိသတ္ကို.
☛ “အရွင္တို႔ ဤသို႔ မဆိုၾကကုန္လင့္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းတို႔အား ေရႊေငြသည္ မအပ္၊သာကီ၀င္
မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို
မသာယာကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုမခံယူကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာ
ဘုရား၏ တပည့္ သားရဟန္းတို႔သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကို
ပယ္ထားကုန္၏၊ ေရႊေငြမွ ကင္း ကုန္၏’’ ☚
ဟု ေျပာဆိုခဲ့၏၊
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏ္ုပ္သည္ ဤသို႔ဆိုေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကား
ေတာ္အတိုင္း ဆိုသည္လည္း ျဖစ္ပါ၏ေလာ၊ျမတ္စြာဘုရားကို မဟုတ္
မမွန္ မစြပ္စြဲသည္ မည္ပါ၏ေလာ၊ တရားေတာ္အားသင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္
ေသာတရားကိုလည္း ဆိုသည္ မည္ပါ၏ ေလာ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ ၀ါဒကို
အတုယူ၍ ေျပာျခင္းသည္ အေၾကာင္းႏွင့္ တကြ ျဖစ္၍အကဲ့ရဲ႕
ခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ် မေရာက္ဘဲ ရွိပါ၏ေလာဟု ေလွ်ာက္၏။
ရြာသူႀကီးက အဲလိုေလွ်ာက္ထားလိုက္တဲ့အခါမွာျမတ္စြာဘုရားရွင္က
☛ “ရြာသူႀကီး စင္စစ္ သင္သည္ ဤသို႔ ဆိုေသာ္ ငါ၏
စကားအတိုင္း ဆိုသည္လည္း ျဖစ္၏၊ ငါ့ကို မဟုတ္မွန္ မစြပ္စြဲသည္လည္း
ျဖစ္၏၊ တရားေတာ္ အားေလ်ာ္ေသာတရားကို ဆိုသည္လည္း မည္၏၊
ငါ၏ ၀ါဒကို အတုယူ၍ ေျပာျခင္းသည္ အေၾကာင္းႏွင့္တကြျဖစ္၍ အကဲ့ရဲ႕
ခံရျခင္းသို႔ အနည္းငယ္မွ် မေရာက္။’’☚
☛ “ရြာသူႀကီး မွန္လွေပ၏...
သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားရဟန္းတို႔အား
ေရႊေငြသည္ မအပ္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား
ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကိုမသာယာကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သား ရဟန္းတို႔သည္ ေရႊေငြကို မခံယူကုန္၊ သာကီ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္း တို႔သည္ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ ေရႊေငြကို
ပယ္ထားကုန္၏၊ ေရႊေငြမွ ကင္းကုန္၏။ ရြာသူႀကီးေရႊေငြကိုအပ္ေသာသူ
အား (သားမယား) ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔သည္အပ္ကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္ငါးပါး
အပ္ေသာသူကို စင္စစ္အားျဖင့္ရဟန္းသေဘာ မရွိ၊ သာကီ ၀င္မင္းသား
ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား သေဘာမရွိ’’ ☚
ဟု မွတ္ေလေလာ့။
☛ “ရြာသူႀကီး စင္စစ္ေသာ္ကား ငါသည္ ဤသို႔ ေဟာ၏ . . .
