ဦးဟုတ္စိန္အဘိဓာန္ကေတာ့ .. ကထာကို . .
(f.) speech; story; talk.Speech, discourse; conversation,
(f.) speech; story; talk.Speech, discourse; conversation,
discussion; a story, tale, account လို႔ အဂၤလိပ္လိုယူဆဘာသာ
ျပန္ထားတယ္။
ေခတ္လူငယ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ အတၱႀကီးစိုးေသာ ႏိုင္ငံေရးသမ်ားက ဗုဒၶ၀ါဒ
ကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖင့္ သံုးသပ္ၾကသည္။ ဘာလဲဆိုရင္ အမ်ိဳး
ေစာင့္ဥပေဒပါပဲ။ ဒီဥပေဒကို ေထရ္သံဃာမ်ားကစီမံတာကို ဗုဒၶ၀ါဒ
နဲ႔မကိုက္ညီဘူးဆိုတဲ့ အသံေတြကိုက်ုယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေျပာ
ဆိုေနၾကတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ဒါေတြဟာ မ်က္ေစ့စုန္ကန္းျငင္းဆန္
မႈပါပဲ။ ဗုဒၶဟာ နိဗၺကိုရည္ေရာ္၍ သုမိတၱာရွင္ရေသ့ဘ၀မွ ပါရမီျဖည့္
ကာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ရာမွာ အထူးသျဖင့္ သူေရာက္ရွိေရးအတြက္
မဟုတ္ပါဘူး။ သူကအဲဒီရေသ့ဘ၀မွာကတည္းက နိဗၺာန္ကိုမ်က္
ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါတယ္။ မင္းတို႔ငါတုိ႔ရဲ႕ သံသရာ၀ဲၾသဃမွာ ျမဳတ္ခ်င္
တိုင္းျမဳတ္ေနမႈကို ကရုဏာသက္ၿပီး ဘုရားဆုပန္ခဲ့တာပါ။
ကဲ . . ဘုရားျဖစ္လာျပန္ေတာ့လည္း ပုဂၢိဳလ္ေ၀ေနယ်တို႔ရဲ႕ အဇၥ်ာသ-
ယကို ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ခြဲျခားၿပီး ဓမၼကိုခ်ေပးခဲ့တာပါ။
ေလာကဥပမာနဲ႔ေျပာရရင္ သမားေကာင္းဟာ ေဆးေပါင္းစံုကိုတက္
ကၽြမ္းေသာ္လည္း ထိုထုိေသာေဆးေပါင္းစံုထဲမွာမွ လူနာနဲ႔အထာ
ကိုၾကည့္ၿပီး ေတာ္ရာေဆးကို ေပးသလိုပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္
ကထာ(၃)မ်ိဳးကိုျပဆိုထားသကဲ့သို႔ ကထာ(၆)ရပ္ဟူ၍လည္းဆိုသည္။
ကထာဟူသည္ .
“ကထာနႏၱိ တိေႆာ ကထာ ၀ါေဒါ ဇေပၸါ ပိတ႑ာတိ” ဟု
အႏုဋီကာတြင္ လာေၾကာင္း ဘာသာဋီကာက်မ္းတြင္ေတြ႕ရသည္။
(၁)၀ါဒကထာ ဟူသည္ မိမိဆန႔္က်င္ဘက္ကို မိမိဘက္သို႔တည္သို႔
ပါေစရန္ ေျပာေသာစကားပင္။
(၂) ဇပၸကထာ ဆိုတာကေတာ့ အျခားသူရဲ႕ မိမိ၀ါဒကိုတည္ေအာာင္
အျခားသူရဲ႕ ၀ါဒကုိႏႈတ္ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းပါပဲ။
(၃)၀ိတ႑ကထာကေတာ့ မိမိ၀ါဒကုိတည္တံ့ေစဖို႔မရည္ဘဲ သူမ်ား
ရဲ႕၀ါဒကိုသာ ပယ္ႏႈတ္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းပါပဲ။ (ဒါကေတာ့သီး
ျခားဗဟုသုတအျဖစ္ေရးလုိက္တာပါ။)
ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ဆက္ဆိုင္တာကေတာ့ . ..
