ဒီေမးခြန္းေလးကို ေမးထားတာ ၾကာပါၿပီ။ ေမးသူကလည္း ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာ
ေပၚတြင္ ဘ၀၀န္ကိုထမ္းရြက္ေနရေသာ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္သလို
ေျဖၾကားရမည့္သူမိမိမွာလည္း ခႏၶာ့၀န္နဲ႔သာသနာ့၀န္ကိုထမ္းေနရသူမုိ႔ ခ်က္ျခင္း
မေျဖႏိုင္ခဲ့ေပ။ ကဲ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မွာေပါ့။
ႏိုင္ငံေရးဆုိတာ ေလာကီကိစၥလို႔ဆိုေသာလည္း ယင္းတြင္ ဘာသာေရးလည္းေရာ
ယွက္ေနသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။ အာဖဂန္၊အင္ဒို ၊ ပါကစၥတန္စေသာႏိုင္ငံ
မ်ားသည္ ဟိုးယခင္က ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္ကို ဘယ္
သမုိငး္ပညာရွင္မွမျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ၂၀၁၁ ကပဲ အာဖဂန္မွာ ႏွစ္ေပါငး္)၂၀၀၀ ေက်ာ္
ကမၻာ့အႀကီးဆံုးစရင္း၀င္ သဲေက်ာက္ရပ္ေတာ္မူ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္အား မြတ္ဆ
လင္အၾကမ္းဖက္သမား အုိစမာတုိ႔က မိႈင္းခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့သည္မွာ . . ဤသို႔ေသာ
နညး္ျဖင့္ အင္ဒိုတြင္လည္း တစ္ရပ္တည္းနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသိန္းေက်ာ္အသတ္
ခံရသလို ဗုဒၶရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားကိုလည္း ပင္လယ္ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္တြင္
ရက္စက္ယုတ္မာစြာ စြန္႔ပစ္ခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးကို လူမႈ႔ေရးလို႔ သတ္မွတ္ရင္လည္းရသလို ဘာသာေရးအ
သြင္ျဖင့္ရႈ႕ျမင္သံုးသပ္မည္ဆုိပါကလည္း မမွားနိုင္ပါဘူး။ စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္အ
ျဖစ္ခင္းက်င္းမည္ဆိုပါကလည္း ရပါေသးတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရးကို
ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္အသက္ဆုိင္ဟုေျပာလွ်င္ ရသလို သက္ဆုိင္သည္
ဟုေျပာလွ်င္လည္းမွန္ပါ၏။
ရဟန္းဟူသည္ လူအေပါင္းတို႔၏ အၾကည္ညိဳခံျဖစ္သလို ယင္းလူအေပါင္းတို႔ရဲ႕
ေပၚတြင္ ဘ၀၀န္ကိုထမ္းရြက္ေနရေသာ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္သလို
ေျဖၾကားရမည့္သူမိမိမွာလည္း ခႏၶာ့၀န္နဲ႔သာသနာ့၀န္ကိုထမ္းေနရသူမုိ႔ ခ်က္ျခင္း
မေျဖႏိုင္ခဲ့ေပ။ ကဲ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မွာေပါ့။
ႏိုင္ငံေရးဆုိတာ ေလာကီကိစၥလို႔ဆိုေသာလည္း ယင္းတြင္ ဘာသာေရးလည္းေရာ
ယွက္ေနသည္ကို သတိျပဳသင့္သည္။ အာဖဂန္၊အင္ဒို ၊ ပါကစၥတန္စေသာႏိုင္ငံ
မ်ားသည္ ဟိုးယခင္က ဗုဒၶဘာသာထြန္းကားခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည္ကို ဘယ္
သမုိငး္ပညာရွင္မွမျငင္းႏိုင္ပါဘူး။ ၂၀၁၁ ကပဲ အာဖဂန္မွာ ႏွစ္ေပါငး္)၂၀၀၀ ေက်ာ္
ကမၻာ့အႀကီးဆံုးစရင္း၀င္ သဲေက်ာက္ရပ္ေတာ္မူ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္အား မြတ္ဆ
လင္အၾကမ္းဖက္သမား အုိစမာတုိ႔က မိႈင္းခြဲဖ်က္ဆီးခဲ့သည္မွာ . . ဤသို႔ေသာ
နညး္ျဖင့္ အင္ဒိုတြင္လည္း တစ္ရပ္တည္းနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသိန္းေက်ာ္အသတ္
