❝ ❞ ❝ ❞ ❝ ❞ ❝ ❞ ❞ ❝ ❞ ❝ ❞
“ ေယာ ဗာေလာ မညတိဗာလ်ံ၊ ပ႑ိေတာ ၀ါပိ ေတန ေသာ။
ဗာေလာ စ ပ႑ိတမာနီ၊ ‘ဗာေလာ’ တိ ၀ုစၥတိ။ ။
ဓမၼပဒ၊ဗာလ၀ဂ္ ၊ ၄-ဂ႑ိေဘဒကေစာရ၀တၳဳ၊ဂ ါထာ၆၃
☛☛☛ ပါဠိနိႆယ
ေယာဗာေလာ၊အၾကင္သူမိုက္သည္။ ဗာလ်ံ၊မိမိမိုက္သသည့္အျဖစ္
ကို။ မညတိ၊သိ၏။ ေတန၊ထိုသို႔မိုက္သည္၏ အျဖစ္ကိုသိေသာ
ေၾကာင့္။ ေသာ ဗာေလာ၊ ထိုသူမုိက္သည္။ ပ႑ိေတာ ၀ါပိ၊ ပညာရွိ
ေသာ္လည္း ျဖစ္ရေသး၏။ ဗာေလာ၊ မိုက္ပင္မုိက္ျငားသေသာ္
လည္း။ ပ႑ိတမာနီ၊ ငါပညာရွိ၏ဟု ထင္မွတ္ေသာ။
သ-ေသာ နေရာ၊ ထိုသူကုိ။ ေ၀၊ စစ္စစ္။ ဗာေလာတိ၊ လူမုိက္ႀကီးဟူ
၍။ ၀ုစၥတိ၊ ဆိုအပ္၏။
☛☛☛ ျမန္မာျပန္။
“အၾကင္သူမုိက္သည္ မုိက္ပင္မိုက္ေသာ္လည္း ငါလူမိုက္ပါလားဟု
စဥ္းစားဉာဏ္ေပၚေပါက္၏။ ထိုသို႔စဥ္းစားမိလွ်င္ ထိုသူမုိက္သည္
ပညာရွိစာရင္း၀င္ႏိုင္၏ အကယ္၍ ထုိလူမိုက္သည္ မိမိ၏မိုက္မဲ့မႈ
ကိုမသိဘဲ ငါတက္သိသည္ဟု၊ ငါပညာရွိသည္ဟု အထင္ႀကီးေနပါ
“ ေယာ ဗာေလာ မညတိဗာလ်ံ၊ ပ႑ိေတာ ၀ါပိ ေတန ေသာ။
ဗာေလာ စ ပ႑ိတမာနီ၊ ‘ဗာေလာ’ တိ ၀ုစၥတိ။ ။
ဓမၼပဒ၊ဗာလ၀ဂ္ ၊ ၄-ဂ႑ိေဘဒကေစာရ၀တၳဳ၊ဂ ါထာ၆၃
☛☛☛ ပါဠိနိႆယ
ေယာဗာေလာ၊အၾကင္သူမိုက္သည္။ ဗာလ်ံ၊မိမိမိုက္သသည့္အျဖစ္
ကို။ မညတိ၊သိ၏။ ေတန၊ထိုသို႔မိုက္သည္၏ အျဖစ္ကိုသိေသာ
ေၾကာင့္။ ေသာ ဗာေလာ၊ ထိုသူမုိက္သည္။ ပ႑ိေတာ ၀ါပိ၊ ပညာရွိ
ေသာ္လည္း ျဖစ္ရေသး၏။ ဗာေလာ၊ မိုက္ပင္မုိက္ျငားသေသာ္
လည္း။ ပ႑ိတမာနီ၊ ငါပညာရွိ၏ဟု ထင္မွတ္ေသာ။
သ-ေသာ နေရာ၊ ထိုသူကုိ။ ေ၀၊ စစ္စစ္။ ဗာေလာတိ၊ လူမုိက္ႀကီးဟူ
၍။ ၀ုစၥတိ၊ ဆိုအပ္၏။
☛☛☛ ျမန္မာျပန္။
“အၾကင္သူမုိက္သည္ မုိက္ပင္မိုက္ေသာ္လည္း ငါလူမိုက္ပါလားဟု
စဥ္းစားဉာဏ္ေပၚေပါက္၏။ ထိုသို႔စဥ္းစားမိလွ်င္ ထိုသူမုိက္သည္
ပညာရွိစာရင္း၀င္ႏိုင္၏ အကယ္၍ ထုိလူမိုက္သည္ မိမိ၏မိုက္မဲ့မႈ
ကိုမသိဘဲ ငါတက္သိသည္ဟု၊ ငါပညာရွိသည္ဟု အထင္ႀကီးေနပါ
က ထိုသို႔ေသာသူမိုက္မ်ိဳးသည္သာ လူမိုက္အစစ္” ဟုဆိုထိုက္ သည္။
☛☛☛ ဆိုလိုရင္း . . .
ဒီဂါထာေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရား။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာသီတင္းသံုး
ေနစဥ္။ ညခ်မ္းကာလမွာ တရားနာလာေရာက္ၾကတဲ့ သာ၀တၳိ
ျပည္သူျပည္သားေတြကို ေဟာခဲ့တဲ့ ဂါထာာေတာ္ေလးပါပဲ။
တရားပြဲထဲကုိ တရားမနာခ်င္ဘဲ တရားနာခ်င္ဟန္ေဆာင္လာတဲ့
သူငယ္ခ်င္းသူခုိးနွစ္ေယာက္ကိုအေၾကာင္းျပဳေဟာခဲ့တာပါ။
တစ္ေယာက္ေသာသူငယ္ခ်င္းက တရားေဟာေနတဲ့ဘုရားရွင္ကို
ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ သူ႔အနားမွာရွိေနတဲ့ ဥစၥာပစၥည္းကိုမခုိးယူဘဲ တ
ရားေတာ္ကိုသာ နာယူမွတ္သားေနတယ္။ ဒုတိယတစ္ေယာက္
ကေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့တရားထက္ ဥစၥာပစၥည္းကိုသာလုိခ်င္တဲ့
အတြက္ တရားကိုမနာၾကားဘဲ ဥစၥာပစၥည္းကိုသာ ပိုင္ရွင္မသိ
ေအာင္ ဖြင့္ၿပီးခုိးယူခဲ့တယ္။
ဒီအတြက္ သူခုိးျဖစ္ၿပီး မခိုးဘဲ တရားနာေနတဲ့ပထမတစ္ေယာက္
ကေသာတပန္ျဖစ္သြားၿပီး သူခိုးျဖစ္ၿပီး တရားမနာဘဲ ဥစၥပစၥည္းကို
သာခိုးယူေနတဲ့ သူခုိးကေတာ့ ေသာတပန္ဘ၀နဲ႔ကင္းကြာခဲ့တယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့တပ္မေတာ္သား
မ်ားဟာျပည္သူကိုခ်စ္ေသာစိတ္ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္
သားမ်ားပါပဲ။ စစ္ေခြးမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုမမွမဟုတ္ဘဲျပည္သူကို
ပိုင္သယံဇာတေတြကိုေရာင္းၿပီး လက္နက္၀ယ္၊ ျပည္ေကၽြးတဲ့ရိကၡာ
ကိုစားၿပီး စက္တင္ဘာေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာလို ရဟန္း
ေသာ . . လူေသာ .. မခြဲျခားဘဲ ပစ္သတ္တာက
ေတာ့ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သားမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္ေခြးပါ။ ဘာ့
ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူသည္ ရိုးသားစြာမိမ
တို႔လိုလားခ်က္မ်ားကိုေတာင္ဆိုတာပါ။ ဒါလိုရိုးသားႏြမး္ပါးတဲ့
ရဟန္းသံဃာမ်ား ျပည္သူ႔မ်ားရဲ႕ဘ၀ဒုကၡကုိ မကာကြယ္မေစာင့္
ေရွာက္တျ့ပင္ လက္နက္မရွိတဲ့လက္ခ်ည္းသာရွိေသာျပည္သူကို
လက္နက္ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားမ်ားက ပစ္သတ္တယ္ဆိုတာက
ေတာ့ ေခြးထက္မိုက္မဲလြန္းပါတယ္။ လက္နက္ျခင္းယွဥ္ပစ္ၾက
တာဆိုရင္ေတာ့ ထားပါေတာ့။ အခုေတာ့ လက္ခ်ည္းသာရွိ
ေသာျပည္သူေတြအျပင္ ေမတၱာသုတ္အစရွိတဲ့ပရိတ္ရြတ္သံဃာ
ေတာ္ေတြကို ခလုပ္ေမာငး္ဆြဲျဖဳတ္တာကေတာ့ ယုတ္မာၾကမ္း
တမ္းရမ္းကားရာေရာက္ပါတယ္။ စစ္ေျမျပင္မွာလို သူတစ္ခ်က္
ကိုယ္တစ္ခ်က္ပစ္ၾကစတမ္းဆုိရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။
အခုေတာ့ ျပည္သူကိုလည္းပစ္သတ္တယ္ ျပည္သူက ယံုၾကည္
ကိုး ကြယ္ေတာ္မူတဲ့ ဗုဒၶဘာသာသာရဲ႕အထြဋ္အျမတ္ သံဃာ
ရတနာကိုလည္း ပစ္သတ္တယ္။ ဒီလိုသာ လက္နက္ရွိသူက
