ေမးထားသူက ေမးေလွ်ာက္ထားတာလအေတာ္အတန္ပင္ၾကာခဲ့
ပါၿပီ သို႔ေသာ္လည္း အျခားအေၾကာင္းအရာေတြေရးေနရတာနဲ႔အခုမွ
ပဲွဓမၼဒါနျပဳခြင့္ရပါေတာ့တယ္။လိုရင္းတိုရွင္းပဲေျပာပါမယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ လူႀကီးမိဘသက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကအစထားၿပီး
ေစတီပုထိုးဂူေက်ာင္းစတာေတြကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျခင္းဟာ ေသနာသ
န၀တ္အေနနဲ႔ အထူးကုသိုလ္ရသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကတယ္။
ပိဋကတ္စာေပမွာလည္းပဲ ကုဋီအိပ္သာတို႔ေဆးေၾကာျခင္းဟာ ဘ၀
သံသရာအတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည္ဟုဆိုတယ္။ ပိဋကတ္အ
ေက်ာ္အေမာ္“မင္းကြန္းဆရာေတာ္”ႀကီးသည္ပင္ ေက်ာငး္မွာ အား
လံုးအသံုးျပဳၾကေသာ ကုဋီအိပ္သာမ်ားကိုယ္တိုင္ေဆးေၾကာေသာအ
လုပ္ကိုလုပ္ပါတယ္။ “ဤသို႔ေသာအညစ္အေၾကးမ်ားကိုေျပာင္စင္
ေအာင္ေဆးေၾကာရေသာေၾကာင့္ ငါသည္ ဘ၀သံသာရာအဆက္
ဆက္က ပါလာခဲ့ေသာ ကီေလသာအညစ္အေၾကးတုိ႔သည္လည္း
ေျပာင္စင္ပါေစ” ဆႏၵျပဳျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ စစ္မွန္ေသာ
ပုညကုသလဟု ယံုၾကည္ၾကပါသည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အတာၾကဴးေသာလတန္ခူးကာလ
တြင္ မိမိတို႔ရပ္ရြာေဒရွိသက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအား လက္သည္းေျခသည္း
ညွပ္ေပးျခင္း မွအစျပဳ၍တကိုယ္ရည္သန္႔ရွင္းေရးကုသိုလ္ကိုျပဳလုပ္ၾက
သကဲ့သို႔ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာငး္သို႔စုေပါငး္သြားေရာက္ကာကုဋီ
အိပ္သာေဆးသူကေဆး ေစတီေတာ္မ်ားရွိအညစ္အေၾကးေရညွီေရ
ေမွာ္မ်ားကို သံဘရတ္မ်ားျဖင့္ပြတ္တိုက္ေဆးေၾကာကာ ထံုးသကၤန္း
မ်ားကပ္လွဴၾကပါသည္။
ဒီလိုကုသိုလ္မ်ားကို မိမိတို႔ရပ္ရြာရွိ “ကလသားေခါင္းေဆာင္” မွဦးစီး
ဦးေဆာင္ျပဳကာ ရပ္သူရြာသားမ်ားကလည္း သန္႔ရွင္းေရးသမားမ်ား
အား ေက်းရြာျဖစ္ မုန္႔မ်ား၊ သာကူ ၊ မုန္႔လံုးေရေပၚ ၊ မုန္႔လက္ေဆာင္း
အစရွိေသာ စားဖြယ္ရာမ်ားျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳၾကျပန္ပါသည္။
ဒါကို “ေလာကီေဗဒင္က်မ္း” မ်ားအလိုအရ ယင္းကုသိုလ္ရွင္မ်ားသည္
အကုသိုလ္အညံမ်ားေပ်ာက္ကင္း၍ ေစတီပုထိုးဂူေက်ာငး္မ်ားသန္႔ရွင္း
ေတာက္ေျပာင္သကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ရွင္မ်ားသည္လည္း ထိုကုသိုလ္အက်ိဳး
ကိုျပန္လည္ခံစားရသည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းကိုပင္ “ယၾတာ” ေျခသည္
ဟုဆိုသည္။
ပါၿပီ သို႔ေသာ္လည္း အျခားအေၾကာင္းအရာေတြေရးေနရတာနဲ႔အခုမွ
ပဲွဓမၼဒါနျပဳခြင့္ရပါေတာ့တယ္။လိုရင္းတိုရွင္းပဲေျပာပါမယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ လူႀကီးမိဘသက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကအစထားၿပီး
ေစတီပုထိုးဂူေက်ာင္းစတာေတြကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျခင္းဟာ ေသနာသ
န၀တ္အေနနဲ႔ အထူးကုသိုလ္ရသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကတယ္။
ပိဋကတ္စာေပမွာလည္းပဲ ကုဋီအိပ္သာတို႔ေဆးေၾကာျခင္းဟာ ဘ၀
သံသရာအတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္သည္ဟုဆိုတယ္။ ပိဋကတ္အ
ေက်ာ္အေမာ္“မင္းကြန္းဆရာေတာ္”ႀကီးသည္ပင္ ေက်ာငး္မွာ အား
လံုးအသံုးျပဳၾကေသာ ကုဋီအိပ္သာမ်ားကိုယ္တိုင္ေဆးေၾကာေသာအ
လုပ္ကိုလုပ္ပါတယ္။ “ဤသို႔ေသာအညစ္အေၾကးမ်ားကိုေျပာင္စင္
ေအာင္ေဆးေၾကာရေသာေၾကာင့္ ငါသည္ ဘ၀သံသာရာအဆက္
ဆက္က ပါလာခဲ့ေသာ ကီေလသာအညစ္အေၾကးတုိ႔သည္လည္း
ေျပာင္စင္ပါေစ” ဆႏၵျပဳျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ စစ္မွန္ေသာ
ပုညကုသလဟု ယံုၾကည္ၾကပါသည္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ အတာၾကဴးေသာလတန္ခူးကာလ
တြင္ မိမိတို႔ရပ္ရြာေဒရွိသက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအား လက္သည္းေျခသည္း
ညွပ္ေပးျခင္း မွအစျပဳ၍တကိုယ္ရည္သန္႔ရွင္းေရးကုသိုလ္ကိုျပဳလုပ္ၾက
သကဲ့သို႔ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာငး္သို႔စုေပါငး္သြားေရာက္ကာကုဋီ
အိပ္သာေဆးသူကေဆး ေစတီေတာ္မ်ားရွိအညစ္အေၾကးေရညွီေရ
ေမွာ္မ်ားကို သံဘရတ္မ်ားျဖင့္ပြတ္တိုက္ေဆးေၾကာကာ ထံုးသကၤန္း
မ်ားကပ္လွဴၾကပါသည္။
ဒီလိုကုသိုလ္မ်ားကို မိမိတို႔ရပ္ရြာရွိ “ကလသားေခါင္းေဆာင္” မွဦးစီး
ဦးေဆာင္ျပဳကာ ရပ္သူရြာသားမ်ားကလည္း သန္႔ရွင္းေရးသမားမ်ား
အား ေက်းရြာျဖစ္ မုန္႔မ်ား၊ သာကူ ၊ မုန္႔လံုးေရေပၚ ၊ မုန္႔လက္ေဆာင္း
အစရွိေသာ စားဖြယ္ရာမ်ားျဖင့္ အလွဴဒါနျပဳၾကျပန္ပါသည္။
ဒါကို “ေလာကီေဗဒင္က်မ္း” မ်ားအလိုအရ ယင္းကုသိုလ္ရွင္မ်ားသည္
အကုသိုလ္အညံမ်ားေပ်ာက္ကင္း၍ ေစတီပုထိုးဂူေက်ာငး္မ်ားသန္႔ရွင္း
ေတာက္ေျပာင္သကဲ့သို႔ ကုသိုလ္ရွင္မ်ားသည္လည္း ထိုကုသိုလ္အက်ိဳး
ကိုျပန္လည္ခံစားရသည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းကိုပင္ “ယၾတာ” ေျခသည္
ဟုဆိုသည္။
ဒီအခါ ေဘာဘသမ်ား လူ႔အႏၶမ်ားက ေစတီေတာ္တို႔တြင္ ေန႔နံေထာင့္
မ်ားတြင္ရွိေသာ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္မ်ားအား သက္ေစ့ေရေလာင္း
ျခင္း သက္ေစ့ထက္တစ္ခြက္ပို၍ေလာင္းျခင္းစသည့္ အယူအစမ်ားကုိ
ျပဳလုပ္ၾကပါသည္။
ထိုအခါ အစေကာင္းလာခဲ့ေသာ ပုညကုသလေသနာသန၀တ္တို႔ကို
အယူအဆေျပာင္းလည္းပံုေဖၚလုိက္ၾကသည္။ ယင္းေက်ာင္းဆင္းတု
ေတာ္မ်ားတြင္ အညစ္အေၾကးရွိသည္မရွိသည္ထက္ ေရေလာင္းလုိက္
ရံုမွ်ပင္ ထိုေရေလာင္းသူအတြက္ ကံဇာတာအညံ့မ်ားေပ်ာက္သည္ဟု
အယုံအၾကည္လြဲသြားၾကသည္။