ခံရသလို ဗုဒၶရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ားကိုလည္း ပင္လယ္ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္တြင္
ရက္စက္ယုတ္မာစြာ စြန္႔ပစ္ခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးကို လူမႈ႔ေရးလို႔ သတ္မွတ္ရင္လည္းရသလို ဘာသာေရးအ
သြင္ျဖင့္ရႈ႕ျမင္သံုးသပ္မည္ဆုိပါကလည္း မမွားနိုင္ပါဘူး။ စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္အ
ျဖစ္ခင္းက်င္းမည္ဆိုပါကလည္း ရပါေသးတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရးကို
ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္အသက္ဆုိင္ဟုေျပာလွ်င္ ရသလို သက္ဆုိင္သည္
ဟုေျပာလွ်င္လည္းမွန္ပါ၏။
ရဟန္းဟူသည္ လူအေပါင္းတို႔၏ အၾကည္ညိဳခံျဖစ္သလို ယင္းလူအေပါင္းတို႔ရဲ႕
ေလာကီေလာကုတၱာအက်ိဳးစီးပြားတိုးပြားေရးမွာလည္ ထိုရဟန္း၏တာ၀န္ပင္ျဖစ္
သည္။ ေရွးယခင္အေသာကမဟာရဇာမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္
တည္ရွိခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ အစၥလာန္ဘာသာအျဖစ္ ပံုေျပာငး္သြားၾကသည္မွာ
အဘယ့္ေၾကာင့္နညး္ဟူမူ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ကငး္သေသာ ရဟန္းမ်ားေၾကာင့္လည္းျဖစ္
ႏိုင္ေျခရွိသည္။
ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါတီႏိုင္ငံေရးအသြင္ေဆာင္သလို စစ္ေရးအသြင္ေဆာင္ျခင္းမ်ားလဲ
ပါ၀င္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္ လူအေပါင္းေသေၾကပ်က္ဆီးရမည့္အျဖစ္မ်ိဳး
ကို ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ လုိအပ္သည္။ ထိုအခါ ရဟန္းႏွင့္ႏိုင္ငံေရးသည္
“မိန္းမပ်ိဳႏွင့္ဘီးလို’’ ခြဲထား၍ မရေကာင္း။
ဥပမာေဆာင္ရေသာ္ . ..
ဗုဒၶလက္ေတာ္အခါက ၀ိဋဋၬဴဘမင္းသားငယ္သည္ မတ္စစ္သူႀကီးတို႔ႏွင့္ပူးေပါငး္
ကာ ဖခင္ ေကာသလဘုရင္ထံမွ အာဏာကို လုယူခဲ့သည္။ ဖခင္ေကာသလသည္
ထိုညဥ့္၌ပင္္ အိႏၵိယႏိုင္ငံေဆာင္းဥတုအေအးဒါဏ္ကိုအသက္အရြယ္က မခံႏုိင္၍
ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမတစ္ေယာက္သာရွိေသာမဂဓတုိင္းၿမိဳ႕ရိုးဇရပ္တြင္နတ္ရြာ
စံကံေတာ္ကုန္ခဲ့သည္။
သားျဖစ္သူ၀ိဋဋၬဴဘသည္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္သည္ႏွင့္ မလႅတိုင္းကို ၀င္ေရာက္တိုက္
ခုိက္ကာ မလႅမင္းမ်ိဳးမွန္သမွ် လူမမည္ကေလးကစ၍ သတ္ပစ္ရန္ စစ္ထြက္စစ္
ျပင္သည္။ ထိုအၾကံကို ဘုရားကသိေတာ္မူ၍ တစ္ပါတည္း မလႅတိုင္းနယ္စပ္တြင္
၀ိဋဋၬဴစစ္တပ္ႀကီးအလာကိုေစာင့္ကာ ကာကြယ္တားဆီးခဲ့သည္မွာ (သံုးႀကိမ္) တိ
တိပင္ျဖစ္သည္။
ဤသည္ကား ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သူ၏ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔အသက္အား ကာ
ကြယ္ေပးခဲ့သည္။ ဒါ လူမႈေရးပဲ ။ ဒါႏိုင္ငံေရးပဲ။ ဘုရားဘာလို႔ လူ႔ကိစၥ စစ္ကိစၥကို
၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္ပါသနည္း .. ? အေျဖမွာ လူေပါင္းမ်းာစြာတို႔ရဲ႕ႈ အသက္ကုိ
ကယ္တင္ရန္အတြက္သာျဖစ္သည္။ဘုရားရ်င္သည္ စစ္ေရးႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္
စား၍ ၾကား၀င္စြတ္ဖက္သည္မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶသည္ႏိုင္ငံေရးမလုပ္သကဲ့သို႔ ဗုဒၶသား
