Thursday, October 30, 2014
လူသိနည္းပါးခဲ့ေသာ ဆူးေလဘုိးဘုိးႀကီး၏ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း
ဆူးေလေစတီေတာ္ တည္ေနရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လည္ေခါင္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္း
မအနီးဉာဏ္ေတာ္ ၁၅၁-ေပေ က်ာ္ၾကားမႈ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္မွ ကပ္ေက်ာ္
ဘုရားဆူးေလေစတီေတာ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လည္ေခါင္ရွိ ဆူးေလဘုရား
လမ္းႏွင့္ မဟာဗႏၶဳလမ္းဆံု (ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမအနီး) တြင္ တည္ရွိသည္။
သမိုင္းေၾကာင္း
☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀
သီဟဒီပမင္းႀကီးသည္ ရဟႏၲာအရွင္သူျမတ္တို႔၏ သာသနာျပဳ ရည္
မွန္းခ်က္အတိုင္း သာသနာေတာ္ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးအတြက္
အမတ္သူရဲေကာင္းမ်ားအား လမ္းညႊန္ခ်က္ေပး၍ သာသနာခရီးကို
စီစဥ္ေပး ခဲ့သည္။ အမတ္သူရဲေကာင္း တို႔သည္လည္း ဘုရင္ညႊန္
ၾကားခ်က္အတိုင္း ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ဓာတ္ေတာ္၊ ဆံေတာ္မ်ားအား
ပင့္ေဆာင္၍ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီးတည္ရာ သိဂၤုတၱရ ကုန္းေတာ္
ပတ္လည္တြင္ ေစတီေတာ္မ်ား တည္ထားကိုးကြယ္ရန္ ႀကိဳးစား
စြမ္းေဆာင္မႈမ်ား ျပဳခဲ့ၾကသည္။ သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ
ဆူးေလေစတီ ေတာ္အား အသုတ္အမတ္ႀကီး တည္ထားသည္ဟု
သိရ၏။ သူရဲေကာင္း အသုတ္အမတ္ႀကီး တည္ထားသျဖင့္
သမိုင္းအခ်ဳိ႕တြင္ “က်ဳိက္အသုတ္” ဘုရားဟုေတြ႕ရ၏။ က်ဳိက္-
ဘုရား၊ အသုတ္ -အမတ္ႀကီးဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ အသုတ္အမတ္ႀကီး
ဘုရား ဟုဖြင့္ဆုိရမည္ျဖစ္၏။ သို႔ႏွယ္ပင္အခ်ဳိ႕ ပညာရွင္ တို႔က
အသုတ္ဟူသည္မွာ ဆံေတာ္ဟု ဖြင့္ဆိုၾကသျဖင့ ္ “ဆံေတာ္ဘုရား”
ဟု ေခၚဆုိႏုိင္၏။
သို႔ႏွယ္ပင္အခ်ဳိ႕သမုိင္းပညာရွင္တို႔က ဥကၠလာပမင္းႀကီး ေ႐ႊတိဂံုဆံ
ေတာ္႐ွင္ တည္ထားရာ သိဂၤုတၱရကုန္းေတာ္အား ရွာေဖြစဥ္ စုေ၀းတိုင္
ပင္ရာဌာနျဖစ္သျဖင့္ “စုေ၀းေစတီ”ဘြဲ႕မည္ တြင္သည္ဟုလည္း
ဆုိၾက၏။ ဤကဲ့သို႔ပင္ အခ်ဳိ႕က ဘဒၵကမၻာ၌ ပြင့္ေတာ္မူမည့္ ဘုရား
