.

AlinShin

Tuesday, January 29, 2013

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္႔ေတာ့ဘ၀အစိတ္အပိုင္းေတြကို ခ်ျပျခင္း(သို႔)ထမင္းပန္းခ်ီ

Tuesday, January 29, 2013


ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ႏိုင္ငံက ကမၻာေပၚမွာရာသီမွန္ႏိုင္ငံ၊ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕မိခင္ဖခင္မ်ားက လူမွန္၊ ကၽြန္ေတာ္ခ်က္ၿမဳတ္ခဲ့တဲေနရာကေနရာ ယဥ္ေက်းမႈသိုသိပ့္တဲ့ေနရာ၊ အင္း . . . အေကာင္းေတြခ်ည္း ပါလားလို႔ေတာ့ ဆင္ေျခမတြန္းနဲ႔ အဲဒီႏိုင္ငံေလးကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ အဆက္ဆက္ေသာေခါင္းေဆာင္ ဆိုသူေတြကေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းကစလို႔ အခုတိုင္ေအာင္ကုိ အယုတ္တရမာစစ္စစ္ေတြပါ . . . .
ကဲ . . . ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိတာကေတာ့ ၁၉၈၈- ခုႏွစ္ကေန အခုစာေရးခ်ိန္ ၂၀၁၃-ခုႏွစ္(၁)လပိုင္း(၁၃) ရက္ေန႔အထိပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့ဘ၀နဲ႔ဆက္ဆက္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ႏိုင္ငံေလးဟာ ေနာင္ေသာကာလ ျဖစ္ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မွာ ဘာေတြဆက္ျဖစ္ဦးမယ္ဆိုတာ မေတြးတက္မေျပာတက္ေအာင္ပါပဲဆိုတာ 
ထက္ မေတြး၀ံ့စရာေတြကမ်ားေနတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္တစ္ဆုတ္ စာေသာ ခရိုနီလူခ်မ္းသာမ်ား အာဏာရူးမ်ားမွလြဲ၍ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔တကြသန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ သူႏိုင္ငံသားမ်ားဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားနဲ႔ရင္းႏွီး စြာေနလာခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ားဟာ ဘာသာတိုင္းလူမ်ိဳးတုိင္းလုိလို တကယ့္၀မ္းတြင္းပညာမ်ားကင္းမဲ့ေနၾကပါတယ္။ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေန႔စဥ္သင္ၾကားရေသာ ပညာေရးဆိုတာ ၾကက္တူေရႊးစာသင္နည္းသာသာပဲရွိပါတယ္။ ဒီအတြက္
ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူေဘာင္ေကာင္းစားေရးဆိုတဲ့စကားလံုးကို ဘာသာမျပန္ႏိုင္တဲ့အျပင္  ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ငါတို႔ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရးပါလားဆိုတာလည္း သေဘာမေပါက္ခဲ့။
ျမန္မာျပည္ရဲ႕စီးပြားေရးစနစ္မွာ အာဏာရူးမ်ားနဲ႔ပလဲနာမသင့္ၾကေသာ ခရိုနီမ်ားဟာ ကမၻာသူေဌးႀကီး 
မ်ားနဲ႔ ယဥ္ေပါင္တန္းလာနိုင္ငံခဲ့ၾကသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားဟာလည္း ကမၻာ့သန္းၾကြယ္သူေဌးႀကီးမ်ား ျဖစ္သြားၾကပါတယ္။ ဒါကိုသိခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ  ̏ေစတနာတစ္က်ပ္သား̋ ဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးကို ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ရင္ဘတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္နာက်င္ခဲ့ရသလဲ . . . ဆရာ၀န္ဟာ ေရာဂါကုိခ်စ္ေၾကာက္နာက်င္သလို အာဏာရူးမ်ားခရိုနီမ်ားရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြကို ႀကိတ္မႏိုင္ခဲမရျဖစ္ခဲ့ရ ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ခံစားခဲ့ရေသာဒါဏ္ရာမ်ားကို ေစတနာတစ္က်ပ္သားအျဖစ္ စာရြက္ေပၚမွာ 
အခုလို သြန္ခ်ခဲ့ရပါတယ္။