ေတာ္မ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ၾကပါ။
သို႔ေသာ္ ဗုဒၶသည္ လူသားမ်ားအသက္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ကာကြယ္ကယ္တင္
ေပးခဲ့သလို ဗုဒၶသားရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသက္ကုိ
ကယ္တင္သင့္သည္။ ဗုဒၶသည္ မလႅမင္းျဖစ္ေသာသူရဲ႕ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔အား
ကာကြယ္ေပးျခင္းဟာ နိုင္ငံေရးမဟုတ္သလို မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ၀ီရသူအစရွိ
သည့္ သံဃာမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္စြတ္ဖတ္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶ
ဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကိုသာ ကာကြယ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ရိုးရိုး
ေလးေျပာလိုက္ပါရေစ . . ။
ရဟန္းေတာ္သည္ မိမိသီတင္းသံုးရာ ရြာတြင္ ဒကာဒကာမမ်ား၏ လယ္ထြက္ယာ
ထြက္မ်ားကို စိတ္၀င္စားရန္မလို။ ၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္ရန္အေၾကာင္းမရွိေသာ္
လည္း ရြာပ်ဳိျဖဴမလွျမင့္ရဲ႕ ကုလားေနာက္လုိက္ေျပးေသာ လင္ယူသားေမြးအလုပ္
ကိုမူ အက်ိဳးအေၾကာင္းအဆုိးအေကာင္း၀င္ေရာက္ဆံုးမနားခ်ရမည္ျဖစ္သည္။
ဒီလိုသားေရးသမီးေရးကိစၥကုိ ၀ိနညး္ဓမၼခဏ္အရ တိရိစၦန္အထီးအမကိုေသာ္မွ
ေပါငး္စပ္မေပးေကာင္းေသာ္လည္း ၀ိနည္းဓမၼခဏ္ေဘာင္အတြင္းမွေန၍ အမ်ိဳး
ဘာသာဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားမႈကို ကာကြယ္သင့္သည္။
ဥပမာဆိုရေခ်ေသာ္ သဂၤါရသူတို႔သားအား ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့ေသာ ေကၽြး
ေမြးမပ်က္ေဆာင္ရြက္စီမံေမြခံထိုက္ေစလွဴမွ်ေ၀၍ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္၀တ္ငါးသြယ္
ဆိုေသာ ေဒသနာကိုေထာက္ဆ၍ ရဟန္းသည္ အဆိုပါသားေရးသမီးေရးကိစၥကို
ပညာရွိဆန္ဆန္ ဆိုဆံုးမသင့္သည္။ ယင္းကိုမ်က္ကြယ္ျပဳ၍ မသိက်ိဳးႏြံဟန္
ခဲ့ေျခေသာ္ . . ထုိရဟန္းေတာ္၏ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသည္ မၾကာခင္ ဗလီ
တစ္လံုးမွ်ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သင့္သလားဆိုေသာ္ မလုပ္သင့္ ဟုေျဖရ
မည့္အစား အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို သိဂၤါရသတို႔သားအား ျမတ္စြာဘုရား
သည္။ ေရွးယခင္အေသာကမဟာရဇာမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္
တည္ရွိခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ အစၥလာန္ဘာသာအျဖစ္ ပံုေျပာငး္သြားၾကသည္မွာ
အဘယ့္ေၾကာင့္နညး္ဟူမူ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ကငး္သေသာ ရဟန္းမ်ားေၾကာင့္လည္းျဖစ္
ႏိုင္ေျခရွိသည္။
ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါတီႏိုင္ငံေရးအသြင္ေဆာင္သလို စစ္ေရးအသြင္ေဆာင္ျခင္းမ်ားလဲ
ပါ၀င္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္ လူအေပါင္းေသေၾကပ်က္ဆီးရမည့္အျဖစ္မ်ိဳး
ကို ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ရန္ လုိအပ္သည္။ ထိုအခါ ရဟန္းႏွင့္ႏိုင္ငံေရးသည္
“မိန္းမပ်ိဳႏွင့္ဘီးလို’’ ခြဲထား၍ မရေကာင္း။
ဥပမာေဆာင္ရေသာ္ . ..
