အလင္းရွင္ဆိုတာ ပါတီစြဲ၊ႏိုင္ငံစြဲ၊လူမ်ိဳးစြဲ၊၀ါဒစြဲ
လံုး၀မထားသလို ဆရာ
၀ါဒစြဲလည္းမထားပါဘူး။ အစြဲမျပဳတ္သေရြ႕ ၀ါနေခၚ
နိဗၺာန္ႏွင့္လြဲေနဦးမည္
ငါ့ဘာသာမွ ငါ့ဘာသာဆိုေသာအစြဲသည္
ယဥ္ေက်းေသာဗုဒၶဘာသာ
၏ မူႀကိဳတန္းအဆင့္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းကိုေက်ာ္လြန္၍ ေယာနိေသာ
မနသိကာရကို ဘာသာျပန္ႏို္င္ပါမွ
ဗုဒၶ၀ါဒ၏ ပန္းတိုင္ျဖစ္ေသာ ၀နဟူ
သည့္နိဗၺာန္တံခါးကို
၀င္ေရာက္ႏိုင္လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။
ဒီလိုေရးေနရင္း ပိဋကတ္ထဲက
အစြဲႀကီးသူ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶျမတ္စြာအား
မ်က္ေစ့ေအာက္ကအေပ်ာက္မႏိုင္ေလာက္ေအာင္
ၾကည္ညိဳေလးစား
ေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို သတိရမိျပန္ပါသည္။
“ ငါ၏ သကၤန္းကိုစြဲကိုင္၍
ေနေစကာမူ ငါ၏အက်င့္ကိုမက်င့္သေရြ႕
ထိုသူသည္ ငါ့ေနာက္ကိုလိုက္သည္မမည္”
ဟု ထိုရဟန္းေတာ္ကို ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ
သည္ အစြဲခံ၀ါဒမဟုတ္ပါ။
အစြဲျပဳတ္ေသာ၀ါဒသာျဖစ္ပါသည္။ ငါ့လူမ်ိဳး
ငါ့ဘာသာ၊ ငါ့ႏိုင္ငံေကာင္းစားေရးထက္
ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔ေသာ သတၱေကာင္း
စားေရးကိုသာေရွ႕ရႈ႕ေသာ၀ါဒျဖစ္သည္ဟု
ဒီေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားသိိထား
ေစခ်င္ပါသည္။
ငါတို႔ (မဘသ) ၊ ငါတို႔
(၉၆၉) ၊ ငါတို႔ (မဟန) ဆိုတာထက္ ထိုသူေတြ
ဘာလုပ္သလဲဆိုတာကို သိျမင္ႏိုင္ေအာင္ေလ့လာမိဖို႔လိုသည္။
မွတ္သား
ဖြယ္ရာကား ဒီကေန႔ဗုဒၶဘာသာအလံေတာ္သည္ပင္
ႏိုင္ငံျခားသားလူမ်ိဳး
တစ္ဦး၏ စိတ္ကူးျဖင့္ပံုေဖၚထားသည္ကို
ဘယ္သူျငငး္၀ံ့ပါသနည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးစြဲေတြ
မထားသင့္ပါဘူး။ မြတ္ဆလင္မွ ၊ ခရာစ္ယာန္မွာ၊
စသည့္ျဖင့္ အမုန္းတရားသည္
ထိုသူ၏စိတ္ႏွလံုးအား ဒုဂၢတိ နိယတသို႔
သာ လားေရာက္ေစႏိုင္ပါသည္။
ကမၻာ့သမိုင္းစာမ်က္ႏွာထက္ဆီက
အေတြးအေခၚပညာရွင္ႀကီးမ်ားသည္
ဗုဒၶကိုၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္
ဗုဒၶ၀ါဒကိုသက္၀င္ျခင္းသည္ “ဥပါဒါန္” ကိုျဖဳတ္
ႏိုင္ေသာ ဗုဒၶ၏ လမ္းျပမႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶသည္ ငါ့ေဆြမ်ိဳးေကာင္း
