တို႔သိသေလာက္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားေနေသာ စာေရးဆရာ
ႀကီးအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပိဋကတ္ထဲက ဇာတ္လမ္းေလး
ေတြ ဆြဲထုတ္ၿပီးေရးေနၾကတာကိုေတြ႕ရတယ္။ အထူးသျဖင့္
ဆရာႀကီးေဒါက္တာနႏၵသိန္းဇံတို႔ ညာတို႔ေပါ့ေလ အမ်ားႀကီး
ပါပဲ။ ပိဋကတ္ဆိုတဲ့ ပါဠိက ပိဋက (န) ေတာင္း။ ျခင္းေတာင္း။
အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုထားတယ္ အျခားဘာသာဋီကာေတြမွာလည္း
ဒီအဓိပၸါယ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဒါကလည္း ဟိုး . . .ပေ၀သဏီေခတ္က
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတြမွာ လူတုိင္းသံုးရတဲ့ပစၥည္းကျခင္းေတာင္း
ပဲထုတ္လုပ္ႏိုင္ေသးတာကို ဒီေန႔ေခတ္လို Containerႀကီးေတြနဲ႔
႔ပါသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနတဲ့ေခတ္နဲ႔ဆို The Three Containers
သံုးပံုလို႔ ေခၚရမယ္နဲ႔တူတယ္ေနာ္။ အင္းဒါက ေတြးၾကည့္တာပါ။
ဟုတ္လည္းဟုတ္ေနတာပဲေလ တကယ္ဆို ျခင္းေတာင္း
ကေသးတယ္ ဘုရားေဟာသမွ်ကို ေနာက္ထပ္ဖြင့္ထားတဲ့
က်မ္းေတြနဲ႔ပါဆိုရင္ ျခင္းေတာင္းနဲ႔မဆန္႔ဘူး။ လယ္တီဆရာ
ေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဒီပနီက်မ္းေတြနဲ႔တင္ ျခင္းေတာင္းကျပည့္ေနၿပီ
အင္း . . ေတြးၾက ေတြးၾက . .ဒီေတာ့ကဘုရားရွင္ေဟာသမွ်
ေျပာခဲ့သမွ်ေတြကို ဒီေနရာေလးမွာ ပံုၿပီးသိမ္းဆည္းထးတာ
ထားတာမ်ိဳးေလး။ စုပံုထားတယ္ဆိုေပမယ့္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့
ေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္။ သုတၱန္ကိုတစ္ပံု၀ိနည္းကိုတစ္ပံုအဘိဓမၼာ
ကုိတစ္ပံုအဲဒီလိုေလးပံုထားတာဗ်။ျပင္းလို႔မ်ား ေယာင္လို႔၀င္မ
ဖတ္မိေလနဲ႔ အဲဒီအပံုႀကီးထဲကထြက္ကိုထြက္ကိုမထြက္ခ်င္ေတာ့
ဘူး။ ကိုယ္ေတြ႕ေျပာတာေနာ္ အလင္းရွင္တို႔ တစ္ခါတစ္ခါ၀င္ဖတ္
လိုက္ရင္ ဘ၀ကိုေမ့သြားတာ ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲ့လာ
တာေတာင္ ပိဋကတ္ရဲ႕အရသာက အဲဒီကာယိကဒုကၡကို နိုင္
နင္းတယ္ဗ်။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကုိေျဖေလွ်ာ့လိုက္ၿပီး ေၾသာ္ . . ေတာ္
ေနၾကာ မ်က္မွန္ပါ၀ါတိုးပါဦးမယ္ေလလို႔ အဲလိုေလးေလွ်ာ့လုိက္
မွ အျပင္ကိုေရာက္တာ။ အျပင္ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ရုပ္ရွင္
ရံုထဲကထြက္လာရတဲ့လူလိုပဲ။ အျပင္ေလာကနဲ႔ ပိဋကတ္ေလာက
နဲ႔က မိုးနဲ႔ေျမေလဗ်ာ။ အဲဒီမွာ အလင္းရွင္နဲ႔အျပင္ေလာကနဲ႔ ျပႆ
နာစေတာ့တာပဲ။ အျပင္ေလာကက အတၱ။ ပိဋကတ္ေလာကအနတၱ
ဒီျပႆနာဟာ ေသးတဲ့ျပႆနာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ေရးေနလို႔လြယ္
ေသာ္လညး္ တကယ္ခံစားရတဲ့သူမွေတာ့ မသက္သာလွဘူး။
အနတၱေလာကဆိုတဲ့ပိဋကတ္ထဲမွာက ေအးလို႔ . . စိမ့္လို႔ . .