လက္နက္မဲ့သူကို ခလုပ္ေမာင္းဆြဲျဖဳတ္ၾကစတမ္းဆုိရင္ ကမၻာဟာ
ၾကာရွည္ခံမယ့္သေဘာမရွိပါဘူး။ မၾကာခင္ပဲ စစ္မီလွ်ံေတြတစ္ဟုန္း
ဟုန္းေတာက္ေတာ့မွာပါ။
ကဲ .. စာရႈ႕သူ။ ထုိတပ္မေတာ္သားကို အမိန္႔ကိုနာခံေသာတပ္
မေတာ္သားလား? ျပည္သူေကၽြးတဲ့ထမင္းကိုစား ျပည္သူ၀ယ္
ေပးတဲ့ေသနတ္နဲ႔ ျပည္သူကိုျပန္ပစ္သတ္တာဆိုတာ . . တို႔ျမန္မာ
စကားပံုထဲက “သားေရေပၚအိပ္သားေရးနားစား’’ တဲ့ ေခြးနဲ႔အလား
တူမေနဘူးလား။
ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိရဲ႕အမွားကိုသိဖို႔ေတာ္ၿပီ။ စစ္ေခြးဆိုးႀကီး ဗိုလ္သန္း
ေရႊခုိင္းတဲ့အတိုင္းလုိက္လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ အကုသိုလ္တရားမ်ား
ကိုျဗာဟၼဘံုအထိထပ္ရင္ေတာင္ မေလာက္ေတာ့တဲ့အေနအထား
မ်ိဳးမွာေရာက္ေနပါၿပီ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ကာခ်ဳပ္ႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္အ
ေနႏွင့္ ဒီစစ္ေခြးဆိုးသူမိုက္ႀကီးဗိုလ္သန္းေရႊေျပာတဲ့စကားကို အမိန္႔
တစ္ရပ္အေနနဲ႔ နားမေထာင္ဘဲ။ ျပည္သူကေျပာေသာ စကားကို
သာနားေထာင္ၿပီး က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ ကာခ်ဳပ္ႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္
ရဲ႕ အနာဂါတ္ဘ၀သံသာရာသည္ နိဗၺာန္ထုတ္ေခ်ာက္ခရီးျဖစ္
ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
☛☛☛ ဆိုလိုရင္း . . .
ဒီဂါထာေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရား။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာသီတင္းသံုး
ေနစဥ္။ ညခ်မ္းကာလမွာ တရားနာလာေရာက္ၾကတဲ့ သာ၀တၳိ
ျပည္သူျပည္သားေတြကို ေဟာခဲ့တဲ့ ဂါထာာေတာ္ေလးပါပဲ။
တရားပြဲထဲကုိ တရားမနာခ်င္ဘဲ တရားနာခ်င္ဟန္ေဆာင္လာတဲ့
သူငယ္ခ်င္းသူခုိးနွစ္ေယာက္ကိုအေၾကာင္းျပဳေဟာခဲ့တာပါ။
တစ္ေယာက္ေသာသူငယ္ခ်င္းက တရားေဟာေနတဲ့ဘုရားရွင္ကို
ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ သူ႔အနားမွာရွိေနတဲ့ ဥစၥာပစၥည္းကိုမခုိးယူဘဲ တ
ရားေတာ္ကိုသာ နာယူမွတ္သားေနတယ္။ ဒုတိယတစ္ေယာက္
ကေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့တရားထက္ ဥစၥာပစၥည္းကိုသာလုိခ်င္တဲ့
အတြက္ တရားကိုမနာၾကားဘဲ ဥစၥာပစၥည္းကိုသာ ပိုင္ရွင္မသိ
ေအာင္ ဖြင့္ၿပီးခုိးယူခဲ့တယ္။
ဒီအတြက္ သူခုိးျဖစ္ၿပီး မခိုးဘဲ တရားနာေနတဲ့ပထမတစ္ေယာက္
ကေသာတပန္ျဖစ္သြားၿပီး သူခိုးျဖစ္ၿပီး တရားမနာဘဲ ဥစၥပစၥည္းကို
သာခိုးယူေနတဲ့ သူခုိးကေတာ့ ေသာတပန္ဘ၀နဲ႔ကင္းကြာခဲ့တယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတည္ေထာင္ခဲ့တဲ့တပ္မေတာ္သား
မ်ားဟာျပည္သူကိုခ်စ္ေသာစိတ္ရွိေနမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္
သားမ်ားပါပဲ။ စစ္ေခြးမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုမမွမဟုတ္ဘဲျပည္သူကို
ပိုင္သယံဇာတေတြကိုေရာင္းၿပီး လက္နက္၀ယ္၊ ျပည္ေကၽြးတဲ့ရိကၡာ
ကိုစားၿပီး စက္တင္ဘာေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာလို ရဟန္း
ေသာ . . လူေသာ .. မခြဲျခားဘဲ ပစ္သတ္တာက
ေတာ့ ျပည္သူ႔တပ္မေတာ္သားမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္ေခြးပါ။ ဘာ့
ေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ရဟန္းရွင္လူျပည္သူသည္ ရိုးသားစြာမိမ
တို႔လိုလားခ်က္မ်ားကိုေတာင္ဆိုတာပါ။ ဒါလိုရိုးသားႏြမး္ပါးတဲ့
ရဟန္းသံဃာမ်ား ျပည္သူ႔မ်ားရဲ႕ဘ၀ဒုကၡကုိ မကာကြယ္မေစာင့္
ေရွာက္တျ့ပင္ လက္နက္မရွိတဲ့လက္ခ်ည္းသာရွိေသာျပည္သူကို
လက္နက္ရွိတဲ့ တပ္မေတာ္သားမ်ားက ပစ္သတ္တယ္ဆိုတာက
ေတာ့ ေခြးထက္မိုက္မဲလြန္းပါတယ္။ လက္နက္ျခင္းယွဥ္ပစ္ၾက
တာဆိုရင္ေတာ့ ထားပါေတာ့။ အခုေတာ့ လက္ခ်ည္းသာရွိ
ေသာျပည္သူေတြအျပင္ ေမတၱာသုတ္အစရွိတဲ့ပရိတ္ရြတ္သံဃာ
ေတာ္ေတြကို ခလုပ္ေမာငး္ဆြဲျဖဳတ္တာကေတာ့ ယုတ္မာၾကမ္း
တမ္းရမ္းကားရာေရာက္ပါတယ္။ စစ္ေျမျပင္မွာလို သူတစ္ခ်က္
ကိုယ္တစ္ခ်က္ပစ္ၾကစတမ္းဆုိရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။
အခုေတာ့ ျပည္သူကိုလည္းပစ္သတ္တယ္ ျပည္သူက ယံုၾကည္
ကိုး ကြယ္ေတာ္မူတဲ့ ဗုဒၶဘာသာသာရဲ႕အထြဋ္အျမတ္ သံဃာ
ရတနာကိုလည္း ပစ္သတ္တယ္။ ဒီလိုသာ လက္နက္ရွိသူက
လက္နက္မဲ့သူကို ခလုပ္ေမာင္းဆြဲျဖဳတ္ၾကစတမ္းဆုိရင္ ကမၻာဟာ
ၾကာရွည္ခံမယ့္သေဘာမရွိပါဘူး။ မၾကာခင္ပဲ စစ္မီလွ်ံေတြတစ္ဟုန္း
ဟုန္းေတာက္ေတာ့မွာပါ။
ကဲ .. စာရႈ႕သူ။ ထုိတပ္မေတာ္သားကို အမိန္႔ကိုနာခံေသာတပ္
မေတာ္သားလား? ျပည္သူေကၽြးတဲ့ထမင္းကိုစား ျပည္သူ၀ယ္
ေပးတဲ့ေသနတ္နဲ႔ ျပည္သူကိုျပန္ပစ္သတ္တာဆိုတာ . . တို႔ျမန္မာ
စကားပံုထဲက “သားေရေပၚအိပ္သားေရးနားစား’’ တဲ့ ေခြးနဲ႔အလား
တူမေနဘူးလား။
ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိရဲ႕အမွားကိုသိဖို႔ေတာ္ၿပီ။ စစ္ေခြးဆိုးႀကီး ဗိုလ္သန္း
ေရႊခုိင္းတဲ့အတိုင္းလုိက္လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ အကုသိုလ္တရားမ်ား
ကိုျဗာဟၼဘံုအထိထပ္ရင္ေတာင္ မေလာက္ေတာ့တဲ့အေနအထား
မ်ိဳးမွာေရာက္ေနပါၿပီ။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ကာခ်ဳပ္ႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္အ
ေနႏွင့္ ဒီစစ္ေခြးဆိုးသူမိုက္ႀကီးဗိုလ္သန္းေရႊေျပာတဲ့စကားကို အမိန္႔
တစ္ရပ္အေနနဲ႔ နားမေထာင္ဘဲ။ ျပည္သူကေျပာေသာ စကားကို
သာနားေထာင္ၿပီး က်င့္သံုးမယ္ဆိုရင္ ကာခ်ဳပ္ႀကီးမင္းေအာင္လိႈင္
ရဲ႕ အနာဂါတ္ဘ၀သံသာရာသည္ နိဗၺာန္ထုတ္ေခ်ာက္ခရီးျဖစ္
ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။
█ ░ အလင္းရွင္ ░ █
No comments :
Post a Comment