ေစတနာတစ္က်ပ္သား

ေဟ့ ေကာင္
စကၠဴေပၚက
သကၤတတစ္ခုကို
ေစ်းေကာင္းရရံုနဲ႔ ဘီလွ်ံနာလို႔ လက္မေထာင္ရဲလား။

မင္းသိထားရမွာက
ပလပ္ေဖါင္းနားက
ေက်ာက္ခဲသလဲေတြကို
ကုလားဖန္ထိုးႏိုင္မွ တကယ္ သူေဌး။

ေအး . . .  ဒါ့ေၾကာင့္
ကြန္ပ်ဴတာပ်က္ရင္ . . . . ျပင္မယ္။
ဘီယာဆိုင္ကုိ . . . ပုစၧာတြက္မယ္။
အဆင့္မသင့္ရင္ . . . ဆိုကၠားနင္းမယ္။
အိုးတိုက္ဖြဲျပာေရာင္းမယ္။
က်မ္းစာအုပ္ေတြဖတ္မယ္။
ေနာက္ . . . 
ေစတနာတစ္က်ပ္သားကုိ ငါေရးတဲ့ကဗ်ာထဲ ထည့္ေရးမယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက လူျဖစ္ခြင့္ဆိုတာ အခုလို ကဗ်ာေရးရင္းဆဲဆိုေနတက္တဲ့အက်င့္ တစ္ခုရရံုပါပဲလား? ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ကေလာင္သူရဲေကာင္းမ်ားဟာ မိမိတို႔ရဲ႕ရင္ဘတ္ေတြကို သက္ ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေစဖို႔ အာဏာရူးမ်ားနဲ႔ခရိုနီမ်ားကို ကေလာင္ကိုဆြဲကိုင္ကာ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္တဲ့ေန ရာကေန နဲ႔တုိက္ခိုက္ၾက ကဗ်ာနဲတိုက္ခိုက္ၾက ေဆင္းပါးနဲ႔တုိက္ခိုက္ၾက ေနာက္ဆံုး ရုပ္ရွင္ဂီတပညာ ရွင္မ်ားကလည္း မိမိတို႔၀ါသနာပါတက္စြမ္းေသာဘာသာရပ္ေတြနဲ႔ ထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ၾကပါတယ္။
သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာျပည္သူလူထုႀကီးဟာ ငါနဲ႔ငါ့မိသားစု ထမင္းနပ္မွန္ဖို႔အေရးကိုသာနံနက္ည စဥ္း စားေနၾကရတာမို႔လည္း ပညာ၊သဘာ၊အာဘာ၊နတၳိ၊ ဆိုတာကို ပို၍နားေ၀းခဲ့ပါတယ္။ လူငယ္မ်ား အတြက္ေန႔စဥ္သင္ၾကားေရးဟာ ဓမၼဆိုေသာ လူ႔ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားနဲ႔ ေ၀းသထက္ေ၀းေစၿပီး အဓမၼ ဆိုေသာ သူယုတ္သူကန္းတရားေတြနဲ႔သာရင္းႏွီးတိုက္စားေစတဲ့ ရပ္တည္ေနေရးကိုသာသင္ၾကားေန သကဲ့ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ ယဥ္ေက်းေသာကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံနဲ႔လူမ်ိဳးေတြကို ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္းေျခာက္အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေသာ အဓမၼ၀ါဒီမ်ားအျဖစ္ အစဥ္အဆက္ေခါင္းေဆာင္ေတြေပၚေပါက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔ ေသနတ္ ကုိင္ကာ မိမိတို႔ဟာ ျပည္သူရဲ႕အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကုိကာကြယ္ရမယ့္သူလို႔သတိမထားမိဘဲ ေခါင္း ေဆာင္ရဲ႕အမိန္႔ကိုသာနာခံရမယ့္သူအျဖစ္သာနားလည္လြယ္ေနပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ကိုပင္ ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအေခၚမ်ား ညံ့ဖ်င္းရေလေအာင္ ေက်ာင္းေနပညာေရးစနစ္စံုလုံးကန္းေစခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔  အခုလိုၾကာလာေတာ့ သူတို႔ဟာ သူရဲေဘာေၾကာင္သူမ်ားလို႔ သတိမထားမိၾကဘဲ ကိုင္ခြင့္ရေသာ သူတို႔ဟာ သူရဲေကာင္းမ်ားသာျဖစ္တယ္လို႔လည္း သူတို႔ကိုသူတို႔ယံုၾကည္ေနၾကပါတယ္။ ဒီလိုစနစ္ကို စတင္ အေကာင္အထည္ေဖၚေပးခဲ့ေသာ အမ်ားသိၾကတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းေပါ့။ အဲဒီလိုဦးေန၀င္းဟာ အရွည္သျဖင့္ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သ႔ူအာဏာတည္ျမဲႏိုင္ေရးအတြက္ စာသင္ေက်ာင္းကေနစၿပီးပညာ ေရးစနစ္ကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဦးေႏွာက္အတြင္းမွာအသိပညာေတြ ဆိတ္သုန္းလာခဲ့ၾကရသလို ၀မ္းတြင္းမွာပါ အဟာရကင္းမဲ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ (၁၉၈၈)မွာဆိုရင္ ဆန္စပါးေပါမ်ားပါတယ္ ဆို တဲ့ေနရာေတြမွာပါ ထမင္းငတ္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ စပ္စပ္မိလို႔ကိုယ္တိုင္ျမင္ေတြ႕ၾကားသိခဲ့ရပံုေလးကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။
အတိအက်ဆိုရရင္ ဆန္စပါးေပါမ်ားပါသည္ဆိုေသာ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚက လယ္ယာေျမစပ္မွာ ေဆာက္ ထားတဲ့ အိမ္ေလးတစ္အိမ္မွာေပါ့။ အဲလိုအိမ္ေလးေတြေဆာက္ကာ ေနထိုင္ၾကေသာ လယ္ကူလီ သမားမ်ားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူတို႔ေနတဲ့ရြာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ကိစၥတစ္ခုနဲ႔ေရာက္သြား ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ့အမတစ္ေယာက္လဲပါပါ ေသးတယ္။ ထိုရြာေလးကိုေရာက္သြား ခ်ိန္က ေန႔လည္(၁၂)နာရီ၀န္းက်င္မို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္သြား တဲ့အိမ္ေလးမွာ ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ထမင္း၀ိုင္းနဲ႔တိုးပါေတာ့တယ္။
ထမင္း၀ိုင္းေလးမွာ ဒန္အိုးဖံုးအႀကီးထဲမွာ တို႔စရာေခၚ အသီးအႏွံမ်ားနဲ႔ ျငဳပ္သီးမႈန္႔ေလွာ္အမ်ားအျပား ထည့္ထားတဲ့ ငပိရည္ခြက္ႀကီးဟာ ေနပူထဲေမာေမာနဲ႔လာေသာ ကၽြန္ေတာ္ရဲင္ထဲကို ဆုိင္းမဆင့္ဗံုမပါ ၀င္ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။
အိမ္ရွင္မိ္တ္ေဆြက . . .
 ̏ေဟ့ လာၾကကြ၊ ထမင္းပြဲနဲ႔တည့္တည့္တိုးေတာ့တာပဲ ထမင္း၀င္စားၾကကြာ။̋
လို႔ ထမင္း၀ါးေနရင္း အားရွိပါးရွိနဲ႔ေအာ္ေျပာလိုက္တဲ့ အသံဟာ ကၽြန္ေတာ့အတြက္ သူတို႔ထမင္း၀ိုင္း ကို၀င္ႏြဲလိုက္ခ်င္စိတ္ ပိုေပါက္လာပါတယ္။
တကယ္ေတာ့လဲ သူတို႔လိုႏြမ္းပါးေသာအိမ္ကေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္စားဖို႔ရန္ထမင္းတစ္ပန္းကန္ဟာ အေတာ္ကိုႀကီးေလးတယ္ဆိုတာနားလည္ၿပီးသားျဖစ္တဲ့ကၽြန္ေတာ္ဟာ . . .
̏စားၿပီးမွထြက္လာတာ . . . ဗ်ာ။̋ ̏ဘယ္စားႏိုင္မွာလည္း . . ေရေႏြးပဲေသာက္မယ္။̋̋̋
လို႔ ယုတၱိရွိရွိမွင္ေသေသနဲ႔ျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ကလည္းေျပာေျပာဆိုဆို အလြန္မတန္ၿမန္ ရည္ရွက္ရည္နဲ႔ကို အားရွိပါးရွိထမင္းစားေနၾကေသာ္လည္း ဟင္းဆိုလို႔ သူတို႔ထမင္း၀ိုင္းမွာ ပံုရိပ္ေရာင္ ေတာင္မေတြ႕ရပါဘူး။ တို႔စရာဆိုတာကလည္း ေစ်းကေန၀ယ္ထားတဲ့ အလြန္အဖိုးတန္ေသာ အသီးအႏွံအရြက္အပြင့္မ်ားမဟုတ္ပါဘူး။ ၿခံစည္းရိုးနဲ႔ လယ္ယာ ကန္သင္းရိုးမွာအေလ့က်ေပါက္ေနတဲ့ အသီးအရြက္မ်ားပါ။ ဒါကို သက္သက္ရပ္ရပ္နဲ႔ျပဳတ္ထားတဲ့ ပူပူေႏြးေႏြးတို႔စရာနဲ႔ မိုးအခါက ေခ်ာင္း ေျမာင္းလယ္ယာထဲက ငါးႏႈတ္ငါးဖြဲမ်ားကို စဥ့္အိုးနဲ႔သိပ့္ လုပ္ထားတဲ့လက္ျဖစ္ ငါးပိရည္ႀကိဳ ပူပူေႏြး ေႏြးပါ။ ဒါ့အျပင္ ထမင္းဆိုတာကလည္း သူတို႔စားေနလို႔သာ ထမင္းလို႔ေျပာရေလာက္တဲ့ နီသလို လိုမည္းသလို၊နီေၾကာင္ေၾကာင္ဆန္က်ိဳးဆန္ေၾကေတြသာသာပါပဲ။ ဒါကိုပဲ သူတို႔မွာ ေခါင္းမေဖၚႏိုင္ ေအာင္ကိုပဲ စားေနၾကတာပါ။