ၿငိမ္းခ်မ္းလို႔ . .။ အျပင္အတၱေလာက ပူလို႔ . . ေႏြးလို႔ . .
ေသမတက္ခံရတယ္။ အလင္းရွင္က ေန႔စဥ္ ပိဋကတ္ေလာ
ကထဲမွာေနေနၾက ။ အဲဒီကေန တစ္ခါ လူ႔သဘာ၀အရ အျပင္
ကိုခဏထြက္ရျပန္ေတာ့ အဲဒီခဏအျပင္ဟာ အေတာ္ကိုပဲ
ေၾကာက္စရာေကာင္းလွတယ္။ ေထာင္ထဲမွာဆုိ ပိုလို႔ေတာင္
ဆိုးေသးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေထာင္ကို ေလာကငရဲလို႔ေျပာၾက
တာ။ (ပုိက္ဆံရွိသူမ်ားေတာ့မပါဘူးဗ် သူတို႔ကို ေထာင္ထဲမွာ
ရုပ္ေပါက္ေတြလို႔ေခၚတယ္။) ကဲ စကားေတြေဘးထြက္ကုန္
ေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့က ျခင္းေတာင္းႀကီးေခၚပိဋကတ္ထဲမွာ
ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို ပံုထားစုထား သီကုံးထားခဲ့ေပးတဲ့
မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတြက ေစတနာသဒၶါတရားအျပင္ သူတို႔ရဲ႕
ကိေလသာဓာတ္ကုန္ခန္းတဲ့ သတၱိတန္ခုိးေၾကာင့္လည္း
ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ စာေတြကို ဖတ္ရႈ႕လြယ္ေအာင္ခြဲျခား
သိမ္းဆည္းေပးထားႏိုင္တာမ်ိဳးပါ။ ကိေလသာအတုံးအခဲသ
မားေတြအေနနဲ႔ လြယ္မယ္မထင္ဘူးေနာ္။
သုတၱန္ကိုဖတ္မယ္ဆိုရင္သုတၱန္ကို တစ္ခါ ငါးပံုပံုထားေပး
တယ္။အဲဒီငါးပံုထဲကမွကိုယ္ဖတ္ခ်င္တာေလး ယူဖတ္ယံုပဲ။
ဒီဃနိကာယ္ပံုေလးဖတ္လို႔မ်က္ေစ့ေညာင္းသြားရင္ သံယုတၱနိ
ကာယ္ေလးေျပာငး္ဖတ္လိုက္၊ေအာင္မယ္ဆင္ကိုေျပေနတာပဲ။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာခ်က္ေျပာခ်က္ေတြကလည္း မရိုးဘဲမရိုးႏိုင္
ေလာက္ပါရဲ႕။ ရဟန္း၊ ပရိဗိုဒ္၊တိတၳိ၊ မင္း၊ပုဏၰား၊သူေ႒း။
သူၾကြယ္။ ကုန္သယ္ယာလုပ္ သူဆင္းရဲ၊ဖုန္းေတာင္းယစကာ
ပါမက်န္ ရႈ႕ေဒါင့္ေပါင္းစံုကေန စကားလံုးမထပ္ေအာင္ေဟာ
ႏုိင္ေျပာႏိုင္ခဲ့တယ။္ အေမရိကန္ကေနာက္ဆံုးေပၚထုတ္လုပ္
လုိက္တဲ့ ေလဆာေရာင္ျခည္ေသနပ္ကမွ ပစ္မွတ္ Data ကုိ
သံုးဆင့္ေလာက္ Stap ခြဲရေသးတယ္။ ဗုဒၶ၀ါစာရဲ႕ဓမၼေရာင္
ျခည္ကေတာ့ တစ္ဆိုတာနဲ႔ ပစ္ၿပီးထိၿပီးသားပဲ။
ဟင္ . . ငါဒါေတြသာေရးေနရင္ ေသတာေတာင္ ေရးလို႔ဆံုးႏိုင္
ဖြယ္ရာမရွိေတာ့ ပါ . . တ . . ကား . . . ။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
— with သု ဓမၼ and 8 others. ႀကီးအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပိဋကတ္ထဲက ဇာတ္လမ္းေလး
ေတြ ဆြဲထုတ္ၿပီးေရးေနၾကတာကိုေတြ႕ရတယ္။ အထူးသျဖင့္
ဆရာႀကီးေဒါက္တာနႏၵသိန္းဇံတို႔ ညာတို႔ေပါ့ေလ အမ်ားႀကီး