(၁) သံ၀ရာသံ၀ရကထာ ၊ ၀ိနည္းဓမၼနဲ႔ဆိုင္ရာကထာ။
(၂) ဒိ႒ိ၀ိနိေ၀ဓနကထာ၊ သုတၱန္တရားမ်ားကိုညႊန္းေသာကထာ။
(၃) နာမရူပပရိေစၦဒကထာ၊ ရုပ္နာမ္နိဗၺာန္အေၾကာင္းျပကထာ။
ဆိုၿပီး ကထာအေၾကာင္းကို ဖြင့္ဆိုထားတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ . .
(၁)ဒါနကထာ၊ (၂) သီလကထာ၊ (၃) သဂၢကထာ၊
(၄)ကာမာနံအာဒီန၀ကထာ၊ (၅)ေနကၡေမၼအာနိသံသကထာ၊
(၆) မဂၢကထာ ဆိုၿပီး .. ဘုရားရွင္ဟာ ေ၀ေနယ်တို႔ရဲ႕ စိတ္အလိုကို
ငဲ့ကာ သင့္ေလွ်ာ္ရာဓမၼေဆးကိုေပးေကၽြးတာမို႔ . . အမ်ိဳးေစာင့္တရား
ဆိုတာ အထက္ေဖၚျပပါကထာအရပ္ရပ္တို႔တြင္ အက်ံဳး၀င္ေသာ ဓမၼ
ပါပဲ။ ႏိုင္ငံရွိလွ်င္ ဥပေဒရွိတယ္ . ဘာသာရွိရင္ ဆုိင္ရာဘာသာရဲ႕ဥ
ပေဒဆိုတာလည္း ရွိေနရမွာပါပဲ။ ဒါကို ဓမၼသတ္ႀကီးျဖင့္ စီရင္ျပ႒ာန္း
သလို ရာဇာသတ္ႀကီးျဖင့္လည္း ဆံုးမပဲ့ျပင္ရမည္ျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သို႔ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒကို နားမလည္ဘဲ သံဃာမ်ားအား ပုတ္ခတ္
ေျပာဆိုျခင္းသည္ . . ဓမၼကိုေဆာ္ကားရာေရာက္သလို ရာဇကို
လည္းမထိမဲ့ျမင္ရာေရာက္သည္ဟု ႏွလံုးသြင္းမိပါသည္။
✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂
█ ░ ဦးသုဓမၼ(ဗုဒၶ၀ါဒီ) ░ █
ျပန္ထားတယ္။
ေခတ္လူငယ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ အတၱႀကီးစိုးေသာ ႏိုင္ငံေရးသမ်ားက ဗုဒၶ၀ါဒ
ကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖင့္ သံုးသပ္ၾကသည္။ ဘာလဲဆိုရင္ အမ်ိဳး
ေစာင့္ဥပေဒပါပဲ။ ဒီဥပေဒကို ေထရ္သံဃာမ်ားကစီမံတာကို ဗုဒၶ၀ါဒ
နဲ႔မကိုက္ညီဘူးဆိုတဲ့ အသံေတြကိုက်ုယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေျပာ
ဆိုေနၾကတာကိုေတြ႕ရတယ္။ ဒါေတြဟာ မ်က္ေစ့စုန္ကန္းျငင္းဆန္
မႈပါပဲ။ ဗုဒၶဟာ နိဗၺကိုရည္ေရာ္၍ သုမိတၱာရွင္ရေသ့ဘ၀မွ ပါရမီျဖည့္
ကာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ရာမွာ အထူးသျဖင့္ သူေရာက္ရွိေရးအတြက္
မဟုတ္ပါဘူး။ သူကအဲဒီရေသ့ဘ၀မွာကတည္းက နိဗၺာန္ကိုမ်က္
ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါတယ္။ မင္းတို႔ငါတုိ႔ရဲ႕ သံသရာ၀ဲၾသဃမွာ ျမဳတ္ခ်င္
တိုင္းျမဳတ္ေနမႈကို ကရုဏာသက္ၿပီး ဘုရားဆုပန္ခဲ့တာပါ။
ကဲ . . ဘုရားျဖစ္လာျပန္ေတာ့လည္း ပုဂၢိဳလ္ေ၀ေနယ်တို႔ရဲ႕ အဇၥ်ာသ-
ယကို ဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ခြဲျခားၿပီး ဓမၼကိုခ်ေပးခဲ့တာပါ။
ေလာကဥပမာနဲ႔ေျပာရရင္ သမားေကာင္းဟာ ေဆးေပါင္းစံုကိုတက္
ကၽြမ္းေသာ္လည္း ထိုထုိေသာေဆးေပါင္းစံုထဲမွာမွ လူနာနဲ႔အထာ
ကိုၾကည့္ၿပီး ေတာ္ရာေဆးကို ေပးသလိုပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပိဋကတ္ေတာ္တြင္
ကထာ(၃)မ်ိဳးကိုျပဆိုထားသကဲ့သို႔ ကထာ(၆)ရပ္ဟူ၍လည္းဆိုသည္။
ကထာဟူသည္ .