စားေရးထက္ သတၱေလာကႀကီးေကာင္းစားေရးကိုသာေရွ႕ရႈ႕ေတာ္မူခဲ့
သည္။ စရိယာပိဋကတ္တြင္
ဗုဒၶတၳစရိယာကိုအရင္ျပထားသည္။
ပရိတ္ႀကီး၌မူ ဗုဒၶတၳစရိယကို
ေနာက္ဆံုးတြင္ျပထားသည္။ ပရိတ္ႀကီးဟူ
သည္ ပိဋကတ္မွေနာက္ပါဠိဆရာတို႔က
ျပင္ဆင္စုစည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္စရိယာပိဋကတ္တြင္
လာေသာ ဗုဒၶတၳစရိယာ၊ သည္သာပဓာန
ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶသည္ ဗုဒၶတၳစရိယာကိုျဖည့္က်င့္ၿပီးေနာက္
သတၱေလာက
သားတစ္ခုလံုးအတြက္ ေလာကတၳစရိယာကိုျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာ့အေတြးအေခၚပညာရွင္ႀကီးမ်ား
သိပၸံပညာရွင္ႀကီးမ်ား
သည္ ဗုဒၶအား လြန္စားေလးစားၾကည္ညိဳၾကသည္။
ဗုဒၶသည္ ငါသာလွ်င္
သာဘုရားျဖစ္သည္ဟု ဘယ္ေသာအခါမွ
မာနေထာင္လႊားျခင္းမျပဳလုပ္ဘဲ
ဥပါဒါန္အစြဲကင္းျပဳတ္ေရးကိုသာလမ္းညႊန္ေတာ္မူခဲ့သလို
ပါဏာတိပါတာ
စေသာ မေကာင္းဒုစရုိက္မ်ားကို
ေရွာင္က်ဥ္ရန္လမ္းျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ကိုယ္ကိုယ္ကို
ဗုဒၶ၀ါဒသမားစစ္စစ္တစ္ေယာက္ဟု
လက္ခံပါလွ်င္ ဥပါဒါန္အစြဲကို
ျဖဳတ္ႏိုင္ေအာင္ျဖဳတ္ရပါလိမ့္မည္။
ဗုဒၶ၀ါဒဟူသည္ အစြဲဥပါဒါန္ကင္းေအာင္
လမ္းျပေပးေသာ၀ါဒသာျဖစ္သည္။
ငါ့ကိုယ္ ငါ့ဟာ ငါ့ဥစၥာ
၊ ငါ့ပါတီ ၊ ငါ့ဘာသာ၊ ငါ့လူမ်ိဳးဟူေသာအစြဲသည္
အပါယ္ဒုဂၢတိကိုလားေရာက္ေစႏိုင္သည္ဟု
ဆုိသည္။
ထု႔ိေၾကာင္း အလင္းရွင္သည္
၀ိဘဇၨ၀ါဒီပီပီ (မဘသ) (၉၆၉) (မဟန)
ဆိုတာထက္ ယင္းအဖြဲ႕အစည္းႀကီးကဘာေတြကိုလုပ္ေဆာင္ေနသလဲ
ဆိုတာကိုသာ ေလ့လာသည္
စူးစမ္းသည္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္သည္။
ယင္းတို႔တြင္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ၾကေသာ
ရဟန္းရွင္လူတို႔အား အခ်စ္
အမုန္းမရွိခဲ့။ ယင္းပုဂၢိဳလ္တို႔၏
action တို႔ကိုသာ ခြဲျခမ္းစိပ္ျဖာ၍
ႏိုင္ငံလူမ်ိဳးဘာသာသာသနာအတြက္
ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးကိုသာ
ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ခဲ့သည္။ထိုအျမင္မ်ားကို ျပည္သူကို
ခ်ျပေပးသည္။
ဒါကိုပဲ အလင္းရွင္၏ လူျဖစ္ခြင့္ရလာဒ္ေကာင္းအျဖစ္
ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ၾကည္ညိဳေနမိသည္။
ဘဒၵ ႏၱေကာ၀ိဒ (အလင္းရွင္)
No comments :
Post a Comment