ပါပဲ။ ပိဋကတ္ဆိုတဲ့ ပါဠိက ပိဋက (န) ေတာင္း။ ျခင္းေတာင္း။
အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုထားတယ္ အျခားဘာသာဋီကာေတြမွာလည္း
ဒီအဓိပၸါယ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဒါကလည္း ဟိုး . . .ပေ၀သဏီေခတ္က
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးေတြမွာ လူတုိင္းသံုးရတဲ့ပစၥည္းကျခင္းေတာင္း
ပဲထုတ္လုပ္ႏိုင္ေသးတာကို ဒီေန႔ေခတ္လို Containerႀကီးေတြနဲ႔
႔ပါသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနတဲ့ေခတ္နဲ႔ဆို The Three Containers
သံုးပံုလို႔ ေခၚရမယ္နဲ႔တူတယ္ေနာ္။ အင္းဒါက ေတြးၾကည့္တာပါ။
ဟုတ္လည္းဟုတ္ေနတာပဲေလ တကယ္ဆို ျခင္းေတာင္း
ကေသးတယ္ ဘုရားေဟာသမွ်ကို ေနာက္ထပ္ဖြင့္ထားတဲ့
က်မ္းေတြနဲ႔ပါဆိုရင္ ျခင္းေတာင္းနဲ႔မဆန္႔ဘူး။ လယ္တီဆရာ
ေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဒီပနီက်မ္းေတြနဲ႔တင္ ျခင္းေတာင္းကျပည့္ေနၿပီ
အင္း . . ေတြးၾက ေတြးၾက . .ဒီေတာ့ကဘုရားရွင္ေဟာသမွ်
ေျပာခဲ့သမွ်ေတြကို ဒီေနရာေလးမွာ ပံုၿပီးသိမ္းဆည္းထးတာ
ထားတာမ်ိဳးေလး။ စုပံုထားတယ္ဆိုေပမယ့္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့
ေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္။ သုတၱန္ကိုတစ္ပံု၀ိနည္းကိုတစ္ပံုအဘိဓမၼာ
ကုိတစ္ပံုအဲဒီလိုေလးပံုထားတာဗ်။ျပင္းလို႔မ်ား ေယာင္လို႔၀င္မ
ဖတ္မိေလနဲ႔ အဲဒီအပံုႀကီးထဲကထြက္ကိုထြက္ကိုမထြက္ခ်င္ေတာ့
ဘူး။ ကိုယ္ေတြ႕ေျပာတာေနာ္ အလင္းရွင္တို႔ တစ္ခါတစ္ခါ၀င္ဖတ္
လိုက္ရင္ ဘ၀ကိုေမ့သြားတာ ခႏၶာကိုယ္က နာက်င္ကိုက္ခဲ့လာ
တာေတာင္ ပိဋကတ္ရဲ႕အရသာက အဲဒီကာယိကဒုကၡကို နိုင္
နင္းတယ္ဗ်။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကုိေျဖေလွ်ာ့လိုက္ၿပီး ေၾသာ္ . . ေတာ္
ေနၾကာ မ်က္မွန္ပါ၀ါတိုးပါဦးမယ္ေလလို႔ အဲလိုေလးေလွ်ာ့လုိက္
မွ အျပင္ကိုေရာက္တာ။ အျပင္ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ရုပ္ရွင္
ရံုထဲကထြက္လာရတဲ့လူလိုပဲ။ အျပင္ေလာကနဲ႔ ပိဋကတ္ေလာက
နဲ႔က မိုးနဲ႔ေျမေလဗ်ာ။ အဲဒီမွာ အလင္းရွင္နဲ႔အျပင္ေလာကနဲ႔ ျပႆ
နာစေတာ့တာပဲ။ အျပင္ေလာကက အတၱ။ ပိဋကတ္ေလာကအနတၱ
ဒီျပႆနာဟာ ေသးတဲ့ျပႆနာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ေရးေနလို႔လြယ္
ေသာ္လညး္ တကယ္ခံစားရတဲ့သူမွေတာ့ မသက္သာလွဘူး။
အနတၱေလာကဆိုတဲ့ပိဋကတ္ထဲမွာက ေအးလို႔ . . စိမ့္လို႔ . .
