တရားရၾကဖို႔ဆိုတာကို သိခ်င္လို႔ ပိဋတက္ကိုအားတိုင္းဖတ္တယ္။
အဲဒီမွာကုိယ္သေဘာေပါက္နား လည္မိတာေလးကို တိုထိလိုမိေရးရရင္
တရားဆိုတာဘာလဲ? ဆိုတာကိုသိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ကဲ သိၿပီဆိုပါစို႔။
အဲဒီမွာကုိယ္သေဘာေပါက္နား လည္မိတာေလးကို တိုထိလိုမိေရးရရင္
တရားဆိုတာဘာလဲ? ဆိုတာကိုသိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ကဲ သိၿပီဆိုပါစို႔။
အလြယ္ဆံုးနည္းေလးပဲမွတ္လိုက္ . . ကုသိုလ္ေတြလုပ္ရတာပဲ။
ပိဋကတ္ထဲက ဗုဒၶ နဲ႔ေတြ႕လို႔ ရဟႏၱာျဖစ္လို႔တရားရၾကသူေတြဟာအားလံုး ကုသိုလ္ေတြကိုျဖည့္က်င့္ခဲ့ရတာပါ။ တရားကုိရခ်င္ရင္ တရားကုသိုလ္ကို
သာရွာရတာပါ။
ကုသိုလ္ဆိုတာ ကုသလဆိုတဲ့ပါဠိစကားပါပဲ။ ေကာင္းေသာအျခင္းအရာ
မ်ားကိုကုသိုလ္လို႔လိုရင္းမွတ္လို႔ရပါတယ္။ တရားဆိုတာ မွန္ကန္ျခင္းပါပဲ
တရားကို ပါဠိစာေပအရ ဓမၼလို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တရားရဲ႕ ပုဒ္က ဓမၼျဖစ္သလုိ ကုသိုလ္ရဲ႕
အနက္ကလည္း ေကာငး္ေသာ အျပဳအမႈကံလို႔ဖြင့္ၿပီး အလုပ္လုိ႔ျမန္မာမႈျပဳတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္တရားရတယ္ဆိုတာ ပိဋကတ္ေတြကို ထံုးလိုေခ်ေရ
လိုေႏွာက္ႏိုင္တာ မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ သက္ေသတစ္ခုေလာက္ထုတ္ျပရရင္ . . .
ရွင္သာရိပုတၱာဆိုတာ အရင္ေရွးဦးပထမက ပရိဗိုဇ္ေတြပါ။
သူရဟန္းမျဖစ္ခင္မွာ ပရိဗိုဇ္ဘ၀နဲ႔ဆြမ္း ခံခံရင္း အရွင္အႆဇိ နဲ႔ေတြ႕တာ။
အရွင္အႆဇိဆိုတာ နယ္နယ္ရရပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဗုဒၶရဲ႕
တရားဦးကုိနားၾကားၿပီး ဧဟိဘိကၡဳနဲ႔ ရဟႏၱာျဖစ္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ။
ရဟန္း ဘ၀မေရာက္ေသးတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ အရွင္ျမတ္အႆဇိနဲ႔
အရင္ေတြ႔တာပါ။ သာရိပုတၱရာအေလာင္းပရိဗိုဇ္က အႆဇိမေထရ္ကုိေတြ႕
တာနဲ႔ ၾကည္ညိဳၿပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ ေတာ္ကို အရွင္ဘုရားရထားတဲ့
တရားေဟာပါဘုရား ” လို႔အသနားခံေလွ်ာက္ထားတာ အဲဒီအခါ
အရွင္အႆဇိက “ ငါက ရဟန္းျဖစ္တာမၾကာေသးလို႔ အားလံုးစံုမသိေသးဘူး”
လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာအရွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္းက
“ အရွင္ဘုရားသိေလာက္ရသေလာက္ကိုသာ ေဟာၾကားပါဘုရား”
လို႔ေလွ်ာက္ ထားတယ္။
ဒီေတာ့မွအရွင္အႆဇိက “ ေယ ဓမၼာ . . ဆိုၿပီး။ ေဟာလိုက္တာပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္တာနဲ႔ ပိဋကတ္သံုးပံုကိုရတာမတူဘူးေနာ္ . .
ပိဋကတ္သံုးပံုကိုရတာနဲ႔ ရဟႏၱာ မျဖစ္တဲ့အျပင္ အ၀ီစိေရာက္သြား
တဲ့သာဓကေတြလည္းရွိတာပဲ။ အမ်ားသိၾကတဲ့ ကပိလရဟန္းဆို
တာအခုအ၀ီစိမွာလို႔ ဆိုတယ္။ သူကလည္ ကႆပဘုရားလက္ထက္က
ပိဋတကက္သံုးပံုကိုတက္ ကၽြမ္းတဲ့ရဟန္းပါ။ စာသင္တုိက္ေထာင္ၿပီး
ရဟန္းသံဃာမ်ားကို စာခ်ေပးတဲ့ ဓမၼာစရိယဆရာေတာ္
ဆိုရင္လည္းမမွားဘူးေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း အ၀ီစိမွာပဲ ရွိေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ကြယ္ . . တရားရခ်င္ရင္ေလ . . ကုသိုလ္ေတြသာမ်ားမ်ားလုပ္ . .