ရွင္တို႔အား မီလိုက္သည့္ ေလးဆူနတ္ႀကီး တို႔၏ စုေ၀းေနရာ၌
တည္ထားေသာေၾကာင့္ “ေလးဆူေစတီ” ဟုေခၚတြင္ၾကသလို ကာ
လေ႐ြ႕လ်ားခဲ့ၿပီး ပဋိေလာမျပန္၍ “ဆူးေလေစတီ”ဟု ေခၚတြင္သည္
ဆိုၾက၏။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ ဆူးေလေစတီသည္ ေ႐ႊတိဂံုေစ တီေတာ္ႀကီး
၏ ေတာင္ဘက္ အေရွ႕သို႔ စဥ္းငယ္ယြန္းသည့္တာ (၉၀၀) ခန္႔အကြာ
ေတာင္ကုန္းအျမင့္တြင္ တည္သည္ကမူ အမွန္ပင္။
ဆူးေလေစတီေတာ္၏ ပရိ၀ႈဏ္ အက်ယ္အ၀န္းမွာ (၂.၁၈၁)ဧက ရွိၿပီး
အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ အလ်ားေပ (၃၂၂)ေပ ေတာင္ေျမာက္ အလ်ား
ေပ(၂၉၁)ေပ၊ ရင္ျပင္မွ ငွက္ျမတ္နား စိန္ဖူးေတာ္အထိ ဉာဏ္ေတာ္ေပ
(၁၅၁)ေပ အျမင့္ရွိသည္။ ဆူးေလေစတီေတာ္သည္ ပန္းတင္ခံုဖိနပ္
ေတာ္မွစ၍ ငွက္ေပ်ာဖူးအထိ ရွစ္ေျမႇာင္ ကိုယ္ထည္ရွိသည္။ အရပ္ရွစ္
မ်က္ႏွာ ပူေဇာ္ခံရာအျဖစ္ ရည္မွန္းဟန္တူသည္ဟု ဖြင့္ဆုိၾက၏။
ပန္းတင္ခံု၊ ဖိနပ္ခံု၊ ရွစ္ေထာင့္မွာ မဂၢင္တရား ရွစ္ပါးအား ရည္မွန္း
ျခင္းျဖစ္၏။ ၾကာ၀န္းသံုးရစ္ပါရွိရာ ရတနာ သံုးပါးကို ၫႊန္းသည္ဟု
ဖြင့္ဆိုႏုိင္ ၏။ ေခါင္းေလာင္း သပိတ္ေမွာက္မွာ အရိယာတို႔၏က ်င့္
စဥ္ျဖဴစင္သည့္ ဘ၀ကို ရည္မွန္းျခင္းျဖစ္၏။ ေဖာင္းရစ္ကိုးရစ္ ပါရွိ
ေနျခင္းသည္ ေလာကုတၱရာကိုးပါးအား ရည္မွန္းျခင္းျဖစ္၏။ ၾကာ
ေမွာက္ၾကာလွန္၊ ငွက္ေပ်ာဖူးေတာ္၊ ငွက္ျမတ္နားေတာ္ တို႔မွ ဗုဒၶ
ဓမၼစက္ေတာ္ သန္႔စင္မြန္ျမတ္ျခင္းဟု ေလာကုတၱရာ တရားအလံုး
စံုအား ေလာကီအျမင္ႏွင့္ စပ္ဟပ္ေပါင္းစပ္ၿပီး ေရွးေခတ္ဗိသုကာ
ပညာရွင္မ်ား တင္စားခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္၏။
ေစတီေတာ္ႏွင့္ဆက္လွ်ဥ္း၍ မွတ္သားဖြယ္ရာ
☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀
ဆူးေလေစတီေတာ္သည္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ရာမညတိုင္း
အား သိမ္းပိုက္စဥ္ ဒဂံုၿမိဳ႕သို႔ ၀င္ေရာက္နားေတာ္ မူသည့္အခါ
ဒဂံုၿမိဳ႕သည္ ယာေတာေျမအျဖစ္ ေရာက္ေနၿပီဆိုရမည္။ အေလာင္း
မင္းတရားႀကီး သည္ ၁၇၅၅-ခုႏွစ္၌ ေ႐ႊတိဂုံေစတီေတာ္အား ဖူးျမင္ၿပီး
ရန္အေပါင္း ကုန္ေသာ နိမိတ္အျဖစ္ ဒဂံုၿမိဳ႕အား “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕” ဟု