ကုသုိလ္၏သရုပ္သ႑ာန္ကို ေျပာင္းလဲပစ္လုိက္ၾကသည္။ ထုိသို႔ျဖင့္
အခ်ိန္ကာလာၾကသည္ႏွင့္အမွ် ယခုကာလတုိင္ေအာင္ တန္ခုိးႀကီး
ဘုရားမ်ားရွိ ေထာင့္မ်ားတြင္ရွိေသာ ေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္မ်ားအား
အခ်ိဳ႕ေသာဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ေရေလာင္းေသာဓေလ့အား
ကုသိုလ္အျဖစ္ ယံုၾကည္ကာ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။
ဟိုး .. လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားကဆိုလွ်င္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိေရႊတိဂံုေစတီေတာ္
ျမတ္ႀကီးရွိ ေန႔နံေထာင့္မ်ားတြင္ကိန္း၀ပ္စံပါယ္သီတင္းသံုးလွ်က္ရွိေသာ
စက်င္ေက်ာက္သားဆင္းတုေတာ္မ်ားအား ေရေလာင္းသူသည္ ပိုက္ဆံ
ေပး၍ေလာင္းရပါသည္။ (အခ်ိဳ႔မွတ္မိၾကပါဦးမည္)
ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားမွာေရေလာင္းျခင္းဟာ . . .
ဘယ္လိုေလာင္းသင့္တယ္ ၊ ဘယ္လိုမေလာင္းသင့္ဘူး ၊
ဘယ္လိုေလာင္းထိုက္တယ္ ၊ ဘယ္လိုမေလာင္းထုိက္ဘူး ၊ဆိုတာမိမိ
တို႔ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ေတြးႏိုင္ေလာက္ပါၿပီ။
တကယ္အညစ္အေၾကးရွိေသာ ေစတီပုထိုဂူုေက်ာင္းစသည္မ်ားကို
ေရ၊တံျမက္စည္း၊ စသည္တို႔ျဖင့္သုတ္သင္ေဆးေၾကာသင့္ေသာ္လည္း
အညစ္အေၾကးမရွိေသာ ဘုရားေထာင့္ရွိေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို
“ဦးတစ္ကိုယ္” “ေန႔စဥ္” ေရေလာင္းေနၾကျခင္းသည္ ေက်ာက္ဆင္းတု
ေတာ္မို႔သာေတာ္ေတာ့သည္ သက္ရွိဘုရားဆုိလွ်င္ အေအးပတ္၍
ပရိနိဗၺာန္စံလြန္ေတာ့မည္ဟုပင္ အျခားေသာဘာသာျခားတို႔က ကြယ္ရာ
တြင္ ပ်က္ရယ္ျပဳေကာင္းျပဳႏိုင္ပါေသးသည္။
သာဓကေဆာင္ရေျခေသာ္ . .
ျပည့္ေသာအုိးထဲသို႔ ေရမ်ားဦးတစ္ကိုယ္ေလာင္းထည့္ေနျခင္းထက္
တကယ္လိုအပ္ေသာ မျပည့္ေသးေသာအိုးထဲသို႔ ေရေလာင္းထည့္
ျခင္းသည္သာ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားဖြယ္ရာရွိပါသည္။
ထုိနည္းတူစြာ တကယ္ပင္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ေသာ ေစတီ
ပုထိုးဂူေက်ာင္း ဘုရားတို႔အား ေဆး၊ ဆပ္ျပာ၊ေရစေသာ သန္႔ရွင္းဖြယ္
ရာမ်ားျဖင့္ ေျပာင္စင္ေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ စစ္မွန္ေသာေရေလာင္း
ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ မစစ္မွန္ေသာေရေလာင္းျခင္းကိုသိႏိုင္ပါသည္။
ကဲ . .ဒီမွ်ေလာက္ ေရးျပလွ်င္ . .
(၁)ဘယ္လိုဘုရားမ်ိဳးကိုသာေရေလာင္းသင့္တယ္ . .
(၂)ဘုရားကိုဘာ့ေၾကာင့္ေရေလာင္းတယ္ .. .
(၃)ဘယ္လိုစိတ္ျဖင့္ ေရေလာင္းသင့္တယ္ . .
ဆိုတာကို သိႏုိင္ေလာက္ၿပီျဖစ္၍ “နိ႒ိသိ ၍ နိ႒ာတိ ”လုိက္ပါၿပီ။
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ (အလင္းရွင္)
No comments :
Post a Comment