ကုသိုလ္နဲ႔တရားဟာ ယွဥ္တြဲၿပီးသကလ အက်ိဳးေပးပါတယ္။
ဒါကိုေလာကဥပမာနဲ႔ေျပာခ်င္ရင္ . .သူမ်ားထံက ပိုက္ဆံလိုခ်င္လို
လခစားအျဖစ္အလုပ္၀င္လုပ္တဲ့ သူဟာ ပိုက္ဆံလုိခ်င္လို႔လုပ္ေသာ္လည္း ပိုက္ဆံေတြကိုလုပ္ရတာမဟုတ္ဘဲ သူေ႒းရဲ႕အလုပ္ကိုပဲ လုပ္ရတာ . .
ပိဋကတ္ထဲက ဗုဒၶ နဲ႔ေတြ႕လို႔ ရဟႏၱာျဖစ္လို႔တရားရၾကသူေတြဟာအားလံုး ကုသိုလ္ေတြကိုျဖည့္က်င့္ခဲ့ရတာပါ။ တရားကုိရခ်င္ရင္ တရားကုသိုလ္ကို
သာရွာရတာပါ။
ကုသိုလ္ဆိုတာ ကုသလဆိုတဲ့ပါဠိစကားပါပဲ။ ေကာင္းေသာအျခင္းအရာ
မ်ားကိုကုသိုလ္လို႔လိုရင္းမွတ္လို႔ရပါတယ္။ တရားဆိုတာ မွန္ကန္ျခင္းပါပဲ
တရားကို ပါဠိစာေပအရ ဓမၼလို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တရားရဲ႕ ပုဒ္က ဓမၼျဖစ္သလုိ ကုသိုလ္ရဲ႕
အနက္ကလည္း ေကာငး္ေသာ အျပဳအမႈကံလို႔ဖြင့္ၿပီး အလုပ္လုိ႔ျမန္မာမႈျပဳတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္တရားရတယ္ဆိုတာ ပိဋကတ္ေတြကို ထံုးလိုေခ်ေရ
လိုေႏွာက္ႏိုင္တာ မ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ သက္ေသတစ္ခုေလာက္ထုတ္ျပရရင္ . . .
ရွင္သာရိပုတၱာဆိုတာ အရင္ေရွးဦးပထမက ပရိဗိုဇ္ေတြပါ။
သူရဟန္းမျဖစ္ခင္မွာ ပရိဗိုဇ္ဘ၀နဲ႔ဆြမ္း ခံခံရင္း အရွင္အႆဇိ နဲ႔ေတြ႕တာ။
အရွင္အႆဇိဆိုတာ နယ္နယ္ရရပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ဘူးဗ်။ ဗုဒၶရဲ႕
တရားဦးကုိနားၾကားၿပီး ဧဟိဘိကၡဳနဲ႔ ရဟႏၱာျဖစ္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ။
ရဟန္း ဘ၀မေရာက္ေသးတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ အရွင္ျမတ္အႆဇိနဲ႔
အရင္ေတြ႔တာပါ။ သာရိပုတၱရာအေလာင္းပရိဗိုဇ္က အႆဇိမေထရ္ကုိေတြ႕
တာနဲ႔ ၾကည္ညိဳၿပီး “ အရွင္ဘုရား တပည့္ ေတာ္ကို အရွင္ဘုရားရထားတဲ့
တရားေဟာပါဘုရား ” လို႔အသနားခံေလွ်ာက္ထားတာ အဲဒီအခါ
အရွင္အႆဇိက “ ငါက ရဟန္းျဖစ္တာမၾကာေသးလို႔ အားလံုးစံုမသိေသးဘူး”
လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာအရွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္းက
“ အရွင္ဘုရားသိေလာက္ရသေလာက္ကိုသာ ေဟာၾကားပါဘုရား”
လို႔ေလွ်ာက္ ထားတယ္။
ဒီေတာ့မွအရွင္အႆဇိက “ ေယ ဓမၼာ . . ဆိုၿပီး။ ေဟာလိုက္တာပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ရဟႏၱာျဖစ္တာနဲ႔ ပိဋကတ္သံုးပံုကိုရတာမတူဘူးေနာ္ . .