ဗုဒၶလက္ေတာ္အခါက ၀ိဋဋၬဴဘမင္းသားငယ္သည္ မတ္စစ္သူႀကီးတို႔ႏွင့္ပူးေပါငး္
ကာ ဖခင္ ေကာသလဘုရင္ထံမွ အာဏာကို လုယူခဲ့သည္။ ဖခင္ေကာသလသည္
ထိုညဥ့္၌ပင္္ အိႏၵိယႏိုင္ငံေဆာင္းဥတုအေအးဒါဏ္ကိုအသက္အရြယ္က မခံႏုိင္၍
ကိုယ္လုပ္ေတာ္ ေမာင္းမတစ္ေယာက္သာရွိေသာမဂဓတုိင္းၿမိဳ႕ရိုးဇရပ္တြင္နတ္ရြာ
စံကံေတာ္ကုန္ခဲ့သည္။
သားျဖစ္သူ၀ိဋဋၬဴဘသည္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္သည္ႏွင့္ မလႅတိုင္းကို ၀င္ေရာက္တိုက္
ခုိက္ကာ မလႅမင္းမ်ိဳးမွန္သမွ် လူမမည္ကေလးကစ၍ သတ္ပစ္ရန္ စစ္ထြက္စစ္
ျပင္သည္။ ထိုအၾကံကို ဘုရားကသိေတာ္မူ၍ တစ္ပါတည္း မလႅတိုင္းနယ္စပ္တြင္
၀ိဋဋၬဴစစ္တပ္ႀကီးအလာကိုေစာင့္ကာ ကာကြယ္တားဆီးခဲ့သည္မွာ (သံုးႀကိမ္) တိ
တိပင္ျဖစ္သည္။
ဤသည္ကား ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သူ၏ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔အသက္အား ကာ
ကြယ္ေပးခဲ့သည္။ ဒါ လူမႈေရးပဲ ။ ဒါႏိုင္ငံေရးပဲ။ ဘုရားဘာလို႔ လူ႔ကိစၥ စစ္ကိစၥကို
၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္ပါသနည္း .. ? အေျဖမွာ လူေပါင္းမ်းာစြာတို႔ရဲ႕ႈ အသက္ကုိ
ကယ္တင္ရန္အတြက္သာျဖစ္သည္။ဘုရားရ်င္သည္ စစ္ေရးႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္
စား၍ ၾကား၀င္စြတ္ဖက္သည္မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶသည္ႏိုင္ငံေရးမလုပ္သကဲ့သို႔ ဗုဒၶသား
ေတာ္မ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးမလုပ္ၾကပါ။
သို႔ေသာ္ ဗုဒၶသည္ လူသားမ်ားအသက္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ကာကြယ္ကယ္တင္
ေပးခဲ့သလို ဗုဒၶသားရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံျပည္သူမ်ားရဲ႕ အသက္ကုိ
ကယ္တင္သင့္သည္။ ဗုဒၶသည္ မလႅမင္းျဖစ္ေသာသူရဲ႕ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔အား
ကာကြယ္ေပးျခင္းဟာ နိုင္ငံေရးမဟုတ္သလို မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ၀ီရသူအစရွိ
သည့္ သံဃာမ်ားသည္လည္း ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္စြတ္ဖတ္ေနျခင္းမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶ
ဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕ အသက္အိုးအိမ္စည္စိမ္ကိုသာ ကာကြယ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ရိုးရိုး
ေလးေျပာလိုက္ပါရေစ . . ။
ရဟန္းေတာ္သည္ မိမိသီတင္းသံုးရာ ရြာတြင္ ဒကာဒကာမမ်ား၏ လယ္ထြက္ယာ