“ကထာနႏၱိ တိေႆာ ကထာ ၀ါေဒါ ဇေပၸါ ပိတ႑ာတိ” ဟု
အႏုဋီကာတြင္ လာေၾကာင္း ဘာသာဋီကာက်မ္းတြင္ေတြ႕ရသည္။
(၁)၀ါဒကထာ ဟူသည္ မိမိဆန႔္က်င္ဘက္ကို မိမိဘက္သို႔တည္သို႔
ပါေစရန္ ေျပာေသာစကားပင္။
(၂) ဇပၸကထာ ဆိုတာကေတာ့ အျခားသူရဲ႕ မိမိ၀ါဒကိုတည္ေအာာင္
အျခားသူရဲ႕ ၀ါဒကုိႏႈတ္ပယ္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းပါပဲ။
(၃)၀ိတ႑ကထာကေတာ့ မိမိ၀ါဒကုိတည္တံ့ေစဖို႔မရည္ဘဲ သူမ်ား
ရဲ႕၀ါဒကိုသာ ပယ္ႏႈတ္ႏိုင္ေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းပါပဲ။ (ဒါကေတာ့သီး
ျခားဗဟုသုတအျဖစ္ေရးလုိက္တာပါ။)
ဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ဆက္ဆိုင္တာကေတာ့ . ..
(၁) သံ၀ရာသံ၀ရကထာ ၊ ၀ိနည္းဓမၼနဲ႔ဆိုင္ရာကထာ။
(၂) ဒိ႒ိ၀ိနိေ၀ဓနကထာ၊ သုတၱန္တရားမ်ားကိုညႊန္းေသာကထာ။
(၃) နာမရူပပရိေစၦဒကထာ၊ ရုပ္နာမ္နိဗၺာန္အေၾကာင္းျပကထာ။
ဆိုၿပီး ကထာအေၾကာင္းကို ဖြင့္ဆိုထားတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ . .
(၁)ဒါနကထာ၊ (၂) သီလကထာ၊ (၃) သဂၢကထာ၊
(၄)ကာမာနံအာဒီန၀ကထာ၊ (၅)ေနကၡေမၼအာနိသံသကထာ၊
(၆) မဂၢကထာ ဆိုၿပီး .. ဘုရားရွင္ဟာ ေ၀ေနယ်တို႔ရဲ႕ စိတ္အလိုကို
ငဲ့ကာ သင့္ေလွ်ာ္ရာဓမၼေဆးကိုေပးေကၽြးတာမို႔ . . အမ်ိဳးေစာင့္တရား
ဆိုတာ အထက္ေဖၚျပပါကထာအရပ္ရပ္တို႔တြင္ အက်ံဳး၀င္ေသာ ဓမၼ
ပါပဲ။ ႏိုင္ငံရွိလွ်င္ ဥပေဒရွိတယ္ . ဘာသာရွိရင္ ဆုိင္ရာဘာသာရဲ႕ဥ
ပေဒဆိုတာလည္း ရွိေနရမွာပါပဲ။ ဒါကို ဓမၼသတ္ႀကီးျဖင့္ စီရင္ျပ႒ာန္း
သလို ရာဇာသတ္ႀကီးျဖင့္လည္း ဆံုးမပဲ့ျပင္ရမည္ျဖစ္သည္။
ထိုကဲ့သို႔ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒကို နားမလည္ဘဲ သံဃာမ်ားအား ပုတ္ခတ္
ေျပာဆိုျခင္းသည္ . . ဓမၼကိုေဆာ္ကားရာေရာက္သလို ရာဇကို
လည္းမထိမဲ့ျမင္ရာေရာက္သည္ဟု ႏွလံုးသြင္းမိပါသည္။
✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂✂ ✂✂ ✂ ✂ ✂
█ ░ ဦးသုဓမၼ(ဗုဒၶ၀ါဒီ) ░ █
No comments :
Post a Comment