.

AlinShin

Monday, August 25, 2014

ဇီ၀လြန္ျပႆနာမဟုတ္ေသာ . . အယူတိမ္းမႈမ်ား . . .။



Photo: ဇီ၀လြန္ျပႆနာမဟုတ္ေသာ . . 
☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ အယူတိမ္းမႈမ်ား
ဟုိတစ္ေလာဆီကေတာ့ “ဘုရားဘာ့ေၾကာင့္ေရေလာင္းတယ္” ဆိုတဲ့

ေဆာင္းပါးေလးဓမၼဒါနေ၀ငွလိုက္ပါတယ္ ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ အလင္း
ရွင္အားေမးေလွ်ာက္သူရွိလို႔ျပန္ေျဖၾကားလုိက္တာပါ။ အခုကေတာ့ အြန္
လိုင္းေပၚမွာေတြ႕လို႔ အယူမသည္း/အယူမတိမ္းမိၾကေစရန္အတြက္ျဖစ္
ပါတယ္။
ပါဠိလိုေတာ့အယူကို “ဒိ႒ိ”လို႔သံုးပါတယ္။ အယူအဆေတြမွားတယ္ဆိုရင္
“မိစၦာ” ဆိုတဲ့ပါဠိေလးတြဲၿပီး “မိစၦာဒိ႒ိ”လို႔သံုးပါတယ္။ ကိုယ့္အယူအဆ
ေတြက မွန္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ “သမၼာဒိ႒ိ” လို႔သံုးပါတယ္။
ဒီေတာ့က ဘုရားမွာပ်ားေကာင္ေတြဆြဲတယ္ဆိုတာဟာ သဘာ၀သ
ေဘာတရားတစ္ခုပါ။ ပ်ားရွိတဲ့ေနရာ ဘုရားရွိလို႔ ပ်ားဆြဲတာပဲေလ။ ပ်ား
သတၱ၀ါေတြေနလို႔မရတဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္မရွိတဲ့ေနရာ(သက္ရွိေနလို႔မရ
ေသာေနရာမွာ)ဆိုရင္ေတာ့တစ္မ်ိဳးေပါ့။ဒါဟာလည္းပဲ “ဇီ၀လြန္ျပႆနာ”
ေပါ့။ ဥပမာ  . . 
ေရငန္ထဲက ငါးပုစြန္ေတြဟာ ေရခ်ိဳထဲေရာက္တဲ့အခါမွာလည္းအသက္
ရွင္ေနၾကတယ္။ ေရခ်ိဳထဲက ငါးပုစြန္ေတြကလည္း ေရငန္ထဲမွာ ေနလို႔
ရၾကတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွမျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ေရခ်ိဳသတၱ၀ါဟာ 
ေရငန္ထဲေရာက္ရင္ေသသလို ေရငန္သတၱ၀ါမ်ားဟာလည္းေရခ်ိဳထဲ
ေရာက္တဲ့အခါ ေသၾကတယ္။
မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာေတြ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထမရွိတဲ့အရာေတြကျဖစ္ေနတယ္ဆို
ရင္ေတာ့ “ဇီ၀လြန္တစ္မ်ိဳး” မုိ႔ လက္ခံရေပဦးမယ္။
အခုေတာ့ ဘုရားပ်ားဆြဲတာနဲ႔ ကံေကာင္းတယ္ဘာေကာင္းတယ္ညာ
ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့အယူအဆေတြဟာ ဟိုး  . ျဗဟၼဏေတြရဲ႕ အတိတ္
တေဘာင္အယူအဆေတြပါ။ 
ဗုဒၶ၀ါဒဟာ ျဗဟၼဏေတြၾကားထဲမွာ ထုိးပြင့္လာခဲ့ၿပီး ယင္းတုိ႔ရဲ႕ဇာတ္နိမ့္
ဇာတ္ျမင့္ စတဲ့ အတိတ္ဆြဲနိမိတ္ဆြဲ၀ါဒေတြကို ေလွ်ာ္ဖြတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့
၀ါဒပါ။ အခုေတာ့ ထိုဗုဒၶ၀ါဒကို ယင္းျဗဟၼဏ၀ါဒမ်ားက သင္းကြပ္ေနၾက
တာေတြဟာ“ေရႊတိဂံုဘုရားကစလို႔ ကိုယ့္အိမ္ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ထဲ
အထိေရာက္ေနၾကပါၿပီ”
အညစ္အေၾကးမရွိတဲ့ ေက်ာက္ဆင္းတုရုပ္ပြားေတာ္ကိုလည္း လူတကာ
ေရေလာင္းေနၾကၿပီ  . . .။
ပ်ားဆြဲ  .. ယားဆြဲ တဲ့အတိတ္အယူအဆေတြကိုလည္း လူတကာဇန
ပုတ္သားတို႔ လက္ခံယံုၾကည္ေနၾကၿပီ  . . .။
စေနနံ ၊တနဂၤေႏြေထာင့္ဆိုေသာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာအယူအဆေတြကို
လည္း သိဉာဏ္ထံုထိုင္း ဇနပုတ္ဂိုဏ္းသားတို႔ လက္ခံေနၾကၿပီ  . . . ။
ဒါေတြဟာ ျဗဟၼဏတို႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒမ်ားဆိုတာကို စာေပဗဟုသုတ နည္း
ပါးေလေတာ့ ဘုရား၀ါဒအျဖစ္ ပူေဇာ္ေနၾကသည္ကား  ..  ရင္ထုမနာ
ျဖစ္လွသည္။
အို  . .  အသင္ေလာက  .. 
ယခုအခါဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟုေခၚဆိုအပ္ေသာ အေယာင္အ၀ါတို႔၏ ႏွလံုး
သားတြင္မူ  . . . . . .
“ကမၼႆကထာဒႆန” 
ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ယွက္ေတြးေခၚႏိုင္ေသာဉာဏ္အျမင္အယူအဆ
ေကာင္းတုိ႔ကြယ္ပေနေလၿပီ  . . . .
“ကမၼသကထာသမၼာဒိ႒”
ဘုရားေဟာၾကားသည့္ ကံသာလွ်င္မိမိဥစၥာျဖစ္ေသာအယူမွန္တို႔ 
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကုန္ေလၿပီ  . .
စကားၾကြင္း  . .. 
ဤဓမၼအလင္းကုသိုလ္ကို ဖခင္ႀကီးဆရာစံႏွင့္ (၃၁)ဘံုသားမ်ားအား
ေ၀ငွမိပါသည္  . .။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █




ဟုိတစ္ေလာဆီကေတာ့ “ဘုရားဘာ့ေၾကာင့္ေရေလာင္းတယ္” ဆိုတဲ့
http://aungminkhoung.blogspot.com/2014/08/blog-post_90.html
ေဆာင္းပါးေလးဓမၼဒါနေ၀ငွလိုက္ပါတယ္ ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ အလင္း
ရွင္အားေမးေလွ်ာက္သူရွိလို႔ျပန္ေျဖၾကားလုိက္တာပါ။ အခုကေတာ့ အြန္
လိုင္းေပၚမွာေတြ႕လို႔ အယူမသည္း/အယူမတိမ္းမိၾကေစရန္အတြက္ျဖစ္
ပါတယ္

ပါဠိလိုေတာ့အယူကို “ဒိ႒ိ”လို႔သံုးပါတယ္။ အယူအဆေတြမွားတယ္ဆိုရင္
“မိစၦာ” ဆိုတဲ့ပါဠိေလးတြဲၿပီး “မိစၦာဒိ႒ိ”လို႔သံုးပါတယ္။ ကိုယ့္အယူအဆ
ေတြက မွန္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ “သမၼာဒိ႒ိ” လို႔သံုးပါတယ္။



ဒီေတာ့က ဘုရားမွာပ်ားေကာင္ေတြဆြဲတယ္ဆိုတာဟာ သဘာ၀သ
ေဘာတရားတစ္ခုပါ။ ပ်ားရွိတဲ့ေနရာ ဘုရားရွိလို႔ ပ်ားဆြဲတာပဲေလ။ ပ်ား
သတၱ၀ါေတြေနလို႔မရတဲ့ ေအာက္ဆီဂ်င္မရွိတဲ့ေနရာ(သက္ရွိေနလို႔မရ
ေသာေနရာမွာ)ဆိုရင္ေတာ့တစ္မ်ိဳးေပါ့။ဒါဟာလည္းပဲ “ဇီ၀လြန္ျပႆနာ”
ေပါ့။ ဥပမာ . .
ေရငန္ထဲက ငါးပုစြန္ေတြဟာ ေရခ်ိဳထဲေရာက္တဲ့အခါမွာလည္းအသက္
ရွင္ေနၾကတယ္။ ေရခ်ိဳထဲက ငါးပုစြန္ေတြကလည္း ေရငန္ထဲမွာ ေနလို႔
ရၾကတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွမျဖစ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ေရခ်ိဳသတၱ၀ါဟာ
ေရငန္ထဲေရာက္ရင္ေသသလို ေရငန္သတၱ၀ါမ်ားဟာလည္းေရခ်ိဳထဲ
ေရာက္တဲ့အခါ ေသၾကတယ္။


မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာေတြ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထမရွိတဲ့အရာေတြကျဖစ္ေနတယ္ဆို
ရင္ေတာ့ “ဇီ၀လြန္တစ္မ်ိဳး” မုိ႔ လက္ခံရေပဦးမယ္။
အခုေတာ့ ဘုရားပ်ားဆြဲတာနဲ႔ ကံေကာင္းတယ္ဘာေကာင္းတယ္ညာ
ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့အယူအဆေတြဟာ ဟိုး . ျဗဟၼဏေတြရဲ႕ အတိတ္
တေဘာင္အယူအဆေတြပါ။ 


ဗုဒၶ၀ါဒဟာ ျဗဟၼဏေတြၾကားထဲမွာ ထုိးပြင့္လာခဲ့ၿပီး ယင္းတုိ႔ရဲ႕ဇာတ္နိမ့္
ဇာတ္ျမင့္ စတဲ့ အတိတ္ဆြဲနိမိတ္ဆြဲ၀ါဒေတြကို ေလွ်ာ္ဖြတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့
၀ါဒပါ။ အခုေတာ့ ထိုဗုဒၶ၀ါဒကို ယင္းျဗဟၼဏ၀ါဒမ်ားက သင္းကြပ္ေနၾက
တာေတြဟာ . . . . .

“ေရႊတိဂံုဘုရားကစလို႔ ကိုယ့္အိမ္ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ထဲ
အထိေရာက္ေနၾကပါၿပီ”
အညစ္အေၾကးမရွိတဲ့ ေက်ာက္ဆင္းတုရုပ္ပြားေတာ္ကိုလည္း လူတကာ
ေရေလာင္းေနၾကၿပီ . . .။
ပ်ားဆြဲ .. ယားဆြဲ တဲ့အတိတ္အယူအဆေတြကိုလည္း လူတကာဇန
ပုတ္သားတို႔ လက္ခံယံုၾကည္ေနၾကၿပီ . . .။
စေနနံ ၊တနဂၤေႏြေထာင့္ဆိုေသာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာအယူအဆေတြကို
လည္း သိဉာဏ္ထံုထိုင္း ဇနပုတ္ဂိုဏ္းသားတို႔ လက္ခံေနၾကၿပီ . . . ။
ဒါေတြဟာ ျဗဟၼဏတို႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒမ်ားဆိုတာကို စာေပဗဟုသုတ နည္း
ပါးေလေတာ့ ဘုရား၀ါဒအျဖစ္ ပူေဇာ္ေနၾကသည္ကား .. ရင္ထုမနာ
ျဖစ္လွသည္။
အို . . အသင္ေလာက ..
ယခုအခါဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟုေခၚဆိုအပ္ေသာ အေယာင္အ၀ါတို႔၏ ႏွလံုး
သားတြင္မူ . . . . . .
“ကမၼႆကထာဒႆန”
ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ယွက္ေတြးေခၚႏိုင္ေသာဉာဏ္အျမင္အယူအဆ
ေကာင္းတုိ႔ကြယ္ပေနေလၿပီ . . . .
“ကမၼသကထာသမၼာဒိ႒”
ဘုရားေဟာၾကားသည့္ ကံသာလွ်င္မိမိဥစၥာျဖစ္ေသာအယူမွန္တို႔
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းကုန္ေလၿပီ . .
စကားၾကြင္း . ..
ဤဓမၼအလင္းကုသိုလ္ကို ဖခင္ႀကီးဆရာစံႏွင့္ (၃၁)ဘံုသားမ်ားအား
ေ၀ငွမိပါသည္ . .။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget