Thursday, May 8, 2014
ျမန္မာျပည္ကို ထက္ျခမ္းခြဲမည့္ ရထားလမ္း
ကန္ေဒၚလာဘီလီယံ ၂၀ကုန္က်မည္႕ မူဆယ္-ေက်ာက္ျဖဴရထားလမ္း တ႐ုတ္က ဒီဇင္ဘာတြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္မည္ေနျပည္ေတာ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ပထမဆုံး ႏုိင္ငံတကာအဆင့္ လမ္းက်ယ္ရထားလမ္း ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲမည့္ မူဆယ္-ေက်ာက္ျဖဴရထားလမ္းပိုင္း
ဒီဇင္ဘာ တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္းရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးေအာင္မင္းကေျပာသည္။
အဆုိပါ မူဆယ္-ေက်ာက္ျဖဴရထားလမ္းသည္ မုိင္ ၅၀၀ရွည္လ်ားၿပီး ကန္ေဒၚလာဘီလီယံ ၂၀အသုံးျပဳ၍
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား
အလုပ္အကိုင္ ရရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
““အခုရထားလမ္းကို စည္းကမ္းခ်က္ေတြနဲ႔ လုပ္ရ တာျဖစ္ပါတယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒေတြ၊ BOT
ဥပေဒ ေတြနဲ႔ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမနစ္နာေအာင္ လုပ္ရတာပါ။
ကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀က ျမန္မာက ပုိက္ဆံတစ္ ျပားမွမပါ ပါဘူး။ သူတုိ႔က ႏွစ္၆၀ေတာင္ေပးမယ္။
ျမန္မာက ႏွစ္ ၅၀ကို BOT နဲ႔ေပးပါမယ္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မယ့္ ကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ
က်န္ခဲ့ေအာင္ အလုပ္သမားေတြထည့္ပါမယ္။ ၀ယ္ယူ ရမယ့္ အုတ္၊ သဲ၊ ေက်ာက္ေတြကအစ ျပည္တြင္း
က ၀ယ္ယူလုိ႔ရေအာင္လုပ္ရပါမယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ လဲ ျမန္မာေတြလုပ္တတ္ရင္ ျမန္မာကို ေပးမယ္။
မလုပ္တတ္တဲ့ဟာကိုပဲ သူတုိ႔ကိုလုပ္ေစမွာပါ။ အခု လႊတ္ေတာ္မွာ BOT အတြက္ ေျမယာဥပေဒ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒေတြတင္ၿပီးရင္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ပါ မယ္။ ဒီဇင္ဘာမွာ စႏုိင္ဖြယ္ရွိပါတယ္။ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို သူတုိ႔က လက္ခံတဲ့အတြက္ ေျမတုိင္းေနၾကပါတယ္။ ဒီရထား လမ္းက ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပထမဆုံးရထားလမ္းက်ယ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပထမဆုံးလွ်ပ္စစ္ရထားေျပးဆြဲမယ့္ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္””ဟု ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။
မူဆယ္-ေက်ာက္ျဖဴရထားလမ္းတြင္ မူဆယ္-လား႐ႈိး-မႏၲေလး-မေကြး-မင္းဘူး-အမ္းႏွင့္ေက်ာက္
ျဖဴၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္ ျဖဴတြင္ေဆာက္လုပ္မည့္ ေရနက္ဆိပ္
ကမ္းမွတစ္ ဆင့္ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ကုန္သြယ္ရန္စီစဥ္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ေျမတုိင္းတာေရးအဖြဲ႕သုံးခုသည္ လား႐ႈိး ႏွင့္
မႏၲေလးၾကား၊ မႏၲေလးႏွင့္ မင္းဘူးအၾကား၊ မင္း ဘူးႏွင့္ေက်ာက္ျဖဴအၾကား တုိင္းတာလ်က္ရွိၿပီး မူဆယ္
ႏွင့္ လား႐ႈိးအၾကားတြင္ တုိင္းတာမႈၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ သည္။ ရထားလမ္းကို ငါးႏွစ္စီမံကိန္းျဖင့္ ေဆာက္လုပ္
မည္ျဖစ္ၿပီး ေျမတုိင္းတာမႈကုိ သုံးႏွစ္ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ကာ လမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို ႏွစ္ႏွစ္ျဖင့္ အၿပီးတည္ ေဆာက္မည္ဟု သိရသည္။
တုိင္းတာၿပီးစီးသြားေသာ မူဆယ္-လား႐ႈိးရထား လမ္းပုိင္းတြင္ လမ္းအရွည္ ၁၂၆ဒသမ၂၇၇ကီလို မီတာ(၇၈ဒသမ၉၂မုိင္)ရွည္ၿပီး တံတား ၄၁စင္း၊ ေရႁပန္ ၁၂၃ႁပန္၊ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း ၃၆ခု၊ ဘူတာ
ခုနစ္ခုႏွင့္ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၆၀၀ကုန္က်မည္ျဖစ္သည္။
““ဒီလမ္းမွာ ကုန္တန္ခ်ိန္ ၄၀၀၀တင္ႏုိင္တဲ့ ရထားေတြေျပးဆြဲမွာပါ။ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံမွာက
ကုန္တန္ခ်ိန္ ၁၀၀၀ရထားပဲ ေျပးဆဲြႏုိင္ေသးတယ္။ ဒီရထားလမ္းမွာ ကုန္ရထားက အသြားရွစ္စင္း၊
အျပန္ ရွစ္စင္းနဲ႔ လူစီးတစ္စင္းေျပးဆြဲပါမယ္။ ကုန္ေတြက အိႏၵိယက သံ႐ိုင္းေတြ အဓိကတင္ၿပီး တ႐ုတ္ဘက္က ကုန္ေခ်ာေတြတင္ေဆာင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ျဖတ္သန္းခနဲ႔ ၀န္ေဆာင္ခေတြရပါမယ္။ ေျပး ဆြဲမယ့္မိုင္ႏႈန္းက လွ်ပ္စစ္ရထားျဖစ္တဲ့အတြက္ ၁၂၅ မိုင္(ကီလိုမီတာ ၂၀၀)ေျပးဆြဲႏုိင္သျဖင့္ မူဆယ္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴေန႔ခ်င္းျပန္ေျပးဆြဲႏုိင္ပါတယ္””ဟု ျပည္ ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ဆက္လက္ေျပာသည္။
http://yangonmedia.net/news/news_detail.asp?nid=4509
http://www.yeyintnge.com/2011_09_02_archive.html
မွသိမ္းဆည္းမွတ္တမ္းတင္ပါသည္။
အလင္းရွင္
Subscribe to:
Post Comments
(
Atom
)
No comments :
Post a Comment