ပိဋကတ္သံုးပံုကိုရတာနဲ႔ ရဟႏၱာ မျဖစ္တဲ့အျပင္ အ၀ီစိေရာက္သြား
တဲ့သာဓကေတြလည္းရွိတာပဲ။ အမ်ားသိၾကတဲ့ ကပိလရဟန္းဆို
တာအခုအ၀ီစိမွာလို႔ ဆိုတယ္။ သူကလည္ ကႆပဘုရားလက္ထက္က
ပိဋတကက္သံုးပံုကိုတက္ ကၽြမ္းတဲ့ရဟန္းပါ။ စာသင္တုိက္ေထာင္ၿပီး
ရဟန္းသံဃာမ်ားကို စာခ်ေပးတဲ့ ဓမၼာစရိယဆရာေတာ္
ဆိုရင္လည္းမမွားဘူးေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္း အ၀ီစိမွာပဲ ရွိေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ကြယ္ . . တရားရခ်င္ရင္ေလ . . ကုသိုလ္ေတြသာမ်ားမ်ားလုပ္ . .
ကုသိုလ္နဲ႔တရားဟာ ယွဥ္တြဲၿပီးသကလ အက်ိဳးေပးပါတယ္။
ဒါကိုေလာကဥပမာနဲ႔ေျပာခ်င္ရင္ . .သူမ်ားထံက ပိုက္ဆံလိုခ်င္လို
လခစားအျဖစ္အလုပ္၀င္လုပ္တဲ့ သူဟာ ပိုက္ဆံလုိခ်င္လို႔လုပ္ေသာ္လည္း ပိုက္ဆံေတြကိုလုပ္ရတာမဟုတ္ဘဲ သူေ႒းရဲ႕အလုပ္ကိုပဲ လုပ္ရတာ . .
ဒါေပမယ့္အခ်ိန္တန္လခထုတ္ေတာ့ ပိုက္ဆံေတြျဖစ္ေနတယ္။
ပိုက္ဆံနဲ႔တရား။ တရားနဲ႔ပိုက္ဆံ ဥပမာယူၾကည့္ေလ။
ပိုက္ဆံလိုခ်င္ရင္ အလုပ္လုပ္ေပးရတယ္။
ဒီလိုပဲ တရားလုိခ်င္ရင္ ကုသုိလ္ေတြလုပ္ေပးရတယ္။
ေနာက္ဆံုးေစ်း၀ယ္ရင္ေတာင္ ကုသိုလ္နဲ႔၀ယ္လို႔ရတဲ့နည္းရွိတယ္။
ဥပမာကြာ။ ကုလားဆုိင္မွာေစ်း၀ယ္ရင္ ဗမာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားဆြမ္းကြမ္း
နဲ႔ဆန္႔က်င့္ဘက္ျဖစ္ေနတယ္။ တရုတ္ဗမာဆိုင္မွာ၀ယ္ေတာ့ ဗမာဘုန္းႀကီး
မ်ား ဆြမ္းကြမ္းနဲ႔ဆက္ဆက္တယ္။ ဒီလိုေလးႏွလံုးသြင္းတက္တာနဲ႔ ကုိယ့္မွာ
ေငြမကုန္ပဲ ကုသိုလ္ရသြားတယ္။ ဒီပိုစ့္ကို မင္းတို႔ထပ္ရွယ္မယ္ဆိုရင္လည္း
ေငြမကုန္ပဲ ကုသိုရသြားတာပါပဲ။
အလင္းရွင္တုိ႔ကေတာ့ ဒါကိုသိလို႔ အြန္လုိင္းေပၚမွာလည္း
ကုသိုလ္ေတြေ၀မွ်ေနတာပါပဲ။
ပိုက္ဆံနဲ႔တရား။ တရားနဲ႔ပိုက္ဆံ ဥပမာယူၾကည့္ေလ။
ပိုက္ဆံလိုခ်င္ရင္ အလုပ္လုပ္ေပးရတယ္။
ဒီလိုပဲ တရားလုိခ်င္ရင္ ကုသုိလ္ေတြလုပ္ေပးရတယ္။
ေနာက္ဆံုးေစ်း၀ယ္ရင္ေတာင္ ကုသိုလ္နဲ႔၀ယ္လို႔ရတဲ့နည္းရွိတယ္။
ဥပမာကြာ။ ကုလားဆုိင္မွာေစ်း၀ယ္ရင္ ဗမာဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားဆြမ္းကြမ္း
နဲ႔ဆန္႔က်င့္ဘက္ျဖစ္ေနတယ္။ တရုတ္ဗမာဆိုင္မွာ၀ယ္ေတာ့ ဗမာဘုန္းႀကီး
မ်ား ဆြမ္းကြမ္းနဲ႔ဆက္ဆက္တယ္။ ဒီလိုေလးႏွလံုးသြင္းတက္တာနဲ႔ ကုိယ့္မွာ
ေငြမကုန္ပဲ ကုသိုလ္ရသြားတယ္။ ဒီပိုစ့္ကို မင္းတို႔ထပ္ရွယ္မယ္ဆိုရင္လည္း
ေငြမကုန္ပဲ ကုသိုရသြားတာပါပဲ။
အလင္းရွင္တုိ႔ကေတာ့ ဒါကိုသိလို႔ အြန္လုိင္းေပၚမွာလည္း
ကုသိုလ္ေတြေ၀မွ်ေနတာပါပဲ။
No comments :
Post a Comment