အဲ . . . သူတို႔အေတာ္ကေလး၀မ္းတင္းလာၿပီဆိုေတာ့ လက္ေႏွးလာၾကသလို တို႔စရာပန္ကန္ထဲက ၿခံ စည္းရိုးဟင္းလွ်ာမ်ားကလည္း တစ္မ်ိဳးလွွ်င္တစ္ပင္စႏွစ္ပင္စေလာက္ပဲက်န္ရံုသာရွိသလို ျငဳပ္သီးကို ေလွာ္ၿပီး ေထာင္းထားတဲ့ မိုးရာသီေခ်ာင္းေပါက္ေျမာက္ေပါက္က ငါးႏႈတ္ငါးဖြဲဟင္းလွ်ာငါးပိရည္ ပန္း ကန္ႀကီးဟာလည္း ဇြန္းအေဖြးသားေပၚေနပါၿပီ။
ဒီေတာ့မွပဲ ေရးေႏြးၾကမ္းပူပူခါးခါးကို မႈန္႔ေသာက္ေနၾကေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ဘက္ ကိုလွည့္ကာ အခုလိုစကားလွမ္းေျပာလိုက္ပါတယ္။
̏̏ဒီႏွစ္ကေတာ့ တို႔ရြာမွာလူတိုင္းဒုကၡေရာက္ၾကတယ္ကြာ။̋ ̏မင္းတို႔ကေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚေနလို႔ဘယ္သိၾကမ လည္း။̋  ̏̏တို႔ရြာမွာ ဓေလ့အသစ္တစ္ခုေပၚလာတယ္ကြာ။̋ ̏ အခုလိုထမင္းစားခ်ိန္နီးလို႔ ခရီးသြားဟန္လြဲ တစ္အိမ္အနီး တစ္အိမ္ေရာက္ခဲ့ရင္. . .̏ ေဟ့ . . . မင္းတို႔အိမ္ ဘာဟင္းခ်က္လဲကြ̋ အဲလိုေမးလို႔မရ ေတာ့ဘူး။̋
အိမ္ရွင္ဟာထမင္းစားေနရင္း အခုလိုကၽြန္ေတာ္ကိုေျပာလိုက္ေတာ့ ဟင္ . . . ထူးဆန္းတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတာ့သိရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး သူေျပာမယ့္စကားကို စိတ္၀င္စားပါတယ္ဆိုတဲ့အၾကည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းသိလိုေၾကာင္း အၾကည့္အထာလွမ္းေပးလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အၾကည့္အထာကို သိလို႔လား သူကိုယ္တုိင္ကပဲ တကယ္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ့ရြာေတြရဲ႕အျဖစ္အပ်က္ကို ေျပာခ်င္လို႔ပဲ လားမသိ တကယ့္ကိုအသံအျပည့္မာန္အျပည့္နဲ႔အခုလိုဆက္ေျပာပါတယ္။
̏ဒီႏွစ္ကေတာ့ တို႔ရြာမွာ ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္ရင္ ဘာဟင္းခ်က္လဲလို႔မေမးရေတာ့ဘူးကြ။ ေမးစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ̏̏ေဟ့ . . . ဒီေန႔ မင္းတို႔အိမ္ ဇြန္းလား . . . လက္လား . . . . ကြ။ လို႔ပဲေမးရတယ္။̋
ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားပါတယ္ဆိုေသာ သူ႔စကားဟာ ပိုစိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလာသလို စကားစု အသစ္အဆန္းေတြလဲပါလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကအေတြး (thinking) သမားေလ။ ကၽြန္ေတာ္ သိလို တာေတြဟာ ပိုဇာတ္ရႈိန္တက္လာပါတယ္။ ̏ဇြန္းလား . . . လက္လား̋ . . . . ဒီစကား လံုးမ်ားရဲ႕အဓိပၸါယ္ဟာ တန္ေၾကးရွိေၾကာင္းသိလုိက္ပါၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေသာက္လက္ စေရးေႏြးၾကမ္းပန္းကန္ နႈတ္ခန္းပ့ဲေလးကိုအသာခ်ၿပီး သူ႔ကိုသာၾကည့္ေနမိပါတယ္။
̏ဒီလိုကြ . . . အခုရြာတုိင္းမွာ လယ္သမားႀကီးမ်ားေတာင္ ဆန္ကနပ္မမွန္ခ်င္ေတာ့ဘူးကြ။̋ ̏ တို႔လို လယ္ယာမရိွတဲ့ ကူလီကပ္ပါးစာရင္းငွားေတြက ပိုစိုးေတာ့တာေပါ့ကြာ။̋   ̏ ဒါ့ေၾကာင့္ အခုလိုထမင္း စာခ်န္ေရာက္ရင္ ဆန္ကြဲကိုထမင္း အျဖစ္ခ်က္စားရဖို႔ေတာင္ ခဲယင္းသြားတယ္။̋ ̏ဆန္ႏို႔ဆီဘူး တစ္၀က္ေလာက္ကိုျပဳတ္ၿပီးေသာက္ရတယ္ေလ။̋ ̏အဲဒီေတာ့ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္သလား ထမ္းစားရ သလားဆိုတာကိုပဲေမးရတယ္။̋  ̏ဆန္ကြဲ ထမင္းေတာင္နပ္မမွန္ေတာ့တဲ့အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘာဟင္းခ်က္ လည္းလို႔ မေမးေကာင္းမေမးအပ္ေတာ့ဘဲ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ရသလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို . . . ဇြန္းလား? ဆန္ကြဲထမင္းစားရသလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို . . . လက္လား ? အဲလိုပဲေမးၾကရေတာ့တယ္ကြာ။̋