ထြက္မ်ားကို စိတ္၀င္စားရန္မလို။ ၀င္ေရာက္စြတ္ဖက္ရန္အေၾကာင္းမရွိေသာ္
လည္း ရြာပ်ဳိျဖဴမလွျမင့္ရဲ႕ ကုလားေနာက္လုိက္ေျပးေသာ လင္ယူသားေမြးအလုပ္
ကိုမူ အက်ိဳးအေၾကာင္းအဆုိးအေကာင္း၀င္ေရာက္ဆံုးမနားခ်ရမည္ျဖစ္သည္။
ဒီလိုသားေရးသမီးေရးကိစၥကုိ ၀ိနညး္ဓမၼခဏ္အရ တိရိစၦန္အထီးအမကိုေသာ္မွ
ေပါငး္စပ္မေပးေကာင္းေသာ္လည္း ၀ိနည္းဓမၼခဏ္ေဘာင္အတြင္းမွေန၍ အမ်ိဳး
ဘာသာဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားမႈကို ကာကြယ္သင့္သည္။
ဥပမာဆိုရေခ်ေသာ္ သဂၤါရသူတို႔သားအား ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့ေသာ ေကၽြး
ေမြးမပ်က္ေဆာင္ရြက္စီမံေမြခံထိုက္ေစလွဴမွ်ေ၀၍ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္၀တ္ငါးသြယ္
ဆိုေသာ ေဒသနာကိုေထာက္ဆ၍ ရဟန္းသည္ အဆိုပါသားေရးသမီးေရးကိစၥကို
ပညာရွိဆန္ဆန္ ဆိုဆံုးမသင့္သည္။ ယင္းကိုမ်က္ကြယ္ျပဳ၍ မသိက်ိဳးႏြံဟန္
ခဲ့ေျခေသာ္ . . ထုိရဟန္းေတာ္၏ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသည္ မၾကာခင္ ဗလီ
တစ္လံုးမွ်ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသည္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သင့္သလားဆိုေသာ္ မလုပ္သင့္ ဟုေျဖရ
မည့္အစား အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို သိဂၤါရသတို႔သားအား ျမတ္စြာဘုရား
ဆံုးမပဲ့ျပင္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ ဆိုဆံုးမျခင္းသည္လည္း သားေရးသမီးေရးကိစၥကုိ
၀င္ပါသည္ဟုေျပာနိုင္ပါသလား? စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းမ်ားစီတန္းေနေပလိမ့္မည္
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနအားျဖင့္ . .
အၾကင္ရဟန္းသည္ ထိုအမႈကိစၥ၌ ကုသိုလ္တိုးပြားဖြယ္ရာရွိ၏ သို႔လွ်င္ ထိုအမႈ
ကိစၥကိုျပဳျခင္းငွာ ထိုက္၏ ။ ယင္းအမႈကိစၥတြင္မူ အသိုလ္တရားဆုတ္ယုတ္၍
အကုသိုလ္တရားတိုးပြား၏ ယင္းအမႈကို ျပဳျခင္းငွာမထိုက္ . . ဟူ၍သာ မွတ္ထိုက္
ပါေပေတာ့သည္။
█ ░ ဦးသုဓမၼ (ဗုဒၶ၀ါဒီ) ░ █
၀င္ပါသည္ဟုေျပာနိုင္ပါသလား? စသည္ျဖင့္ ေမးခြန္းမ်ားစီတန္းေနေပလိမ့္မည္
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနအားျဖင့္ . .
အၾကင္ရဟန္းသည္ ထိုအမႈကိစၥ၌ ကုသိုလ္တိုးပြားဖြယ္ရာရွိ၏ သို႔လွ်င္ ထိုအမႈ
ကိစၥကိုျပဳျခင္းငွာ ထိုက္၏ ။ ယင္းအမႈကိစၥတြင္မူ အသိုလ္တရားဆုတ္ယုတ္၍
အကုသိုလ္တရားတိုးပြား၏ ယင္းအမႈကို ျပဳျခင္းငွာမထိုက္ . . ဟူ၍သာ မွတ္ထိုက္
ပါေပေတာ့သည္။
█ ░ ဦးသုဓမၼ (ဗုဒၶ၀ါဒီ) ░ █
No comments :
Post a Comment