ျမက္ကိုအလိုရွိေသာ သူသည္ ျမက္ကို ရွာသင့္၏၊
သစ္သားကိုအလိုရွိေသာ သူသည္ သစ္သားကို ရွာသင့္၏၊
လွည္းကို အလိုရွိေသာ သူသည္ လွည္းကို ရွာသင့္၏၊ (အလုပ္သမား)
ေယာက်္ားကို အလိုရွိေသာ သူသည္
(အလုပ္သမား) ေယာက်္ားကို ရွာသင့္၏’’☚
“ရြာသူႀကီး {{အဘယ္နည္းႏွင့္မွ် ေရႊေငြကို သာယာသင့္၏၊ ရွာသင့္၏}}
ဟူ၍ ငါဘုရား မေဟာ ’’ ☚
လို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ရြာသူႀကီးကို ေသခ်ာစြာေဟာၾကားခဲၿပီး
ရြာသူႀကီးမွေန၍ မင္းပရိတ္သတ္တို႔ထံမွာေျပာၾကားလာခဲ့တဲ့စကား
ရပ္ေတြဟာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သို အမ်ားပင္
သိျမင္လြယ္ကူႏိုင္ေသာ ဥပမာစကားရပ္ျဖင့္လည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀န္ထမ္းရွင္ရဟန္းမ်ားသည္
တရားေတာ္ႏွင့္မေလွ်ာ္ကန္ေသာ ၀တၳဳေငြေၾကးမ်ားကိုကိုင္ေဆာင္
ကာ သာသနာျပဳေနသည္ဟုေျပာဆိုျခင္းသည္ “ သာသနာဖ်က္ေန
သည္ႏွင့္တူေနလား ? မတူဘူးလား? ဆိုတာ အထူးေျပာေနရန္မလို
ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သံဃေခါင္းေဆာင္ဆိုသူမ်ားသည္ သက္ေတာ္ရြယ္
ေတာ္မ်ားလည္းႀကီးရင္ေနၾကၿပီျဖစ္ရာကား .. ဒီသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို
လိုက္နာၿပီး . . .
ေခါင္ထြဋ္အမိုးလံုျခံဳပါက . .
တံစက္ၿမိတ္မ်ားသည္လည္း လံုဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း . . .
ေခါင္းေဆာင္ေရွ႕ႏြားအေျဖာင့္သြားလွ်င္ . .
ေနာက္လိုက္ႏြားတုိ႔သည္လည္း အေျဖာင့္သြားဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း ..
ေခါင္ေရစီးဆင္းရာျမစ္ေခ်ာင္းေရေျမာင္းေနာက္သို႔ . ..
ေနာက္ပါေရတို႔သည္လည္း ထပ္ခ်ပ္မကြာစီးဆင္းဖြယ္ရာရွိေၾကာင္း .
အလင္းရွင္ဟုသမုတ္ေသာ ဘဒၵႏ ၱေကာ၀ိဒ အမည္ရွိအညတရရ
ဟန္းတစ္ပါးသည္ .. အသိေပးအပ္ပါသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္သည္ အေျပာေကာင္းအေဟာေကာင္း
ေနရံုႏွင့္မၿပီး ၀ိနည္းအတုိင္းက်င့္ၾက့ံႏိုင္ဖို႔သည္လည္း ပဓာနက်သည္
ဒီေနရာမွာ အလင္းရွင္အနည္းငယ္ေ၀ဖန္ေပးပါဦးမယ္ ..
အခ်ိဳ႕ကိစၥေလးေတြဟာ ၀ိနည္ေတာ္အရ ေသးငယ္ေသာအာပတ္လို႔
ေျပာဆိုလို႔ရေသာ္လည္း ယင္းေသးငယ္ေသာအာပတ္ေလးက မျဖစ္
စေလာက္ပင္ျဖစ္ျငားေသာ္လည္း ယင္းကိုမွီၿပီးႀကီးမားေသာ ျပႆ
နာရပ္ေသာင္းေျခာက္ေထာင္၀င္လာပါသည္။ ဥပမာေမာ္ေတာ္ကား
ဘရိတ္သည္ နဲနဲေလးမိမိတာပါ။ အဲဒီနဲနဲေလးမမိတဲ့ ဘရိတ္ဟာ
အရႈိန္ႏွင့္ခရီးႏွင္ေနခ်ိန္တြင္ ယင္းကားအား အႏၱရာယ္ေခ်ာက္ထဲသို႔
က်ေပေတာ့မည္။
ေရွးကလူႀကီးသူမမ်ားစကားပံုေလးကလည္း အဆင္သင့္ႏိုင္လွသည္
“ေပါက္ပင္ဘာ့ေၾကာင့္ကိုင္းရတယ္ ဗ်ိဳင္းနားလို႔ကိုင္းရတယ္။ ဗ်ိဳင္း
ဘာ့ေၾကာင့္နားရတယ္ ငါးေပၚလို႔နားရတယ္။ ငါးဘာ့ေၾကာင့္ေပၚရ
တယ္ ကၽြဲလူးလို႔ေပၚရတယ္။ ကၽြဲဘာ့ေၾကာင့္လူရတယ္ ျဖဳတ္ျခင္
ကိုက္လို႔လူးရတယ္။ ျဖဳတ္ခ်င္ဘာ့ေၾကာင့္ကိုက္ရတယ္ မုိးရြာလို႔
ကိုက္ရတယ္။ မုိးဘာ့ေၾကာင့္ရြာရတယ္ ဖားေအာ္လို႔ရြာရတယ္။
ဖားဘာ့ေၾကာင့္ေပၚရတယ္ ေျမြကိုက္လို႔ေအာ္ရတယ္။ ေျမြဘာ
ေၾကာင့္ကိုက္ရတယ္ ငါ့၀မ္းပူဆာမေနသာလို႔ကိုက္ရတယ္ .. ’’
တဲ့ . . ကဲ ဒီစကားပံုကိုစစ္ေၾကာေ၀ဖန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ‘ေပါက္
ပင္ေလးကိုင္းညြတ္’ ျပႆနာဟာ အစဥ္တစ္စိုက္မီးခိုးတန္းေလွ်ာက္
လိုက္သြားတယ္။ ေပါက္ပင္ကိုင္းရျခင္းရဲ ျပႆနာကိုၾကည့္ရင္ ၾကား
ထဲမွာ ဆင္းပြားျပႆနာမ်ားလည္းေျမာက္မ်ားစြာရွိေၾကာင္းသိႏိုင္ပါ
တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေပါရဏေခၚေရွးပညာရွိမ်ားက ပဋိစၥသမုဒ္ပါဒ္ အ
ေၾကာင္းအက်ိဳးကို စီစစ္သံုးသပ္ေ၀ဖန္ႏိုင္ရန္ ဒီစကားပံုဥပမာကို
ဥဒါန္းတြင္ရစ္ေစတာပါ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေသးငယ္ေသာအာပတ္မွတိုင္ အလိုလားအပ္ေသာအျခား
ေသာ ပါရာဇိကက်ေလာက္သည့္ ဂရုကအာပတ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေစရန္
တားျမစ္သင့္သည္။
“ေပါက္ပင္ကိုင္းညြတ္ရတာ ၊ ကၽြဲလူးတာ ၊
ျဖဳတ္ခ်င္ကိုက္တာ၊ ဗ်ိဳင္းနားတာ’’
ဆိုတဲ့ စတဲ့ျဖစ္က်ိဳးဟာ တကယ္ေတာ့ ေျမြတစ္ေကာင္ရဲ႕
ဆင့္ပြားျဖစ္စဥ္ေတြလို႔သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မူလဘူတအေၾကာင္း
ေသးငယ္ေသာအာပတ္မွဆီ . . ေက်ကြဲဖြယ္ရာ ဂရုကအာပတ္မ်ားဆီ
သို႔မက်ေရာက္ေစရန္ . . . ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကိုသာငဲ့
ၾကည့္ရငး္ . .ေရးသားအသိေပးလုိက္ရေပေတာ့သည္။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
က်မ္းကိုး . .
၁၀ - မဏိစူဠကသုတ္၊ ၈- ဂါမဏိသံယုတ္၊
သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။
ပါဠိေတာ္စာမ်က္ႏွာ -၅၀၉၊
မိုးထိမူနိႆစာမ်က္ႏွာ - ၇၄၅
No comments :
Post a Comment