ဘြဲ႕မည္တပ္ၿပီး ၿမိဳ႕သစ္ တည္ခဲ့၏။ အေလာင္းမင္းတရားတည္သည့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ အက်ယ္ အ၀န္းအားျဖင့္ (၁၁၁၉)တာခန္႔ က်ယ္၀န္း၏။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အား သစ္တပ္ၿမိဳ႕အျဖစ္က်ဳံး၊ ေျမာင္၊ တံခါး၊ ျပအိုး စေသာ ၿမိဳ႕
အဂၤါႏွင့္ တည္ခဲ့သည္။ နယ္နိမိတ္အက်ယ္အ၀န္းမွာ ေျမာက္ဘက္တြင္
ဆူးေလဘုရား ေတာင္ဘက္တြင္ ရန္ကုန္ျမစ္၊ အေရွ႕ဘက္၌ ကုန္သည္
လမ္း၀န္းက်င္၊ (ဂ်ဴဒါအီစကယ္လမ္း) အေနာက္ဘက္တြင္ လမ္း(၃၀)သို႔မ
ဟုတ္ စစ္ကဲေမာင္ေထာ္ေလးလမ္း ၀န္းက်င္ျဖစ္၏။
ထုိစဥ္က ဆူးေလေစတီေတာ္သည္ သစ္တပ္ၿမိဳ႕႐ုိး အျပင္တြင္ရွိၿပီး
ေရပတ္လည္ ၀ိုင္းရံလွ်က္ ရွိသည္။ ကုန္းျမင့္ေပၚမွ ေစတီတစ္ဆူအျဖစ္
ရွိေန၏။ အေလာင္းဘုရားၿမိဳ႕တည္စက လူဦးေရ တစ္ေသာင္းခန္႔သာ
ရွိေသာ္လည္း ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ ျဖစ္ ခဲ့သည္အေလွ်ာက္ လူဦးေရ
တိုးတက္လာသည့္ အေလွ်ာက္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား
ႀကီးထြားလာၿပီး အခ်က္အျခာေဒသ ျဖစ္လာခဲ့၏။ ျမန္မာသကၠရာဇ္
(၁၂၀၃)ခုႏွစ္၊ ေ႐ႊဘုိမင္း(ခ) ဟံသာ၀တီမင္း(ခ) ကုန္းေဘာင္မင္း၊
အမရပူရၿမိဳ႕ေတာ္မွ ဒဂုံ(ရန္ကုန္)သု႔ိ ၾကည္းေၾကာင္းေရေၾကာင္းႏွင့္
မဟာဗ်ဴဟာ နည္းဗ်ဴဟာ အျပည့္ႏွင့္ ႂကြခ်ီခဲ့၏။ ထုိစဥ္က ေ႐ႊဘို(ေခၚ)
သာယာ၀တီမင္းႏွင့္ အေလာင္းဘုရားတည္ထားခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
အား တိုးခ်ဲ႕လွ်က္ေအာင္ေျမ ရန္ႏွင္း ၿမိဳ႕သစ္အျဖစ္ ကမၺည္းတင္ခဲ့
သည္။ ထုိအခါ ဆူးေလေစတီသည္ ၿမိဳ႕သစ္ နယ္နိမိတ္ အတြင္းသို႔
ေရာက္ခဲ့၏။ ဆူးေလေစတီ၏ ၀န္းက်င္တြင္ ႐ံြ႕ဗြက္၊ ေရအိုင္ႏွင့္
ေတာခ်ဳံမ်ား ထူထပ္စြာ ေပါက္ေရာက္ေန၏။ ဒီေရ အတက္ အက်
ျဖစ္ေပၚ၍ ေစတီေတာ္၀န္းက်င္ကို ဒီေရလႊမ္းမိုးမႈ ရွိခဲ့သည္။ ေစတီ
အနီး၀န္းက်င္ရွိ ဗြက္ေတာမ်ား အလယ္၌ပင္ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းႀကီး
ေက်ာင္းမ်ား တည္ရွိခဲ့သည္ဟု ဆုိ၏။ သစ္ပင္မ်ား အုပ္အုပ္ ဆိုင္း
ဆိုင္းရွိသျဖင့္ ေရျပင္က်ယ္ႏွင့္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေအးခ်မ္းေနသည္ဟု
ဆုိ၏။
ဆူးေလေစတီ၏ အေနာက္ဘက္ေစာင္းတန္းသည္ ယခုတည္ရွိသည့္