ၿငိမ္းခ်မ္းလို႔ . .။ အျပင္အတၱေလာက ပူလို႔ . . ေႏြးလို႔ . .
ေသမတက္ခံရတယ္။ အလင္းရွင္က ေန႔စဥ္ ပိဋကတ္ေလာ
ကထဲမွာေနေနၾက ။ အဲဒီကေန တစ္ခါ လူ႔သဘာ၀အရ အျပင္
ကိုခဏထြက္ရျပန္ေတာ့ အဲဒီခဏအျပင္ဟာ အေတာ္ကိုပဲ
ေၾကာက္စရာေကာင္းလွတယ္။ ေထာင္ထဲမွာဆုိ ပိုလို႔ေတာင္
ဆိုးေသးတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေထာင္ကို ေလာကငရဲလို႔ေျပာၾက
တာ။ (ပုိက္ဆံရွိသူမ်ားေတာ့မပါဘူးဗ် သူတို႔ကို ေထာင္ထဲမွာ
ရုပ္ေပါက္ေတြလို႔ေခၚတယ္။) ကဲ စကားေတြေဘးထြက္ကုန္
ေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့က ျခင္းေတာင္းႀကီးေခၚပိဋကတ္ထဲမွာ
ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို ပံုထားစုထား သီကုံးထားခဲ့ေပးတဲ့
မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတြက ေစတနာသဒၶါတရားအျပင္ သူတို႔ရဲ႕
ကိေလသာဓာတ္ကုန္ခန္းတဲ့ သတၱိတန္ခုိးေၾကာင့္လည္း
ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့ စာေတြကို ဖတ္ရႈ႕လြယ္ေအာင္ခြဲျခား
သိမ္းဆည္းေပးထားႏိုင္တာမ်ိဳးပါ။ ကိေလသာအတုံးအခဲသ
မားေတြအေနနဲ႔ လြယ္မယ္မထင္ဘူးေနာ္။
သုတၱန္ကိုဖတ္မယ္ဆိုရင္သုတၱန္ကို တစ္ခါ ငါးပံုပံုထားေပး
တယ္။အဲဒီငါးပံုထဲကမွကိုယ္ဖတ္ခ်င္တာေလး ယူဖတ္ယံုပဲ။
ဒီဃနိကာယ္ပံုေလးဖတ္လို႔မ်က္ေစ့ေညာင္းသြားရင္ သံယုတၱနိ
ကာယ္ေလးေျပာငး္ဖတ္လိုက္၊ေအာင္မယ္ဆင္ကိုေျပေနတာပဲ။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေဟာခ်က္ေျပာခ်က္ေတြကလည္း မရိုးဘဲမရိုးႏိုင္
ေလာက္ပါရဲ႕။ ရဟန္း၊ ပရိဗိုဒ္၊တိတၳိ၊ မင္း၊ပုဏၰား၊သူေ႒း။
သူၾကြယ္။ ကုန္သယ္ယာလုပ္ သူဆင္းရဲ၊ဖုန္းေတာင္းယစကာ
ပါမက်န္ ရႈ႕ေဒါင့္ေပါင္းစံုကေန စကားလံုးမထပ္ေအာင္ေဟာ
ႏုိင္ေျပာႏိုင္ခဲ့တယ။္ အေမရိကန္ကေနာက္ဆံုးေပၚထုတ္လုပ္
လုိက္တဲ့ ေလဆာေရာင္ျခည္ေသနပ္ကမွ ပစ္မွတ္ Data ကုိ
သံုးဆင့္ေလာက္ Stap ခြဲရေသးတယ္။ ဗုဒၶ၀ါစာရဲ႕ဓမၼေရာင္
ျခည္ကေတာ့ တစ္ဆိုတာနဲ႔ ပစ္ၿပီးထိၿပီးသားပဲ။
ဟင္ . . ငါဒါေတြသာေရးေနရင္ ေသတာေတာင္ ေရးလို႔ဆံုးႏိုင္
ဖြယ္ရာမရွိေတာ့ ပါ . . တ . . ကား . . . ။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
No comments :
Post a Comment