အခုလို သူ႔စကားဆံုးေတာ့မွပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဟင္း . . . ဆိုတဲ့သက္ျပင္းရွည္ကုိ အားပါပါဆြဲရင္းက ကၽြန္ေတာရင္ဘတ္မွာ အနာမ်ိဳးေစ့ေတြအေညွာင့္ထြက္ခဲ့ရပါတယ္။
အာဏာရူးေန၀င္းရဲ႕စနက္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သန္းမ်ားစြာေသာလူထုေတြအတြက္ ဦးေႏွာက္အဟာရ ေတြ . . . ၀မ္းအဟာရေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့လြန္းမကခ်ိဳ႕တဲ့ကာ ရႈတ္တြတြန္႔ေၾကခဲ့ၾကရပါၿပီ။ အခုဆိုကၽြန္ေတာ့ အသက္ကို ေသမင္းက ထက္၀က္ယူေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ အာဏာရူးေန၀င္းရဲ႕ လုပ္ဇာတ္ႀကီးကို အာဏာရူးသန္းေရႊက လံုးလံုးလ်ားလ်ားလက္မလႊတ္ေသးဘဲ စစ္ေရခြံဒီမိုကေရစီကိုျမန္မာျပည္သူျပည္ သားေတြအား ေခြးငတ္ကိုအမဲရိုးေကၽြးသကဲ့သို႔ ကိုယ့္အာေရနဲ႔ကိုခံတြင္းလိုက္ခိုင္းေနဆဲပါ။
ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုိတာကလည္း အဖာေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ကို ဖာေထးေနရတဲ့ လက္ခ်ဳပ္သမားလို ဒီတစ္ေပါက္မွမၿပီးေသးေနာက္ထပ္အေပါက္ေတြကတစ္ပံုတစ္ပင္ ႀကီးနဲ႔ဆိုသလို . . . ရခိုင္အေရး . .  လက္ပေတာင္းအေရး . . ကခ်င္အေရး . . .ခင္ေရႊတို႔သိမ္းထားတဲ့ လယ္ယာေျမအေရး . . . စသည္ျဖင့္ အေပါက္ေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ကို သူတစ္ေယာက္ထဲ ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ ? သူ႔ကိုေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကရုဏာသက္ေနရပါၿပီ။ သူ႔မွာလည္း ဟိုဘက္က အေပါက္ေျပးဖာလုိက္ ဒီဘက္ကအေပါက္ေျပးပိတ္လိုက္နဲ႔ အရိုးအရည္ပဲက်န္ေတာ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ငအတစ္ေယာက္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း အခုလိုျဖစ္ေအာင္ စစ္ေရခြံဒီမိုကေရစီမွာ ျပည္သူေတြစိတ္လက္မေအးရေအာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ̏ဟိုအပင္ဒီ အပင္ကူးေျမာက္ႀကီးဖင္ေကာင္းက်ယ္̋ ျဖစ္ရေအာင္ ဒီအာဏာရူးေတြပဲ ကုလားဖန္ထိုးေနတယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ဒီေလာက္ပဲ နားလည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ပိုနားလည္ေနတာကေတာ့ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ျပည္သူျပည္သားေတြ ဦးေႏွာက္ေတြငတ္ေနတယ္ . . . ကိုယ္ခႏၶာေတြငတ္ေနတယ္ . . . ။ ဒါကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္သိတယ္။ ဒီအတြက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားေနတယ္။ ဘယ္ေလာက္အထိစဥ္းစားမိလဲဆိုတာ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြရဲ႕ အတၳဳပတၱိကိုဖတ္လိုက္ရေတာ့မွပဲ . . . ေၾသာ္ . . . ငါစဥ္းစားမိတာ ေတြကို သူတို႔ကအရင္ စဥ္းစားခဲ့တာပါလား?
ဒါေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္အက်ယ္ခ်ဲ႕မေျပာလိုေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ရင္ဘတ္ မွာငယ္ငယ္က ထိမွန္ထားခဲ့တဲ့ ̏ဇြန္းလား . . . လက္လား . . .ပဲ။̋  ဒီဒါဏ္ရာစိမ္းစိမ္းႀကီးဟာ ဘယ္ေတာ့ မွာ မက်က္ခဲ့သလို အနာေဆြးအနာၿမံဳႀကီးအျဖစ္သာျဖစ္တည္လာခဲ့ရပါတယ္။
ေၾသာ္ . . . ဇြန္းလား . . . လက္လား . . . . ငါတို႔ျပည္သူေတြဟာ ထမင္းအစား ဇြန္းျဖစ္လာခဲ့ရတယ္။ ထမင္းနဲ႔ ဟင္းဆိုတဲ့ ထမင္းပန္ကန္ဟင္းပန္းကန္ေလးတစ္ခ်ပ္ဟာ ငါတို႔ျပည္သူျပည္သားေတြအတြက္ နံရံကပ္ပန္းခ်ီတစ္ခ်ပ္ေတာင္ျဖစ္ေနပါေရာ့ . . . . လား။ ဆိုတဲ့ အနာစိမ္းဟာ အခုလို ထမင္းပန္းခ်ီ ဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒီကဗ်ာကိုကၽြန္ေတာ္ စစ္အာဏာရူးေတြရဲ႕လက္ခ်က္နဲ႔ေထာင္မက်ခင္ လပိုင္းအလိုၾကမွ ခ်ေရးျဖစ္ခဲ့ တယ္ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့ရင္ဘတ္ထဲမွာေရးျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့(၁၉၈၈)ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းကပါ။ အဲဒီလို ကဗ်ာကလည္းအိုခဲ့ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သလို ကၽြန္ေတာ့ရင္ဘတ္အနာကလည္း ၾကာခဲ့အိုခဲ့ပါၿပီဗ်ာ။ အ ခုဆိုရင္ အျမဲတမ္း ေရဒီယိုေလးနဲ႔ ညတိုင္း ဘီဘီစီသတင္းနားေထာင္တက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ . . . ဒီမိုကေရစီကိုလိုခ်င္လြန္းလို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အားေပးခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳေလးစားခဲ့တဲ့ကၽြန္ ေတာ့အေဖ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ခ်က္ၿမဳတ္ၿမိဳ႕ေလးမွာ အရိုးေဆြးေနေလာက္ပါၿပီ။
အေဖသာရွိခဲ့ရင္ သူလိုခ်င္ေသာဒိီမိုကေရစီနဲ႔ . . . သူႏွမေလးတစ္ေယာက္လိုခ်စ္ရပါေသာေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ကို ကမၻာကေပးေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သာရအပ္ေသာ၊သူရဲေကာင္းတို႔နဲ႔သာထိုက္ တန္ေသာ ဘြဲတံဆိပ္ေတြရဲ႕အေၾကာင္းကုိ ရြာရုိးကိုးေပါက္လွည့္ကာေျပာေပဦးေတာ့မယ္။ ေနာက္ၿပီး . . . သူ႔ရင္ဘက္ပြား ကၽြန္ေတာ္ဟာ ခုိးဆိုးလုယက္တုိက္ခို္ကခဲ့လို႔ ေထာင္က်ခံခဲ့ရတာမဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကိုခ်စ္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ေထာင္က်ခဲ့ေၾကာင္းနဲ႔ . . . . ကၽြန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲက အာဏာရူးေတြကုိ တိုက္ခိုက္လိုတဲ့အေၾကာင္းကို အေဖေျပာေနမွာေသခ်ာပါတယ္ . . . . ဒီလိုပါပဲ ကၽြန္ေတာ္ဘက္ကလည္းအေဖ့ကို . . . အေဖသာရွိရင္ေျပာခ်င္ေသးတာက အေဖၾကည္ညိဳေလးစား ျမတ္ႏိုးကိုးကြယ္အားထားရပါေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘဂ၀ါရဲ႕ သားေတာ္ေတြအသတ္ခံရတယ္ . . .  ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းက်ခံရတယ္ . . . လက္ပံေတာင္းေတာင္မွာ သံဃာေတာ္ေတြ မီးရိႈ႕အသတ္ ခံရတယ္ . . . . ဆိုတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ထမင္းပန္းခ်ီကို အခုလို ဆြဲျပလိုက္ခ်င္တယ္။
င္းန္းခ်ီ
င့ါကို . . . ေသေအာင္သတ္ေပးရင္
အသက္ရႈသံေတြေပးပါမယ္။
ေသြးကြက္
ေက်ာက္ခ်ထားတဲ့
မ်က္လံုးရာေတြကိၾုကည့္ပါဦး   ………။