ဆက္သြယ္ေရး႐ုံး အထိ ရွိသည္ဟု ဆို၏။ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ (၁၂၁၄)
ခုႏွစ္ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ပထမစစ္ပြဲၿပီးခ်ိန္အထိ ဗႏၶဳလပန္းၿခံ၏ေတာင္
ဘက္ကၽြန္းေနရာမ်ားသည္ ေရလယ္ကၽြန္းျဖစ္ေနသည္။ ဆူးေလ
ဘုရားသိုကူးရန္ ေက်ာက္တံတား တစ္ခု တည္ေဆာက္ထားသည္
ဟု အဆိုရွိ၏။ ေရလယ္ေက်ာင္းမ်ား ယခင္က ဆူးေလလမ္းကို
ေလွ်ာတန္းလမ္း ဟုေခၚခဲ့ၿပီးေ နာင္တြင္ ဆူးေလဘုရားလမ္းဟု
တြင္ခဲ့၏။ ေက်ာက္တံတားလမ္းဟု ေခၚလည္းရွိ၏။
ထုိစဥ္က ဆူးေလေစတီေတာ္၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ မနီးမ
ေ၀းတြင္ က်ဳိက္မဲ သံကေရာ(ေခၚ) က်ဳိက္ျမတ္သံခ်ဳိေစတီႏွင့္
ရဟႏၲာ သိမ္ေတာ္ႀကီးလည္း ရွိသျဖင့္ ဘုရားဖူးမ်ား စည္ကား
ေနသည္ဟု ဆို၏။ (ရဟႏၱာသိမ္ေတာ္ႀကီးသည္ ကိုးတိုင္းကုိးဌာ
န သာသနာျပဳေစလႊတ္ရာတြင္ ယင္းသိမ္ႀကီး ကိုးသိမ္ကို
ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္တြင္ အရွင္ယႆ အမွဴးျပဳေသာ ရဟႏၱာ
ႀကီးမ်ားမွသမုတ္ေတာ္မူသည္)
အဂၤလိပ္ျမန္မာ ဒုတိယစစ္ပြဲအၿပီး၌ အဂၤလိပ္တို႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အား
အစိုးရ႐ုံးစိုက္ရာဟု သတ္မွတ္ခဲ့၏။ ထုိ႔အတူ ေကာ္မရွင္နာမင္းႀကီး
ဆာအာသာဖယ္ရာကား ျမိဳ႕သစ္တည္ရန္ အမိန္႔ႏွင့္အတူ ေတာင္ကုန္း
ၿဖ ိဳျခင္း၊ အနိမ့္ပိုင္းေျမဖို႔ျခင္း၊ လမ္းေဖာက္ျခင္းမ်ား ျပဳခဲ့သလို ေစတီပု
ထိုးမ်ား၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားအား ၿဖိဳဖ်က္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ကြက္ႏွင့္
မလြတ္ဟု အေၾကာင္း ျပကာ ဆူးေလ၀န္းက်င္ရွိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
(၅၀)အား သရက္ဥယ်ာဥ္တည္ရွိရာသို႔ ဖယ္ရွားေျပာင္းေ႐ႊ႕ခဲ့၏။ အဂၤ
လိပ္နယ္ခ်ဲ႕တို႔သည္ က်ဳိက္ျမတ္ သံခ်ဳိေစတီအား ၿဖိဳဖ်က္ခဲ့ၿပီးေနာက္
တဆင့္လွမ္းတက္ခါ ဆူးေလေစတီႀကီးအား ၿဖိဳဖ်က္ရန္ ႀကိဳးပန္းၾက၏။
အာဏာပိုင္တို႔အား ဆူးေလေစတီသည္ လမ္းဆံုလမ္းခြတြင္ ရွိသည့္
ေစတီျဖစ္သျဖင့္ ၿဖိဳဖ်က္သင့္သည္ ဟု တင္ျပၾက၏။
သို႔ေသာ္ အဂၤလန္တြင္ရွိသည့္ ၀ိတုိရိယ ဘုရင္မႀကီးက `ဆူးေလေစ
တီသည္ ထူပါေစတီျဖစ္သျဖင့္ မတူးၿဖိဳ၊ မဖ်က္ဆီးရ ဆူးေလေစတီအား
ေကြ႕ပတ္သြားရမည္´ဟု အမိန္႔ျပန္ၾကားခဲ့၏။ ယင္းသို႔ ျပန္ၾကားေသာ္
လည္း အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕တို႔သည္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာကို အသံုးျပဳ၍ ဆူး
ေလေစတီေတာ္ ၀တိၱကေျမျဖစ္သည့္ ကုန္းေတာ္ ေအာက္ေျခမ်ားအား
တူးၿဖိဳဖဲ့ခ်ၾက၏။ ေျမညႇိၿပီး ၀တၱကေျမကို ၿမိဳ႕သစ္အတြင္း ထည့္ခဲ့၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆူးေလေစတီသည္ မွန္ကူကြက္သ႑ာန္ ကုန္းေတာ္ငယ္
ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္၏။
(ဆူးေလေစတီေတာ္၏ ေျခေတာ္ရင္း ပတ္လည္တြင္ရွိသည ့္ဂႏၶကုဋိတိုက္
တန္ေဆာင္းႏွင့္ ေစာင္းတန္း စသည့္ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ား
ပ်က္စီးခဲ့ရ၏။ နယ္ခ်ဲ႕အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေစ်းၿပိဳင္စနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်မႈ
ေၾကာင့္ ဗႏၶဳလပန္းၿခံ (ယခင္ ဖိုက္စကြဲယားပန္းၿခံ) ဗလီႀကီး၊ ၿမိဳ႕ေတာ္
ခန္းမ စသည့္အေဆာက္ အဦး မ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ရ ျခင္းျဖစ္သည္။)
ဆူးေလဘိုးဘုိးႀကီးအေၾကာင္းကိုမူ အမ်ားသူငွာတို႔ သိၾကသည္
သို႔ေသာ္ျဖစ္ရပ္မွန္တစ္ခုကိုကား မသိၾကေပလူသိနည္းပါးခဲ့ေသာ ဆူးေလဘုိးဘုိးႀကီး၏ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္း
☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀☀ ☀ ☀ ☀☀ ☀ ☀
ဒီအေၾကာင္းကို ေရးမလို႔ ၊ ငါ ေထာင္မက်ခင္ကတည္းက အင္တာ
ဗ်ဴးခဲ့တာ။ အဲဒီတုန္းက အသံဖိုင္ထဲမွာ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္အျပည့္အစံု
ရွိတယ္။ စက္တင္ဘာေရႊ၀ါေရာင္မတုိင္ခင္ကေပါ့။ ငါအဖမ္းခံရ
ေတာ့ အဲဒီအသံဖိုင္ေတြေရာ က်မ္းစာအုပ္ေတြပါ ေပ်ာက္ကုန္တယ္
ေလ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္အမွန္အတိအက်မေရးႏိုင္တာပါ။
ခြင့္လြတ္နားလည္ေပးႏိုင္မည္ဟုထင္ပါတယ္။
အကယ္၍ ဒီထက္အတိအက်သိခ်င္ရင္ ငါ ထိုစဥ္ကအင္တာဗ်ဴးခဲ့
ေသာ ဒကာႀကီးကိုပဲေမးရပါလိမ့္မယ္။
သူက ပဲခူးၾကက္ခပ္၀ိုင္းဆရာေတာ္ႀကီးတူအရင္းလို႔သိရတယ္။
အဲဒီကေနဆက္ၿပီး သတင္းစို႔ကိုလိုက္ရင္ အတိအက်ရပါလိမ့္မယ္။
သူကေတာ့ ျဖစ္စဥ္အေၾကာင္းကို ခုႏွစ္ေတြနဲ႔ ငါ့ကို ေျပာခဲ့တာပါ။
ကဲ ဇာတ္လမ္းကဒီလိုပါ . . ..
ဆူးေလးဘုိးဘိုးႀကီးကို ယခု လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒ
သႀကီးရွိ ေညာင္ပင္ေလးေစ်းအနီး နတ္ကြန္းနတ္ နတ္နန္းမွာ ခန္း
နားစြာနဲ႔ ရွိခဲ့ပါတယ္။
အိမ္ေစာင့္အစိုးရေခၚ အာဏာရူးေန၀င္းလက္ထက္တြင္ ယခု
ဆူးေလဘုရားသို႔ ပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္ၾကၾကျခင္းျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းကား . .. ဤသို႔ပါ။
ထိုေညာင္ပင္ေလးေစ်းအနီးရွိ ဆူးေလဘိုးဘိုးႀကီး နတ္နန္းတြင္
မူလဘူတအစဥ္အဆက္ နတ္ထိမ္းေတာ္မ်ားရွိသည္။ ေန႔စဥ္ပြဲမ်ား
ျဖင့္ စည္ကားေနသည္။ (၇)ရက္သားသမီးမ်ားမွာ အဓိ႒ာန္ေအာင္
ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အၾကံအစည္အလုပ္အကိုင္မ်ား ေအာင္ျမင္
ေစရန္ ေန႔စဥ္ မျပတ္လာေရာက္ပူေဇာ္ပသၾကသည္။
ထို႔အတြက္ ေညာင္ပင္ေလးေစ်းရွိ ဆူးေလဘိုးဘုိးႀကီးနတ္နန္းတြင္
ေအာင္ပြဲ ေရႊပြဲေငြပြဲမ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနသည္။ အဓိကရ ဆူးေလေစ
တီေတာ္ျမတ္ႀကီးတြင္ ထိုသို႔မ်ားျပားေသာ ပြဲမ်ားမရွိခဲ့ပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဆူးေလဘုရားေဂါပကမွေန၍ ဘုိးဘုိးႀကီးနန္ထိမ္းေတာ္
အားသာသနာျပဳရန္အတြက္ ဒီေညာင္ပင္ေလးေစ်းလမ္းနံေဘးမွ
ဆူးေလေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးမွာ နတ္နန္းအျဖင့္သီတင္းသံုးရန္
ညွိႏိႈင္းတိုင္ပင္ပါသည္။
ရရွိေသာလာဘ္လာဘတို႔အား နတ္ထိမ္းတစ္၀တ္ဆူးေလေစတီ
ေတာ္ႀကီးတစ္၀က္ျဖင့္ စည္းရံုးခဲ့ပါတယ္။
မူလနတ္ထိမ္းမိသားစုမွာ လူရိုးလူမွန္ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾက
ေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆူးေလေဂါပက၏
နားခ်စည္းရံုးေျပာဆိုသည့္အတုိင္း သေဘာတူလက္ခံကာ ယခု
တည္ရာ ဆူးေလေစတီေတာ္ႀကီးသို႔ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။
အာဏာရွင္ေန၀င္းအစိုးရသည္ အိမ္ေစာင့္အစိုးရမွတစ္ျဖစ္
လဲ လမ္းစဥ္ပါတီကိုေထာင္၍ ျပည္ေထာင္စုဆုိရွယ္လစ္သမၼ
တျမန္မာႏိုင္ငံအျဖစ္ ေျပာင္းလည္းအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္။
ထိုသည္က ျပႆ နာစေတာ့သည္ .. . ။
ေန၀င္းအစိုးရ၏ ဥပေဒသည္ “လယ္လုပ္သူလယ္ပိုင္သည္”
“အိမ္ေနသူ အိမ္ပိုင္သည္” ဆိုတဲ့ဥပေဒကိုအတည္ျပဳျပ႒ာန္း
လုိက္သည္။
ထိုအခါ ယုတ္မာေသာ ဆူးေလေဂါပကအဖြဲ႕သည္ မူလဘူတ
ဆူးေလဘိုးဘုိးႀကီးနတ္ထိမ္းေတာ္တို႔အား ဤနတ္ကြန္းမွထြက္
ခြာသြားရန္ အမိန္႔စာထုတ္ျပန္သည္။ ေနာက္ဆံုးတ၇ားစြဲဆိုလိုက္
သည္။
ထိုတရားမမႈသည္ (သံုးႏွစ္ေလာက္ၾကာခဲ့သည္) ဤေတာအတြင္း
ယခုဆူးေလဘုိးဘုိးႀကီးနန္နန္းအား ေသာပိတ္ထားခဲ့ရသည္။
ယုတ္မာေသာ ဆူးေလေစတီေတာ္ေ၈ါပကအဖြဲ႕သည္ အာဏာရွင္
ေန၀င္း (မဆလ)အစိုးရ၏ “လယ္လုပ္သူလယ္ပိုင္” ဥပေဒေၾကာင့္
ဆူးေလဘုရားတြင္ရွိေသာ ဆူးေလဘုိးဘိုးႀကီးအား မူလဘူတပိုင္
ရွင္ နတ္ထမ္းမ်ားမွ ပုိင္ဆိုင္ခြင့္မရ လက္လႊတ္ဆံုးရံႈးခဲ့ရပါသည္။
ကဲ . .. ဒါျဖစ္စဥ္အမွန္ပါပဲ။
ဒီလို သိမို္င္းျဖစ္စဥ္ေတြကို သိထားပါမွ။ ေနာက္မို႔ဆိုရင္ မုိးကုတ္
ဆရာေတာ္ႀကီးေျပာသကဲ့ “ သူမ်ားပါးစပ္မွာလမ္းဆံုးေနလိမ့္မယ္”
အခုေတာ့ျဖင့္ . . ..
ဆူးေလေဂါပမ်ားရဲ႕ မုိက္ရိုင္းယုတ္မာမႈကို သိၾကၿပီေပါ့ ။ (ယခင္)
အာဏာရွင္ေန၀င္းရဲ႕ (မဆလ ဥပေဒ) ဟာ မူလဘူတ နန္ထိမ္း
မိသားစုအား ဆံုးရံႈးရပါေတာ့သတည္း။
မွတ္ခ်က္။
မည္သည္ကိုမွမရည္ရြယ္ပါ ၊ အတိတ္အေၾကာင္းတစ္လႊာကို မိမိ
လက္လွမ္းသိမီသမွ် ေဖၚထုတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားသူငွာ
သိရွိသံေ၀ဃရႏိုင္ေစရန္ Share ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ယူႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘဒၵႏၱေကာ၀ိဒ (အလင္းရွင္)
Labels:
ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
No comments :
Post a Comment