တစ္ခ်ိဳ႕က
ငရဲလမ္းကိုစေဖါက္ေနၾကသလို
ေနတစ္ျခမ္းကိုေတာင္ဖဲ့စားၾကေသးတယ္။

လထြက္လာရင္
တိုင္ေျပာမယ္
ႏွင္းရည္္တစ္စက္ေတာင္းေသာက္မယ္။

အခုေတာ့့  ……………
ဆာဆာနဲ႔မ်ိဳခ်လိုက္ရတာ
မီးေတာက္ဆီကငရဲရည္ေတြ။

ငါ့ ဦးေႏွာက္
သံုးခြက္တစ္ခြက္တင္က
ေစ်းကြက္ေပ်ာက္ေနတုန္း
အသက္မထြက္ခင္ေတာ့
ထမင္းပန္ခ်ီပံုတူကုိဆြဲရမယ္။

ဟိုမွာလာေနၿပီ . . . . .
ပုကြကြလက္အမည္းႀကီးတစ္ေခ်ာင္း  ငါ့အသက္ရႈသံေတြလာယူတာတဲ့။

ေသခ်ာတာကေတာ့
မနက္ဖန္
ငါျပန္လာရဦးမယ္။
ဘဒၵႏၱေကာ၀ိဒ (အလငး္ရွင္)

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget